Vedle Bruce McLarena, který naší společnost založil, byl Tyler Alexander jedním z prvních a pevných pilířů značky - od prvních dnů s Brucem tvrdě pracoval na jejím vzestupu - a Bruce si nemohl přát pevnější oporu, než se mu od tohoto muže dostávalo.
Tato slova pronesl včera šéf týmu McLaren Ron Dennis na počest muže, který stál s Bruce McLarenem a Teddy Mayerem v roce 1963 u kolébky týmu, který se dnes řadí mezi nejlepší ve Formuli 1. "Tyler byl jeden z nejlepších chlapíků ze staré školy, skromný a moudrý, mající reputaci, který zůstane nesmazatelně zapsán do historie mezinárodního motoristického sportu," řekl dále Dennis.
Alexander pocházel z Hinghamu nedaleko Bostonu a pro jeho život bylo osudné setkání s bratry Mayerovými. Teddy vyzval Tylera, aby spolu dohlíželi na kariéru jeho mladšího bratra Timmyho, brzy se tato trojice stala známou a mezi její přátele se řadili například Peter Revson či Roger Penske.
Když závodní okolnosti vyžadovaly přesun do exponovanější Evropy, Tyler neváhal a na počátku 60. let zamířil do centra motoristického sportu. V Anglii se setkal s Bruce McLarenem a ten posílá "tři T", tedy Tylera, Teddyho a Timmyho na Nový Zéland, kde se Timmy účastní Tasmánské série. Bohužel v posledním závodě sezóny 1964 v Longfordu Timmy tragicky umírá. Teddy načas ztrácí motivaci, ale Tyler své nadšení nedokáže utlumit.
Po krátkém pobytu v USA se vrací do Evropy a na rostoucích úspěších McLarenu má svůj nezanedbatelný podíl. Jeho dílem byl vývoj vozu pro sérii CanAm, kde byly Bruceho vozy v letech 1967-1971 prakticky neporazitelné. Vyhrály 37 ze 43 závodů a v roce 1969 je v jedenácti podnicích nikdo nedokázal překonat. Odtud pramení i termín, který si vysloužili oba piloti McLaren a Hulme - Bruce & Denny Show.
Alexander ve své monografii A Life And Times With McLaren popisuje i nejhorší okamži svého života, když se zakladatel týmu zabil při testování vozu CanAm v britském Goodwoodu (2. června 1970). "Svět automobilových závodů je tvrdý. Nastane doba, kdy budete muset vystoupit do popředí udržet lidi pohromadě - tak tomu bylo v případě těch, kteří nám pomáhali tvořit Bruce McLaren Motor Racing takový, jaký byl. Nyní nastal čas využít zkušeností, kterých jsme se od Bruce naučili, bez projevu osobního smutku. Pracujeme dále pro Bruce."
Poté, co McLaren ztratil zájem o CanAm měl Tyler "prsty" i ve dvou triumfech Johnny Rutherforda v 500 mil Indianapolis (1974, 1976). Jeho první etapa u McLarenu skončila v roce 1983, ale do F1 se zakrátko vrátil v ambiciózním projektu Beatrice Haas, kde se sešel tým snů: Teddy Mayer, Ross Brawn, Neil Oatley, a přes rameno jim nakukoval mladý talent jménem Adrian Newey. Tohle dobrodružství skončilo po necelých dvou letech a Alexander poté zamířil týmu Newman Haas Racing do IndyCars, kde měl na starosti Maria Andrettiho, ale stačil jeden telefonát od Rona Dennise a Tyler se v roce 1989 vrátil zpět do McLarenu.
Alexandrovu povahu asi nejlépe vystihuje citát sira Jackie Stewarta: "Stejně jako jeho mentor Bruce McLaren sloužil Tyler coby ideální velvyslanec Společenství motoristického sportu. Byl to tichý muž, ale pevný ve svých postojích a závazcích. Společensky vystupoval na výši, dobře se oblékal, choval i mluvil, byl to výborný technik. Mnozí by se od něj mohli učit."
Tyler Alexander zemřel ve čtvrtek 7. ledna ve věku 75 let. Nejen fanoušci McLarenu, ale všichni příznivci motorsportu by mu měli věnovat vzpomínku, protože jen málokdo po sobě v této oblasti zanechá na první pohled nepříliš viditelnou, ale velice výraznou stopu.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.
Sezóna F1 2025 odstartuje netradičně, když všech 10 týmů představí svá nová zbarvení vozů společně během jedinečného večera v londýnské O2 Areně. Tato historická událost slibuje přilákat pozornost fanoušků z celého světa. Víme, kdy se tato událost odehraje.