Situace Lewise Hamiltona ve Ferrari nabírá na vážnosti, protože sedminásobný mistr světa se zatím nedokázal plně sžít se svým novým vozem pro sezónu F1 2025.
Podle bývalého jezdce F1 a komentátora Sky F1 Karuna Chandhoka je situace Lewise Hamiltona ve Ferrari stále složitější. Po přestupu z Mercedesu, kde strávil 12 let a získal šest mistrovských titulů, se od něj očekával nový impulz a návrat na vrchol.
Hamiltonův příchod do týmu Ferrari byl vnímán jako klíčový krok v honbě italského týmu za prvním jezdeckým titulem od roku 2007. Změna měla britskému šampionovi dodat energii po náročných třech letech v Mercedesu, během nichž získal pouhé dvě vítězství.
Realita však postupně přepisuje původní očekávání. Po devíti závodních víkendech v barvách Ferrari převažují spíše zklamání než úspěchy. Přestože vyhrál sprint v Číně a startoval z pole position, jeho nejlepší umístění v závodě je čtvrté místo v Imole.
Hamilton působí ve veřejných vystoupeních poněkud sklesle, připomíná své poslední měsíce u Mercedesu. Po Velké ceně Španělska dokonce vyjádřil pochybnosti, zda tým najde skutečný problém na voze, což naznačuje, že náročné období zdaleka nekončí.
Lewis Hamilton se v šampionátu propadá za svého týmového kolegu Charlese Leclerca a podle Karuna Chandhoka je situace pro sedminásobného mistra světa čím dál více kritická. Chandhok poukazuje na kolísavé výkony britského jezdce, který stále nenašel ideální nastavení vozu Ferrari SF-25 a stabilitu, která by mu umožnila pravidelně podávat špičkové výkony.
„Blížíme se ke druhé třetině sezony a Hamilton stále nenachází správný rytmus ani konzistenci,“ uvedl Chandhok pro PlanetF1.com. Jako příklad zmínil špatnou kvalifikaci v Imole a naopak solidní výkon v závodě, stejně jako výraznou ztrátu za Leclercem v Monaku i ve Španělsku. „Kdybych byl na jeho místě, začal bych mít obavy,“ dodal. Problém podle něj spočívá v tom, že Hamilton má příliš mnoho kolísavých výkonů – jednou je schopen zvítězit, jako tomu bylo v Číně, jindy však ztrácí výrazně na soupeře.
Další šancí na zlepšení bude nadcházející Velká cena Kanady na okruhu Circuit Gilles Villeneuve, který Hamilton velmi dobře zná a kde sedmkrát zvítězil. Komentátor David Croft věří, že právě tento závod může být klíčový: „Pokud tady Lewis nezlepší své výkony, pak je to alarmující. Ale pokud někdo dokáže situaci zvrátit, tak je to on.“
Momentálně je Hamilton šestý v pořadí jezdců se ztrátou 23 bodů na Leclerca, což jen umocňuje tlak na britského jezdce i celý tým Ferrari.
Valtteri Bottas absolvoval 112 kol na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez při testovacím programu s týmem Mercedes. Pro finského závodníka šlo o důležitou příležitost znovu usednout do monopostu Formule 1 před novou sezonou s Cadillacem.
Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.
Lewis Hamilton byl po Velké ceně Mexika zklamaný z desetisekundové penalizace za souboj s Maxem Verstappenem. Podle něj bylo rozhodnutí komisařů zbytečně přísné.
Martin Brundle naznačuje, že start Mexické Grand Prix měl mnohem dramatičtější podtext, než se zdálo. Podle něj si Max Verstappen zasloužil přísný trest, který by jasně vymezil hranice chování na trati, a poukázal tak na nedostatečné rozhodnutí rozhodčích.
Kandidátka na prezidentku FIA Laura Villars oznámila, že obdržela povolení k mimořádnému soudnímu slyšení v Paříži. Tento krok naznačuje další vývoj v napjaté situaci kolem vedení federace.
Lando Norris z McLarenu prozradil, že v posledních závodech nepoužívá jeden z běžných nástrojů na svém palubním displeji během kvalifikace.
Fernando Alonso kritizoval FIA za postup při startu Velké ceny Mexika. Podle něj nebyla reakce komisařů dostatečně rychlá ani konzistentní.
Oscar Piastri po Grand Prix Mexika přiznal, že je potřeba zhodnotit změny jeho jízdního stylu, které ovlivnily výkon.
Carlos Sainz čelil v Mexiku nečekaným potížím, které výrazně ovlivnily jeho závod. Problém se ukázal už po úvodním kole, kdy se na jeho voze objevila technická závada, jež vedla k sérii nepříjemných následků.
George Russell po Grand Prix Mexika ostře kritizoval Mercedes za pomalé reakce, které ho připravily o lepší výsledek.
Na Grand Prix Mexika měli dva maršálové velké štěstí, že vyvázli bez újmy. Rychlé reakce Liama Lawsona zabránily potenciálně vážnému neštěstí.