Red Bull potvrdil, že má připravený nouzový plán pro případ jednozávodního zákazu startu Maxe Verstappena ve Formuli 1. I když je jeho absence nepravděpodobná, tým chce být připravený minimalizovat dopady na šampionát.
Tým Red Bull má jasný plán pro případ, že by Max Verstappen dostal jednozávodní trest a nemohl nastoupit do závodu Formule 1. V takové situaci by do kokpitu pravděpodobně nastoupil buď Isack Hadjar, nebo Liam Lawson, kteří jsou aktuálně na seznamu náhradních jezdců. Kromě nich je připraven i Ayumu Iwasa, současný rezervní jezdec týmu, který by v případě potřeby zastoupil Verstappena během závodního víkendu, informuje RacingNews365.
Zajímavostí je, že Arvid Lindblad, který by mohl získat výjimku pro získání superlicence od FIA, by přesto svůj debut ve Formuli 1 v této situaci neuskutečnil. Ačkoli je mu teprve 17 let a teprve v srpnu oslaví 18. narozeniny, nasbíral již dostatek bodů potřebných k získání superlicence. O jeho možném povolení se rozhodne na nadcházejícím zasedání Světové motoristické rady v Macau.
Lindblad by navíc mohl být povolán jako rezervní jezdec během víkendu, pokud se jeho účast nekryje se závody v nižší kategorii Formule 2, kde pravidelně závodí. Tento scénář však zatím není potvrzený a závisí na harmonogramu závodů.
Max Verstappen je momentálně na hraně zákazu startu na jeden závod, protože po Velké ceně Španělska získal tři trestné body na svou superlicenci za kolizi s Georgem Russellem. Celkově má nyní jedenáct z maximálně povolených dvanácti bodů za posledních dvanáct měsíců, což znamená, že jakýkoli další bod by mohl znamenat dočasný zákaz startu.
Trestné body mu zatím nebudou odečteny až do Velké ceny Rakouska, která je za dvě závodní kola, a další odebrání čeká až v říjnu. To souvisí s body, které dostal kvůli incidentům v minulém závodním období, zejména v souboji s Landem Norrisem. Celkově tedy Verstappen čelí značnému tlaku, který může mít vliv na jeho účast v nadcházejících závodech.
Lídr šampionátu Lando Norris odstartoval víkend v São Paulu ve velkém stylu, když si na legendárním okruhu Interlagos zajistil pole position pro sobotní sprint.
Lewis Hamilton se po závodě v Mexiku otevřeně vyjádřil k aktuálnímu dění ve Formuli 1 a poukázal na problém, který podle něj ovlivňuje férovost šampionátu.
Lando Norris prozradil, co mu dodává sebedůvěru v závěru sezóny 2025. Zdůraznil, že klíčová je pro něj vlastní forma a konzistence během závodních víkendů.
Max Verstappen komentuje aktuální dění v šampionátu a sdílí svůj pohled na situaci mezi jezdci Mclarenu.
Lando Norris mluvil o významu nadcházejícího závodu a jeho osobním pohledu na určité okruhy. Diskutoval také o historických vazbách týmu a tradici spojené s Brazílií.
Jos Verstappen naznačil, že v Red Bullu došlo k výrazné změně, kterou vnímá velmi pozitivně. Podle něj se tým nachází v jiné atmosféře než dříve.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane zdůraznil, že tým se soustředí na podporu Liama Lawsona a jeho další rozvoj.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, znovu otevřel debatu o vnitřních vztazích v McLarenu. Podle jeho slov tým podle určitých kritérií upřednostňuje jednoho z jezdců.
Toto Wolff věří, že Mercedes má stále šanci zvrátit boj o druhé místo mezi konstruktéry. Před závodem v Brazílii prohlásil, že tým je připraven „vrátit úder“ Ferrari i Red Bullu.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.