Tým Williams zažil v Rakousku těžký den, když oba jeho vozy nedokončily závod. Dvojité odstoupení podtrhlo pokračující technické i výkonnostní problémy, které stáj v letošní sezóně trápí.
Carlos Sainz po Velké ceně Rakouska nešetřil kritikou na adresu Williamsu, který zažil skutečně katastrofický víkend. Španělský pilot nedokončil závod již v zahřívacím kole a o chvíli později musel odstoupit i jeho týmový kolega Alex Albon. Tento dvojitý neúspěch podtrhl technické i provozní problémy, které Grove stáj v poslední době sužují.
Problémy pro Sainze začaly už v sobotním kvalifikačním tréninku na okruhu Red Bull Ring. Poškození podlahy vozu FW47 a potíže s brzdami ho omezily natolik, že se dokázal kvalifikovat pouze na 19. pozici. „Nějaké poškození podlahy jsme si asi přivezli, i když nevím přesně odkud, protože jsem neskončil mimo trať. Něco ale muselo upadnout a my jsme tak přišli o velkou část přítlaku,“ vysvětlil Sainz. K tomu se přidaly problémy s brzdami, které táhly na jednu stranu a komplikovaly mu jízdu především na třech náročných brzdných zónách na trati.
V den závodu se situace ještě zhoršila. Sainz dorazil na startovní rošt, ale už v zahřívacím kole se mu vůz nerozjel. Po několika pokusech o resetování se mu podařilo vůz nastartovat a odjet, ovšem kvůli zpoždění byl start závodu posunut. Španěl pak zastavil na konci boxové uličky, kde se začaly přehřívat zadní brzdy, což znamenalo konec jeho závodu ještě před samotným startem.
Po závodě Sainz přiznal, že je potřeba zjistit, zda spolu souvisí problémy, které se objevily v sobotu i v neděli. „Musíme zjistit, jestli je nějaká spojitost mezi tím, co se stalo včera, a dneškem. Auto se při startování zablokovalo, nemohl jsem se pohnout. Po resetu jsem jel kolo, ale problém se opakoval a museli jsme odstoupit,“ uvedl smutně. Dodal, že tým v poslední době čelí řadě potíží, které ho velmi zatěžují, ale věří, že se štěstí obrátí a věci se zlepší.
Sainz také upozornil na problémy, které postihly i jeho týmového kolegu Albona. „Zdá se, že i Alex měl potíže. Musíme zjistit, proč se nám pořád nedaří a proč se problémy objevují jak v kvalifikaci, tak i v závodech. Máme problémy s brzdami, motorem a přehříváním. Jsme v tom trochu slabí,“ uzavřel hodnocení víkendu. Celý průběh označil za katastrofální, ale zdůraznil potřebu pevně se semknout a pracovat na zlepšení.
Williams i sám týmový šéf James Vowles potvrdili, že vyšetřují příčiny technických problémů u obou vozů. „Velmi zklamání den. Měli jsme dostatek tempa, abychom pohodlně skončili šestí, ale místo toho odcházíme s dvojitým DNF. Měli jsme dva odlišné problémy, které musíme pochopit, abychom je mohli napravit,“ uvedl Vowles. Dodal, že ačkoliv tým postupně buduje rychlý vůz, stále není kompletní v oblasti provozu a spolehlivosti. Před Grove stájemi je ještě 13 závodů sezóny a je klíčové udělat vše pro to, aby se Williams mohl opět měřit s těmi nejlepšími.
Max Verstappen připouští, že Red Bull po ztrátě dominance prochází lehkou přestavbou. Podle něj nejde o krizi, ale o přirozenou reakci na to, že soupeři stáhli náskok.
Letní přestávka F1 2025 není pouhým volnem, ale klíčovým obdobím pro načerpání sil těla, odpočinek mysli a posílení týmového ducha. Jezdci i týmy kombinují regeneraci, lehký trénink, koníčky a cestování, aby se po návratu do Zandvoortu v závodním tempu opět objevili svěží a připraveni na boj o každý bod šampionátu.
Zak Brown po uzavření diskuse kolem Landa Norrise upozorňuje, že podobný příběh se nyní přesouvá na Charlese Leclerca. Podle něj se otázka, zda dokáže proměnit pole position ve vítězství, stává dalším horkým tématem sezóny.
Max Verstappen definitivně ukončil spekulace o své budoucnosti. Nizozemský šampion potvrdil, že i v roce 2026 bude hájit barvy Red Bullu.
Guenther Steiner varuje, že Lewis Hamilton by mohl opustit F1, pokud nové předpisy pro sezónu 2026 nepodpoří jeho výkony. Britský pilot podle něj trpí poklesem sebevědomí a Ferrari by muselo dodat vůz, který mu sedne.
Max Verstappen dostal varování za odhození ručníku z kokpitu během maďarského tréninku; FIA zdůraznila, že i malé předměty na trati mohou být nebezpečné.
George Russell komentuje zásadní změnu v Mercedesu letošní sezonu, kdy Lewis Hamilton odešel do Ferrari a jeho místo zaujal mladý Andrea Kimi Antonelli.
Christian Horner byl oficiálně odvolán z pozice ředitele Red Bull Racing, čímž končí jeho dlouhá éra vedení týmu a budování jeho úspěchů ve F1. Red Bull nyní hledá nástupce, který dokáže udržet tým na špičce a přinést nový strategický směr.
Lando Norris věří, že díky nabytým zkušenostem a zlepšení McLarenu má v roce 2025 nejlepší šanci získat svůj první titul, pokud udrží konzistentní výkon a zvládne tlak proti silné konkurenci.
Bernie Ecclestone kritizuje přestup Lewise Hamiltona do Ferrari pro sezonu 2025 a považuje ho za chybný krok. Podle něj měla stáj vsadit na mladšího pilota s dlouhodobou perspektivou.
Poslední dny se objevují spekulace že se Sergio Pérez chystá na návrat do Formule 1 v roce 2026. Oficiální potvrzení jeho dalšího působení by mělo přijít během několika příštích týdnů.
Šéf Williamsu James Vowles je přesvědčen, že formule 1 má dost času uklidnit obavy jezdců ohledně pravidel pro sezonu 2026.