Už jsme ono přísloví na našich stránkách použili několikrát, protože ač staré, je stále platné. Nové koště dobře mete a to samé si slibují špičky od nového globálního sponzora, který by měl být už brzy oficiálně představen
Tedy upřímně řečeno, jméno holandského obřího pivovaru zatím nebylo oficiálně vysloveno a dokonce kvůli předčasnému odhalení padaly ostré výtky (čtěte zde). Nicméně Bernie Ecclestone svolal na čtvrtek 9. června, tedy v předvečer prvního tréninku na Grand Prix Kanady, oficiální tiskovou konferenci, na níž oznámí uzavření dohody s novým globálním partnerem Formule 1.
Pokud někdo oznámí, že určitá informace vejde ve známost až po určitém datu, s železnou pravidelností se tato dostane mezi lid podstatně dříve. Pokud něco není tajné, nikoho to nezajímá, má-li nějaká zpráva nálepku TOP SECRET, obvykle se počítá na hodiny, za jak dlouho po takovém označení se stane veřejnou. Jinak tomu nebylo ani s Heinekenem. Už jsme uvedli, že oficiálně ještě nebylo řečeno nic, ale světem F1 už sviští informace, že se Ecclestone s Heinekenem domluvil na sedmiletém kontraktu ve výši 250 milionů dolarů.
Dovolte malé představeníKdyž v roce 1863 Adrian Gerardus Heineken koupil pivovar z 16. století, situovaný v centru Amsterdamu, málokdo tušil, že z něj vyroste gigant ve výrobě zlatavého moku, jehož pozice na světovém trhu momentálně představuje bronzovou příčku. Pivo Heineken dostanete ve 120 zemích světa, proslul agresivní mediální kampaní, nejvíc viditelné ve fotbale a v tenisu.
Společnost expandovala rovněž na tuzemský trh, kde proslula tvrdým postupem proti místním pivovarům. Strategie Heinekenu je taková, že zachovává tradiční značky, ale bez váhání likviduje méně prosperující a malé pivovary. Tak se stalo v Kutné Hoře, Znojmě, Lounech a Krásném Březně, na Slovensku zlikvidoval koncern výrobu piva v Martině, Rimavské Sobotě a Nitře.
Vše pro fanouškyHeineken je podle odborníků tím subjektem, který by měl v F1 rozvířit "čerstvý vítr". Hodně se v této souvislosti hovoří o sociálních médiích a interakci s fanoušky. Heineken je znám svou tvrdou prací ohledně sponzorských aktivit, takže se dá předpokládat, že v případě F1 bude mnohem lépe využívat globálních apelů než předtím.
Je ostatně známo spojení pivovaru s účasti v milionářské fotbalové Lize mistrů, což podle finančních odborníků může být dobrý výchozí bod pro prácí v F1. Jako typický příklad je uváděna reklamní kampaň Dilemma, na jejímž základě by se mohla spustit podobná záležitost i v F1.
To všechno jsou ale zatím pouze dohady, protože zatím není jasné, co vlastně Heineken pro F1 plánuje. Očekávané kroky se veřejnost dozví právě až na zmíněné konferenci 9. června před Grand Prix Kanady. Do té doby můžeme setrvávat ve světě představ.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.