Pokud se debata kolem zavedení ochrany kokpitu někoho osobně dotýká, je to mistr světa 1964 a několikanásobný motocyklový šampion John Surtees. Ten se domnívá, že kdyby podobné zařízení bylo instalováno o několik let dříve, nemusel zahynout jeho syn Henry.
Dvaaosmdesátiletý John Surtees, který se proslavil zejména na motocyklech MV Agusta a po přechodu na čtyři kola získal svůj titul na značce Ferrari (je doposud jediným člověkem, který získal tituly jak v MS motocyklů, tak v F1) je přesvědčen, že pokud by byl na monopostech nainstalován Halo koncept, nemusel by jeho syn Henry zemřít.
K nehodě došlo 19. července 2009 při závodech F2 na okruhu Brands Hatch, kdy Henryho hlavu zasáhlo utržené kolo vozu Jacka Clarka. Kolo vážící 29 kilogramů zasáhlo Surteesovu hlavu v rychlosti kolem 162 km/h. Pilot poté v bezvědomí narazil do svodidel v zatáčce Sheene Curve; po vyproštění byl převezen do Medical Centra, odtud pak do Královské nemocnice v Londýně, kde byl následující den prohlášen za mrtvého. Bylo mu osmnáct let.
Surtees se domnívá, že Hamilton z pozice trojnásobného mistra světa by měl mít větší odpovědnost. Lewis totiž v minulých dnech prohlásil, že Halo koncept představuje "drastické změny a monoposty nevypadaly nikdy předtím tak hrozně (čtěte zde). "Prožil jsem si tragédii při smrti syna Henryho, která by díky tomuto zařízení vůbec nemusela nastat."
Sebastian Vettel prohlásil, že Halo koncept může být nevzhledný, ale je spíš důležité jestli bude zachraňovat životy. Také čtyřnásobný mistr světa si myslí, že by v případě dřívější existence ochrany kokpitu byl Henry Surtees naživu.
"Lewis by měl o Halo konceptu trochu víc přemýšlet, jako trojnásobný mistr světa má nějakou odpovědnost. Změny budou přicházet a bude nutné je přijmout. Odpovědný orgán musí vzít v úvahu okolnosti a příčiny, takže nebude mít jinou možnost, než dané předpisy nařídit. Sebastian svým výrokem uhodil hřebík na hlavičku. Henryho hlavu trefilo kolo těžké 28 kg, takže s Halo konceptem by měl šanci na přežití," domnívá se Surtees.
Fernando Alonso se připojil k těm, který označuje zavedení Halo konceptu za nezbytný krok. "Stane se budoucností F1, protože si nemůžeme dovolit žádné vážné zranění nebo smrtelnou nehodu jako v posledních dvou letech. Vím, že Halo koncept je poněkud extrémním řešením z hlediska estetiky - není vyloučeno, že se v příštích měsících objeví další řešení - ale doufejme, že už příští rok bude nějaký z těchto systémů ve všech vozech," předpokládá Alonso.
Max Verstappen vyhrál závod v Abú Zabí, ale největší triumf víkendu patřil Landu Norrisovi. Britský jezdec se totiž stal novým mistrem světa a vstoupil do elitního klubu šampionů F1.
Max Verstappen potvrdil své kvality i v samotném závěru sezóny. Na okruhu Yas Marina získal už osmou pole position roku 2025 a vstoupí tak do rozhodující Velké ceny Abú Zabí z nejlepší možné startovní pozice.
Max Verstappen si v Abú Zabí zajistil další pole position a do posledního závodu sezony vyrazí z ideální startovní pozice. Pilot startující z pole zde vyhrál už deset let v řadě, což jeho šance na triumf výrazně posiluje.
Roman Staněk získal v Abú Zabí svou druhou pole position letošní sezony a v nedělním závodě může zaútočit na další vítězství.
Lando Norris ukázal v Abu Dhabi svou rychlost už v prvním tréninku, když těsně porazil Maxe Verstappena, zatímco jeho týmový kolega Oscar Piastri musel kvůli závazkům mladého jezdce vynechat tuto část víkendu.
Juan Pablo Montoya vidí náročný víkend McLarenu v Kataru jako tiché varování, které může tým připravit na závěrečný souboj v Abu Dhabí.
Japonský pilot Yuki Tsunoda přiznal, že skutečnost jeho odsunutí z boje o závodní sedačku Red Bullu pro sezonu 2026 na něj ještě plně nedolehla.
Charles Leclerc se v Abú Zabí představí na trati společně se svým bratrem Arthurem, který nahradí Lewise Hamiltona během prvního volného tréninku.
Lewis Hamilton se otevřeně vyjádřil k současné generaci vozů Formule 1 a naznačil své obavy z nadcházejících technických změn v příští sezóně.
Lando Norris, Max Verstappen a Oscar Piastri vystoupili před novináři před finále sezony v Abú Zabí a snažili se působit co nejklidněji.
Lewis Hamilton poukázal na problém, který podle něj v letošní sezoně výrazně ovlivnil atmosféru uvnitř Ferrari. Podle něj tlak zvenčí na piloty výrazně zatížil psychiku celé stáje.
McLaren vstupuje do závěrečného závodu sezony v Abú Zabí s jasným cílem zajistit, aby jeden z jeho jezdců porazil Maxe Verstappena a získal titul, aniž by tým zasahoval do přirozeného souboje mezi Oscarem Piastrim a Landem Norrisem.