Situace Lewise Hamiltona ve Ferrari nabírá na vážnosti, protože sedminásobný mistr světa se zatím nedokázal plně sžít se svým novým vozem pro sezónu F1 2025.
Podle bývalého jezdce F1 a komentátora Sky F1 Karuna Chandhoka je situace Lewise Hamiltona ve Ferrari stále složitější. Po přestupu z Mercedesu, kde strávil 12 let a získal šest mistrovských titulů, se od něj očekával nový impulz a návrat na vrchol.
Hamiltonův příchod do týmu Ferrari byl vnímán jako klíčový krok v honbě italského týmu za prvním jezdeckým titulem od roku 2007. Změna měla britskému šampionovi dodat energii po náročných třech letech v Mercedesu, během nichž získal pouhé dvě vítězství.
Realita však postupně přepisuje původní očekávání. Po devíti závodních víkendech v barvách Ferrari převažují spíše zklamání než úspěchy. Přestože vyhrál sprint v Číně a startoval z pole position, jeho nejlepší umístění v závodě je čtvrté místo v Imole.
Hamilton působí ve veřejných vystoupeních poněkud sklesle, připomíná své poslední měsíce u Mercedesu. Po Velké ceně Španělska dokonce vyjádřil pochybnosti, zda tým najde skutečný problém na voze, což naznačuje, že náročné období zdaleka nekončí.
Lewis Hamilton se v šampionátu propadá za svého týmového kolegu Charlese Leclerca a podle Karuna Chandhoka je situace pro sedminásobného mistra světa čím dál více kritická. Chandhok poukazuje na kolísavé výkony britského jezdce, který stále nenašel ideální nastavení vozu Ferrari SF-25 a stabilitu, která by mu umožnila pravidelně podávat špičkové výkony.
„Blížíme se ke druhé třetině sezony a Hamilton stále nenachází správný rytmus ani konzistenci,“ uvedl Chandhok pro PlanetF1.com. Jako příklad zmínil špatnou kvalifikaci v Imole a naopak solidní výkon v závodě, stejně jako výraznou ztrátu za Leclercem v Monaku i ve Španělsku. „Kdybych byl na jeho místě, začal bych mít obavy,“ dodal. Problém podle něj spočívá v tom, že Hamilton má příliš mnoho kolísavých výkonů – jednou je schopen zvítězit, jako tomu bylo v Číně, jindy však ztrácí výrazně na soupeře.
Další šancí na zlepšení bude nadcházející Velká cena Kanady na okruhu Circuit Gilles Villeneuve, který Hamilton velmi dobře zná a kde sedmkrát zvítězil. Komentátor David Croft věří, že právě tento závod může být klíčový: „Pokud tady Lewis nezlepší své výkony, pak je to alarmující. Ale pokud někdo dokáže situaci zvrátit, tak je to on.“
Momentálně je Hamilton šestý v pořadí jezdců se ztrátou 23 bodů na Leclerca, což jen umocňuje tlak na britského jezdce i celý tým Ferrari.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.