Švédský expilot F1 považuje současná pravidla týkající se pohonných jednotek za "směšná, komickou nebo legrační", protože podle něj mají jediný důsledek - zabraňují ostatním výrobcům, aby stáhli odstup od dominujícího Mercedesu.
Podle devětapadesátiletého Švéda je absurdní situace, že rozvíjet motory je možné jen v rámci stanoveného žetonového systému. "Skutečným problémem je neskutečně komplikovaný motor, provázený penalizacemi za to či ono a který vlastně není možné nijak rozvíjet," rozepsal se Johansson na svém blogu.
"Podle mě to nedává žádný smysl. Základní smysl zákazu vývoje byl dán snahou omezit náklady na rozumné úrovni, ale to už je dávno rozbito na padrť. Je až nechutné, kolik peněz výrobci motorů od té doby utratili. Proč není možné je nechat pokračovat v jejich vývoji a alespoň jim dát možnost pohonné jednotky opravovat? Je směšné mít závodní kategorii, kde je jen jeden úspěšný motor a ostatním není dovoleno vyvíjet své agregáty, aby se stali konkurenceschopnými."
Avizovaná změna pravidel pro rok 2016 je podle Johanssona ještě víc absurdní, zejména s ohledem na vývoj podvozku. "Nyní můžete každý víkend na podvozek přišroubovat 500 nových kusů. Špičkové týmy to dělají, vozí si obrovské bedny dílů určených pro podvozek, ale na motor nesmějí ani sáhnout. To je nesmysl.
Pokud by bylo povoleno pracovat s motorem stejně jako s podvozkem, jsem přesvědčen o tom, že značky Renault, Honda i Ferrari by byly Mercedesu rozhodně blíž. Možná zatím ne na stejné úrovni, ale podstatně blíž než teď. Tato pravidla, podle nichž nemůžete nic jiného, než jenom vyndat motor z bedny, skutečně nedávají žádnou možnost dohnat soupeře. Pokud je váš motor stejně »dobrý« jako má Honda, co uděláte? Máte k dispozici jenom X povolených vylepšení. A stejně nemáte možnost je otestovat," dodává Johansson.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.