Brazílčan Fittipaldi doteraz ľutuje, že sa mu ani raz nepodarilo vyhrať v Monte Carle.
Majster sveta z rokov 1972 a 1974 Emerson Fittipladi dáva pre médiá McLarenu vo svojich vyhláseniach najavo svoju lásku k neobyčajnému podujatiu v Monaku. „Zo všetkých veľkých cien, ktoré som chcel vyhrať, som najviac túžil po triumfoch vo Veľkej cene Brazílie, teda mojej domácej a vo Veľkej cene Monaka. V Brazílii som vyhral dvakrát, v roku 1973 s Lotusom a v roku 1974 s McLarenom, ale víťazstvo v Monaku mi stále unikalo. Aj teraz vo svojich 66-ich rokoch to vo mne vzbudzuje smutné pocity.“
„Vždy som zbožňoval jazdiť v Monaku,“ hovorí Fittipaldi. „Bol to a ešte stále je okruh, ktorý predstavuje unikátnu výzvu z hľadiska pilota. Nie je ľahký, pretože vyžaduje extrémnu precíznosť a značnú agresivitu. Je veľmi ťažké nájsť rovnováhu medzi agresivitou a precíznosťou. A ak ju nenájdete, nie ste dostatočne rýchly.“
A aké sú podľa Fittipaldiho potrebné predpoklady na víťazstvo na monackej trati? „Potrebné sú výkonné brzdy a dobrá trakcia auta... Ale to nie je všetko, čo potrebujete pre víťazstvo v Monaku. Ak chcete byť rýchly, je potrebné jazdiť čo najtesnejšie okolo bariér pri každom výjazde zo zákruty. Zvykol som hovoriť, že ste zašli rýchle kolo len vtedy, ak ste mali boky pneumatík zodraté od dotykov s bariérami.“
„Dnešné autá disponujú väčšou aerodynamickou podporou, ako tie z mojich čias. Všetky štyri kolesá zostávajú väčšinou na ceste, čo nebolo kedysi zvykom. Nebolo to nič neobyčajné, ak boli kolesá vo vzduchu pri prejazdoch cez obrubníky, alebo na prevýšeniach vozovky.
(foto: Sauber Motorsport AG)
Preto bolo potrebné nastaviť predné tlmiče trochu voľnejšie a zadné naopak. Pamätám si, že Graham Hill tak jazdil skoro na všetkých okruhoch a pritom päťkrát vyhral vo Veľkej cene Monaka, myslím, že to nebolo náhodou.“
Fittipaldi sa domnieva, že tento víkend to bude mať McLaren v Monaku ťažké, aby sa presadil. „MP4-28 nie je podľa mňa dostatočne rýchle auto, ale som si istý, že jeho čas ešte príde, pretože McLaren zostáva jedným z najlepších tímov.“
Je možné, že má pravdu, veď McLaren vyhral v Monaku už pätnásťkrát, čo je najviac zo všetkých tímov.
Ferrari čeká na vítězství od Mexika 2024, kde naposledy slavil Carlos Sainz. Lewis Hamilton i Charles Leclerc proto věří, že chystané úpravy vozu SF-25 v Belgii přinesou potřebný zlom.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal bodovat už v pěti závodech po sobě, přesto podle Helmuta Marka tým zaznamenává určité zlepšení a postup kupředu.
Christian Horner nebude na startovním roštu v Belgii poprvé po téměř 21 letech. Po náhlém odvolání z čela Red Bullu zůstává mimo dění Formule 1 a sezona 2025 pro něj předčasně skončila.
Nelson Piquet Jr., švagr Maxe Verstappena, prozradil, že úřadující mistr světa se rozhodne o své budoucnosti už v srpnu. Jeho slova tak přilila olej do ohně spekulací o možném odchodu z Red Bullu.
Liam Lawson na Silverstonu závod nedokončil, když se stal obětí incidentu, který nemohl ovlivnit. Mladý Novozélanďan ale zůstává realistou a ví, že podobné situace k Formuli 1 patří, a v jeho současné pozici nováčka půjde často spíše o přežití než o boj o body.
Jeden z nejvýraznějších a nejdiskutovanějších aktérů historie Formule 1 se ozval ve chvíli, kdy Red Bull čelí otřesům po nečekaném odvolání Christiana Hornera. Bývalý vlastník šampionátu se rozhodl veřejně reagovat na události, které zasáhly nejen jeho dlouholetého přítele, ale i celý paddock – a naznačil, zda podle něj bylo možné Hornerův pád odvrátit.
Red Bull vstupuje do nové éry po nečekaném odvolání Christiana Hornera, který stál v čele týmu od jeho začátků ve Formuli 1. Jeho nástupcem se stal Laurent Mekies, který do nové role nastoupil už pouhých 24 hodin po oznámení změny a nyní ho čeká spousta úkolů.
Po několika těsných soubojích na trati mezi Piastrim a Norrisem se znovu otevírá otázka vnitrotýmové dynamiky v McLarenu. Vzhledem ke konkurenceschopnosti obou jezdců se podobná situace může v budoucnu opakovat.
Překvapivé odvolání Christiana Hornera z Red Bullu může souviset se změnami ve vlastnické struktuře mateřské společnosti. V zákulisí se spekuluje, že právě nové mocenské rozložení mezi rakouskou a thajskou stranou mohlo být rozhodující ranou pro dlouholetého šéfa týmu.
Dr. Helmut Marko zavzpomínal na více než dvacet let trvající spolupráci s Christianem Hornerem, se kterým společně vybudovali z Red Bullu špičkový tým Formule 1. Jejich odlišné přístupy se často doplňovaly a stály za klíčovými rozhodnutími, která Red Bull dovedla k vrcholu.
Christian Horner sehrál klíčovou roli při uzavření dohody s Hondou, která Red Bull vrátila na špičku F1. Právě toto partnerství odstartovalo novou éru dominance týmu.
Günther Steiner vyjádřil překvapení nad nečekaným odchodem Christiana Hornera z čela Red Bullu a označil ho za výrazný otřes pro tým. Podle něj bude těžké nahradit lídra, který byl symbolem stability.