Lewis Hamilton čelí kritice za své rádiové komentáře během Velké ceny Miami, které rozladily tým Ferrari i veřejnost. Podle bývalého pilota F1 Ralfa Schumachera měl britský jezdec projevit více pokory a omluvit se, místo aby vše shazoval na sarkasmus.
Kontroverze okolo Lewise Hamiltona z víkendu v Miami neutichá, píše deník Daily Express. Sedminásobný mistr světa během závodu nešetřil kritikou na adresu Ferrari, když si skrze týmové rádio vyžádal výměnu pozic s Charlesem Leclercem. Jeho poznámky směrem k závodnímu inženýrovi Riccardu Adamimu ale vyvolaly vlnu nevole.
„Aha, udělejte si přestávku na čaj, když už jste u toho! Pojďte!“ zaznělo z Hamiltonova vozu poté, co tým konečně po několika kolech ustoupil jeho požadavku. Když mu bylo následně sděleno, že má pozici Leclercovi vrátit kvůli tlaku od Carlose Sainze, odpověděl: „Chcete, abych ho také pustil?“
Hamilton incident později bagatelizoval a vysvětlil, že jeho poznámky byly míněny v nadsázce. „Fred [Vasseur] přišel do mého pokoje. Položil jsem mu ruku na rameno a řekl: ‚Kámo, uklidni se, nebuď tak citlivý.‘ V rádiu jsem mohl říct mnohem horší věci,“ uvedl Hamilton a dodal: „Musíte pochopit, že jsme v autě pod obrovským tlakem. Něco z toho byl sarkasmus.“
Ralf Schumacher však pro Hamiltonovo chování nemá pochopení. V podcastu Backstage Boxengasse zkritizoval jeho postoj jako nezralý a nevhodný. „Hamiltone, to bylo tak nějak mimo mísu,“ prohlásil Schumacher.
Podle Schumachera by se měl zkušený závodník jako Hamilton zachovat profesionálněji. „Tohle už by se s jeho zkušenostmi a věkem nemělo stávat. Mohl si počínat trochu chytřeji. Myslím, že by mu to vyhovovalo víc,“ dodal.
Napětí mezi Hamiltonem a Ferrari v týmu sílí i kvůli jeho budoucímu působení u italské stáje. Schumacher upozornil, že takové incidenty zanechávají stopy. „Samozřejmě, že náš vztah je takovými akcemi pošpiněn. To se uchytí a on sám to musí vědět,“ varoval. „Teď je potřeba si to vyjasnit. A určitě se o tom bude diskutovat – zejména interně, jak se s tím v budoucnu vypořádat.“
Situace ukazuje, že kromě techniky a strategie hraje ve Formuli 1 zásadní roli také komunikace a důvěra – a právě ty teď Hamilton s Ferrari budou muset znovu budovat.
Šéf týmu Audi ve Formuli 1 Mattia Binotto naznačil, že jeho jezdci si pomalu zvykají na nové podmínky pro sezonu 2026 a začínají je objevovat z nové perspektivy.
Helmut Marko připustil, že tým čelí výzvám, které mohou ovlivnit šance Maxe Verstappena v závěru sezony. Podle něj se některé problémy začaly objevovat po závodě v Imole.
Člen týmu Racing Bulls byl během Velké ceny Brazílie zachycen, jak povzbuzuje fanoušky k bučení na Landa Norrise.
Cadillac se tento týden konečně představuje na závodní dráze, když Sergio Pérez usedá do dva roky starého Ferrari na okruhu v Imole.
Audi odhalilo koncept R26, který naznačuje podobu jejich vozu pro vstup do Formule 1 v roce 2026. Značka zároveň stanovila pětiletý cíl.
Sergio Pérez hovoří o svých očekáváních a plánech s novým týmem Cadillac, přičemž sdílel svůj pohled na nadcházející sezónu a výzvy, které ho čekají.
Red Bull opět upoutal pozornost na Velké ceně São Paula, když Max Verstappen nastoupil do závodu s novou pohonnou jednotkou a dokázal se výrazně posunout vpřed. McLaren nyní zvažuje, jak takové změny mohou ovlivnit dodržování pravidel F1 ohledně rozpočtového stropu
Prezident Ferrari John Elkann v pondělí vydal prohlášení, které vyvolalo celosvětovou pozornost. Jeho slova naznačila nespokojenost s výkonem týmu a vyvolala spekulace o možných změnách uvnitř stáje.
Toto Wolff údajně vede pokročilá jednání o prodeji menší části svého 33% podílu ve stáji Mercedes F1. Změna by mohla ovlivnit současnou vlastnickou strukturu týmu.
Brazilský závodník prožil v Sao Paulu dramatický víkend, který vyvrcholil havárií a předčasným odstoupením z domácího závodu. Nehoda negativně ovlivnila jeho bodový zisk a přinesla další komplikace v průběhu sezony.
Lewis Hamilton se po komentářích prezidenta Ferrari Johna Elkanna obrátil na sociální sítě, aby sdílel svůj pohled na situaci a přinesl širší kontext.
Ralf Schumacher uvedl, že Jos Verstappen mu v soukromí přiznal, jak náročné je pro tým optimalizovat vůz a jeho pneumatiky. Podle jeho slov jde stále o složitý proces, který vyžaduje další práci a ladění.