Příběhy z Paddocku Velkých cen občas zabíhají do zcela jiných oblastí než sportovních. Ať je to zvláštní sorta VIP návštěvníků, jejichž jediným cílem je se ještě honem zviditelnit, než F1 překročí svůj zenit, nebo zástupce bulvárních médií, stále dokola opakující jedny a tytéž otázky.
Občas tu však dojde i k událostem značně pikantním, které zavánější kriminální zápletkou. Už jsme informovali o krádeži volantu, který zmizel z garáže stáje Force India. Jde o značně citlivou věc a dokonce padaly termíny jako průmyslová špionáž, zazněl ale i názor, že za celou akcí je snaha tým diskreditovat a dokázat, že používal nepovolené konfigurace. Jak by to ale chtěli dotyční aplikovat, když museli k zisku corpus delicti použít nechvalně známé metody "za pět prstů"? Většina komentářů se shoduje, že šlo nejspíš o dílo nějakého šíleného fanouška, které ovšem má pro tým značný finanční dopad.
Jsou však hlasy, které se špionážní aféry tak docela nevzdávají. Teď nemáme na mysli rok 2007, ale dobu podstatně dřívější - v rámci Grand Prix Brazílie 1981 (tehdy ještě figurovala v úvodu šampionátu) kdosi nepozván navštívil garáž Brabhamu a ukradl kompletní zavěšení monopostu, který tehdy pracoval na systému proměnné světlé výšky monopostu. Pokud se soupeři domnívali, že šlo o čin šílence, druhý den po nemilé události u Ecclestoneova týmu vytáčel číslo místní policie i Frank Williams: jeho mechanici den před závodem náhle postrádali nově vyvíjené pružiny...
Druhá strana minceŘíká se, že svět F1 je prostředí tvrdého a nelítostného soupeření, ale rivalové si dobře uvědomují, že musí mít proti komu bojovat, jinak by utekly i poslední zbytky příznivců závodění. Noční déšť z pátku na sobotu na Monze poškodil ohřívací dečky pneumatik u už tak těžce zkoušené stáje Lotus; ty díky zkratům nebyly funkční. Podle hlavního inženýra Alana Permaneho týmu okamžitě nabídly pomoc Sauber, Ferrari a Toro Rosso. "Jsou našimi přímými soupeři v šampionátu, ale ani na chvíli nezaváhali. Pokud bychom neměli možnost využít tohoto zařízení, měli bychom na kvalifikaci pouze tři sady pneumatik," uvedl Permane.
Zdá se však, že promočené dečky jsou tím nejmenším problémem, který v tuto chvíli Lotus trápí. Pořád se přetřásá jeho situace a bobtnají informace, že kvůli finančním potížím v Singapuru a Japonsku Lotus neuvidíme. "Máme vše pod kontrolou. Tenhle rok je velice hubený, ale určitě nestojíte o to, aby to bylo ještě horší," oponuje náměstek šéfa Federico Gastaldi.
Odráží také zvěsti o zadržování plateb ze strany Maldonadova sponzora PDVSA, což ostatně tvrdil už sám pilot. "Všichni naši partneři i sponzoři zaplatili včas, někteří dokonce předem. Připouštím, že na rozdíl od některých našich konkurentů je to cesta poněkud zdlouhavější, ale učinili jsme vše nezbytné pro to, abychom byli v budoucnu životaschopní. Jsme přesvědčeni, že budeme bojovat až do konce sezóny a pokračovat i po ní. Proto nevěřte žádným negativním zprávám, které se k vašemu sluchu dostanou," vyzývá Gastaldi.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.