Ferrari skončilo na Velké ceně Rakouska s Charlesem Leclercem třetí a Lewisem Hamiltonem čtvrtý, přičemž Hamilton během závodu zpochybňoval týmovou strategii. Zástupce šéfa Ferrari Jerome d'Ambrosio však ujistil, že zvolený přístup byl optimální.
Ferrari dosáhlo na Velké ceně Rakouska solidního výsledku s Charlesem Leclercem na třetím místě a Lewisem Hamiltonem těsně za ním na čtvrté příčce. Přestože výsledky týmu byly silné, britský sedminásobný mistr světa během závodu vysílal přes rádio pochybnosti o zvolené strategii, což přineslo do zákulisí týmu značné napětí.
Jerome d'Ambrosio, který v Rakousku zastupoval Freda Vasseura na pozici zástupce šéfa Ferrari, se k Hamiltonovým obavám vyjádřil s důrazem, že tým zvolil optimální strategii vzhledem k situaci na trati,, informuje Motorsport.com. Podle něj nebylo důvodu měnit přístup, protože vedoucí McLareny byly daleko vpředu a ostatní jezdci za nimi výrazně ztráceli.
Hamilton během závodu komunikoval se svým inženýrem Riccardem Adamim, když se ptal, zda může pneumatiky ještě déle využívat a kolik zbývá kol. Inženýr mu potvrdil zbývajících 20 kol a doporučil zastávku v boxech, se kterou však jezdec zpočátku nesouhlasil a považoval ji za nevýhodnou.
D'Ambrosio pak vysvětlil, že právě optimalizace času na trati byla hlavním cílem strategie, a to jak u Leclerca, tak u Hamiltona. „Ve finále jsme se rozhodli pro standardní přístup, protože nebylo praktické riskovat změnu, když jsme byli pevně uprostřed pořadí mezi vedoucími McLareny a zbývajícími jezdci,“ uvedl.
Z pohledu samotného jezdce je přirozené, že se vždy ptá, zda by nemohl strategii zlepšit, protože každý závodník chce maximalizovat svůj výkon. „Ale když se podíváte na data, tak právě tato volba měla největší smysl,“ doplnil D'Ambrosio.
Po závodě Hamilton uznal, že tým měl nakonec pravdu, i když během jízdy nebyl o správnosti rozhodnutí přesvědčen. Přiznal, že si nebyl jistý počtem zbývajících kol a i když mu tempo nevyhovovalo, pneumatiky a vyvážení vozu mu umožnily pokračovat, což potvrzuje, že zvolená strategie byla nakonec správná.
Lewis Hamilton poukázal na problém, který podle něj v letošní sezoně výrazně ovlivnil atmosféru uvnitř Ferrari. Podle něj tlak zvenčí na piloty výrazně zatížil psychiku celé stáje.
McLaren vstupuje do závěrečného závodu sezony v Abú Zabí s jasným cílem zajistit, aby jeden z jeho jezdců porazil Maxe Verstappena a získal titul, aniž by tým zasahoval do přirozeného souboje mezi Oscarem Piastrim a Landem Norrisem.
Oscar Piastri vynechá úvodní páteční trénink v Abú Zabí, aby McLaren splnil pravidlo nasazení nováčka, a jeho vůz převezme testovací jezdec Pato O’Ward, který týmu poskytne cenná data.
Lewis Hamilton přiznal, že po Velké ceně Kataru vůbec netušil, že Max Verstappen závod vyhrál, a jeho reakce odhalila napětí a dramatický vývoj boje o titul.
Red Bull oznámil významné změny v jezdecké sestavě pro nadcházející sezonu, které posílí dynamiku týmu. Mladí talentovaní jezdci získávají nové příležitosti a oba týmy se připravují na náročný rok 2026.
Po Velké ceně Kataru se na sociálních sítích strhla vlna nenávistných reakcí mířených na Kimiho Antonelliho, který se stal terčem urážek a kritiky.
Andrea Kimi Antonelli při závodě v Kataru přišel o čtvrté místo po chybě v deváté zatáčce, což umožnilo Landu Norrisovi získat cenné body v boji o titul. Mladý Ital popsal co se stalo.
Max Verstappen si na Velké ceně Kataru připsal klíčové vítězství, kterým souboj o titul protáhl do posledního závodu sezony. Za ním projel cílem Oscar Piastri a třetí Carlos Sainz.
Oscar Piastri zatím v Kataru ovládl všechny tréninky i kvalifikaci a potvrzuje návrat do vrcholné formy. McLaren připisuje jeho dominantní výkon kombinaci talentu jezdce a vozu dobře padnoucího k vysokopřilnavému okruhu.
Lewis Hamilton i Charles Leclerc během celého víkendu v Kataru zápasí s tím, jak z Ferrari SF-25 vyždímat jeho potenciál. Vůz, který na papíře sliboval rychlost a stabilitu, se na trati ukázal jako nepředvídatelný.
Oscar Piastri si zajistil pole position pro Velkou cenu Kataru před týmovým kolegou Landem Norrisem, který skončil druhý. Třetí místo obsadil obhájce titulu Max Verstappen, což připravuje napínavý souboj o vítězství v nedělním závodě.
Oscar Piastri ovládl sprint na Velké ceně Kataru Formule 1, když si po sebevědomém výkonu dojel pro vítězství. Lando Norris sice nedosáhl na čelo, ale připsal si cenné body a zároveň stáhl část náskoku Maxe Verstappena v šampionátu.