Pokud se debata kolem zavedení ochrany kokpitu někoho osobně dotýká, je to mistr světa 1964 a několikanásobný motocyklový šampion John Surtees. Ten se domnívá, že kdyby podobné zařízení bylo instalováno o několik let dříve, nemusel zahynout jeho syn Henry.
Dvaaosmdesátiletý John Surtees, který se proslavil zejména na motocyklech MV Agusta a po přechodu na čtyři kola získal svůj titul na značce Ferrari (je doposud jediným člověkem, který získal tituly jak v MS motocyklů, tak v F1) je přesvědčen, že pokud by byl na monopostech nainstalován Halo koncept, nemusel by jeho syn Henry zemřít.
K nehodě došlo 19. července 2009 při závodech F2 na okruhu Brands Hatch, kdy Henryho hlavu zasáhlo utržené kolo vozu Jacka Clarka. Kolo vážící 29 kilogramů zasáhlo Surteesovu hlavu v rychlosti kolem 162 km/h. Pilot poté v bezvědomí narazil do svodidel v zatáčce Sheene Curve; po vyproštění byl převezen do Medical Centra, odtud pak do Královské nemocnice v Londýně, kde byl následující den prohlášen za mrtvého. Bylo mu osmnáct let.
Surtees se domnívá, že Hamilton z pozice trojnásobného mistra světa by měl mít větší odpovědnost. Lewis totiž v minulých dnech prohlásil, že Halo koncept představuje "drastické změny a monoposty nevypadaly nikdy předtím tak hrozně (čtěte zde). "Prožil jsem si tragédii při smrti syna Henryho, která by díky tomuto zařízení vůbec nemusela nastat."
Sebastian Vettel prohlásil, že Halo koncept může být nevzhledný, ale je spíš důležité jestli bude zachraňovat životy. Také čtyřnásobný mistr světa si myslí, že by v případě dřívější existence ochrany kokpitu byl Henry Surtees naživu.
"Lewis by měl o Halo konceptu trochu víc přemýšlet, jako trojnásobný mistr světa má nějakou odpovědnost. Změny budou přicházet a bude nutné je přijmout. Odpovědný orgán musí vzít v úvahu okolnosti a příčiny, takže nebude mít jinou možnost, než dané předpisy nařídit. Sebastian svým výrokem uhodil hřebík na hlavičku. Henryho hlavu trefilo kolo těžké 28 kg, takže s Halo konceptem by měl šanci na přežití," domnívá se Surtees.
Fernando Alonso se připojil k těm, který označuje zavedení Halo konceptu za nezbytný krok. "Stane se budoucností F1, protože si nemůžeme dovolit žádné vážné zranění nebo smrtelnou nehodu jako v posledních dvou letech. Vím, že Halo koncept je poněkud extrémním řešením z hlediska estetiky - není vyloučeno, že se v příštích měsících objeví další řešení - ale doufejme, že už příští rok bude nějaký z těchto systémů ve všech vozech," předpokládá Alonso.
Max Verstappen se těší na spolupráci s Laurentem Mekiesem, který od Velké ceny Belgie převezme roli nového šéfa týmu Red Bull. Verstappen věří, že Mekies přinese týmu novou energii a pomůže mu dosáhnout dalších úspěchů.
Dodavatel pneumatik testuje nový „mezistupeň“ mezi střední a tvrdou směsí, aby zkomplikoval strategické volby týmů. Nevyzpytatelné počasí ale může tento plán výrazně narušit.
Italský veterán F1 Riccardo Patrese rozvířil vody paddocku překvapivým prohlášením na adresu svého někdejšího šéfa z týmu Benetton. Jeho slova naznačují, že zákulisí tehdejších událostí možná nebylo tak průhledné, jak se dosud zdálo.
Ferrari otestovalo nové zadní zavěšení na SF-25 během natáčecího dne v Mugellu, kde za volant usedli Hamilton a Leclerc. Oba však po jízdách uvedli, že v chování vozu nezaznamenali výraznou změnu.
Jacques Villeneuve zpochybnil budoucnost Yukii Tsunody v Red Bullu po slabém začátku sezóny 2025. Podle něj Tsunodovy dosavadní výkony neodpovídají vysokým očekáváním týmu.
Charles Leclerc přiznal, že příchod Lewise Hamiltona do Ferrari mu otevřel nové obzory. Podle něj přinesl Hamilton do týmu jiný pohled na práci a závodění, který ho inspiruje.
George Russell zůstává bez smlouvy pro příští sezónu a jeho budoucnost u Mercedesu tak visí ve vzduchu. Tým mezitím nepřestává projevovat zájem o Maxe Verstappena, který je nadále jejich vysněnou posilou, i když má stále platný kontrakt u Red Bullu.
Carlos Sainz přiznal, že ho zpráva o příchodu Lewise Hamiltona do Ferrari v roce 2025 naprosto šokovala. Nejvíc ho však zaskočilo, že se to nedozvěděl od týmu, ale od kamaráda.
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.