Lando Norris stáhl náskok týmového kolegy Oscara Piastriho na pouhých 15 bodů. Tím dál potvrzuje svou formu a zajišťuje McLarenu napínavý interní boj o titul.
Lando Norris míří do své domácí Velké ceny Velké Británie na Silverstonu v napjaté atmosféře. Nejen kvůli souboji o titul s týmovým kolegou Oscarem Piastrim, ale i kvůli očekávané fanouškovské bouři, která by mohla být méně příjemná pro australského jezdce. Britský pilot však apeluje na fanoušky, aby i přes rivalitu zůstali spravedliví a podporovali celý tým.
„Britští fanoušci jsou obvykle velmi otevření a přející,“ řekl Norris na tiskové konferenci v Rakousku. „Jsme tým McLaren a ať už fandí mně nebo Oscaru, je důležité, aby podpořili oba jezdce. Je to přece náš společný boj.“ Norris zároveň doufá, že rivalita mezi týmovými kolegy nebude důvodem pro nevraživost vůči Piastrimu, kterého čeká premiérový start na Silverstonu v roli vážného soupeře o titul.
Piastri se k tématu postavil s nadhledem. Přiznal, že neočekává stejný ohlas jako Norris, ale zároveň nevěří v negativní reakce. „Před pár lety na mě skandovali moje jméno, což bylo fajn. Nečekám to znovu, ale myslím, že fanoušci McLarenu jsou spravedliví. Jsme přece oba v oranžové,“ uvedl s úsměvem. Zmínil také, že atmosféra na okruzích je letos vstřícnější a doufá, že tomu nebude jinak ani na Silverstonu.
Norris navíc vstupuje do britské Grand Prix s čerstvým vítězstvím z Rakouska, kde se vzpamatoval z kontroverzní kolize s Piastrim v Kanadě. Ztráta na vedoucího muže šampionátu, právě Piastriho, se zmenšila na pouhých patnáct bodů. V McLarenu se tak rodí jeden z nejvyrovnanějších interních soubojů posledních let.
Navzdory tlaku Norris tvrdí, že do domácího závodu nevstupuje se zvýšeným stresem. „Samozřejmě, je to závod, který chci vyhrát nejvíc. Ale není to tlak, spíš radost a motivace,“ přiznává. „Probudit se a vědět, že jedu doma, mi vykouzlí úsměv. Je to pozitivní rozptýlení.“
Brit si navíc letos poprvé užije vlastní fanzónu a podporu tisíců příznivců, což vnímá jako výjimečný zážitek. „Je to něco speciálního. Vlastní tribuna, moje barvy, fanoušci, je to víc zážitek než zodpovědnost. Samozřejmě chci vyhrát, ale užiju si každé kolo,“ dodal.
Velká cena Velké Británie se pojede už o víkendu čtvrtého až šestého července a slibuje nejen strhující domácí atmosféru, ale i další dramatickou kapitolu boje o titul mezi dvěma mladými tahouny McLarenu.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.