Tým Williams zažil v Rakousku těžký den, když oba jeho vozy nedokončily závod. Dvojité odstoupení podtrhlo pokračující technické i výkonnostní problémy, které stáj v letošní sezóně trápí.
Carlos Sainz po Velké ceně Rakouska nešetřil kritikou na adresu Williamsu, který zažil skutečně katastrofický víkend. Španělský pilot nedokončil závod již v zahřívacím kole a o chvíli později musel odstoupit i jeho týmový kolega Alex Albon. Tento dvojitý neúspěch podtrhl technické i provozní problémy, které Grove stáj v poslední době sužují.
Problémy pro Sainze začaly už v sobotním kvalifikačním tréninku na okruhu Red Bull Ring. Poškození podlahy vozu FW47 a potíže s brzdami ho omezily natolik, že se dokázal kvalifikovat pouze na 19. pozici. „Nějaké poškození podlahy jsme si asi přivezli, i když nevím přesně odkud, protože jsem neskončil mimo trať. Něco ale muselo upadnout a my jsme tak přišli o velkou část přítlaku,“ vysvětlil Sainz. K tomu se přidaly problémy s brzdami, které táhly na jednu stranu a komplikovaly mu jízdu především na třech náročných brzdných zónách na trati.
V den závodu se situace ještě zhoršila. Sainz dorazil na startovní rošt, ale už v zahřívacím kole se mu vůz nerozjel. Po několika pokusech o resetování se mu podařilo vůz nastartovat a odjet, ovšem kvůli zpoždění byl start závodu posunut. Španěl pak zastavil na konci boxové uličky, kde se začaly přehřívat zadní brzdy, což znamenalo konec jeho závodu ještě před samotným startem.
Po závodě Sainz přiznal, že je potřeba zjistit, zda spolu souvisí problémy, které se objevily v sobotu i v neděli. „Musíme zjistit, jestli je nějaká spojitost mezi tím, co se stalo včera, a dneškem. Auto se při startování zablokovalo, nemohl jsem se pohnout. Po resetu jsem jel kolo, ale problém se opakoval a museli jsme odstoupit,“ uvedl smutně. Dodal, že tým v poslední době čelí řadě potíží, které ho velmi zatěžují, ale věří, že se štěstí obrátí a věci se zlepší.
Sainz také upozornil na problémy, které postihly i jeho týmového kolegu Albona. „Zdá se, že i Alex měl potíže. Musíme zjistit, proč se nám pořád nedaří a proč se problémy objevují jak v kvalifikaci, tak i v závodech. Máme problémy s brzdami, motorem a přehříváním. Jsme v tom trochu slabí,“ uzavřel hodnocení víkendu. Celý průběh označil za katastrofální, ale zdůraznil potřebu pevně se semknout a pracovat na zlepšení.
Williams i sám týmový šéf James Vowles potvrdili, že vyšetřují příčiny technických problémů u obou vozů. „Velmi zklamání den. Měli jsme dostatek tempa, abychom pohodlně skončili šestí, ale místo toho odcházíme s dvojitým DNF. Měli jsme dva odlišné problémy, které musíme pochopit, abychom je mohli napravit,“ uvedl Vowles. Dodal, že ačkoliv tým postupně buduje rychlý vůz, stále není kompletní v oblasti provozu a spolehlivosti. Před Grove stájemi je ještě 13 závodů sezóny a je klíčové udělat vše pro to, aby se Williams mohl opět měřit s těmi nejlepšími.
Ralf Schumacher uvedl, že je vždy dobré mít připravené možnosti a strategii pro nečekané situace. Podle něj by každý jezdec měl myslet na své kroky i v náročných obdobích.
Mark Webber věří, že Oscar Piastri má motivaci a charakter potřebný k silnému závěru sezony. Podle něj může mladý jezdec v posledních třech závodech znovu ukázat svůj talent a posunout McLaren vpřed.
Aston Martin vstupuje do nové etapy s ambiciózními cíli a intenzivní přípravou. Tým i jeho klíčoví členové pracují na zdokonalení všech aspektů svého fungování, přičemž pozornost fanoušků i odborníků zůstává upřena na jejich další kroky.
McLaren Racing rozšířil svůj Driver Development Programme o dvě nové talenty, Elly Stevens a Elly Häkkinen. Tým věří, že program jim poskytne zkušenosti a podporu potřebnou k dalšímu růstu v motorsportu.
Šéf McLarenu Zak Brown a bývalý šéf Red Bullu Christian Horner se v posledních letech Hornerova působení v týmu často pouštěli do ostrých slovních výměn. Jejich vzájemné přestřelky patřily k nejvýraznějším v paddocku.
Sergio Pérez přiznal, že mu čas mimo Formuli 1 pomohl získat jiný pohled na závodění. Pauza mu umožnila znovu si užít samotnou podstatu sportu.
Kimi Antonelli měl letos v Mercedesu několik slabších chvil, ale postupně sbírá cenné zkušenosti. Max Verstappen přesto vyjádřil nováčkovi jasnou podporu.
Současný prezident FIA Mohammed Ben Sulayem se ocitl v unikátní pozici před prosincovými volbami, když byl potvrzen jako jediný způsobilý kandidát. Jeho další kroky ve vedení motorsportu a plánované iniciativy nyní přitahují pozornost odborné i fanouškovské veřejnosti.
Lewis Hamilton vyjádřil nadšení nad postupem britského nováčka Olivera Bearmana, který debutuje ve Formuli 1 pod záštitou Ferrari.
Lando Norris promluvil o tom, jak se během své klíčové sezony ve Formuli 1 učí zvládat tlak i neustálou pozornost veřejnosti.
Güenther Steiner se ostře vyjádřil k veřejným komentářům prezidenta Ferrari Johna Elkanna ohledně jezdců týmu.
Yuki Tsunoda si z Interlagosu odnesl tvrdou lekci poté, co jeho kolize s Lansem Strollem vedla k dvěma desetisekundovým trestům.