Startovní listina pro rok 2016 nabývá konečné podoby. Těch míst, kde by se ještě mohlo něco změnit je stále méně, pokud ponecháme stranou amerického nováčka, zůstávají nedořešené posty jen u tří týmů.
Tedy přesněji - u Lotusu se napjatě očekává, jak to vůbec dopadne s jeho existencí, o níž jsme popsali nemálo webového prostoru. Pokud se podíváme do startovního pole, jeho výrazným znakem je velmi malá fluktuace. Ve stejné sestavě (pokud nedojde k nějakému zásahu force majeure) se nám příští rok představí Mercedes, Ferrari, Williams, Force India, Sauber, Red Bull a Toro Rosso. Což reprezentuje nějakých sedmdesát procent současného stavu.
Trojí varianta v podání McLarenuKlíčovou postavou měl být Kimi Räikkönen, jehož případný odchod od Ferrari by rozhýbal trh přestupů. Nestalo se tak, a proto se nyní upírá zrak k Jensonu Buttonovi, jak on ovlivní boj o poslední možné posty. Brit několikrát rozvířil hladinu mediálního klidu, když koketoval s účastí v motoshow Top Gear, minulý týden si vyzkoušel rallyecross, Mark Webber ho lanaří do kategorie WEC. Teď se stává součástí šarády, která může mít tři vyústění.
1. Button u McLarenu zůstane. Tým tak získá zkušeného a mediálně zdatného pilota, ale půjde také o nejdražší variantu, která by s ohledem na pokles týmu v Poháru konstruktérů nebyla zase až tak přehlédnutelná, protože evidentně dojde ke snížení prize money. A je otázka, jak by veterán F1 po své šestnácté sezóně v F1 přijal nutné snížení platu.
2. Button odejde a příležitost dostane nadějný Stoffel Vandoorne. Belgičan se může opřít o výborné výsledky z GP2, kde ho zdobí pět vítězství. V jeho případě není rozhodující čas, během nějž se Button rozhodne, v tomto směru může licitovat. Pro McLaren by příchod úřadujícího šampiona GP2 byl určitě marketingovým úspěchem (dá se jen těžko předpokládat, že v této kategorii dojde k nějakému zvratu).
3. Button odejde a na jeho místo bude angažován současný rezervní pilot Kevin Magnussen. V McLarenu absolvoval - a nikoli neúspěšně - minulý ročník. Vyrovnal se dokonce mnohem zvučenějšímu severskému kolegovi Räikkönenovi, ale Alonsovi musel udělat místo. Na rozdíl od Vandoorna ale Dán nemůže čekat, až u McLarenu vyloží karty na stůl, pokud mu tedy půjde o závodní sedačku.
Byla tu ještě spekulace, že by se Button mohl vrátit do Williamsu, tedy k týmu, u kterého začínal, ale nezdá se pravděpodobné, že by Bottas po zahrazené cestě k Ferrari vstoupil na nejisté pole a svůj kontrakt neprodloužil; ostatně toto spojení je vnímáno jako téměř jisté. Magnussen ještě může zkusit americkou ruletu u Haasu, kde se otevírá po Hülkenbergově rozhodnutí setrvat další dva roky u Force India širší prostor. Pro americký tým má Dán hned několik předností: zapsal se do povědomí F1 debutem na stupních vítězů, má zkušenosti s vývojem vozu a nepřehlédnutelný je i fakt, že mluví velice dobře anglicky.
Sám Kevin má ohledně svého osudu jasno: "Neviděl bych jako tragédii zůstat ještě jeden rok bez závodění. Můžu u týmu příští sezónu působit ve stejné pozici, ale to je maximum. Pak se musí něco stát, pokud ne, bude potřeba zaměřit svou pozornost jinam. Pozice testpilota mi sice umožní i jiné aktivity, ale já věřím, že příští rok budu zase závodit."
Řešme i zbylé "domácí úkoly"Haas má pořád z čeho vybírat a jak prohlásilo spřežení Haas/Steiner, nechce nic uspěchat. Kandidáty jsme představovali už několikrát, tak jen pro osvěžení paměti připomeneme, že zmíněni byli Gutiérrez, Vergne, Rossi, Marco Andretti, Chilton. Je otázkou, zda se k nim nepřidá po vyřešení šarády jménem Lotus i Pastor Maldonado, jehož vztah s Lotusem také začíná balancovat na ostří nože. A peníze jeho sponzora rozhodně nelze přehlížet.
McLaren v minulých dnech důrazně popřel skutečnost, že by pro příští rok už byly podepsány kontrakty s Alonsem a Vandoornem, ale v případě španělského pilota je krajně nepravděpodobné, že by v sezóně 2016 chyběl.
Pokud se uskuteční námi avizované spojení Mercedes - Manor, má velkou šanci na působení v závodním kokpitu Pascal Wehrlein, což by mohla být ze strany dodavatele motorů podmínka; vedení týmu F1 totiž avizovalo, že má zájem na tom, aby se nadějný mladík "otrkal" a sbíral zkušenosti. V podstatě jde o podobný proces jakým na začátku své kariéry F1 prošel Alonso u Minardi. Wehrleinova přítomnost by s největší pravděpodobností znamenala ukončení závodních aktivit Roberta Merhiho, ale nikde není řečeno, že Španěl (v současné době úspěšnější než týmový kolega Stevens) je zcela bez šancí.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.