Šéf týmu Mercedes Motorsport Toto Wolff zdůraznil, že posun Pascala Wehrleina a Estebana Ocona do nových rolí v F1 je důkazem toho, že skutečně talentovaní mladí piloti dostanou svou šanci.
Týmy se často rozhodují, zda při volbě pilotů dostane přednost jedinec, mající za sebou dostatečný přísun finančních prostředků nebo jezdec, který prokázal nesporný talent. Že F1 není levná záležitost víme všichni a kolikrát právě "věno" pilota může přinést prostředky nezbytné pro provoz týmu. Z minulosti ale také víme, že některé "uspěchané" finanční přesuny nezkušených pilotů do F1 vedly dokonce ke katastrofě. Stačí vzpomenout na Riccarda Palettiho, který zahynul na následky zranění v Grand Prix Kanady 1982.
Přesto se najdou šampioni, kteří i přes zřejmé výsledky do F1 jednoduše nedospějí - připomeňme si Holanďana Robina Frijnse, který v průběhu tří let (2010-2012) postupně získal tituly ve Formuli BMW, Formuli Renault 2.0 a Formuli Renault 3.5, ale i přes některé kontakty s F1 (Sauber, Red Bull, Caterham) se prozatím do F1 neprosadil. A vlastně to samé platí i pro šampiony GP2 - posledním mistrem, který v následujícím roce po svém triumfu získal stálé angažmá v F1, byl Romain Grosjean (ovšem předchozí zkušenosti s F1 už měl). Davide Valsecchi, Fabio Leimer, Jolyon Palmer a Stoffel Vandoorne po svém triumfu závodní sedačku v žádném týmu F1 nezískali.
Wolff tvrdí, že oba piloti, jak šampion DTM Wehrlein, který bude startovat v týmu Manor, tak mistr GP3 Ocon, jenž zaujme pozici testpilota u Renaultu, získali svoje posty čistě díky svému talentu. "Jsme potěšeni, že Pascal a Esteban dostanou v roce 2016 takovou příležitosti. Naším cílem je rozvíjet jejich schopnosti tím nejlepším možným způsobem a po debatách se zástupci Manoru resp. Renaultu jsme došli k názoru, že jejich programy jsou v souladu s našimi představami."
Wolff však zároveň upozorňuje, že pro dvojici nyní nastává důležitý bod v jejich kariéře, kdy musí naplnit očekávání do nich vkládaná. "Je potěšitelné vidět mladíky, kteří si své místo v F1 zasloužili na základě svých výsledků a že jejich talent došel ocenění. Pascal i Esteban prokázali své kvality a do roku 2016 vstupují jako šampioni svých kategorií. Ale pořád se toho musí hodně naučit, zůstat pokorní a oběma nohama na zemi.
Je to pro ně nesmírně důležitý krok a my je budeme se zájmem sledovat. Zároveň počítáme s rozšířením našeho juniorského programu. Mercedes-Benz má dlouhou tradici v podpoře mladých talentů, takže máme oči otevřené a už hledáme další slibné jedince pro naši budoucnost," dodává Wolff.
Mistr GP2 2015, Belgičan Stoffel Vandoorne, bude příští rok závodit v kategorii Super Formula, přičemž bude působit jako třetí pilot u McLarenu.
Po zavedení nové specifikace motorů v roce 2026 by se mohla Formule 1 zaměřit na možnost návratu motorů V10, které zmizely z F1 po roce 2005. Tento návrh vyvolává mezi jezdci odlišné názory.
Jack Doohan nezačal sezónu dobře, když po dvou závodech nezískal žádné body a připsal si čtyři trestné body na superlicenci. Tato negativní bilance ho může ohrozit, pokud nepřijde s rychlým zlepšením výkonů.
Po závodě v Šanghaji Red Bull svolá speciální schůzku zaměřenou na analýzu výkonnosti monopostu RB21 a jeho následné zlepšení.
Výhra Andrea Kimiho Antonelliho v anketě „Jezdec dne“ vyvolala mezi fanoušky určité pochybnosti, ale nakonec se ukázalo, že si tento titul skutečně zasloužil, i když konkurence byla silná.
Red Bull zažil zklamání na Velké ceně Číny, kde se popáté za posledních sedm závodů neprobojoval na stupně vítězů.
Ferrari se po Velké Číny ceně ocitlo v nepříjemné situaci, když byli oba jeho jezdci diskvalifikováni kvůli technickým nesrovnalostem. Ferrari však na vzniklou situaci reagovalo rychle a svým fanouškům poskytlo oficiální vysvětlení.
Liam Lawson ví, že jeho výkony rozhodují o jeho budoucnosti v Red Bullu, ale nemá čas se na auto dostatečně přizpůsobit. V Číně skončil dvanáctý.
Obě Ferrari s Pierrem Gaslym byli po závodě Velké ceny Číny diskvalifikováni, což znamená, že přicházejí o cenné body. Vozy neprošly technickou kontrolou po závodě.
V závěru Velké ceny Číny čelil Lando Norris problémům s brzdovým pedálem, což málem změnilo výsledek jeho závodu.
Oscar Piastri dominantně zvítězil ve Velké ceně Číny, když od startu až do cíle udržoval bezpečný náskok před týmovým kolegou Landem Norrisem.
Lewis Hamilton dosáhl historického vítězství ve Formuli 1, když poprvé v kariéře vyhrál závod bez podpory motoru Mercedes. Ve všech svých dosavadních vítězstvích od roku 2012 vždy závodil s motorem Stříbrných šípů.
Júki Cunoda zazářil i při Velké ceně Číny, kde ve sprintu obsadil šesté místo a následně si vybojoval místo v první desítce na startovním roštu.