Vedle Bruce McLarena, který naší společnost založil, byl Tyler Alexander jedním z prvních a pevných pilířů značky - od prvních dnů s Brucem tvrdě pracoval na jejím vzestupu - a Bruce si nemohl přát pevnější oporu, než se mu od tohoto muže dostávalo.
Tato slova pronesl včera šéf týmu McLaren Ron Dennis na počest muže, který stál s Bruce McLarenem a Teddy Mayerem v roce 1963 u kolébky týmu, který se dnes řadí mezi nejlepší ve Formuli 1. "Tyler byl jeden z nejlepších chlapíků ze staré školy, skromný a moudrý, mající reputaci, který zůstane nesmazatelně zapsán do historie mezinárodního motoristického sportu," řekl dále Dennis.
Alexander pocházel z Hinghamu nedaleko Bostonu a pro jeho život bylo osudné setkání s bratry Mayerovými. Teddy vyzval Tylera, aby spolu dohlíželi na kariéru jeho mladšího bratra Timmyho, brzy se tato trojice stala známou a mezi její přátele se řadili například Peter Revson či Roger Penske.
Když závodní okolnosti vyžadovaly přesun do exponovanější Evropy, Tyler neváhal a na počátku 60. let zamířil do centra motoristického sportu. V Anglii se setkal s Bruce McLarenem a ten posílá "tři T", tedy Tylera, Teddyho a Timmyho na Nový Zéland, kde se Timmy účastní Tasmánské série. Bohužel v posledním závodě sezóny 1964 v Longfordu Timmy tragicky umírá. Teddy načas ztrácí motivaci, ale Tyler své nadšení nedokáže utlumit.
Po krátkém pobytu v USA se vrací do Evropy a na rostoucích úspěších McLarenu má svůj nezanedbatelný podíl. Jeho dílem byl vývoj vozu pro sérii CanAm, kde byly Bruceho vozy v letech 1967-1971 prakticky neporazitelné. Vyhrály 37 ze 43 závodů a v roce 1969 je v jedenácti podnicích nikdo nedokázal překonat. Odtud pramení i termín, který si vysloužili oba piloti McLaren a Hulme - Bruce & Denny Show.
Alexander ve své monografii A Life And Times With McLaren popisuje i nejhorší okamži svého života, když se zakladatel týmu zabil při testování vozu CanAm v britském Goodwoodu (2. června 1970). "Svět automobilových závodů je tvrdý. Nastane doba, kdy budete muset vystoupit do popředí udržet lidi pohromadě - tak tomu bylo v případě těch, kteří nám pomáhali tvořit Bruce McLaren Motor Racing takový, jaký byl. Nyní nastal čas využít zkušeností, kterých jsme se od Bruce naučili, bez projevu osobního smutku. Pracujeme dále pro Bruce."
Poté, co McLaren ztratil zájem o CanAm měl Tyler "prsty" i ve dvou triumfech Johnny Rutherforda v 500 mil Indianapolis (1974, 1976). Jeho první etapa u McLarenu skončila v roce 1983, ale do F1 se zakrátko vrátil v ambiciózním projektu Beatrice Haas, kde se sešel tým snů: Teddy Mayer, Ross Brawn, Neil Oatley, a přes rameno jim nakukoval mladý talent jménem Adrian Newey. Tohle dobrodružství skončilo po necelých dvou letech a Alexander poté zamířil týmu Newman Haas Racing do IndyCars, kde měl na starosti Maria Andrettiho, ale stačil jeden telefonát od Rona Dennise a Tyler se v roce 1989 vrátil zpět do McLarenu.
Alexandrovu povahu asi nejlépe vystihuje citát sira Jackie Stewarta: "Stejně jako jeho mentor Bruce McLaren sloužil Tyler coby ideální velvyslanec Společenství motoristického sportu. Byl to tichý muž, ale pevný ve svých postojích a závazcích. Společensky vystupoval na výši, dobře se oblékal, choval i mluvil, byl to výborný technik. Mnozí by se od něj mohli učit."
Tyler Alexander zemřel ve čtvrtek 7. ledna ve věku 75 let. Nejen fanoušci McLarenu, ale všichni příznivci motorsportu by mu měli věnovat vzpomínku, protože jen málokdo po sobě v této oblasti zanechá na první pohled nepříliš viditelnou, ale velice výraznou stopu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.