Zavedené omezení radiové komunikace vyvolalo nemálo dohadů, mezi nimiž se objevily i "zaručené odhady", nakolik bude nové nařízení nebezpečné. Odpovědná osoba je však přesvědčena, že nic takového nehrozí.
Změny v radiové komunikaci jsme již důkladně popsali, přesné znění najdete zde. Informovali jsme také o názorech některých dalších zúčastněných, ať to byly pochybnosti Jensona Buttona nebo názor Christiana Hornera. Závodní ředitel FIA Charlie Whiting však rázně odmítá tvrzení, že by omezení radiové komunikace v roce 2016 mělo přinést nějaká bezpečnostní rizika.
Řídící orgán motorsportu bude důsledně prosazovat, aby byl striktně dodržován článek 27.1 sportovních pravidel, v němž se praví, že "pilot musí řídit svůj vůz sám bez cizí pomoci." Mercedes měl v Austrálii problémy s teplotou brzd a opotřebením pneumatik, takže Rosberg málem přišel o cenné vítězství. Toto Wolff poté prohlásil, že nedostatek radiové komunikace "určitě povede k situacím, které jsou zcela mimo kontrolu inženýrů".
Whiting má však na věc zcela jiný názor. "Mohou všechno zobrazit. Údaje z hlediska bezpečnostních rizik se mohou objevit na palubní desce, takže je třeba se pouze přesvědčit, že ukazují správné věci. Je to otázkou propojení mezi pilotem a týmem bez využití rádia, aniž by bylo řečeno, jaké nastavení se má použít. Budou se s tím muset vyrovnat."
Pořád ale panuje otázka, zda se tak radikální omezení vyplatí. Whiting věří, že nová pravidla pozitivně ovlinila průběh prvního závodu v Melbourne. "Osobně si myslím, že jsme trefili dobrou rovnováhu. V době přerušení závodu také bylo nemálo problémů, které musely týmy s piloty řešit. Například přepočty ohledně množství pohonných hmot, týmy musely sdělit pilotům, co mají dělat, což by normálně udělal tým, ale všechno byla pouze otázka konzultace, takže to nakonec dopadlo dobře."
Jedním z obhájců omezení radiové komunikace je i Nico Rosberg: "Představuje to pro nás v závodě větší odpovědnost, ale je to dobrá výzva, i když poněkud tvrdší oříšek. Nejdůležitější ale je, že fanoušci toto řešení považují za správný směr. Oni po omezení volali, vždyť říkali, že poslouchat všechny ty instrukce v rádiu bylo už otravné. Takže je skvělé, že jsme jim vyšli vstříc."
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.