Mercedes údajně měsíce pracoval na řešení přehřívání pneumatik. Výkon v Rakousku však ukázal, že problém přetrvává.
Ještě nedávno Mercedes slavil vítězství v Kanadě, jenže v Rakousku přišlo tvrdé vystřízlivění. George Russell dojel až pátý, více než minutu za vítěznými McLareny, a navzdory očekáváním tým neúspěšně mířil na pódium. Red Bull Ring tak pro stříbrné šípy znamenal nejhorší víkend sezóny.
Mercedes opět výrazně trápily problémy s přehříváním pneumatik, které už dříve zpomalily tým v závodech v Džiddě a Imole. George Russell po závodě přiznal, že tým se s tímto problémem potýká už více než půl roku. „Čekal jsem těžký závod, ale bylo to ještě horší, než jsem čekal,“ řekl. Přestože tým vynakládá velké úsilí, zatím nemají jasné řešení.
Zajímavé je, že teplota není jediným problémem. V Kanadě bylo stejně horko a Mercedes tam dominoval. Rozdíl je v charakteru tratě. Montréal má pomalejší a ostřejší zatáčky, zatímco v Rakousku se střídají prudké brzdné zóny s rychlými zatáčkami, které pneumatiky více zahřívají. To vede k přehřívání, ztrátě přilnavosti a horšímu výkonu.
Ačkoliv Mercedes držel v kvalifikaci krok, v dlouhých zatáčkách bylo znát, že ztrácí. V závodě se vůz propadl nejen za McLaren, ale také za Ferrari, které díky novým vylepšením získalo titul „nejlepší ze zbytku“. Russell v cíli udržel jen těsný náskok před středopolovými týmy.
Do toho všeho tým přidal experimentální prvek – nové nastavení inspirované Barcelonou a Montrealem. Podle Tota Wolffa to však byla špatná volba. „Mohli jsme použít loňské nastavení a možná bychom dojeli na pódium,“ uznal. Přesto dodal, že testování extrémních přístupů může být v současné situaci přínosné.
Mercedes tak odešel ze Spielbergu s neúspěchem, ale i s cenným poznáním. Tým ví, co nefunguje – a i to je důležitý krok k návratu na výsluní.
Roman Staněk získal v Abú Zabí svou druhou pole position letošní sezony a v nedělním závodě může zaútočit na další vítězství.
Lando Norris ukázal v Abu Dhabi svou rychlost už v prvním tréninku, když těsně porazil Maxe Verstappena, zatímco jeho týmový kolega Oscar Piastri musel kvůli závazkům mladého jezdce vynechat tuto část víkendu.
Juan Pablo Montoya vidí náročný víkend McLarenu v Kataru jako tiché varování, které může tým připravit na závěrečný souboj v Abu Dhabí.
Japonský pilot Yuki Tsunoda přiznal, že skutečnost jeho odsunutí z boje o závodní sedačku Red Bullu pro sezonu 2026 na něj ještě plně nedolehla.
Charles Leclerc se v Abú Zabí představí na trati společně se svým bratrem Arthurem, který nahradí Lewise Hamiltona během prvního volného tréninku.
Lewis Hamilton se otevřeně vyjádřil k současné generaci vozů Formule 1 a naznačil své obavy z nadcházejících technických změn v příští sezóně.
Lando Norris, Max Verstappen a Oscar Piastri vystoupili před novináři před finále sezony v Abú Zabí a snažili se působit co nejklidněji.
Lewis Hamilton poukázal na problém, který podle něj v letošní sezoně výrazně ovlivnil atmosféru uvnitř Ferrari. Podle něj tlak zvenčí na piloty výrazně zatížil psychiku celé stáje.
McLaren vstupuje do závěrečného závodu sezony v Abú Zabí s jasným cílem zajistit, aby jeden z jeho jezdců porazil Maxe Verstappena a získal titul, aniž by tým zasahoval do přirozeného souboje mezi Oscarem Piastrim a Landem Norrisem.
Oscar Piastri vynechá úvodní páteční trénink v Abú Zabí, aby McLaren splnil pravidlo nasazení nováčka, a jeho vůz převezme testovací jezdec Pato O’Ward, který týmu poskytne cenná data.
Lewis Hamilton přiznal, že po Velké ceně Kataru vůbec netušil, že Max Verstappen závod vyhrál, a jeho reakce odhalila napětí a dramatický vývoj boje o titul.
Red Bull oznámil významné změny v jezdecké sestavě pro nadcházející sezonu, které posílí dynamiku týmu. Mladí talentovaní jezdci získávají nové příležitosti a oba týmy se připravují na náročný rok 2026.