Mezi těmi, kteří se domnívají, že F1 je záležitostí velkých automobilek, ční i názory, že to jsou naopak malé nezávislé týmy, které ji dokáží držet nad vodou. Myslí si to i někdejší majitel týmu F1 Walter Wolf.
Kanaďan, který přišel na severoamerický kontinent z Rakouska, se domohl značného majetku díky své účasti v ropném průmyslu. Působil v mnoha oblastech motoristického sportu a tak trochu přípomínal obtloustlého lorda Alexandra Hesketha. Nikoli postavou, ale přístupem. Do formule 1 vstoupil v roce 1976 jako podílník týmu Franka Williamse, ale po půl roce se rozhodl osamostatnit a v sezóně 1977 už Jody Scheckter pilotoval jeho vlastní vůz. Hned první start znamenal pro soupeře šok - na argentinskékm okruhu Municipal Buenos Aires totiž Wolf WR1 při svém debutu slavil vítězství!
Nutno podotknout, že nešlo o zbrusu novou konstrukci, dr. Harvey Postlehwaite, působící předtím právě u Hesketha a poté ve Williamsu využil při tvorbě novinky dřívější Hesketh 308 D. Scheckter v roce 1977 vyhrál tři závody a Wolf, oproti jiným soupeřům startující pouze s jedním vozem, obsadil čtvrté místo v Poháru konstruktérů. Potom však šla výkonnost vozů dolů a na konci roku 1979 neúspěchy znechucený Wolf celý tým prodal bratrům Fittipaldi.
Wolf se poté do F1 vracel při různých příležitostech, dokonce se mluvilo o oživení jeho stáje, ale byly to pouze fámy. Šestasedmdesátiletý rodák z Grazu však nevynechá možnost se k dění v F1 vyjádřit - a jeho soudy jsou většinou velmi ostré.
Motorsport.com vyzpovídal Kanaďana v jeho sídle v Britské Kolumbii a hned na začátku Wolf jasně zdůraznil, že za okolností, které nyní v F1 panují, by se do ní rozhodně nevracel. "Je v ní až přepspříliš politiky. Ovládá ji nyní Mercedes ruku v ruce s Ferrari (s podporou FIATu), oba týmy mají navíc velmi dobré manažerské týmy."
Nezávislost nadevšeWolf podotýká, že jednou z obrovských výhod doby, v níž se svým týmem závodil, byla možnosti si prostě koupit konkurenceschopný motor. Jeho vůz poháněl proslulý Ford Cosworth DFV. "Neměli jsme kapacity na to, abychom si motor udělali sami. Ford Cosworth byl velmi dobrý, zvlášť když jste měli šikovného ladiče. Dnešní nezávislé týmy vlastně nemají jak konkurenceschopný motor získat. Podívejte se na Williams. Má motory Mercedes, ale nejsou stejné jako ty, co má k dispozici tovární tým. Motor si sice koupíte, ale ne stejných kvalit."
Wolf na druhou stranu připouští, že politiku automobilek chápe. Ve svých názorech se odvolává na návrháře a konstruktéra Adriana Neweye, který pracoval pro tým Fittipaldi poté, co převztal Wolfovy vozy (1980). "Kdybych si postavil vlastní motor, také bych nechtěl rozdávat, tedy prodávat stejnou specifikaci," dodává Wolf. "Red Bull žádá po Ferrari motory specifikace 2016, ale Adrian Newey je přesvědčen, že nebude mít ten samý agregát jako Vettel. Může se ještě objevit Mécachrome, který vytvoři motory konkurenceschopné s Ferrari a Mercedesem, tak by byl zase Red Bull ve hře." Firma Mécachrome s vazbami na automobilku Renault už jednou podobným způsobem do F1 vstoupila, v roce 1998 dodávala motory týmu Williams.
Ecclestone ještě musí vydržetWolf se domnívá, že "inženýrský vliv" je nyní vedle otázky pohonných jednotek jedním z největších problémů F1. Proto vítá snahy, aby sezóna 2017 přinesla rychlejší a obtížněji ovladatelné vozy. Rovněž vyzdvihuje přínos Bernie Ecclestonea, jemuž přikládá hlavní zásluhu na možných změnách v F1.
"Doufám, že Bernie Ecclestone bude v F1 ještě několik let působit, byť není nejmladší. Znám ho téměř půl století. Je velice chytrý, věřte mi. A na zbytek zapomeňte. Spíš mám větší obavy, co se bude dít po jeho odchodu. Problém je v tom, že je velice zdatný obchodník, zdravě agresivní a formuli 1 obětoval svůj život. Čím déle bude ve své funkci, tím víc zlepšení se dočkáme. Nová sada pravidel se mi opravdu líbí, už se těším na rok 2017, kdy by měla opět převážit důležitost pilota. Nyní má na výsledcích podíl z 85% vůz," podotýká Wolf.
Vettel je a bude nejlepšíWolf neskrývá svou náklonnost k Ferrari, zejména Sebastian Vettel je podle něj jasnou hvězdou týmu. "Pokud se F1 vrátí v roce 2017 k normálu, pak bude Vettel a Ferrari na vrcholu. A víte, že Ferrari nyní řídí "Kanaďan"? Generální ředitel Sergio Marchionne žije v Hamiltonu v Ontariu. Je to jeden z nejlepších manažerů, které znám. Podívejte se, co dokázal," nezastírá patriotismus Wolf. Marchionne se s rodinou přestěhoval do Kanady když mu bylo 14 let. Vystudoval tu a později přijal vedle italského i kanadské občanství.
"Stáj Ferrari v této sezóně ještě neřekla poslední slovo. Má nejlepšího pilota na světě a brzy bude mít i nejlepší monopost. Pro mě je opravdu nejlepší Vettel, nikoli Hamilton - a neříkám to jen proto, že pocházím z německy mluvící země. Lewis je velmi dobrý, má skvělý vůz a motor Mercedes je opravdu neuvěřitelný. Ale pokud nebude Sebastian mistrem světa letos, tak příští rok určitě," tipuje na závěr svého povídání Wolf.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.
Kontakt mezi Leclercem a Verstappenem ve Velké ceně Španělska zůstal bez trestu, sportovní komisaři se rozhodli nezasahovat. Pilot Ferrari si tak udržel třetí místo.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Max Verstappen si za svůj manévr zasloužil černou vlajku a okamžité vyloučení ze závodu. Jeho ostrá slova vyvolala rozruch v paddocku i mezi fanoušky a znovu otevřela debatu o hranicích férového závodění.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem na letiště v Praze.
Max Verstappen čelí hrozbě zákazu startu ve formuli 1. Po kontroverzní kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska dostal tříbodový trest a deset sekund penalizace. Celkem už má jedenáct trestných bodů – a k automatickému zastavení mu chybí jediný.