Dohady ohledně pravidel pro rok 2017 a rovněž nekonečné tahanice o podobu kvalifikačních jízd v letošní sezóně přivedly v poslední době Formuli 1 pod palbu kritiky. Jaká by měla být zásadní náprava? Jeden z návrhů padl při mediálním briefingu v průběhu GP Bahrajnu.
Jeho autorem je současný prezident FIA Jean Todt, který se domnívá, že by FIA měla mít "úplnou kontrolu nad Formulí 1". Vůbec by se nerozpakoval okamžitě změnit strukturu řízení F1 a vrátil by úplnou moc do rukou Automobilové federace.
"Bylo by to logické. FIA by měla mít úplnou kontrolu ve všech oblastech, jak legislativní, tak jako regulátor. V historii to tak nebylo, já jsem vlastně jen dědic. Tak to prostě je," podotkl Todt.
Padl dokonce názor, že by měl pravomoci převzít právě prezident FIA a zastávat v otázce důsledné kontroly něco jako post diktátora. Na to Todt odvětil: "Je mi líto, ale to nikdy nebudu. Kdybych byl diktátorem, tak bych jednoduše nařídil, že Q1 a Q2 se pojede ve stávající podobě a Q3 v té z roku 2015. Tečka! Ale za mým postem stojí 250 členů FIA, takže si nemohu dovolit, aby federace čelila případné žalobě, tu bychom prohráli. Historie nám ukazuje, že když diktátoři začnou »úřadovat« - a existují příklady mnohem závažnější než v motorsportu - nakonec vždy selžou. Doba diktátorů už je minulostí. Máme vedení, které respektuji, a dokud budu funkci prezidenta FIA vykonávat, vždy tomu tak bude," pokračuje Todt.
Sedmdesátiletý Francouz nicméně připouští, že v současné době se F1 potýká s problémy. "Momentálně má vedení jisté rezervy, ostatně působí po celé dekády. Počkáme na obnovení Convention de la Concorde v roce 2020 a pak rozhodneme o změnách. Teď se píše rok 2016 a my prostě nemůžeme dělat nic dříve než za čtyři roky. Něco jiného je otázka týmů, obchodních práv a změn ze strany FIA, tam můžeme jednat třeba hned zítra," vysvětluje Todt.
Prezident FIA se vyjádřil i k otevřenému dopisu, který vzešel z iniciativy GPDA (čtěte zde). Todt zformuloval soukromý dopis, v němž uvádí, že je kdykoli ochoten o daném problému se zástupci GPDA hovořit. Zároveň však zpochybnil jejich výzvu, neboť se domnívá, že piloti nejsou dostatečně obeznámeni se současnou strukturou řízení. "Při vší úctě k nim, pokud se většiny zeptáte, jak vlastně vedení F1 funguje, nebudou o tom mít ani ponětí. Ale možná se mýlím. Mohu s nimi sympatizovat, mohu s nimi volat »Milujeme náš sport, pomožte nám udělat ho zdravější a transparentnější«. Ale pokud nebudou mít odborné poradce, vůbec nebudou tušit, co takové vedení obnáší," uzavírá Todt.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.