Lewis Hamilton čelí kritice za své rádiové komentáře během Velké ceny Miami, které rozladily tým Ferrari i veřejnost. Podle bývalého pilota F1 Ralfa Schumachera měl britský jezdec projevit více pokory a omluvit se, místo aby vše shazoval na sarkasmus.
Kontroverze okolo Lewise Hamiltona z víkendu v Miami neutichá, píše deník Daily Express. Sedminásobný mistr světa během závodu nešetřil kritikou na adresu Ferrari, když si skrze týmové rádio vyžádal výměnu pozic s Charlesem Leclercem. Jeho poznámky směrem k závodnímu inženýrovi Riccardu Adamimu ale vyvolaly vlnu nevole.
„Aha, udělejte si přestávku na čaj, když už jste u toho! Pojďte!“ zaznělo z Hamiltonova vozu poté, co tým konečně po několika kolech ustoupil jeho požadavku. Když mu bylo následně sděleno, že má pozici Leclercovi vrátit kvůli tlaku od Carlose Sainze, odpověděl: „Chcete, abych ho také pustil?“
Hamilton incident později bagatelizoval a vysvětlil, že jeho poznámky byly míněny v nadsázce. „Fred [Vasseur] přišel do mého pokoje. Položil jsem mu ruku na rameno a řekl: ‚Kámo, uklidni se, nebuď tak citlivý.‘ V rádiu jsem mohl říct mnohem horší věci,“ uvedl Hamilton a dodal: „Musíte pochopit, že jsme v autě pod obrovským tlakem. Něco z toho byl sarkasmus.“
Ralf Schumacher však pro Hamiltonovo chování nemá pochopení. V podcastu Backstage Boxengasse zkritizoval jeho postoj jako nezralý a nevhodný. „Hamiltone, to bylo tak nějak mimo mísu,“ prohlásil Schumacher.
Podle Schumachera by se měl zkušený závodník jako Hamilton zachovat profesionálněji. „Tohle už by se s jeho zkušenostmi a věkem nemělo stávat. Mohl si počínat trochu chytřeji. Myslím, že by mu to vyhovovalo víc,“ dodal.
Napětí mezi Hamiltonem a Ferrari v týmu sílí i kvůli jeho budoucímu působení u italské stáje. Schumacher upozornil, že takové incidenty zanechávají stopy. „Samozřejmě, že náš vztah je takovými akcemi pošpiněn. To se uchytí a on sám to musí vědět,“ varoval. „Teď je potřeba si to vyjasnit. A určitě se o tom bude diskutovat – zejména interně, jak se s tím v budoucnu vypořádat.“
Situace ukazuje, že kromě techniky a strategie hraje ve Formuli 1 zásadní roli také komunikace a důvěra – a právě ty teď Hamilton s Ferrari budou muset znovu budovat.
Liam Lawson hodnotí svůj start do sezóny 2025 jako slabý, když po čtyřech závodech stále nemá žádné body, přičemž technické problémy a penalizace mu ztěžují šance na lepší umístění. I přesto zůstává optimistický a věří, že s vyhnutím se dalším chybám a zlepšením stability na trati přijdou lepší výsledky.
Lewis Hamilton dojel v Miami až osmý a jeho závod poznamenaly napjaté rádiové výměny i nejistota v taktice. Podle novináře Ferreta však vztahy ve Ferrari zůstávají harmonické a napětí mezi jezdci je přirozené vzhledem k jejich ambicím.
Lewis Hamilton čelí kritice za své rádiové komentáře během Velké ceny Miami, které rozladily tým Ferrari i veřejnost. Podle bývalého pilota F1 Ralfa Schumachera měl britský jezdec projevit více pokory a omluvit se, místo aby vše shazoval na sarkasmus.
George Russell letos podává silné výkony a drží se na čtvrtém místě šampionátu, přesto Mercedes zatím neprodloužil jeho smlouvu, která vyprší na konci roku 2025. Spekuluje se, že tým vyčkává kvůli možné dostupnosti Maxe Verstappena.
Andrea Kimi Antonelli v debutové sezóně F1 ukazuje svůj talent, když v Miami dvakrát kvalifikoval výše než George Russell, ale v závodě opět podlehl. Týmový šéf Toto Wolff věří v jeho potenciál a zaměřuje se na zlepšení závodního tempa a správy pneumatik.
Aston Martin očekává vylepšení od Imoly, ale zůstává obezřetný a drží se dlouhodobého plánu. Alonso dál opakuje cíl stát se mistry světa v roce 2026, zatímco Cowell hájí strategii jako součást širší vize.
Damon Hill zpochybňuje, jak dlouho Max Verstappen vydrží u Red Bullu, pokud se změní dynamika týmu nebo výkonnost vozu. Podle něj bude rozhodující, zda pro něj Red Bull zůstane dostatečně motivující výzvou.
Ferrari doufalo v boj o titul, místo toho řeší výkyvy formy a limity vozu. Klíčová bude trojice závodů, hlavně Barcelona s očekávanými vylepšeními.
Max Verstappen se v pátek pokusil o tajný test na Nürburgringu pod jménem „Franz Hermann“, ale jeho identitu fanoušci i fotografové rychle odhalili. Z tichého výjezdu s týmem Verstappen.com Racing se tak stala nečekaná mediální událost.
Sergio Pérez zůstává středem pozornosti. O jeho služby pro rok 2026 usilují kromě Cadillacu, další dva týmy a návrat na startovní rošt je reálnou možností.
Toto Wolff zmírnil svůj postoj k chystaným změnám pravidel pro motory v roce 2026 a místo kritiky vyzývá k otevřenosti. Podle něj by měla F1 zvážit úpravy, pokud povedou k lepšímu výsledku pro celý sport.
Oscar Piastri letos udělal výrazný výkonnostní skok díky zásadnímu zlepšení v práci s pneumatikami. Podle šéfa McLarenu Andrey Stelly je právě tato dovednost klíčová pro jeho schopnost držet krok s elitou.