Nico Hülkenberg překvapil výborným výkonem a zajistil si nejlepší startovní pozici sezóny ve Sprintu během víkendu Velké ceny USA.
Nico Hülkenberg zajel nejlepší kvalifikaci, když se poprvé letos dostal mezi nejlepší desítku a zajel čtvrtý nejrychlejší čas. V sobotním Sprintu tak odstartuje za Maxem Verstappenem, Landem Norrisem a Oscarem Piastrim.
„Jsem spokojený, šťastný, jak si asi dokážete představit,“ řekl Hülkenberg po sprintové kvalifikaci pro F1.com. „Už v prvním tréninku to vypadalo dobře, ale připadalo nám to skoro až moc dobré, takže jsme nevěděli, jestli je to realita, nebo jen strategie ostatních. Ale podařilo se nám pokračovat v tomto trendu.“
Německý jezdec také ocenil pocit z vozu. „Auto sedělo celkem dobře. Samozřejmě pocit z kokpitu se nemusí vždy přesně shodovat s časy, ale stopky nelžou a celý den to vypadalo velmi slibně. Jsme spokojeni a doufáme, že to udržíme i o víkendu.“
Hülkenberg také přiznal, že tým konečně našel ideální nastavení vozu. „Bude náročné držet za sebou tradiční favority. I ve Sprintu je spousta rychlých aut s obvykle lepší degradací pneumatik, ale budeme bojovat a uvidíme, co vydrží. Doufám, že to přinese zaslouženou odměnu.“
Pozitivní náladu v garáži Sauberu trochu pokazily problémy Gabriela Bortoletta. Po zrušení jeho prvního pokusu v SQ1 kvůli překročení limitů tratě nestihl odjet druhý pokus před koncem kvalifikace, a proto bude na Sprint startovat poslední.
„První kolo bylo kvůli překročení tratě, ale stejně to nebylo dost dobré,“ vysvětloval Brazilec. „Druhé kolo jsme nestihli, vyjeli jsme pozdě a ani jsme se nedostali na trať, takže není co dodat. Odjel jsem jen jedno kolo a to kvůli tratě.“
I přesto si Bortoleto chválil pocit z vozu: „Auto necítilo špatně. Je škoda, protože myslím, že by to mohlo být dobré. Připravujeme se ale na zítřejší hlavní kvalifikaci.“
Sauber tak ukazuje, že Hülkenberg je zpět ve formě a schopný bojovat s předními týmy, zatímco Bortoleto bude mít šanci napravit své chyby během hlavní kvalifikace.
Tým kombinuje optimismus z Hülkenbergova výkonu s potřebou větší konzistence, aby mohl ve Sprintu i v závodě naplno využít potenciál vozu.
Ralf Schumacher uvedl, že je vždy dobré mít připravené možnosti a strategii pro nečekané situace. Podle něj by každý jezdec měl myslet na své kroky i v náročných obdobích.
Mark Webber věří, že Oscar Piastri má motivaci a charakter potřebný k silnému závěru sezony. Podle něj může mladý jezdec v posledních třech závodech znovu ukázat svůj talent a posunout McLaren vpřed.
Aston Martin vstupuje do nové etapy s ambiciózními cíli a intenzivní přípravou. Tým i jeho klíčoví členové pracují na zdokonalení všech aspektů svého fungování, přičemž pozornost fanoušků i odborníků zůstává upřena na jejich další kroky.
McLaren Racing rozšířil svůj Driver Development Programme o dvě nové talenty, Elly Stevens a Elly Häkkinen. Tým věří, že program jim poskytne zkušenosti a podporu potřebnou k dalšímu růstu v motorsportu.
Šéf McLarenu Zak Brown a bývalý šéf Red Bullu Christian Horner se v posledních letech Hornerova působení v týmu často pouštěli do ostrých slovních výměn. Jejich vzájemné přestřelky patřily k nejvýraznějším v paddocku.
Sergio Pérez přiznal, že mu čas mimo Formuli 1 pomohl získat jiný pohled na závodění. Pauza mu umožnila znovu si užít samotnou podstatu sportu.
Kimi Antonelli měl letos v Mercedesu několik slabších chvil, ale postupně sbírá cenné zkušenosti. Max Verstappen přesto vyjádřil nováčkovi jasnou podporu.
Současný prezident FIA Mohammed Ben Sulayem se ocitl v unikátní pozici před prosincovými volbami, když byl potvrzen jako jediný způsobilý kandidát. Jeho další kroky ve vedení motorsportu a plánované iniciativy nyní přitahují pozornost odborné i fanouškovské veřejnosti.
Lewis Hamilton vyjádřil nadšení nad postupem britského nováčka Olivera Bearmana, který debutuje ve Formuli 1 pod záštitou Ferrari.
Lando Norris promluvil o tom, jak se během své klíčové sezony ve Formuli 1 učí zvládat tlak i neustálou pozornost veřejnosti.
Güenther Steiner se ostře vyjádřil k veřejným komentářům prezidenta Ferrari Johna Elkanna ohledně jezdců týmu.
Yuki Tsunoda si z Interlagosu odnesl tvrdou lekci poté, co jeho kolize s Lansem Strollem vedla k dvěma desetisekundovým trestům.