Ferrari skončilo na Velké ceně Rakouska s Charlesem Leclercem třetí a Lewisem Hamiltonem čtvrtý, přičemž Hamilton během závodu zpochybňoval týmovou strategii. Zástupce šéfa Ferrari Jerome d'Ambrosio však ujistil, že zvolený přístup byl optimální.
Ferrari dosáhlo na Velké ceně Rakouska solidního výsledku s Charlesem Leclercem na třetím místě a Lewisem Hamiltonem těsně za ním na čtvrté příčce. Přestože výsledky týmu byly silné, britský sedminásobný mistr světa během závodu vysílal přes rádio pochybnosti o zvolené strategii, což přineslo do zákulisí týmu značné napětí.
Jerome d'Ambrosio, který v Rakousku zastupoval Freda Vasseura na pozici zástupce šéfa Ferrari, se k Hamiltonovým obavám vyjádřil s důrazem, že tým zvolil optimální strategii vzhledem k situaci na trati,, informuje Motorsport.com. Podle něj nebylo důvodu měnit přístup, protože vedoucí McLareny byly daleko vpředu a ostatní jezdci za nimi výrazně ztráceli.
Hamilton během závodu komunikoval se svým inženýrem Riccardem Adamim, když se ptal, zda může pneumatiky ještě déle využívat a kolik zbývá kol. Inženýr mu potvrdil zbývajících 20 kol a doporučil zastávku v boxech, se kterou však jezdec zpočátku nesouhlasil a považoval ji za nevýhodnou.
D'Ambrosio pak vysvětlil, že právě optimalizace času na trati byla hlavním cílem strategie, a to jak u Leclerca, tak u Hamiltona. „Ve finále jsme se rozhodli pro standardní přístup, protože nebylo praktické riskovat změnu, když jsme byli pevně uprostřed pořadí mezi vedoucími McLareny a zbývajícími jezdci,“ uvedl.
Z pohledu samotného jezdce je přirozené, že se vždy ptá, zda by nemohl strategii zlepšit, protože každý závodník chce maximalizovat svůj výkon. „Ale když se podíváte na data, tak právě tato volba měla největší smysl,“ doplnil D'Ambrosio.
Po závodě Hamilton uznal, že tým měl nakonec pravdu, i když během jízdy nebyl o správnosti rozhodnutí přesvědčen. Přiznal, že si nebyl jistý počtem zbývajících kol a i když mu tempo nevyhovovalo, pneumatiky a vyvážení vozu mu umožnily pokračovat, což potvrzuje, že zvolená strategie byla nakonec správná.
Ralf Schumacher uvedl, že je vždy dobré mít připravené možnosti a strategii pro nečekané situace. Podle něj by každý jezdec měl myslet na své kroky i v náročných obdobích.
Mark Webber věří, že Oscar Piastri má motivaci a charakter potřebný k silnému závěru sezony. Podle něj může mladý jezdec v posledních třech závodech znovu ukázat svůj talent a posunout McLaren vpřed.
Aston Martin vstupuje do nové etapy s ambiciózními cíli a intenzivní přípravou. Tým i jeho klíčoví členové pracují na zdokonalení všech aspektů svého fungování, přičemž pozornost fanoušků i odborníků zůstává upřena na jejich další kroky.
McLaren Racing rozšířil svůj Driver Development Programme o dvě nové talenty, Elly Stevens a Elly Häkkinen. Tým věří, že program jim poskytne zkušenosti a podporu potřebnou k dalšímu růstu v motorsportu.
Šéf McLarenu Zak Brown a bývalý šéf Red Bullu Christian Horner se v posledních letech Hornerova působení v týmu často pouštěli do ostrých slovních výměn. Jejich vzájemné přestřelky patřily k nejvýraznějším v paddocku.
Sergio Pérez přiznal, že mu čas mimo Formuli 1 pomohl získat jiný pohled na závodění. Pauza mu umožnila znovu si užít samotnou podstatu sportu.
Kimi Antonelli měl letos v Mercedesu několik slabších chvil, ale postupně sbírá cenné zkušenosti. Max Verstappen přesto vyjádřil nováčkovi jasnou podporu.
Současný prezident FIA Mohammed Ben Sulayem se ocitl v unikátní pozici před prosincovými volbami, když byl potvrzen jako jediný způsobilý kandidát. Jeho další kroky ve vedení motorsportu a plánované iniciativy nyní přitahují pozornost odborné i fanouškovské veřejnosti.
Lewis Hamilton vyjádřil nadšení nad postupem britského nováčka Olivera Bearmana, který debutuje ve Formuli 1 pod záštitou Ferrari.
Lando Norris promluvil o tom, jak se během své klíčové sezony ve Formuli 1 učí zvládat tlak i neustálou pozornost veřejnosti.
Güenther Steiner se ostře vyjádřil k veřejným komentářům prezidenta Ferrari Johna Elkanna ohledně jezdců týmu.
Yuki Tsunoda si z Interlagosu odnesl tvrdou lekci poté, co jeho kolize s Lansem Strollem vedla k dvěma desetisekundovým trestům.