Zavedené omezení radiové komunikace vyvolalo nemálo dohadů, mezi nimiž se objevily i "zaručené odhady", nakolik bude nové nařízení nebezpečné. Odpovědná osoba je však přesvědčena, že nic takového nehrozí.
Změny v radiové komunikaci jsme již důkladně popsali, přesné znění najdete zde. Informovali jsme také o názorech některých dalších zúčastněných, ať to byly pochybnosti Jensona Buttona nebo názor Christiana Hornera. Závodní ředitel FIA Charlie Whiting však rázně odmítá tvrzení, že by omezení radiové komunikace v roce 2016 mělo přinést nějaká bezpečnostní rizika.
Řídící orgán motorsportu bude důsledně prosazovat, aby byl striktně dodržován článek 27.1 sportovních pravidel, v němž se praví, že "pilot musí řídit svůj vůz sám bez cizí pomoci." Mercedes měl v Austrálii problémy s teplotou brzd a opotřebením pneumatik, takže Rosberg málem přišel o cenné vítězství. Toto Wolff poté prohlásil, že nedostatek radiové komunikace "určitě povede k situacím, které jsou zcela mimo kontrolu inženýrů".
Whiting má však na věc zcela jiný názor. "Mohou všechno zobrazit. Údaje z hlediska bezpečnostních rizik se mohou objevit na palubní desce, takže je třeba se pouze přesvědčit, že ukazují správné věci. Je to otázkou propojení mezi pilotem a týmem bez využití rádia, aniž by bylo řečeno, jaké nastavení se má použít. Budou se s tím muset vyrovnat."
Pořád ale panuje otázka, zda se tak radikální omezení vyplatí. Whiting věří, že nová pravidla pozitivně ovlinila průběh prvního závodu v Melbourne. "Osobně si myslím, že jsme trefili dobrou rovnováhu. V době přerušení závodu také bylo nemálo problémů, které musely týmy s piloty řešit. Například přepočty ohledně množství pohonných hmot, týmy musely sdělit pilotům, co mají dělat, což by normálně udělal tým, ale všechno byla pouze otázka konzultace, takže to nakonec dopadlo dobře."
Jedním z obhájců omezení radiové komunikace je i Nico Rosberg: "Představuje to pro nás v závodě větší odpovědnost, ale je to dobrá výzva, i když poněkud tvrdší oříšek. Nejdůležitější ale je, že fanoušci toto řešení považují za správný směr. Oni po omezení volali, vždyť říkali, že poslouchat všechny ty instrukce v rádiu bylo už otravné. Takže je skvělé, že jsme jim vyšli vstříc."
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.