Startovní listina pro rok 2016 nabývá konečné podoby. Těch míst, kde by se ještě mohlo něco změnit je stále méně, pokud ponecháme stranou amerického nováčka, zůstávají nedořešené posty jen u tří týmů.
Tedy přesněji - u Lotusu se napjatě očekává, jak to vůbec dopadne s jeho existencí, o níž jsme popsali nemálo webového prostoru. Pokud se podíváme do startovního pole, jeho výrazným znakem je velmi malá fluktuace. Ve stejné sestavě (pokud nedojde k nějakému zásahu force majeure) se nám příští rok představí Mercedes, Ferrari, Williams, Force India, Sauber, Red Bull a Toro Rosso. Což reprezentuje nějakých sedmdesát procent současného stavu.
Trojí varianta v podání McLarenuKlíčovou postavou měl být Kimi Räikkönen, jehož případný odchod od Ferrari by rozhýbal trh přestupů. Nestalo se tak, a proto se nyní upírá zrak k Jensonu Buttonovi, jak on ovlivní boj o poslední možné posty. Brit několikrát rozvířil hladinu mediálního klidu, když koketoval s účastí v motoshow Top Gear, minulý týden si vyzkoušel rallyecross, Mark Webber ho lanaří do kategorie WEC. Teď se stává součástí šarády, která může mít tři vyústění.
1. Button u McLarenu zůstane. Tým tak získá zkušeného a mediálně zdatného pilota, ale půjde také o nejdražší variantu, která by s ohledem na pokles týmu v Poháru konstruktérů nebyla zase až tak přehlédnutelná, protože evidentně dojde ke snížení prize money. A je otázka, jak by veterán F1 po své šestnácté sezóně v F1 přijal nutné snížení platu.
2. Button odejde a příležitost dostane nadějný Stoffel Vandoorne. Belgičan se může opřít o výborné výsledky z GP2, kde ho zdobí pět vítězství. V jeho případě není rozhodující čas, během nějž se Button rozhodne, v tomto směru může licitovat. Pro McLaren by příchod úřadujícího šampiona GP2 byl určitě marketingovým úspěchem (dá se jen těžko předpokládat, že v této kategorii dojde k nějakému zvratu).
3. Button odejde a na jeho místo bude angažován současný rezervní pilot Kevin Magnussen. V McLarenu absolvoval - a nikoli neúspěšně - minulý ročník. Vyrovnal se dokonce mnohem zvučenějšímu severskému kolegovi Räikkönenovi, ale Alonsovi musel udělat místo. Na rozdíl od Vandoorna ale Dán nemůže čekat, až u McLarenu vyloží karty na stůl, pokud mu tedy půjde o závodní sedačku.
Byla tu ještě spekulace, že by se Button mohl vrátit do Williamsu, tedy k týmu, u kterého začínal, ale nezdá se pravděpodobné, že by Bottas po zahrazené cestě k Ferrari vstoupil na nejisté pole a svůj kontrakt neprodloužil; ostatně toto spojení je vnímáno jako téměř jisté. Magnussen ještě může zkusit americkou ruletu u Haasu, kde se otevírá po Hülkenbergově rozhodnutí setrvat další dva roky u Force India širší prostor. Pro americký tým má Dán hned několik předností: zapsal se do povědomí F1 debutem na stupních vítězů, má zkušenosti s vývojem vozu a nepřehlédnutelný je i fakt, že mluví velice dobře anglicky.
Sám Kevin má ohledně svého osudu jasno: "Neviděl bych jako tragédii zůstat ještě jeden rok bez závodění. Můžu u týmu příští sezónu působit ve stejné pozici, ale to je maximum. Pak se musí něco stát, pokud ne, bude potřeba zaměřit svou pozornost jinam. Pozice testpilota mi sice umožní i jiné aktivity, ale já věřím, že příští rok budu zase závodit."
Řešme i zbylé "domácí úkoly"Haas má pořád z čeho vybírat a jak prohlásilo spřežení Haas/Steiner, nechce nic uspěchat. Kandidáty jsme představovali už několikrát, tak jen pro osvěžení paměti připomeneme, že zmíněni byli Gutiérrez, Vergne, Rossi, Marco Andretti, Chilton. Je otázkou, zda se k nim nepřidá po vyřešení šarády jménem Lotus i Pastor Maldonado, jehož vztah s Lotusem také začíná balancovat na ostří nože. A peníze jeho sponzora rozhodně nelze přehlížet.
McLaren v minulých dnech důrazně popřel skutečnost, že by pro příští rok už byly podepsány kontrakty s Alonsem a Vandoornem, ale v případě španělského pilota je krajně nepravděpodobné, že by v sezóně 2016 chyběl.
Pokud se uskuteční námi avizované spojení Mercedes - Manor, má velkou šanci na působení v závodním kokpitu Pascal Wehrlein, což by mohla být ze strany dodavatele motorů podmínka; vedení týmu F1 totiž avizovalo, že má zájem na tom, aby se nadějný mladík "otrkal" a sbíral zkušenosti. V podstatě jde o podobný proces jakým na začátku své kariéry F1 prošel Alonso u Minardi. Wehrleinova přítomnost by s největší pravděpodobností znamenala ukončení závodních aktivit Roberta Merhiho, ale nikde není řečeno, že Španěl (v současné době úspěšnější než týmový kolega Stevens) je zcela bez šancí.
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.