Šéf týmu Mercedes Motorsport Toto Wolff zdůraznil, že posun Pascala Wehrleina a Estebana Ocona do nových rolí v F1 je důkazem toho, že skutečně talentovaní mladí piloti dostanou svou šanci.
Týmy se často rozhodují, zda při volbě pilotů dostane přednost jedinec, mající za sebou dostatečný přísun finančních prostředků nebo jezdec, který prokázal nesporný talent. Že F1 není levná záležitost víme všichni a kolikrát právě "věno" pilota může přinést prostředky nezbytné pro provoz týmu. Z minulosti ale také víme, že některé "uspěchané" finanční přesuny nezkušených pilotů do F1 vedly dokonce ke katastrofě. Stačí vzpomenout na Riccarda Palettiho, který zahynul na následky zranění v Grand Prix Kanady 1982.
Přesto se najdou šampioni, kteří i přes zřejmé výsledky do F1 jednoduše nedospějí - připomeňme si Holanďana Robina Frijnse, který v průběhu tří let (2010-2012) postupně získal tituly ve Formuli BMW, Formuli Renault 2.0 a Formuli Renault 3.5, ale i přes některé kontakty s F1 (Sauber, Red Bull, Caterham) se prozatím do F1 neprosadil. A vlastně to samé platí i pro šampiony GP2 - posledním mistrem, který v následujícím roce po svém triumfu získal stálé angažmá v F1, byl Romain Grosjean (ovšem předchozí zkušenosti s F1 už měl). Davide Valsecchi, Fabio Leimer, Jolyon Palmer a Stoffel Vandoorne po svém triumfu závodní sedačku v žádném týmu F1 nezískali.
Wolff tvrdí, že oba piloti, jak šampion DTM Wehrlein, který bude startovat v týmu Manor, tak mistr GP3 Ocon, jenž zaujme pozici testpilota u Renaultu, získali svoje posty čistě díky svému talentu. "Jsme potěšeni, že Pascal a Esteban dostanou v roce 2016 takovou příležitosti. Naším cílem je rozvíjet jejich schopnosti tím nejlepším možným způsobem a po debatách se zástupci Manoru resp. Renaultu jsme došli k názoru, že jejich programy jsou v souladu s našimi představami."
Wolff však zároveň upozorňuje, že pro dvojici nyní nastává důležitý bod v jejich kariéře, kdy musí naplnit očekávání do nich vkládaná. "Je potěšitelné vidět mladíky, kteří si své místo v F1 zasloužili na základě svých výsledků a že jejich talent došel ocenění. Pascal i Esteban prokázali své kvality a do roku 2016 vstupují jako šampioni svých kategorií. Ale pořád se toho musí hodně naučit, zůstat pokorní a oběma nohama na zemi.
Je to pro ně nesmírně důležitý krok a my je budeme se zájmem sledovat. Zároveň počítáme s rozšířením našeho juniorského programu. Mercedes-Benz má dlouhou tradici v podpoře mladých talentů, takže máme oči otevřené a už hledáme další slibné jedince pro naši budoucnost," dodává Wolff.
Mistr GP2 2015, Belgičan Stoffel Vandoorne, bude příští rok závodit v kategorii Super Formula, přičemž bude působit jako třetí pilot u McLarenu.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.