Lewis Hamilton čelí kritice za své rádiové komentáře během Velké ceny Miami, které rozladily tým Ferrari i veřejnost. Podle bývalého pilota F1 Ralfa Schumachera měl britský jezdec projevit více pokory a omluvit se, místo aby vše shazoval na sarkasmus.
Kontroverze okolo Lewise Hamiltona z víkendu v Miami neutichá, píše deník Daily Express. Sedminásobný mistr světa během závodu nešetřil kritikou na adresu Ferrari, když si skrze týmové rádio vyžádal výměnu pozic s Charlesem Leclercem. Jeho poznámky směrem k závodnímu inženýrovi Riccardu Adamimu ale vyvolaly vlnu nevole.
„Aha, udělejte si přestávku na čaj, když už jste u toho! Pojďte!“ zaznělo z Hamiltonova vozu poté, co tým konečně po několika kolech ustoupil jeho požadavku. Když mu bylo následně sděleno, že má pozici Leclercovi vrátit kvůli tlaku od Carlose Sainze, odpověděl: „Chcete, abych ho také pustil?“
Hamilton incident později bagatelizoval a vysvětlil, že jeho poznámky byly míněny v nadsázce. „Fred [Vasseur] přišel do mého pokoje. Položil jsem mu ruku na rameno a řekl: ‚Kámo, uklidni se, nebuď tak citlivý.‘ V rádiu jsem mohl říct mnohem horší věci,“ uvedl Hamilton a dodal: „Musíte pochopit, že jsme v autě pod obrovským tlakem. Něco z toho byl sarkasmus.“
Ralf Schumacher však pro Hamiltonovo chování nemá pochopení. V podcastu Backstage Boxengasse zkritizoval jeho postoj jako nezralý a nevhodný. „Hamiltone, to bylo tak nějak mimo mísu,“ prohlásil Schumacher.
Podle Schumachera by se měl zkušený závodník jako Hamilton zachovat profesionálněji. „Tohle už by se s jeho zkušenostmi a věkem nemělo stávat. Mohl si počínat trochu chytřeji. Myslím, že by mu to vyhovovalo víc,“ dodal.
Napětí mezi Hamiltonem a Ferrari v týmu sílí i kvůli jeho budoucímu působení u italské stáje. Schumacher upozornil, že takové incidenty zanechávají stopy. „Samozřejmě, že náš vztah je takovými akcemi pošpiněn. To se uchytí a on sám to musí vědět,“ varoval. „Teď je potřeba si to vyjasnit. A určitě se o tom bude diskutovat – zejména interně, jak se s tím v budoucnu vypořádat.“
Situace ukazuje, že kromě techniky a strategie hraje ve Formuli 1 zásadní roli také komunikace a důvěra – a právě ty teď Hamilton s Ferrari budou muset znovu budovat.
Lando Norris si v Mexiku připsal možná nejcennější pole position své dosavadní kariéry. Britský jezdec McLarenu zajel mistrovské kolo, kterým jasně převýšil jak týmového kolegu Oscara Piastriho, tak i dosud dominantního Maxe Verstappena.
Max Verstappen předvedl působivý výkon ve druhém tréninku, ovšem dlouhodobé tempo Red Bullu na okruhu v Mexico City zůstávalo znepokojivě slabé.
Během pátku v Mexico City se udála nečekaná situace, která zaujala fanoušky. George Russell si našel originální způsob, jak si užít závodní atmosféru a pobavit fanoušky po celém světě.
Druhý volný trénink v Mexico City přinesl napínavé momenty a technické komplikace několika jezdců. Závěr ukázal vyrovnanou konkurenci a naznačil, že nadcházející závod bude velmi zajímavý.
Charles Leclerc zahájil víkend v Mexiku nejrychlejším časem v prvním volném tréninku na okruhu v Mexico City. Mezi nováčky se nejlépe předvedl Arvid Lindblad, který zazářil jako nejrychlejší z debutantů.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.