Nové záběry mimo televizní přenos, kde Fernando Alonso vyjel z tratě poté, co Lewis Hamilton při předjíždění v Rakousku přišel „trochu pozdě“. Alonso se tak vyhnul kolizi při Hamiltonově riskantním manévru.
Fernando Alonso dosáhl na Red Bull Ringu svého třetího umístění v první desítce v letošní sezóně, když skončil sedmý. V kvalifikaci obsadil 11. místo a o pouhých 0,076 sekundy mu uniklo postoupit do třetí části kvalifikace (Q3). Tým Aston Martin pro něj zvolil strategii s jednou zastávkou v boxech, díky které se mu podařilo předjet Lewise Hamiltona, který během závodu musel zajet na svůj pit stop.
Hamilton, který byl výrazně rychlejší, využil i podporu DRS a pokusil se o útok na Alonsa. Při pokusu předjet svého soupeře v první zatáčce se však dostal velmi blízko a Alonso byl nucen vyjet mimo trať, aby se vyhnul kontaktu, informuje PlanetF1.com.
Riccardo Adami, Hamiltonův závodní inženýr, během situace připomněl jezdcovi, že závodí s Alonsem a hlásil jeho aktuální čas na kolo, aby Hamilton mohl lépe odhadnout situaci a naplánovat svůj útok.
Alonso po incidentu komunikoval s týmem slovy: „Hamilton byl trochu pozdě. Musel jsem vyjet mimo trať, abych se vyhnul kolizi, ale vše je v pořádku.“ Tím ukázal svůj klid a profesionální přístup i v náročných chvílích závodu.
Jeho závodní inženýr Andrew Vizard mu okamžitě odpověděl: „Rozumíme, kámo. Viděli jsme to. Soustřeďme se, odvádíš skvělou práci.“ Tato podpora potvrzuje důvěru týmu v Alonsa i přes komplikace na trati.
Celkově Alonso opět ukázal svůj závodnický um a schopnost držet krok s rychlejšími soupeři i během náročných momentů. Výsledek v Rakousku dokládá, že i v letošní sezóně patří mezi zkušené jezdce, kteří umí pravidelně sbírat cenné body.
Max Verstappen připouští, že Red Bull po ztrátě dominance prochází lehkou přestavbou. Podle něj nejde o krizi, ale o přirozenou reakci na to, že soupeři stáhli náskok.
Letní přestávka F1 2025 není pouhým volnem, ale klíčovým obdobím pro načerpání sil těla, odpočinek mysli a posílení týmového ducha. Jezdci i týmy kombinují regeneraci, lehký trénink, koníčky a cestování, aby se po návratu do Zandvoortu v závodním tempu opět objevili svěží a připraveni na boj o každý bod šampionátu.
Zak Brown po uzavření diskuse kolem Landa Norrise upozorňuje, že podobný příběh se nyní přesouvá na Charlese Leclerca. Podle něj se otázka, zda dokáže proměnit pole position ve vítězství, stává dalším horkým tématem sezóny.
Max Verstappen definitivně ukončil spekulace o své budoucnosti. Nizozemský šampion potvrdil, že i v roce 2026 bude hájit barvy Red Bullu.
Guenther Steiner varuje, že Lewis Hamilton by mohl opustit F1, pokud nové předpisy pro sezónu 2026 nepodpoří jeho výkony. Britský pilot podle něj trpí poklesem sebevědomí a Ferrari by muselo dodat vůz, který mu sedne.
Max Verstappen dostal varování za odhození ručníku z kokpitu během maďarského tréninku; FIA zdůraznila, že i malé předměty na trati mohou být nebezpečné.
George Russell komentuje zásadní změnu v Mercedesu letošní sezonu, kdy Lewis Hamilton odešel do Ferrari a jeho místo zaujal mladý Andrea Kimi Antonelli.
Christian Horner byl oficiálně odvolán z pozice ředitele Red Bull Racing, čímž končí jeho dlouhá éra vedení týmu a budování jeho úspěchů ve F1. Red Bull nyní hledá nástupce, který dokáže udržet tým na špičce a přinést nový strategický směr.
Lando Norris věří, že díky nabytým zkušenostem a zlepšení McLarenu má v roce 2025 nejlepší šanci získat svůj první titul, pokud udrží konzistentní výkon a zvládne tlak proti silné konkurenci.
Bernie Ecclestone kritizuje přestup Lewise Hamiltona do Ferrari pro sezonu 2025 a považuje ho za chybný krok. Podle něj měla stáj vsadit na mladšího pilota s dlouhodobou perspektivou.
Poslední dny se objevují spekulace že se Sergio Pérez chystá na návrat do Formule 1 v roce 2026. Oficiální potvrzení jeho dalšího působení by mělo přijít během několika příštích týdnů.
Šéf Williamsu James Vowles je přesvědčen, že formule 1 má dost času uklidnit obavy jezdců ohledně pravidel pro sezonu 2026.