Je vždy zajímavé si poslechnout názor někoho, kdo prožil dřívější éru formule 1 a může tudíž srovnávat. Švédsko mělo v historii několik výrazných postav, zejména pokud jde o tragicky zahynulé hvězdy Jo Bonniera nebo Ronnie Petersona.
Ostatní Seveřané, mající na pomyslném dresu tři korunky, už tahali spíše za kratší konec a jejich kariéry byly podstatně kratší. Trochu z této škatulky vyčnívá Stefan Nils Edvin Johansson. Devětapadesátiletý rodák z Vaxjö měl možnost bojovat tři sezóny ve špičkových stájích Ferrari a McLaren, ale nedosáhli ani jednoho vítězství (ačkoliv jeho týmoví kolegové bojovali o titul). Ve Formuli se pohyboval v letech 1980 až 1991, ale tvrdit, že v ní strávil 11 let je nepřesné. Od jeho kratičkého vstupu ve skomírajícím Shadow k další příležitosti v nepovedeném týmu Spirit utekly více než tři roky.
Johansson se objevil v barvách deseti týmů, kromě oněch zmíněných jezdil za Tyrrell, Toleman, Ligier, Onyx, AGS a Footwork. Příznačné je, že v polovině týmů pouze zaskakoval. Nicméně měl možnost být v letech 1986-1989 svědkem dramatických soubojů mezi týmovými kolegy, ať to byli Mansell vs. Piquet nebo Senna proti Prostovi. Z tohoto hlediska Švéd vidí letošní duel Hamilton-Rosberg jako mírně řečeno nemastný neslaný.
"V roce 2014 mezi nimi bylo určitě mnohem více řevnivosti. Letos je to všechno tak nějak zdvořilé, zatímco všichni hovoří o tom, jak dělají »dobrou práci«. Pokud je soupeř ze stejného týmu z hlediska konkurenceschopnosti na stejné úrovni a nelze ho jiným způsobem porazit, je třeba přijít na to, jak ho vyvést z rovnováhy. Nabourat jeho důvěru nebo ho nějak načít psychicky," tvrdí Johansson.
"Přesně takhle to dělal Piquet. Byl ve vztahu k Mansellovi nemilosrdný; ten samý případ byl Senna, i on prováděl různé věci. Jemu to bylo jedno. Udělal by cokoli, aby soupeře vyvedl z míry. Potřeboval se jim dostat pod kůži, to fungovalo," pokračuje Stefan.
Švéd se ve své kariéře postavil na stupně vítězů ve 12 případech, ale velkého vítězství se dočkal až po své kariéře pilota F1 - v roce 1997 vyhrál 24 hodin Le Mans. Podle jeho názoru se mistry mohou stát jen takoví piloti, kteří mají mentalitu vítězit za každou cenu. "Chcete-li být velkým pilotem, musíte mít silné ego a jezdit nelítostně. I to je důvod, proč dnes v F1 nevidíte žádné zapamatováníhodné bitvy, jaké ji kdysi zdobily. Mansell, Senna, Prost, Piquet, Lauda, Schumacher - byli to v podstatě v různých formách brutální egomaniaci. Takoví nám dnes chybí. Nesálá z nich touha po vítězství. Snad pouze Fernando Alonso je jediný, který by udělal pro vítězství všechno," dodává Johansson.
Mercedes údajně měsíce pracoval na řešení přehřívání pneumatik. Výkon v Rakousku však ukázal, že problém přetrvává.
Lando Norris potvrdil svůj impozantní vzestup a v Rakousku si připsal už třetí vítězství v sezóně 2025. Ačkoliv jeho triumf nepřišel jako překvapení, svým výkonem nekompromisně dokázal, že patří mezi absolutní špičku. Navíc poslal jasný vzkaz všem, kdo o jeho schopnostech pochybují.
Nové záběry mimo televizní přenos, kde Fernando Alonso vyjel z tratě poté, co Lewis Hamilton při předjíždění v Rakousku přišel „trochu pozdě“. Alonso se tak vyhnul kolizi při Hamiltonově riskantním manévru.
Toto Wolff vyzval italské fanoušky a média, aby dali Fredericu Vasseurovi čas a prostor na práci ve Ferrari. Reagoval tak na rostoucí spekulace o jeho budoucnosti v čele týmu.
Red Bull se i po povýšení Jukiho Cunody stále potýká s problémy na druhém místě, což vyvolává otázky, zda bude muset provést druhou změnu jezdce v tomto roce.
Fanoušci Franca Colapinta vyzvali FIA a Formuli 1, aby odsoudily nenávistné útoky vůči jezdci Alpine. Po incidentu s Oscarem Piastrim v Rakousku čelil Colapinto urážkám i výhrůžkám smrtí.
Tým Williams zažil v Rakousku těžký den, když oba jeho vozy nedokončily závod. Dvojité odstoupení podtrhlo pokračující technické i výkonnostní problémy, které stáj v letošní sezóně trápí.
Lando Norris stáhl náskok týmového kolegy Oscara Piastriho na pouhých 15 bodů. Tím dál potvrzuje svou formu a zajišťuje McLarenu napínavý interní boj o titul.
Ferrari skončilo na Velké ceně Rakouska s Charlesem Leclercem třetí a Lewisem Hamiltonem čtvrtý, přičemž Hamilton během závodu zpochybňoval týmovou strategii. Zástupce šéfa Ferrari Jerome d'Ambrosio však ujistil, že zvolený přístup byl optimální.
Šéf Red Bullu Christian Horner po Velké ceně Rakouska jen stroze komentoval výkon Yukiho Tsunody. Jeho zdrženlivé vyjádření naznačuje, že důvěra v japonského jezdce v týmu slábne.
Po nevydařené domácí Velké ceně Red Bullu Helmut Marko uvedl, že letošní titul s Maxem Verstappenem je velmi nepravděpodobný. Zůstává však otázkou, jak vážné problémy tým skutečně má.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, se v Rakousku objevil při slavnostním ceremoniálu, kde předával Prezidentskou medaili vítězi závodu Landu Norrisovi. Tento čestný úkol mu byl svěřen na pozvání prezidenta FIA Mohammeda Ben Sulayema.