Předseda Asociace pilotů velkých cen (Grand Prix Driver's Association) vysvětlil, že středeční otevřený dopis není žádnou zbrklou a intuitivní akcí, podobnou záležitost už GPDA připravovala "nějakou dobu."
Alexander Wurz si v F1 odkroutil sedm sezón v rozpětí 11 let, vedle Benettonu pilotoval též Williams a na jedinou Grand Prix se posadil do McLarenu. Se svými řediteli zveřejnil ve středu otevřený dopis s výzvou k reformě F1, na nějž už reagoval Bernie Ecclestone (zde).
Předseda GPDA potvrdil, že prohlášení podepsané jím, Buttonem a Vettelem bylo důsledkem ožehavých debat o dalším směřování F1, kategoricky zamítl tvrzení, že šlo o okamžitou reakci ohledně kontroverzního systému kvalifikace, který byl schválen těsně před Grand Prix Austrálie a při své premiéře se nesetkal s velkou popularitou.
"Piloti jsou skutečné hvězdy a protagonisté našeho sportu. S ohledem na některé vášnivé diskuse našich fanoušků, stejně jako s přihlédnutím k náladám v paddocku, jezdci cítí, že nadešel čas, aby vyjádřili svůj společný názor.
Toto není zbrklá reakce na kvalifikační experiment. Tohle prohlášení jsme dobře zvážili a s piloty plánovali už docela dlouho. Prodiskutovali jsme ho znovu v Melbourne během zvláštní schůzky, kterou uspořádala GPDA. Od 60. let byla GPDA vždy řízena na základě hlasování většiny, což funguje velmi dobře," vysvětluje Wurz.
Piloti jsou podle něj přesvědčeni, že změny v F1 nelze dosáhnout pouze drobnými změnami na trati či mimo ni. "Jde to většinový názor pilotů, kteří mají zájem, aby náš sport zůstal zachován pro příští generace. Je třeba řešit obchodní model a způsob fungování Formule 1, která by se měla držet jasného plánu, nebo chcete-li itineráře.
Nejsme přesvědčeni o tom, že individuální aktualizace sportovních nebo technických pravidel jsou řešením. Věříme, že každý jednotlivý akcionář chce pro svůj sport to nejlepší. Nicméně se zdá, že způsob, jakým akcionáři o sportu rozhodují, momentálně při pohledu zvenčí moc dobře nefunguje," dodává Wurz.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.
Max Verstappen z Red Bullu a Oliver Bearman z Haasu vstupují do víkendu v Brazílii s větším klidem, protože jim již nehrozí zákaz startu.
Podle informací médií si Ferrari po slibných výsledcích na nedávných závodech v USA a Mexiku rozmyslelo rozsah změn na svém voze pro sezónu 2026.
Jezdci McLarenu, Lando Norris a Oscar Piastri, prozradili, jak ladí přípravy na závěrečný boj o titul, aby zůstali konkurenceschopní až do posledního závodu sezóny.
Pilot Ferrari Charles Leclerc oznámil zásnuby se svou partnerkou Alexandrou Saint Mleux prostřednictvím příspěvku na Instagramu, který během chvíle zaplavil sociální sítě.
Yuki Tsunoda stojí před rozhodujícím obdobím své kariéry u Red Bullu. Jezdec i tým potvrdili, kdy padne definitivní rozhodnutí.
Bývalý mechanik Red Bullu, Calum Nicholas, odhalil nové a zajímavé detaily o dění během kontroverzní Velké ceny Abu Dhabi 2021.
Guenther Steiner se po Velké ceně Mexika opět dostal do centra pozornosti, když vyzdvihl skvělý výkon Olivera Bearmana.
Italská média naznačují, že George Russell by se mohl objevit na radaru Ferrari, pokud by se v týmu uvolnilo místo po Hamiltonovi nebo Leclercovi. I když je v Mercedesu spokojený, jeho schopnosti z něj činí lákavou možnost pro budoucnost Maranella.
Liam Lawson zažil v úvodu Velké ceny Mexika okamžik, který vyděsil celý paddock. Krátce po startu se ocitl v nečekané a znepokojivé situaci, jež znovu připomněla, jak křehká může být bezpečnost ve Formuli 1.
Bývalý jezdec F1 Christijan Albers zpochybnil, že Lando Norris a Oscar Piastri patří mezi největší talenty současného motorsportu.
Lewis Hamilton se otevřeně podělil o své dojmy z nové kapitoly své kariéry a popsal ji jako mimořádně silný moment.