Šéf týmu Mercedes Motorsport Toto Wolff zdůraznil, že posun Pascala Wehrleina a Estebana Ocona do nových rolí v F1 je důkazem toho, že skutečně talentovaní mladí piloti dostanou svou šanci.
Týmy se často rozhodují, zda při volbě pilotů dostane přednost jedinec, mající za sebou dostatečný přísun finančních prostředků nebo jezdec, který prokázal nesporný talent. Že F1 není levná záležitost víme všichni a kolikrát právě "věno" pilota může přinést prostředky nezbytné pro provoz týmu. Z minulosti ale také víme, že některé "uspěchané" finanční přesuny nezkušených pilotů do F1 vedly dokonce ke katastrofě. Stačí vzpomenout na Riccarda Palettiho, který zahynul na následky zranění v Grand Prix Kanady 1982.
Přesto se najdou šampioni, kteří i přes zřejmé výsledky do F1 jednoduše nedospějí - připomeňme si Holanďana Robina Frijnse, který v průběhu tří let (2010-2012) postupně získal tituly ve Formuli BMW, Formuli Renault 2.0 a Formuli Renault 3.5, ale i přes některé kontakty s F1 (Sauber, Red Bull, Caterham) se prozatím do F1 neprosadil. A vlastně to samé platí i pro šampiony GP2 - posledním mistrem, který v následujícím roce po svém triumfu získal stálé angažmá v F1, byl Romain Grosjean (ovšem předchozí zkušenosti s F1 už měl). Davide Valsecchi, Fabio Leimer, Jolyon Palmer a Stoffel Vandoorne po svém triumfu závodní sedačku v žádném týmu F1 nezískali.
Wolff tvrdí, že oba piloti, jak šampion DTM Wehrlein, který bude startovat v týmu Manor, tak mistr GP3 Ocon, jenž zaujme pozici testpilota u Renaultu, získali svoje posty čistě díky svému talentu. "Jsme potěšeni, že Pascal a Esteban dostanou v roce 2016 takovou příležitosti. Naším cílem je rozvíjet jejich schopnosti tím nejlepším možným způsobem a po debatách se zástupci Manoru resp. Renaultu jsme došli k názoru, že jejich programy jsou v souladu s našimi představami."
Wolff však zároveň upozorňuje, že pro dvojici nyní nastává důležitý bod v jejich kariéře, kdy musí naplnit očekávání do nich vkládaná. "Je potěšitelné vidět mladíky, kteří si své místo v F1 zasloužili na základě svých výsledků a že jejich talent došel ocenění. Pascal i Esteban prokázali své kvality a do roku 2016 vstupují jako šampioni svých kategorií. Ale pořád se toho musí hodně naučit, zůstat pokorní a oběma nohama na zemi.
Je to pro ně nesmírně důležitý krok a my je budeme se zájmem sledovat. Zároveň počítáme s rozšířením našeho juniorského programu. Mercedes-Benz má dlouhou tradici v podpoře mladých talentů, takže máme oči otevřené a už hledáme další slibné jedince pro naši budoucnost," dodává Wolff.
Mistr GP2 2015, Belgičan Stoffel Vandoorne, bude příští rok závodit v kategorii Super Formula, přičemž bude působit jako třetí pilot u McLarenu.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.