Už jsme ono přísloví na našich stránkách použili několikrát, protože ač staré, je stále platné. Nové koště dobře mete a to samé si slibují špičky od nového globálního sponzora, který by měl být už brzy oficiálně představen
Tedy upřímně řečeno, jméno holandského obřího pivovaru zatím nebylo oficiálně vysloveno a dokonce kvůli předčasnému odhalení padaly ostré výtky (čtěte zde). Nicméně Bernie Ecclestone svolal na čtvrtek 9. června, tedy v předvečer prvního tréninku na Grand Prix Kanady, oficiální tiskovou konferenci, na níž oznámí uzavření dohody s novým globálním partnerem Formule 1.
Pokud někdo oznámí, že určitá informace vejde ve známost až po určitém datu, s železnou pravidelností se tato dostane mezi lid podstatně dříve. Pokud něco není tajné, nikoho to nezajímá, má-li nějaká zpráva nálepku TOP SECRET, obvykle se počítá na hodiny, za jak dlouho po takovém označení se stane veřejnou. Jinak tomu nebylo ani s Heinekenem. Už jsme uvedli, že oficiálně ještě nebylo řečeno nic, ale světem F1 už sviští informace, že se Ecclestone s Heinekenem domluvil na sedmiletém kontraktu ve výši 250 milionů dolarů.
Dovolte malé představeníKdyž v roce 1863 Adrian Gerardus Heineken koupil pivovar z 16. století, situovaný v centru Amsterdamu, málokdo tušil, že z něj vyroste gigant ve výrobě zlatavého moku, jehož pozice na světovém trhu momentálně představuje bronzovou příčku. Pivo Heineken dostanete ve 120 zemích světa, proslul agresivní mediální kampaní, nejvíc viditelné ve fotbale a v tenisu.
Společnost expandovala rovněž na tuzemský trh, kde proslula tvrdým postupem proti místním pivovarům. Strategie Heinekenu je taková, že zachovává tradiční značky, ale bez váhání likviduje méně prosperující a malé pivovary. Tak se stalo v Kutné Hoře, Znojmě, Lounech a Krásném Březně, na Slovensku zlikvidoval koncern výrobu piva v Martině, Rimavské Sobotě a Nitře.
Vše pro fanouškyHeineken je podle odborníků tím subjektem, který by měl v F1 rozvířit "čerstvý vítr". Hodně se v této souvislosti hovoří o sociálních médiích a interakci s fanoušky. Heineken je znám svou tvrdou prací ohledně sponzorských aktivit, takže se dá předpokládat, že v případě F1 bude mnohem lépe využívat globálních apelů než předtím.
Je ostatně známo spojení pivovaru s účasti v milionářské fotbalové Lize mistrů, což podle finančních odborníků může být dobrý výchozí bod pro prácí v F1. Jako typický příklad je uváděna reklamní kampaň Dilemma, na jejímž základě by se mohla spustit podobná záležitost i v F1.
To všechno jsou ale zatím pouze dohady, protože zatím není jasné, co vlastně Heineken pro F1 plánuje. Očekávané kroky se veřejnost dozví právě až na zmíněné konferenci 9. června před Grand Prix Kanady. Do té doby můžeme setrvávat ve světě představ.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.