Tým Williams zažil v Rakousku těžký den, když oba jeho vozy nedokončily závod. Dvojité odstoupení podtrhlo pokračující technické i výkonnostní problémy, které stáj v letošní sezóně trápí.
Carlos Sainz po Velké ceně Rakouska nešetřil kritikou na adresu Williamsu, který zažil skutečně katastrofický víkend. Španělský pilot nedokončil závod již v zahřívacím kole a o chvíli později musel odstoupit i jeho týmový kolega Alex Albon. Tento dvojitý neúspěch podtrhl technické i provozní problémy, které Grove stáj v poslední době sužují.
Problémy pro Sainze začaly už v sobotním kvalifikačním tréninku na okruhu Red Bull Ring. Poškození podlahy vozu FW47 a potíže s brzdami ho omezily natolik, že se dokázal kvalifikovat pouze na 19. pozici. „Nějaké poškození podlahy jsme si asi přivezli, i když nevím přesně odkud, protože jsem neskončil mimo trať. Něco ale muselo upadnout a my jsme tak přišli o velkou část přítlaku,“ vysvětlil Sainz. K tomu se přidaly problémy s brzdami, které táhly na jednu stranu a komplikovaly mu jízdu především na třech náročných brzdných zónách na trati.
V den závodu se situace ještě zhoršila. Sainz dorazil na startovní rošt, ale už v zahřívacím kole se mu vůz nerozjel. Po několika pokusech o resetování se mu podařilo vůz nastartovat a odjet, ovšem kvůli zpoždění byl start závodu posunut. Španěl pak zastavil na konci boxové uličky, kde se začaly přehřívat zadní brzdy, což znamenalo konec jeho závodu ještě před samotným startem.
Po závodě Sainz přiznal, že je potřeba zjistit, zda spolu souvisí problémy, které se objevily v sobotu i v neděli. „Musíme zjistit, jestli je nějaká spojitost mezi tím, co se stalo včera, a dneškem. Auto se při startování zablokovalo, nemohl jsem se pohnout. Po resetu jsem jel kolo, ale problém se opakoval a museli jsme odstoupit,“ uvedl smutně. Dodal, že tým v poslední době čelí řadě potíží, které ho velmi zatěžují, ale věří, že se štěstí obrátí a věci se zlepší.
Sainz také upozornil na problémy, které postihly i jeho týmového kolegu Albona. „Zdá se, že i Alex měl potíže. Musíme zjistit, proč se nám pořád nedaří a proč se problémy objevují jak v kvalifikaci, tak i v závodech. Máme problémy s brzdami, motorem a přehříváním. Jsme v tom trochu slabí,“ uzavřel hodnocení víkendu. Celý průběh označil za katastrofální, ale zdůraznil potřebu pevně se semknout a pracovat na zlepšení.
Williams i sám týmový šéf James Vowles potvrdili, že vyšetřují příčiny technických problémů u obou vozů. „Velmi zklamání den. Měli jsme dostatek tempa, abychom pohodlně skončili šestí, ale místo toho odcházíme s dvojitým DNF. Měli jsme dva odlišné problémy, které musíme pochopit, abychom je mohli napravit,“ uvedl Vowles. Dodal, že ačkoliv tým postupně buduje rychlý vůz, stále není kompletní v oblasti provozu a spolehlivosti. Před Grove stájemi je ještě 13 závodů sezóny a je klíčové udělat vše pro to, aby se Williams mohl opět měřit s těmi nejlepšími.
Toto Wolff vyzval italské fanoušky a média, aby dali Fredericu Vasseurovi čas a prostor na práci ve Ferrari. Reagoval tak na rostoucí spekulace o jeho budoucnosti v čele týmu.
Red Bull se i po povýšení Jukiho Cunody stále potýká s problémy na druhém místě, což vyvolává otázky, zda bude muset provést druhou změnu jezdce v tomto roce.
Fanoušci Franca Colapinta vyzvali FIA a Formuli 1, aby odsoudily nenávistné útoky vůči jezdci Alpine. Po incidentu s Oscarem Piastrim v Rakousku čelil Colapinto urážkám i výhrůžkám smrtí.
Tým Williams zažil v Rakousku těžký den, když oba jeho vozy nedokončily závod. Dvojité odstoupení podtrhlo pokračující technické i výkonnostní problémy, které stáj v letošní sezóně trápí.
Lando Norris stáhl náskok týmového kolegy Oscara Piastriho na pouhých 15 bodů. Tím dál potvrzuje svou formu a zajišťuje McLarenu napínavý interní boj o titul.
Ferrari skončilo na Velké ceně Rakouska s Charlesem Leclercem třetí a Lewisem Hamiltonem čtvrtý, přičemž Hamilton během závodu zpochybňoval týmovou strategii. Zástupce šéfa Ferrari Jerome d'Ambrosio však ujistil, že zvolený přístup byl optimální.
Šéf Red Bullu Christian Horner po Velké ceně Rakouska jen stroze komentoval výkon Yukiho Tsunody. Jeho zdrženlivé vyjádření naznačuje, že důvěra v japonského jezdce v týmu slábne.
Po nevydařené domácí Velké ceně Red Bullu Helmut Marko uvedl, že letošní titul s Maxem Verstappenem je velmi nepravděpodobný. Zůstává však otázkou, jak vážné problémy tým skutečně má.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, se v Rakousku objevil při slavnostním ceremoniálu, kde předával Prezidentskou medaili vítězi závodu Landu Norrisovi. Tento čestný úkol mu byl svěřen na pozvání prezidenta FIA Mohammeda Ben Sulayema.
Charles Leclerc si na Velké ceně Rakouska vyjel třetí místo, čímž potvrdil svou stabilní formu v aktuální sezóně. Jeho výkon opět ukázal, že je jedním z hlavních adeptů na špičkové příčky v šampionátu.
Šéf McLarenu Andrea Stella vyjádřil hrdost na výkon svých jezdců na GP Rakouska. I přesto, že Oscar Piastri posunul hranice týmových „Papaya Rules“ téměř za hranu, týmový šéf jejich jízdu ocenil.
Lewis Hamilton ve službách Ferrari dojel ve Velké ceně Rakouska čtvrtý a připsal si podruhé v letošní sezóně zatím nejlepší výsledek sezóny, tedy čtvrtou pozici. Přesto sedminásobný šampion po závodě vysílal do týmového rádia slova frustrace. Přiznal, že se trápil s tempem a chce přijít na to, proč nestačil na jezdce McLarenu a Leclerca.