Pokud se debata kolem zavedení ochrany kokpitu někoho osobně dotýká, je to mistr světa 1964 a několikanásobný motocyklový šampion John Surtees. Ten se domnívá, že kdyby podobné zařízení bylo instalováno o několik let dříve, nemusel zahynout jeho syn Henry.
Dvaaosmdesátiletý John Surtees, který se proslavil zejména na motocyklech MV Agusta a po přechodu na čtyři kola získal svůj titul na značce Ferrari (je doposud jediným člověkem, který získal tituly jak v MS motocyklů, tak v F1) je přesvědčen, že pokud by byl na monopostech nainstalován Halo koncept, nemusel by jeho syn Henry zemřít.
K nehodě došlo 19. července 2009 při závodech F2 na okruhu Brands Hatch, kdy Henryho hlavu zasáhlo utržené kolo vozu Jacka Clarka. Kolo vážící 29 kilogramů zasáhlo Surteesovu hlavu v rychlosti kolem 162 km/h. Pilot poté v bezvědomí narazil do svodidel v zatáčce Sheene Curve; po vyproštění byl převezen do Medical Centra, odtud pak do Královské nemocnice v Londýně, kde byl následující den prohlášen za mrtvého. Bylo mu osmnáct let.
Surtees se domnívá, že Hamilton z pozice trojnásobného mistra světa by měl mít větší odpovědnost. Lewis totiž v minulých dnech prohlásil, že Halo koncept představuje "drastické změny a monoposty nevypadaly nikdy předtím tak hrozně (čtěte zde). "Prožil jsem si tragédii při smrti syna Henryho, která by díky tomuto zařízení vůbec nemusela nastat."
Sebastian Vettel prohlásil, že Halo koncept může být nevzhledný, ale je spíš důležité jestli bude zachraňovat životy. Také čtyřnásobný mistr světa si myslí, že by v případě dřívější existence ochrany kokpitu byl Henry Surtees naživu.
"Lewis by měl o Halo konceptu trochu víc přemýšlet, jako trojnásobný mistr světa má nějakou odpovědnost. Změny budou přicházet a bude nutné je přijmout. Odpovědný orgán musí vzít v úvahu okolnosti a příčiny, takže nebude mít jinou možnost, než dané předpisy nařídit. Sebastian svým výrokem uhodil hřebík na hlavičku. Henryho hlavu trefilo kolo těžké 28 kg, takže s Halo konceptem by měl šanci na přežití," domnívá se Surtees.
Fernando Alonso se připojil k těm, který označuje zavedení Halo konceptu za nezbytný krok. "Stane se budoucností F1, protože si nemůžeme dovolit žádné vážné zranění nebo smrtelnou nehodu jako v posledních dvou letech. Vím, že Halo koncept je poněkud extrémním řešením z hlediska estetiky - není vyloučeno, že se v příštích měsících objeví další řešení - ale doufejme, že už příští rok bude nějaký z těchto systémů ve všech vozech," předpokládá Alonso.
Ferrari na Monze nevyužilo Hamiltonův slipstream pro Leclerca, který tak musel spoléhat jen na vlastní tempo. Hamilton klesl na desáté místo kvůli penalizaci.
Lando Norris přiznal, že předjetí Maxe Verstappena v nedělním závodě na Monze bude velkou výzvou, přestože startuje z první řady. Britský jezdec McLarenu je spokojený se druhým místem a těší se na strategickou bitvu o přední pozice.
Max Verstappen si na legendárním okruhu v Monze vyjel pole position pro Velkou cenu Itálie a potvrdil tak svou kvalitu v klíčovém okamžiku kvalifikace.
Isack Hadjar nedávno slavil své první pódiové umístění ve Formuli 1 s týmem Racing Bulls, jeho postup do hlavního Red Bullu se však odkládá. Mladý Francouz ukázal svůj talent a potenciál, ale vedení stáje z Enstone dává přednost postupnému rozvoji, aby si jezdec mohl na další krok připravit pevné základy.
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.
Jediný vítěz velké ceny F1 označil své dlouhodobé pokračování u Alpine za „přirozené rozhodnutí“, vycházející z dosavadní spolupráce a důvěry v tým. Podle něj stabilita a jasná vize představují klíč k postupnému zlepšování výkonů.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.