Red Bull potvrdil, že má připravený nouzový plán pro případ jednozávodního zákazu startu Maxe Verstappena ve Formuli 1. I když je jeho absence nepravděpodobná, tým chce být připravený minimalizovat dopady na šampionát.
Tým Red Bull má jasný plán pro případ, že by Max Verstappen dostal jednozávodní trest a nemohl nastoupit do závodu Formule 1. V takové situaci by do kokpitu pravděpodobně nastoupil buď Isack Hadjar, nebo Liam Lawson, kteří jsou aktuálně na seznamu náhradních jezdců. Kromě nich je připraven i Ayumu Iwasa, současný rezervní jezdec týmu, který by v případě potřeby zastoupil Verstappena během závodního víkendu, informuje RacingNews365.
Zajímavostí je, že Arvid Lindblad, který by mohl získat výjimku pro získání superlicence od FIA, by přesto svůj debut ve Formuli 1 v této situaci neuskutečnil. Ačkoli je mu teprve 17 let a teprve v srpnu oslaví 18. narozeniny, nasbíral již dostatek bodů potřebných k získání superlicence. O jeho možném povolení se rozhodne na nadcházejícím zasedání Světové motoristické rady v Macau.
Lindblad by navíc mohl být povolán jako rezervní jezdec během víkendu, pokud se jeho účast nekryje se závody v nižší kategorii Formule 2, kde pravidelně závodí. Tento scénář však zatím není potvrzený a závisí na harmonogramu závodů.
Max Verstappen je momentálně na hraně zákazu startu na jeden závod, protože po Velké ceně Španělska získal tři trestné body na svou superlicenci za kolizi s Georgem Russellem. Celkově má nyní jedenáct z maximálně povolených dvanácti bodů za posledních dvanáct měsíců, což znamená, že jakýkoli další bod by mohl znamenat dočasný zákaz startu.
Trestné body mu zatím nebudou odečteny až do Velké ceny Rakouska, která je za dvě závodní kola, a další odebrání čeká až v říjnu. To souvisí s body, které dostal kvůli incidentům v minulém závodním období, zejména v souboji s Landem Norrisem. Celkově tedy Verstappen čelí značnému tlaku, který může mít vliv na jeho účast v nadcházejících závodech.
Manažer Nicolas Todt se v nedávném rozhovoru otevřeně vyjádřil k budoucnosti Charlese Leclerca ve Ferrari.
Güenther Steiner varuje McLaren před napětím mezi jejich jezdci, které podle něj může brzy vyústit v problémy.
Lewis Hamilton zveřejnil na sociálních sítích dojemný příspěvek, kterým vzdal poctu svému zesnulému buldokovi Roscoeovi.
Lance Stroll je často terčem kritiky a pochybností o svých výkonech i místě ve Formuli 1. Nedávno však prozradil, jak se s tlakem a negativními hlasy dokáže vyrovnat.
Lando Norris po závodě v Singapuru reagoval na otázku o možném návratu Maxe Verstappena do boje o titul.
Carlos Sainz v nedávném rozhovoru vyzdvihl svého krajana Marca Márqueze a přirovnal ho k legendě Formule 1. Zároveň otevřeně promluvil o problému, který podle něj trápí současné přenosy F1.
Johnny Herbert, bývalý pilot F1 a současný komisař FIA, představil svůj pohled na možnou budoucnost nedávno odvolaného šéfa Red Bullu Christiana Hornera.
Po zisku konstruktérského titulu 2025 v Singapuru varoval Andrea Stella z McLarenu, že teprve před nimi stojí skutečně nejtěžší zkouška.
Alex Palou u londýnského soudu promluvil o svém zklamání z jednání s McLarenem a Zakam Brownem. Jeho slova naznačují, že za původními sliby o Formuli 1 se skrývalo víc, než se zdálo.
Toto Wolff, který má bohaté zkušenosti s napětím mezi týmovými kolegy, poslal do Mclarenu varovný vzkaz.
Podle Flavia Briatoreho čeká Lewise Hamiltona u Ferrari zásadní zlom. Po náročném začátku působení u italské stáje naznačil, že v příštím roce by se mohlo odehrát něco, co všechno změní.
Bývalý závodník Formule E Sam Bird naznačil, že by Red Bull mohl uvažovat o nahrazení Yukiho Tsunody mladším talentem Isackem Hadjarem. Podle něj by takový krok mohl být logický pro optimalizaci jezdecké sestavy týmu.