Lando Norris stáhl náskok týmového kolegy Oscara Piastriho na pouhých 15 bodů. Tím dál potvrzuje svou formu a zajišťuje McLarenu napínavý interní boj o titul.
Lando Norris míří do své domácí Velké ceny Velké Británie na Silverstonu v napjaté atmosféře. Nejen kvůli souboji o titul s týmovým kolegou Oscarem Piastrim, ale i kvůli očekávané fanouškovské bouři, která by mohla být méně příjemná pro australského jezdce. Britský pilot však apeluje na fanoušky, aby i přes rivalitu zůstali spravedliví a podporovali celý tým.
„Britští fanoušci jsou obvykle velmi otevření a přející,“ řekl Norris na tiskové konferenci v Rakousku. „Jsme tým McLaren a ať už fandí mně nebo Oscaru, je důležité, aby podpořili oba jezdce. Je to přece náš společný boj.“ Norris zároveň doufá, že rivalita mezi týmovými kolegy nebude důvodem pro nevraživost vůči Piastrimu, kterého čeká premiérový start na Silverstonu v roli vážného soupeře o titul.
Piastri se k tématu postavil s nadhledem. Přiznal, že neočekává stejný ohlas jako Norris, ale zároveň nevěří v negativní reakce. „Před pár lety na mě skandovali moje jméno, což bylo fajn. Nečekám to znovu, ale myslím, že fanoušci McLarenu jsou spravedliví. Jsme přece oba v oranžové,“ uvedl s úsměvem. Zmínil také, že atmosféra na okruzích je letos vstřícnější a doufá, že tomu nebude jinak ani na Silverstonu.
Norris navíc vstupuje do britské Grand Prix s čerstvým vítězstvím z Rakouska, kde se vzpamatoval z kontroverzní kolize s Piastrim v Kanadě. Ztráta na vedoucího muže šampionátu, právě Piastriho, se zmenšila na pouhých patnáct bodů. V McLarenu se tak rodí jeden z nejvyrovnanějších interních soubojů posledních let.
Navzdory tlaku Norris tvrdí, že do domácího závodu nevstupuje se zvýšeným stresem. „Samozřejmě, je to závod, který chci vyhrát nejvíc. Ale není to tlak, spíš radost a motivace,“ přiznává. „Probudit se a vědět, že jedu doma, mi vykouzlí úsměv. Je to pozitivní rozptýlení.“
Brit si navíc letos poprvé užije vlastní fanzónu a podporu tisíců příznivců, což vnímá jako výjimečný zážitek. „Je to něco speciálního. Vlastní tribuna, moje barvy, fanoušci, je to víc zážitek než zodpovědnost. Samozřejmě chci vyhrát, ale užiju si každé kolo,“ dodal.
Velká cena Velké Británie se pojede už o víkendu čtvrtého až šestého července a slibuje nejen strhující domácí atmosféru, ale i další dramatickou kapitolu boje o titul mezi dvěma mladými tahouny McLarenu.
James Allison varuje, že i po změně pravidel v roce 2026 zůstanou pneumatiky hlavním limitem výkonu monopostů. Podle něj bude strategie a práce s degradací klíčovější než samotné technické inovace.
Podle amerických médií zvažuje Red Bull možnost přivést do svého týmu F1 šampiona IndyCar Alexe Paloua, který by usedl vedle Maxe Verstappena.
Lewis Hamilton se po letní pauze vrací zpět do dění formule 1 a hned na úvod ho čeká závod, který může zásadně ovlivnit jeho sezonu. Britský šampion tak vstupuje do víkendu s vědomím, že následující velká cena je pro něj i pro Ferrari mimořádně důležitá.
S blížícím se oznámením jezdecké sestavy pro první sezónu týmu Cadillac ve Formuli 1 se podle očekávání tým přiklání ke zkušeným závodníkům. To zároveň značně snižuje šance mladého amerického jezdce Coltona Herty na místo v nové stáji.
Podle neoficiálních zpráv Ferrari připravuje při nadcházející Velké ceně Itálie v Monze speciální poctu k 50. výročí prvního titulu mistra světa Nikiho Laudy.
Lewis Hamilton zažil u Ferrari svůj nejúspěšnější začátek kariéry u nové stáje. Sedminásobný mistr světa zůstává přesto optimistický a věří v dlouhodobou vizi týmu.
Jacques Villeneuve je přesvědčen, že za nedávnou nadvládu Red Bullu stojí především Max Verstappen. Podle něj by si tým měl více uvědomovat, že současné úspěchy nejsou jen zásluhou technické převahy, ale hlavně vynikajících jezdeckých schopností své hvězdy.
Poradce Cadillacu pro Formuli 1, Mario Andretti, vyzval fanoušky, aby brali za pravdu pouze oficiální informace týmu, zatímco stáj chystá oznámení složení jezdeckého dua pro sezonu 2026. Andretti tím reaguje na množící se spekulace a snaží se udržet kontrolu nad komunikací směrem k médiím i fanouškům.
Red Bull plánuje dokončit ročník 2025 s prakticky stejnou specifikací monopostu, jakou představil při Velké ceně Maďarska.
McLaren MCL39 se sice rychle zařadil mezi nejdominantnější vozy sezony 2025, ale zimní testy v Bahrajnu odhalily i jeho slabší stránku. Podle jezdců byl monopost na samotné hranici možností obtížně ovladatelný, což ukazuje, že cesta k současné formě nebyla bez komplikací.
Podle spekulací by Red Bull mohl do dohody o odchodu Christiana Hornera zařadit ustanovení, které by mu znemožnilo vrátit se do Formule 1 v jiné funkci. Pro stáj z Milton Keynes by šlo o preventivní krok, jak zabránit tomu, aby jejich bývalý šéf v budoucnu posílil konkurenci.
Esteban Ocon měl u Alpine těžké období, kdy ho problémy týmu omezovaly. V Haasu naopak našel tým, kde se otevřeně komunikuje a všichni spolupracují, což mu umožňuje jezdit tak, jak umí.