Situace některých týmů je značně povážlivá a bráno běžným občanem i nepochopitelná. Masivní ztráty v desítkách milionů ale ještě neznamenají totální pád. Force India umožnila nahlédnout do svého účetnictví, které začíná být pro tým poněkud příznivější.
Jedná se o údaje za rok 2015, které se opět pohybují v červených číslech, ale jak naznačují, dochází k určitému vzestupu. Podle dostupných údajů představovala ztráta Force Indie 8,9 milionů dolarů (v přepočtu 235 mil. Kč) což je však značně méně než v sezóně 2014, kdy schodek dosáhl hodnoty 21,9 milionů $. Bilanci podpořily především lepší příjmy, jejichž výše představuje sumu 92,7 milionů dolarů, což je o 6,3 milionů $ více než předloni.
Do této statistiky se uspokojivě promítly větší příjmy od sponzorů, což je především zásluha mexických mecenášů spojených se Sergio Pérezem. Na další významný příjem si Force India musí počkat, protože FOM vyplácí sumy za umístění v Poháru konstruktérů až v následující sezóně. A jak známo, rok 2015 byl pro tento tým nejúspěšnější, když dobyl pátého místa.
Navzdory tomu, že provoz týmu F1 je ztrátovou záležitostí se podle účetní zprávy neuvažuje o ukončení jeho činnosti. "Nadále jsme odkázáni na podporu mateřské společnosti Orange India Holding Sarl a jejich akcionářů. Vedení je přesvědčeno, že tato společnost bude nadále poskytovat dostatečné finanční prostředky, aby dostála svým závazkům v době splatnosti na dobu 12 měsíců ode dne podpisu účetních výkazů," praví se ve zprávě. Splatnost proběhla 3. března 2016.
Dluhy se musí platitJak už jsme uvedli, čelí majitel týmu Vijay Mallya v rodné Indii nemalým potížím, kvůli kterým vláda požádala o jeho vydání z Velké Británie. Nejsou to ale jediné dluhy, které Force Indii tíží. Daří se je však částečně likvidovat - půjčka od Swiss Bank Edmond de Rothschild ve výši 5,6 milionů $ byla splacena loni, další úvěr od Mexika America Movil představující částku 681 240 dolarů je splatná letos.
Tým však po personální stránce posiluje, což by měl být důkaz o lepšící se situaci. Od roku 2014, kdy měla Force India 376 zaměstnanců, se nepropouštělo, naopak přibylo šest dalších lidí. Jak uvedl náměstek šéfa týmu Bob Fernley, čísla poukazují na fakt, že tyto údaje z uplynulých let naznačují vynakládání značných finančních prostředků na budování týmu.
"Jako tým jsme v minulých sedmi letech hodně investovali do technických kapacit. Když ho Vijay Mallya kupoval, nacházel se minimálně deset let v oblasti nedostatečných investic. Náš program se nikdy nezastavil, ale v současné době můžeme přísun investic mírně zpomalit a pokročit do fáze vyváženého programu, abychom zůstali konkurenceschopní a zároveň toho dosáhli s vyrovnaným rozpočtem," vysvětluje Fernley.
"Tento proces jsme začali loni, protože jsme se na konci roku 2014 definitivně přesunuli do aerodynamického tunelu Toyoty a v následující sezóně sklízeli technické benefity. Je pro nás velmi pozitivní, že jsme zvládli využít naše schopnosti a nyní se můžeme plně soustředit z obchodního i výdajového hlediska na udržení týmu v F1," dodává Fernley.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.