Situace Lewise Hamiltona ve Ferrari nabírá na vážnosti, protože sedminásobný mistr světa se zatím nedokázal plně sžít se svým novým vozem pro sezónu F1 2025.
Podle bývalého jezdce F1 a komentátora Sky F1 Karuna Chandhoka je situace Lewise Hamiltona ve Ferrari stále složitější. Po přestupu z Mercedesu, kde strávil 12 let a získal šest mistrovských titulů, se od něj očekával nový impulz a návrat na vrchol.
Hamiltonův příchod do týmu Ferrari byl vnímán jako klíčový krok v honbě italského týmu za prvním jezdeckým titulem od roku 2007. Změna měla britskému šampionovi dodat energii po náročných třech letech v Mercedesu, během nichž získal pouhé dvě vítězství.
Realita však postupně přepisuje původní očekávání. Po devíti závodních víkendech v barvách Ferrari převažují spíše zklamání než úspěchy. Přestože vyhrál sprint v Číně a startoval z pole position, jeho nejlepší umístění v závodě je čtvrté místo v Imole.
Hamilton působí ve veřejných vystoupeních poněkud sklesle, připomíná své poslední měsíce u Mercedesu. Po Velké ceně Španělska dokonce vyjádřil pochybnosti, zda tým najde skutečný problém na voze, což naznačuje, že náročné období zdaleka nekončí.
Lewis Hamilton se v šampionátu propadá za svého týmového kolegu Charlese Leclerca a podle Karuna Chandhoka je situace pro sedminásobného mistra světa čím dál více kritická. Chandhok poukazuje na kolísavé výkony britského jezdce, který stále nenašel ideální nastavení vozu Ferrari SF-25 a stabilitu, která by mu umožnila pravidelně podávat špičkové výkony.
„Blížíme se ke druhé třetině sezony a Hamilton stále nenachází správný rytmus ani konzistenci,“ uvedl Chandhok pro PlanetF1.com. Jako příklad zmínil špatnou kvalifikaci v Imole a naopak solidní výkon v závodě, stejně jako výraznou ztrátu za Leclercem v Monaku i ve Španělsku. „Kdybych byl na jeho místě, začal bych mít obavy,“ dodal. Problém podle něj spočívá v tom, že Hamilton má příliš mnoho kolísavých výkonů – jednou je schopen zvítězit, jako tomu bylo v Číně, jindy však ztrácí výrazně na soupeře.
Další šancí na zlepšení bude nadcházející Velká cena Kanady na okruhu Circuit Gilles Villeneuve, který Hamilton velmi dobře zná a kde sedmkrát zvítězil. Komentátor David Croft věří, že právě tento závod může být klíčový: „Pokud tady Lewis nezlepší své výkony, pak je to alarmující. Ale pokud někdo dokáže situaci zvrátit, tak je to on.“
Momentálně je Hamilton šestý v pořadí jezdců se ztrátou 23 bodů na Leclerca, což jen umocňuje tlak na britského jezdce i celý tým Ferrari.
Mercedes už naplno pracuje na nové éře Formule 1, která odstartuje v roce 2026 zásadní změnou technických pravidel. Podle Simoneho Restyho v ní vidí nejen obrovskou výzvu, ale i šanci vrátit se na vrchol, pokud tým správně odhadne vývojový směr.
Red Bull potvrdil, že má připravený nouzový plán pro případ jednozávodního zákazu startu Maxe Verstappena ve Formuli 1. I když je jeho absence nepravděpodobná, tým chce být připravený minimalizovat dopady na šampionát.
Velká cena Kanady je proslulá proměnlivým počasím, které často způsobuje chaos a mění závodní strategie. I letos panuje nejistota zda dorazí déšť, protože v Montréalu nikdy nevíte co přinese další oblak.
Situace Lewise Hamiltona ve Ferrari nabírá na vážnosti, protože sedminásobný mistr světa se zatím nedokázal plně sžít se svým novým vozem pro sezónu F1 2025.
Dvojnásobný mistr světa F1 a bývalý pilot McLarenu Mika Häkkinen vyjádřil překvapení nad tím, že Max Verstappen během Velké ceny Španělska nijak nezpochybnil rozhodnutí týmu Red Bull obout tvrdou směs pneumatik. Podle Fina bylo neobvyklé, že jezdec jeho kalibru nepokusil strategii více ovlivnit.
Přestup k Ferrari měl být pro Hamiltona vrcholem kariéry, ale zatím přináší spíše nejistotu než úspěchy. Sedminásobný mistr světa se stále adaptuje na nové prostředí, což vyvolává spekulace o jeho budoucnosti ve Formuli 1.
Flavio Briatore dal jasně najevo, že Alpine musí v roce 2026 pravidelně bojovat o stupně vítězů, jinak nemá šanci naplnit jeho ambice. Přechodné období končí a tým musí začít dokazovat svou konkurenceschopnost přímo na trati.
Andrea Stella uznává, že řídit dva ambiciózní jezdce bojující o titul je náročné a vyžaduje citlivý přístup. McLaren teď balancuje mezi týmovou rovnováhou a snahou vytěžit maximum z formy Landa Norrise a Oscara Piastriho.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.