Od vítězství ke zklamání: Mercedes v Rakousku totálně ztratil dech

George Russell v Rakousku
George Russell v Rakousku, foto: Michael Zelinka / INCORP images
Michael Zelinka VČERA 19:41
Sdílej:

Mercedes údajně měsíce pracoval na řešení přehřívání pneumatik. Výkon v Rakousku však ukázal, že problém přetrvává.

Ještě nedávno Mercedes slavil vítězství v Kanadě, jenže v Rakousku přišlo tvrdé vystřízlivění. George Russell dojel až pátý, více než minutu za vítěznými McLareny, a navzdory očekáváním tým neúspěšně mířil na pódium. Red Bull Ring tak pro stříbrné šípy znamenal nejhorší víkend sezóny.

Mercedes opět výrazně trápily problémy s přehříváním pneumatik, které už dříve zpomalily tým v závodech v Džiddě a Imole. George Russell po závodě přiznal, že tým se s tímto problémem potýká už více než půl roku. „Čekal jsem těžký závod, ale bylo to ještě horší, než jsem čekal,“ řekl. Přestože tým vynakládá velké úsilí, zatím nemají jasné řešení.

Zajímavé je, že teplota není jediným problémem. V Kanadě bylo stejně horko a Mercedes tam dominoval. Rozdíl je v charakteru tratě. Montréal má pomalejší a ostřejší zatáčky, zatímco v Rakousku se střídají prudké brzdné zóny s rychlými zatáčkami, které pneumatiky více zahřívají. To vede k přehřívání, ztrátě přilnavosti a horšímu výkonu.

Ačkoliv Mercedes držel v kvalifikaci krok, v dlouhých zatáčkách bylo znát, že ztrácí. V závodě se vůz propadl nejen za McLaren, ale také za Ferrari, které díky novým vylepšením získalo titul „nejlepší ze zbytku“. Russell v cíli udržel jen těsný náskok před středopolovými týmy.

Do toho všeho tým přidal experimentální prvek – nové nastavení inspirované Barcelonou a Montrealem. Podle Tota Wolffa to však byla špatná volba. „Mohli jsme použít loňské nastavení a možná bychom dojeli na pódium,“ uznal. Přesto dodal, že testování extrémních přístupů může být v současné situaci přínosné.

Mercedes tak odešel ze Spielbergu s neúspěchem, ale i s cenným poznáním. Tým ví, co nefunguje – a i to je důležitý krok k návratu na výsluní.

Stalo se