Je vždy zajímavé si poslechnout názor někoho, kdo prožil dřívější éru formule 1 a může tudíž srovnávat. Švédsko mělo v historii několik výrazných postav, zejména pokud jde o tragicky zahynulé hvězdy Jo Bonniera nebo Ronnie Petersona.
Ostatní Seveřané, mající na pomyslném dresu tři korunky, už tahali spíše za kratší konec a jejich kariéry byly podstatně kratší. Trochu z této škatulky vyčnívá Stefan Nils Edvin Johansson. Devětapadesátiletý rodák z Vaxjö měl možnost bojovat tři sezóny ve špičkových stájích Ferrari a McLaren, ale nedosáhli ani jednoho vítězství (ačkoliv jeho týmoví kolegové bojovali o titul). Ve Formuli se pohyboval v letech 1980 až 1991, ale tvrdit, že v ní strávil 11 let je nepřesné. Od jeho kratičkého vstupu ve skomírajícím Shadow k další příležitosti v nepovedeném týmu Spirit utekly více než tři roky.
Johansson se objevil v barvách deseti týmů, kromě oněch zmíněných jezdil za Tyrrell, Toleman, Ligier, Onyx, AGS a Footwork. Příznačné je, že v polovině týmů pouze zaskakoval. Nicméně měl možnost být v letech 1986-1989 svědkem dramatických soubojů mezi týmovými kolegy, ať to byli Mansell vs. Piquet nebo Senna proti Prostovi. Z tohoto hlediska Švéd vidí letošní duel Hamilton-Rosberg jako mírně řečeno nemastný neslaný.
"V roce 2014 mezi nimi bylo určitě mnohem více řevnivosti. Letos je to všechno tak nějak zdvořilé, zatímco všichni hovoří o tom, jak dělají »dobrou práci«. Pokud je soupeř ze stejného týmu z hlediska konkurenceschopnosti na stejné úrovni a nelze ho jiným způsobem porazit, je třeba přijít na to, jak ho vyvést z rovnováhy. Nabourat jeho důvěru nebo ho nějak načít psychicky," tvrdí Johansson.
"Přesně takhle to dělal Piquet. Byl ve vztahu k Mansellovi nemilosrdný; ten samý případ byl Senna, i on prováděl různé věci. Jemu to bylo jedno. Udělal by cokoli, aby soupeře vyvedl z míry. Potřeboval se jim dostat pod kůži, to fungovalo," pokračuje Stefan.
Švéd se ve své kariéře postavil na stupně vítězů ve 12 případech, ale velkého vítězství se dočkal až po své kariéře pilota F1 - v roce 1997 vyhrál 24 hodin Le Mans. Podle jeho názoru se mistry mohou stát jen takoví piloti, kteří mají mentalitu vítězit za každou cenu. "Chcete-li být velkým pilotem, musíte mít silné ego a jezdit nelítostně. I to je důvod, proč dnes v F1 nevidíte žádné zapamatováníhodné bitvy, jaké ji kdysi zdobily. Mansell, Senna, Prost, Piquet, Lauda, Schumacher - byli to v podstatě v různých formách brutální egomaniaci. Takoví nám dnes chybí. Nesálá z nich touha po vítězství. Snad pouze Fernando Alonso je jediný, který by udělal pro vítězství všechno," dodává Johansson.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.
Sezóna F1 2025 odstartuje netradičně, když všech 10 týmů představí svá nová zbarvení vozů společně během jedinečného večera v londýnské O2 Areně. Tato historická událost slibuje přilákat pozornost fanoušků z celého světa. Víme, kdy se tato událost odehraje.