Brazílčan Fittipaldi doteraz ľutuje, že sa mu ani raz nepodarilo vyhrať v Monte Carle.
Majster sveta z rokov 1972 a 1974 Emerson Fittipladi dáva pre médiá McLarenu vo svojich vyhláseniach najavo svoju lásku k neobyčajnému podujatiu v Monaku. „Zo všetkých veľkých cien, ktoré som chcel vyhrať, som najviac túžil po triumfoch vo Veľkej cene Brazílie, teda mojej domácej a vo Veľkej cene Monaka. V Brazílii som vyhral dvakrát, v roku 1973 s Lotusom a v roku 1974 s McLarenom, ale víťazstvo v Monaku mi stále unikalo. Aj teraz vo svojich 66-ich rokoch to vo mne vzbudzuje smutné pocity.“
„Vždy som zbožňoval jazdiť v Monaku,“ hovorí Fittipaldi. „Bol to a ešte stále je okruh, ktorý predstavuje unikátnu výzvu z hľadiska pilota. Nie je ľahký, pretože vyžaduje extrémnu precíznosť a značnú agresivitu. Je veľmi ťažké nájsť rovnováhu medzi agresivitou a precíznosťou. A ak ju nenájdete, nie ste dostatočne rýchly.“
A aké sú podľa Fittipaldiho potrebné predpoklady na víťazstvo na monackej trati? „Potrebné sú výkonné brzdy a dobrá trakcia auta... Ale to nie je všetko, čo potrebujete pre víťazstvo v Monaku. Ak chcete byť rýchly, je potrebné jazdiť čo najtesnejšie okolo bariér pri každom výjazde zo zákruty. Zvykol som hovoriť, že ste zašli rýchle kolo len vtedy, ak ste mali boky pneumatík zodraté od dotykov s bariérami.“
„Dnešné autá disponujú väčšou aerodynamickou podporou, ako tie z mojich čias. Všetky štyri kolesá zostávajú väčšinou na ceste, čo nebolo kedysi zvykom. Nebolo to nič neobyčajné, ak boli kolesá vo vzduchu pri prejazdoch cez obrubníky, alebo na prevýšeniach vozovky.
(foto: Sauber Motorsport AG)
Preto bolo potrebné nastaviť predné tlmiče trochu voľnejšie a zadné naopak. Pamätám si, že Graham Hill tak jazdil skoro na všetkých okruhoch a pritom päťkrát vyhral vo Veľkej cene Monaka, myslím, že to nebolo náhodou.“
Fittipaldi sa domnieva, že tento víkend to bude mať McLaren v Monaku ťažké, aby sa presadil. „MP4-28 nie je podľa mňa dostatočne rýchle auto, ale som si istý, že jeho čas ešte príde, pretože McLaren zostáva jedným z najlepších tímov.“
Je možné, že má pravdu, veď McLaren vyhral v Monaku už pätnásťkrát, čo je najviac zo všetkých tímov.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.