Pokud se debata kolem zavedení ochrany kokpitu někoho osobně dotýká, je to mistr světa 1964 a několikanásobný motocyklový šampion John Surtees. Ten se domnívá, že kdyby podobné zařízení bylo instalováno o několik let dříve, nemusel zahynout jeho syn Henry.
Dvaaosmdesátiletý John Surtees, který se proslavil zejména na motocyklech MV Agusta a po přechodu na čtyři kola získal svůj titul na značce Ferrari (je doposud jediným člověkem, který získal tituly jak v MS motocyklů, tak v F1) je přesvědčen, že pokud by byl na monopostech nainstalován Halo koncept, nemusel by jeho syn Henry zemřít.
K nehodě došlo 19. července 2009 při závodech F2 na okruhu Brands Hatch, kdy Henryho hlavu zasáhlo utržené kolo vozu Jacka Clarka. Kolo vážící 29 kilogramů zasáhlo Surteesovu hlavu v rychlosti kolem 162 km/h. Pilot poté v bezvědomí narazil do svodidel v zatáčce Sheene Curve; po vyproštění byl převezen do Medical Centra, odtud pak do Královské nemocnice v Londýně, kde byl následující den prohlášen za mrtvého. Bylo mu osmnáct let.
Surtees se domnívá, že Hamilton z pozice trojnásobného mistra světa by měl mít větší odpovědnost. Lewis totiž v minulých dnech prohlásil, že Halo koncept představuje "drastické změny a monoposty nevypadaly nikdy předtím tak hrozně (čtěte zde). "Prožil jsem si tragédii při smrti syna Henryho, která by díky tomuto zařízení vůbec nemusela nastat."
Sebastian Vettel prohlásil, že Halo koncept může být nevzhledný, ale je spíš důležité jestli bude zachraňovat životy. Také čtyřnásobný mistr světa si myslí, že by v případě dřívější existence ochrany kokpitu byl Henry Surtees naživu.
"Lewis by měl o Halo konceptu trochu víc přemýšlet, jako trojnásobný mistr světa má nějakou odpovědnost. Změny budou přicházet a bude nutné je přijmout. Odpovědný orgán musí vzít v úvahu okolnosti a příčiny, takže nebude mít jinou možnost, než dané předpisy nařídit. Sebastian svým výrokem uhodil hřebík na hlavičku. Henryho hlavu trefilo kolo těžké 28 kg, takže s Halo konceptem by měl šanci na přežití," domnívá se Surtees.
Fernando Alonso se připojil k těm, který označuje zavedení Halo konceptu za nezbytný krok. "Stane se budoucností F1, protože si nemůžeme dovolit žádné vážné zranění nebo smrtelnou nehodu jako v posledních dvou letech. Vím, že Halo koncept je poněkud extrémním řešením z hlediska estetiky - není vyloučeno, že se v příštích měsících objeví další řešení - ale doufejme, že už příští rok bude nějaký z těchto systémů ve všech vozech," předpokládá Alonso.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.