Po nevydařené domácí Velké ceně Red Bullu Helmut Marko uvedl, že letošní titul s Maxem Verstappenem je velmi nepravděpodobný. Zůstává však otázkou, jak vážné problémy tým skutečně má.
Po náročném závodním víkendu na domácí trati v Rakousku se u Red Bullu ozvala varovná slova. Helmut Marko otevřeně přiznal, že s výkonem týmu je spojená reálná šance, že letos titul znovu nezískají. Ačkoliv McLaren dominoval, Red Bull si zřejmě uvědomuje, že problémy jsou hlubší a komplexnější, než se na první pohled zdálo.
Max Verstappen rovněž nechtěl hledat omluvy za nevydařený víkend a přiznal, že tým zaostává nejen v rychlosti, ale i v konzistenci a nastavení vozu, informuje Motorsport.com. Výsledkem je, že Red Bull za McLarenem zaostává v třech klíčových oblastech: čisté rychlosti, šířce provozního okna vozu a především v řízení opotřebení pneumatik.
Problém úzkého provozního okna vozu RB21 komplikuje situaci. Vychlazené podmínky během tréninků umožnily týmu být konkurenceschopný, ale teplé počasí v kvalifikaci a závodě ukázalo limity vozu, které vedly k výraznému propadu výkonu. Rozšíření provozního okna by mohlo podle technického ředitele Wache znamenat kompromis v celkovém potenciálu auta, což tým musí pečlivě vyvažovat.
Největší výhodu McLarenu podle Marka a Hornera představuje skvělé zvládání pneumatik, zvlášť při vysokých teplotách. Přestože Red Bull studoval termální snímky a snažil se pochopit tajemství McLarenu, zatím nemá jasné řešení. Tento rozdíl v péči o pneumatiky je považován za zásadní faktor, který výrazně ovlivnil výsledek závodu v Rakousku.
Red Bull nyní zaostává o 61 bodů v šampionátu, což znamená, že letos bude velmi těžké znovu bojovat o titul. Christian Horner přiznává, že problémy se nedají vyřešit rychle a pokrok vyžaduje čas, což je ještě složitější vzhledem k blížící se změně pravidel v roce 2026.
Vzhledem k současným obtížím je otázkou, jaký dopad budou mít problémy na dlouhodobou budoucnost týmu a jeho největší hvězdy Maxe Verstappena. Red Bull stále věří v sílu svého týmu a věří, že s příchodem nových pravidel a lepším využitím nástrojů bude schopen obrátit trend. Zatím však platí, že 2025 bude zřejmě rokem, kdy se tým musí soustředit na udržení klíčových lidí a přípravu na nový začátek v následující sezóně.
Oscar Piastri po Grand Prix Mexika přiznal, že je potřeba zhodnotit změny jeho jízdního stylu, které ovlivnily výkon.
Carlos Sainz čelil v Mexiku nečekaným potížím, které výrazně ovlivnily jeho závod. Problém se ukázal už po úvodním kole, kdy se na jeho voze objevila technická závada, jež vedla k sérii nepříjemných následků.
George Russell po Grand Prix Mexika ostře kritizoval Mercedes za pomalé reakce, které ho připravily o lepší výsledek.
Na Grand Prix Mexika měli dva maršálové velké štěstí, že vyvázli bez újmy. Rychlé reakce Liama Lawsona zabránily potenciálně vážnému neštěstí.
Lando Norris se posunul do čela šampionátu jezdců, když o jediný bod předstihl svého týmového kolegu Oscara Piastriho.
Lando Norris předvedl v Mexiku výkon, který znovu potvrdil jeho skvělou formu i rostoucí sebevědomí. V náročných podmínkách zvládl závod s chladnou hlavou.
Šéf McLarenu Andrea Stella uvedl, že Oscar Piastri v sobotní kvalifikaci ztrácel v každé zatáčce několik milisekund.
Lewis Hamilton si zajistil silné místo na startu kvalifikace a je připraven k nedělnímu závodu s odhodláním. Brit slibuje agresivní přístup na trati a soustředí se na každý detail, aby využil svůj potenciál.
Max Verstappen po kvalifikaci v Mexiku přiznal zklamání z nedostatku přilnavosti a rovnováhy svého Red Bullu. Tyto problémy mu zabránily držet krok s McLareny a zkomplikovaly jeho boj o titul.
Lando Norris si v Mexiku připsal možná nejcennější pole position své dosavadní kariéry. Britský jezdec McLarenu zajel mistrovské kolo, kterým jasně převýšil jak týmového kolegu Oscara Piastriho, tak i dosud dominantního Maxe Verstappena.
Max Verstappen předvedl působivý výkon ve druhém tréninku, ovšem dlouhodobé tempo Red Bullu na okruhu v Mexico City zůstávalo znepokojivě slabé.
Během pátku v Mexico City se udála nečekaná situace, která zaujala fanoušky. George Russell si našel originální způsob, jak si užít závodní atmosféru a pobavit fanoušky po celém světě.