Ferrari skončilo na Velké ceně Rakouska s Charlesem Leclercem třetí a Lewisem Hamiltonem čtvrtý, přičemž Hamilton během závodu zpochybňoval týmovou strategii. Zástupce šéfa Ferrari Jerome d'Ambrosio však ujistil, že zvolený přístup byl optimální.
Ferrari dosáhlo na Velké ceně Rakouska solidního výsledku s Charlesem Leclercem na třetím místě a Lewisem Hamiltonem těsně za ním na čtvrté příčce. Přestože výsledky týmu byly silné, britský sedminásobný mistr světa během závodu vysílal přes rádio pochybnosti o zvolené strategii, což přineslo do zákulisí týmu značné napětí.
Jerome d'Ambrosio, který v Rakousku zastupoval Freda Vasseura na pozici zástupce šéfa Ferrari, se k Hamiltonovým obavám vyjádřil s důrazem, že tým zvolil optimální strategii vzhledem k situaci na trati,, informuje Motorsport.com. Podle něj nebylo důvodu měnit přístup, protože vedoucí McLareny byly daleko vpředu a ostatní jezdci za nimi výrazně ztráceli.
Hamilton během závodu komunikoval se svým inženýrem Riccardem Adamim, když se ptal, zda může pneumatiky ještě déle využívat a kolik zbývá kol. Inženýr mu potvrdil zbývajících 20 kol a doporučil zastávku v boxech, se kterou však jezdec zpočátku nesouhlasil a považoval ji za nevýhodnou.
D'Ambrosio pak vysvětlil, že právě optimalizace času na trati byla hlavním cílem strategie, a to jak u Leclerca, tak u Hamiltona. „Ve finále jsme se rozhodli pro standardní přístup, protože nebylo praktické riskovat změnu, když jsme byli pevně uprostřed pořadí mezi vedoucími McLareny a zbývajícími jezdci,“ uvedl.
Z pohledu samotného jezdce je přirozené, že se vždy ptá, zda by nemohl strategii zlepšit, protože každý závodník chce maximalizovat svůj výkon. „Ale když se podíváte na data, tak právě tato volba měla největší smysl,“ doplnil D'Ambrosio.
Po závodě Hamilton uznal, že tým měl nakonec pravdu, i když během jízdy nebyl o správnosti rozhodnutí přesvědčen. Přiznal, že si nebyl jistý počtem zbývajících kol a i když mu tempo nevyhovovalo, pneumatiky a vyvážení vozu mu umožnily pokračovat, což potvrzuje, že zvolená strategie byla nakonec správná.
Manažer Nicolas Todt se v nedávném rozhovoru otevřeně vyjádřil k budoucnosti Charlese Leclerca ve Ferrari.
Güenther Steiner varuje McLaren před napětím mezi jejich jezdci, které podle něj může brzy vyústit v problémy.
Lewis Hamilton zveřejnil na sociálních sítích dojemný příspěvek, kterým vzdal poctu svému zesnulému buldokovi Roscoeovi.
Lance Stroll je často terčem kritiky a pochybností o svých výkonech i místě ve Formuli 1. Nedávno však prozradil, jak se s tlakem a negativními hlasy dokáže vyrovnat.
Lando Norris po závodě v Singapuru reagoval na otázku o možném návratu Maxe Verstappena do boje o titul.
Carlos Sainz v nedávném rozhovoru vyzdvihl svého krajana Marca Márqueze a přirovnal ho k legendě Formule 1. Zároveň otevřeně promluvil o problému, který podle něj trápí současné přenosy F1.
Johnny Herbert, bývalý pilot F1 a současný komisař FIA, představil svůj pohled na možnou budoucnost nedávno odvolaného šéfa Red Bullu Christiana Hornera.
Po zisku konstruktérského titulu 2025 v Singapuru varoval Andrea Stella z McLarenu, že teprve před nimi stojí skutečně nejtěžší zkouška.
Alex Palou u londýnského soudu promluvil o svém zklamání z jednání s McLarenem a Zakam Brownem. Jeho slova naznačují, že za původními sliby o Formuli 1 se skrývalo víc, než se zdálo.
Toto Wolff, který má bohaté zkušenosti s napětím mezi týmovými kolegy, poslal do Mclarenu varovný vzkaz.
Podle Flavia Briatoreho čeká Lewise Hamiltona u Ferrari zásadní zlom. Po náročném začátku působení u italské stáje naznačil, že v příštím roce by se mohlo odehrát něco, co všechno změní.
Bývalý závodník Formule E Sam Bird naznačil, že by Red Bull mohl uvažovat o nahrazení Yukiho Tsunody mladším talentem Isackem Hadjarem. Podle něj by takový krok mohl být logický pro optimalizaci jezdecké sestavy týmu.