Šéf a generální ředitel týmu Red Bull Laurent Mekies se podělil o své první dojmy ze spolupráce s Maxem Verstappenem.
Laurent Mekies, čerstvě jmenovaný šéf týmu Red Bull, otevřeně přiznal, že ho překvapuje způsob, jakým Max Verstappen přistupuje k závodění. Nizozemského trojnásobného mistra světa popsal jako „nedotknutelného a jedinečného“ jezdce, jehož styl se vyznačuje naprostou neústupností a nulovými kompromisy.
Mekies převzal vedení týmu z Milton Keynes letos v červenci po odvolání Christiana Hornera, který stál v čele úspěšné stáje dlouhých dvacet let. První týdny spolupráce s Verstappenem mu nabídly příležitost nahlédnout do zákulisí jeho pracovního nasazení, a to i navzdory tomu, že Verstappenův jubilejní 200. start v F1 na Hungaroringu provázely problémy a nepříznivý výsledek. Podle Mekiese však právě takové momenty odhalují skutečný charakter 65násobného vítěze velkých cen.
V podcastu The Inside Track Mekies popsal, jak mu první zkušenosti s Verstappenem umožnily pochopit, co stojí za jeho mimořádnými výkony. Podle něj zná každý Verstappenovu rychlost na trati, ale až osobní zkušenost odhalí, že mimo kokpit má trojnásobný šampion zcela výjimečnou kombinaci absolutního nasazení, lásky k motorsportu a přímočarého přístupu k úspěchům i nezdarům. „Teprve když to všechno spojíte, syrový talent, oddanost a hluboké porozumění sportu, pochopíte, proč je Max prakticky nedotknutelný,“ uvedl.
Francouzský šéf Red Bullu zdůraznil, že rychlých jezdců je ve Formuli 1 mnoho, ale Verstappenův mix schopností a povahy je naprosto unikátní a mimo běžné měřítko. Přiznal také, že ho osobně překvapilo, jak si Max dokáže udržet maximální soustředění i v situaci, kdy už nemá reálnou šanci obhájit titul.
„Po čtyřech získaných titulech by bylo snadné podlehnout únavě nebo frustraci z méně úspěšné sezóny, zvlášť v její druhé polovině,“ řekl Mekies. „Max však zachovává chladnou hlavu, přináší týmu klid a energii a v přístupu k závodům nezná žádné kompromisy, a to jak při přípravě, tak při analýze po závodě. Ano, byl jsem překvapen. To, co předvádí v takovém tlaku a bez reálné šance na titul, jen potvrzuje jeho výjimečnost.“
Oscar Piastri pokračuje ve svém návratu do boje o šampionát a v Kataru si zajistil pole position pro sprintový závod před Georgem Russellem.
Zak Brown promluvil o kontroverzním rozhodnutí z Las Vegas a nastínil, že i FIA měla k uloženému trestu určité výhrady. Šéf McLarenu přitom naznačil, že situace byla složitější, než by se na první pohled zdálo.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na Velkou cenu Kataru, když těsně porazil týmového kolegu Landa Norrise. McLaren tak naznačil, že v Kataru může očekávat další těsný souboj svých jezdců.
Lewis Hamilton zdůraznil, že přestup k Ferrari považuje stále za správné rozhodnutí, i když letošní rok pro něj není jednoduchý. V Kataru se vrátil k předchozím emotivním komentářům.
Lando Norris zdůraznil, že McLaren i po Las Vegas stále může riskovat a posouvat limity vozu, aby zůstal konkurenceschopný. Britský jezdec zároveň podtrhl, že tým je připraven bojovat až do konce sezony a využít každou příležitost k maximálnímu výkonu.
Šéf McLarenu Andrea Stella vysvětlil okolnosti, které vedly k diskvalifikaci obou vozů týmu, a popsal, jak tým situaci zvládl. Zdůraznil také dopad incidentu na šance Landa Norrise a Oscara Piastriho v boji o titul.
Šéf týmu Cadillac Formula 1 Graeme Lowdon přinesl první dojmy z testu Sergia Péreze, který poprvé usedl do vozu budoucí jedenácté stáje šampionátu. Lowdon zhodnotil Pérezovu úvodní jízdu a naznačil, jaké poznatky si tým z tohoto testu odnesl pro další vývoj projektu.
Adrian Newey, ikonický konstruktér F1, od začátku příští sezony převezme roli šéfa týmu Aston Martin. Tento krok je součástí rozšíření jeho současné pozice jako hlavního technického partnera.
Sebastian Vettel upozorňuje, že současný šampion Max Verstappen má jednu „děsivou“ vlastnost, díky níž je pro soupeře obzvlášť nebezpečný. Podle něj by si Lando Norris i Oscar Piastri měli dávat pozor.
Lewis Hamilton pokračuje v náročném období u Ferrari, kdy jeho výsledky nedosahují očekávání a stále častěji se objevují pochybnosti o jeho schopnosti držet krok s nejlepšími. Po závodě v Las Vegas otevřeně přiznal svou nejistotu.
Z interního rádia Mercedesu z Velké ceny Las Vegas pronikly nečekané emoce týmu po rozhodnutí komisařů. Peter Bonnington při penalizaci Antonelliho otevřeně projevil své rozhořčení.
Yuki Tsunoda zažil v Las Vegas další náročný víkend, který jeho tým musel řešit různými úpravami vozu. Přesto se mu nepodařilo bodovat a stále hledá cestu, jak zlepšit své výsledky ve Formuli 1.