Měsíc před úvodním kláním sezóny 2016 Bernie Ecclestone zatroubil do boje za lepší Formuli 1. Sklízí za to především kritiku a některé hlasy otevřeně hovoří, že by se měl nad svým dalším působením v této oblasti zamyslet.
Je hodně takových, kteří mu neupírají zásluhy za jeho činnost v uplynulých desetiletích. Ostatně pokud se podíváte na snímky ze začátku 70. let, kdy vozy F1 stály v depu na slámě a to, co dnes nazýváme parc fermé, byl v některých případech jen prostor ohrazený provazem, v tomto směru se F1 dostala na vysoce profesionální úroveň. Doporučuji některou z vynikajících fotografických knih jednoho z nejlepších fotografů Rainera W. Schlegelmilcha, abyste mohli srovnávat.
Bernie se nedávno rozhodl, že vymyslí něco, čím aspoň částečně svou piplanou oblast spasí: poté, co prohlásil, že horší už být nemůže, vytasil se s novou podobou kvalifikace (podrobnější informace zde) a zřejmě čekal oslavné ódy a nekonečné díky. Následné reakce ze všech stran ale rychle ukázaly, že se principál F1 hluboce mýlil.
Když i věrní nejsou spokojeniČtyřnásobný mistr světa Sebastian Vettel je všeobecně označován za Ecclestoneova spojence, ovšem i on několik dní před zahájením šampionátu zpochybnil novou podobu kvalifikace a označil ji za nedostatek ze strany "vedení". Přidal se k němu i prezident Mercedesu Dieter Zetsche, který dokonce nové Ecclestoneovo rozhodnutí komentoval, že v takovém případě nestojí za to utrácet peníze na letenku do Austrálie.
"Nechápu, jak může někdo, kdo je ve vedení F1, navíc je jeho částečným vlastníkem, mluvit takovým způsobem o svém produktu. To je jako kdybych šel na ženevském autosalónu na jeviště a řekl, že jsem nikdy neřídil Mercedes a předpokládal, že tím přilákám další zákazniky," dodal Zetsche.
Není rozhodně málo těch, kteří bez ohledu na Ecclestoneovy zásluhy začínají stále častěji tvrdit, že by Formule 1 po sportovní stránce potřebovala vstoupit do nové éry, čímž více či méně skrytě volají po Ecclestoneově odchodu.
"Myslím, že pro tento sport udělal od svého příchodu ohromný kus práce. Ale není možné a ani rozumné žádat muže jeho věku, aby kompletně změnil svou mentalitu. A právě taková změna musí v mnoha oblastech nastat," domnívá se bývalý prezident Ferrari Luca di Montezemolo.
Vyrovná se Ecclestone s danou situací?Zatímco pětaosmdesátiletý Bernie čast kritizuje prezidenta FIA Jeana Todta za jeho přístup k týmům a slabošské jednání se snahou vyhovět všem, Francouz na oplátku kontruje otázkou, zda tento sport potřebuje změny podobného typu. Německý magazín AutoBild se Todta zeptal, jak vnímá Ecclestoneovu kritiku.
"Rád mluvím přímo s ním, to je můj styl. Mám ho rád, je to výjimečný člověk. Je o patnáct let starší než já a přesto stále vede F1 s neutuchající vášní. Ale i on má svůj styl. Formule 1 je stále skvělý sport s velkým přínosem pro automobilový průmysl. Ale z diváckého hlediska jde o docela jiný film. Brzy se dočkáme vozů řízených autonomně. Bude mít dvanáctiletý chlapec zájem sedět dvě hodiny u obrazovky a dívat se na závodní vozy? Myslím, že pro lidi musíme udělat F1 více komunikativní," domnívá se Todt.
Ostatně už brzy pro vás připravíme materiál o podobné situaci, kdy si Bernie Ecclestone myslel, že je absolutní vládce a může si manipulovat prakticky celou F1 podle svých představ. A před více než třiceti lety poměrně tvrdě narazil, a s ním i jeho dřívě nesmiřitelný soupeř Jean-Marie Balestre.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.
Sezóna F1 2025 odstartuje netradičně, když všech 10 týmů představí svá nová zbarvení vozů společně během jedinečného večera v londýnské O2 Areně. Tato historická událost slibuje přilákat pozornost fanoušků z celého světa. Víme, kdy se tato událost odehraje.