Příběhy z Paddocku Velkých cen občas zabíhají do zcela jiných oblastí než sportovních. Ať je to zvláštní sorta VIP návštěvníků, jejichž jediným cílem je se ještě honem zviditelnit, než F1 překročí svůj zenit, nebo zástupce bulvárních médií, stále dokola opakující jedny a tytéž otázky.
Občas tu však dojde i k událostem značně pikantním, které zavánější kriminální zápletkou. Už jsme informovali o krádeži volantu, který zmizel z garáže stáje Force India. Jde o značně citlivou věc a dokonce padaly termíny jako průmyslová špionáž, zazněl ale i názor, že za celou akcí je snaha tým diskreditovat a dokázat, že používal nepovolené konfigurace. Jak by to ale chtěli dotyční aplikovat, když museli k zisku corpus delicti použít nechvalně známé metody "za pět prstů"? Většina komentářů se shoduje, že šlo nejspíš o dílo nějakého šíleného fanouška, které ovšem má pro tým značný finanční dopad.
Jsou však hlasy, které se špionážní aféry tak docela nevzdávají. Teď nemáme na mysli rok 2007, ale dobu podstatně dřívější - v rámci Grand Prix Brazílie 1981 (tehdy ještě figurovala v úvodu šampionátu) kdosi nepozván navštívil garáž Brabhamu a ukradl kompletní zavěšení monopostu, který tehdy pracoval na systému proměnné světlé výšky monopostu. Pokud se soupeři domnívali, že šlo o čin šílence, druhý den po nemilé události u Ecclestoneova týmu vytáčel číslo místní policie i Frank Williams: jeho mechanici den před závodem náhle postrádali nově vyvíjené pružiny...
Druhá strana minceŘíká se, že svět F1 je prostředí tvrdého a nelítostného soupeření, ale rivalové si dobře uvědomují, že musí mít proti komu bojovat, jinak by utekly i poslední zbytky příznivců závodění. Noční déšť z pátku na sobotu na Monze poškodil ohřívací dečky pneumatik u už tak těžce zkoušené stáje Lotus; ty díky zkratům nebyly funkční. Podle hlavního inženýra Alana Permaneho týmu okamžitě nabídly pomoc Sauber, Ferrari a Toro Rosso. "Jsou našimi přímými soupeři v šampionátu, ale ani na chvíli nezaváhali. Pokud bychom neměli možnost využít tohoto zařízení, měli bychom na kvalifikaci pouze tři sady pneumatik," uvedl Permane.
Zdá se však, že promočené dečky jsou tím nejmenším problémem, který v tuto chvíli Lotus trápí. Pořád se přetřásá jeho situace a bobtnají informace, že kvůli finančním potížím v Singapuru a Japonsku Lotus neuvidíme. "Máme vše pod kontrolou. Tenhle rok je velice hubený, ale určitě nestojíte o to, aby to bylo ještě horší," oponuje náměstek šéfa Federico Gastaldi.
Odráží také zvěsti o zadržování plateb ze strany Maldonadova sponzora PDVSA, což ostatně tvrdil už sám pilot. "Všichni naši partneři i sponzoři zaplatili včas, někteří dokonce předem. Připouštím, že na rozdíl od některých našich konkurentů je to cesta poněkud zdlouhavější, ale učinili jsme vše nezbytné pro to, abychom byli v budoucnu životaschopní. Jsme přesvědčeni, že budeme bojovat až do konce sezóny a pokračovat i po ní. Proto nevěřte žádným negativním zprávám, které se k vašemu sluchu dostanou," vyzývá Gastaldi.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.
Sezóna F1 2025 odstartuje netradičně, když všech 10 týmů představí svá nová zbarvení vozů společně během jedinečného večera v londýnské O2 Areně. Tato historická událost slibuje přilákat pozornost fanoušků z celého světa. Víme, kdy se tato událost odehraje.