Předseda Asociace pilotů velkých cen (Grand Prix Driver's Association) vysvětlil, že středeční otevřený dopis není žádnou zbrklou a intuitivní akcí, podobnou záležitost už GPDA připravovala "nějakou dobu."
Alexander Wurz si v F1 odkroutil sedm sezón v rozpětí 11 let, vedle Benettonu pilotoval též Williams a na jedinou Grand Prix se posadil do McLarenu. Se svými řediteli zveřejnil ve středu otevřený dopis s výzvou k reformě F1, na nějž už reagoval Bernie Ecclestone (zde).
Předseda GPDA potvrdil, že prohlášení podepsané jím, Buttonem a Vettelem bylo důsledkem ožehavých debat o dalším směřování F1, kategoricky zamítl tvrzení, že šlo o okamžitou reakci ohledně kontroverzního systému kvalifikace, který byl schválen těsně před Grand Prix Austrálie a při své premiéře se nesetkal s velkou popularitou.
"Piloti jsou skutečné hvězdy a protagonisté našeho sportu. S ohledem na některé vášnivé diskuse našich fanoušků, stejně jako s přihlédnutím k náladám v paddocku, jezdci cítí, že nadešel čas, aby vyjádřili svůj společný názor.
Toto není zbrklá reakce na kvalifikační experiment. Tohle prohlášení jsme dobře zvážili a s piloty plánovali už docela dlouho. Prodiskutovali jsme ho znovu v Melbourne během zvláštní schůzky, kterou uspořádala GPDA. Od 60. let byla GPDA vždy řízena na základě hlasování většiny, což funguje velmi dobře," vysvětluje Wurz.
Piloti jsou podle něj přesvědčeni, že změny v F1 nelze dosáhnout pouze drobnými změnami na trati či mimo ni. "Jde to většinový názor pilotů, kteří mají zájem, aby náš sport zůstal zachován pro příští generace. Je třeba řešit obchodní model a způsob fungování Formule 1, která by se měla držet jasného plánu, nebo chcete-li itineráře.
Nejsme přesvědčeni o tom, že individuální aktualizace sportovních nebo technických pravidel jsou řešením. Věříme, že každý jednotlivý akcionář chce pro svůj sport to nejlepší. Nicméně se zdá, že způsob, jakým akcionáři o sportu rozhodují, momentálně při pohledu zvenčí moc dobře nefunguje," dodává Wurz.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.