Napětí ve Ferrari: D’Ambrosio reaguje na Hamiltonovy výhrady ke strategii

Lewis Hamilton v Rakousku
Lewis Hamilton v Rakousku, foto: Michael Zelinka / INCORP images
Josef Mráček 30. června 2025 21:28
Sdílej:

Ferrari skončilo na Velké ceně Rakouska s Charlesem Leclercem třetí a Lewisem Hamiltonem čtvrtý, přičemž Hamilton během závodu zpochybňoval týmovou strategii. Zástupce šéfa Ferrari Jerome d'Ambrosio však ujistil, že zvolený přístup byl optimální.

Ferrari dosáhlo na Velké ceně Rakouska solidního výsledku s Charlesem Leclercem na třetím místě a Lewisem Hamiltonem těsně za ním na čtvrté příčce. Přestože výsledky týmu byly silné, britský sedminásobný mistr světa během závodu vysílal přes rádio pochybnosti o zvolené strategii, což přineslo do zákulisí týmu značné napětí.

Jerome d'Ambrosio, který v Rakousku zastupoval Freda Vasseura na pozici zástupce šéfa Ferrari, se k Hamiltonovým obavám vyjádřil s důrazem, že tým zvolil optimální strategii vzhledem k situaci na trati,, informuje Motorsport.com. Podle něj nebylo důvodu měnit přístup, protože vedoucí McLareny byly daleko vpředu a ostatní jezdci za nimi výrazně ztráceli.

Hamilton během závodu komunikoval se svým inženýrem Riccardem Adamim, když se ptal, zda může pneumatiky ještě déle využívat a kolik zbývá kol. Inženýr mu potvrdil zbývajících 20 kol a doporučil zastávku v boxech, se kterou však jezdec zpočátku nesouhlasil a považoval ji za nevýhodnou.

D'Ambrosio pak vysvětlil, že právě optimalizace času na trati byla hlavním cílem strategie, a to jak u Leclerca, tak u Hamiltona. „Ve finále jsme se rozhodli pro standardní přístup, protože nebylo praktické riskovat změnu, když jsme byli pevně uprostřed pořadí mezi vedoucími McLareny a zbývajícími jezdci,“ uvedl.

Z pohledu samotného jezdce je přirozené, že se vždy ptá, zda by nemohl strategii zlepšit, protože každý závodník chce maximalizovat svůj výkon. „Ale když se podíváte na data, tak právě tato volba měla největší smysl,“ doplnil D'Ambrosio.

Po závodě Hamilton uznal, že tým měl nakonec pravdu, i když během jízdy nebyl o správnosti rozhodnutí přesvědčen. Přiznal, že si nebyl jistý počtem zbývajících kol a i když mu tempo nevyhovovalo, pneumatiky a vyvážení vozu mu umožnily pokračovat, což potvrzuje, že zvolená strategie byla nakonec správná.

Stalo se