Příběhy z Paddocku Velkých cen občas zabíhají do zcela jiných oblastí než sportovních. Ať je to zvláštní sorta VIP návštěvníků, jejichž jediným cílem je se ještě honem zviditelnit, než F1 překročí svůj zenit, nebo zástupce bulvárních médií, stále dokola opakující jedny a tytéž otázky.
Občas tu však dojde i k událostem značně pikantním, které zavánější kriminální zápletkou. Už jsme informovali o krádeži volantu, který zmizel z garáže stáje Force India. Jde o značně citlivou věc a dokonce padaly termíny jako průmyslová špionáž, zazněl ale i názor, že za celou akcí je snaha tým diskreditovat a dokázat, že používal nepovolené konfigurace. Jak by to ale chtěli dotyční aplikovat, když museli k zisku corpus delicti použít nechvalně známé metody "za pět prstů"? Většina komentářů se shoduje, že šlo nejspíš o dílo nějakého šíleného fanouška, které ovšem má pro tým značný finanční dopad.
Jsou však hlasy, které se špionážní aféry tak docela nevzdávají. Teď nemáme na mysli rok 2007, ale dobu podstatně dřívější - v rámci Grand Prix Brazílie 1981 (tehdy ještě figurovala v úvodu šampionátu) kdosi nepozván navštívil garáž Brabhamu a ukradl kompletní zavěšení monopostu, který tehdy pracoval na systému proměnné světlé výšky monopostu. Pokud se soupeři domnívali, že šlo o čin šílence, druhý den po nemilé události u Ecclestoneova týmu vytáčel číslo místní policie i Frank Williams: jeho mechanici den před závodem náhle postrádali nově vyvíjené pružiny...
Druhá strana minceŘíká se, že svět F1 je prostředí tvrdého a nelítostného soupeření, ale rivalové si dobře uvědomují, že musí mít proti komu bojovat, jinak by utekly i poslední zbytky příznivců závodění. Noční déšť z pátku na sobotu na Monze poškodil ohřívací dečky pneumatik u už tak těžce zkoušené stáje Lotus; ty díky zkratům nebyly funkční. Podle hlavního inženýra Alana Permaneho týmu okamžitě nabídly pomoc Sauber, Ferrari a Toro Rosso. "Jsou našimi přímými soupeři v šampionátu, ale ani na chvíli nezaváhali. Pokud bychom neměli možnost využít tohoto zařízení, měli bychom na kvalifikaci pouze tři sady pneumatik," uvedl Permane.
Zdá se však, že promočené dečky jsou tím nejmenším problémem, který v tuto chvíli Lotus trápí. Pořád se přetřásá jeho situace a bobtnají informace, že kvůli finančním potížím v Singapuru a Japonsku Lotus neuvidíme. "Máme vše pod kontrolou. Tenhle rok je velice hubený, ale určitě nestojíte o to, aby to bylo ještě horší," oponuje náměstek šéfa Federico Gastaldi.
Odráží také zvěsti o zadržování plateb ze strany Maldonadova sponzora PDVSA, což ostatně tvrdil už sám pilot. "Všichni naši partneři i sponzoři zaplatili včas, někteří dokonce předem. Připouštím, že na rozdíl od některých našich konkurentů je to cesta poněkud zdlouhavější, ale učinili jsme vše nezbytné pro to, abychom byli v budoucnu životaschopní. Jsme přesvědčeni, že budeme bojovat až do konce sezóny a pokračovat i po ní. Proto nevěřte žádným negativním zprávám, které se k vašemu sluchu dostanou," vyzývá Gastaldi.
Liam Lawson zažil v úvodu Velké ceny Mexika okamžik, který vyděsil celý paddock. Krátce po startu se ocitl v nečekané a znepokojivé situaci, jež znovu připomněla, jak křehká může být bezpečnost ve Formuli 1.
Bývalý jezdec F1 Christijan Albers zpochybnil, že Lando Norris a Oscar Piastri patří mezi největší talenty současného motorsportu.
Lewis Hamilton se otevřeně podělil o své dojmy z nové kapitoly své kariéry a popsal ji jako mimořádně silný moment.
Po působivém výkonu Olivera Bearmana v Mexiku Martin Brundle vyzdvihl jeho talent a rychlý rozvoj. Podle něj patří mladý Brit mezi jezdce, kteří by mohli zaujmout, pokud se objeví nové šance ve špičkových týmech.
George Russell po podpsisu nové smlouvy s Mercedesem prozradil detaily i ohledně jeho manažeerského týmu.
Valtteri Bottas absolvoval 112 kol na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez při testovacím programu s týmem Mercedes. Pro finského závodníka šlo o důležitou příležitost znovu usednout do monopostu Formule 1 před novou sezonou s Cadillacem.
Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.
Lewis Hamilton byl po Velké ceně Mexika zklamaný z desetisekundové penalizace za souboj s Maxem Verstappenem. Podle něj bylo rozhodnutí komisařů zbytečně přísné.
Martin Brundle naznačuje, že start Mexické Grand Prix měl mnohem dramatičtější podtext, než se zdálo. Podle něj si Max Verstappen zasloužil přísný trest, který by jasně vymezil hranice chování na trati, a poukázal tak na nedostatečné rozhodnutí rozhodčích.
Kandidátka na prezidentku FIA Laura Villars oznámila, že obdržela povolení k mimořádnému soudnímu slyšení v Paříži. Tento krok naznačuje další vývoj v napjaté situaci kolem vedení federace.
Lando Norris z McLarenu prozradil, že v posledních závodech nepoužívá jeden z běžných nástrojů na svém palubním displeji během kvalifikace.