Šéf Red Bullu Christian Horner po Velké ceně Rakouska jen stroze komentoval výkon Yukiho Tsunody. Jeho zdrženlivé vyjádření naznačuje, že důvěra v japonského jezdce v týmu slábne.
Yuki Tsunoda zažil v Rakousku jeden z nejhorších závodních víkendů své dosavadní sezony a v Red Bullu to rozhodně nezůstalo bez povšimnutí. Po vypadnutí už v první části kvalifikace, třetím z posledních pěti závodních víkendů, navíc v závodě kolidoval s Colapintem, za což obdržel desetivteřinovou penalizaci. Závod dokončil jako poslední, dvě kola za vítězem Landem Norrisem, a výsledkem byl výsledek, který jen prohloubil jeho už tak komplikovanou pozici.
Max Verstappen sice v závodě také nebodoval, protože byl vyřazen kvůli kolizi s Kimim Antonellim, ale zatímco u něj šlo o nešťastnou shodu okolností, Tsunoda zklamal už od sobotní kvalifikace. „První pokus v Q1 byl v pořádku, ale ve druhém udělal chybu v první zatáčce a bylo hotovo,“ komentoval šéf Red Bullu Christian Horner. Tsunoda poté podle něj uvízl v provozu, nedokázal předjíždět a penalizace za kontakt s Colapintem už jen dokreslila nevydařený víkend.
Za incident se sice omluvil, ale celkový dojem nezachránil. Horner jeho výkon bez obalu označil za „hrozný“, což ukazuje, že trpělivost vedení týmu dochází. Důležité přitom je, že nejde o jediný případ – Horner výslovně mluvil o „velkém rozdílu“ mezi výkonem Tsunody a Verstappena. A i když tým zatím oficiálně tvrdí, že Japonce podporuje, realita na trati ukazuje něco jiného, informuje PlanetF1.com.
Red Bull se navíc stále potýká s otázkou obsazení druhé sedačky po odchodu Sergia Péreze na konci roku 2024. Ani Liam Lawson, ani Cunoda zatím nepřesvědčili, že mají na to být Verstappenovým důstojným týmovým kolegou. V rakouském týmu tak přetrvává problém, který se táhne už několik let – druhý monopost jako by byl neobsaditelným „prokletým“ místem.
Rakouská Grand Prix pak byla symbolem všeho, co v letošní sezoně nefunguje. Verstappenova kolize ukončila jeho 31závodní sérii bodovaných umístění a Tsunoda přidal výsledek, který Red Bull ponechal na domácí půdě bez jediného bodu. „Interně si klademe stejné otázky jako vy – proč,“ přiznal Horner. Současně naznačil, že letitý vývoj vozu zaměřený na Verstappena může ostatním jezdcům adaptaci komplikovat.
Do dalšího závodu v Silverstonu tak vstoupí Tsunoda pod výrazným tlakem. V šampionátu jezdců klesl na 17. místo a symbolicky ho přeskočil i Liam Lawson – jezdec, kterého sám na začátku sezony nahradil. Pokud se v následujících závodech nezvedne, je čím dál pravděpodobnější, že jeho budoucnost v týmu se začne vážně řešit. Red Bull totiž potřebuje nejen hvězdu, ale i silného druhého pilota – a ten zatím chybí.
Ralf Schumacher uvedl, že je vždy dobré mít připravené možnosti a strategii pro nečekané situace. Podle něj by každý jezdec měl myslet na své kroky i v náročných obdobích.
Mark Webber věří, že Oscar Piastri má motivaci a charakter potřebný k silnému závěru sezony. Podle něj může mladý jezdec v posledních třech závodech znovu ukázat svůj talent a posunout McLaren vpřed.
Aston Martin vstupuje do nové etapy s ambiciózními cíli a intenzivní přípravou. Tým i jeho klíčoví členové pracují na zdokonalení všech aspektů svého fungování, přičemž pozornost fanoušků i odborníků zůstává upřena na jejich další kroky.
McLaren Racing rozšířil svůj Driver Development Programme o dvě nové talenty, Elly Stevens a Elly Häkkinen. Tým věří, že program jim poskytne zkušenosti a podporu potřebnou k dalšímu růstu v motorsportu.
Šéf McLarenu Zak Brown a bývalý šéf Red Bullu Christian Horner se v posledních letech Hornerova působení v týmu často pouštěli do ostrých slovních výměn. Jejich vzájemné přestřelky patřily k nejvýraznějším v paddocku.
Sergio Pérez přiznal, že mu čas mimo Formuli 1 pomohl získat jiný pohled na závodění. Pauza mu umožnila znovu si užít samotnou podstatu sportu.
Kimi Antonelli měl letos v Mercedesu několik slabších chvil, ale postupně sbírá cenné zkušenosti. Max Verstappen přesto vyjádřil nováčkovi jasnou podporu.
Současný prezident FIA Mohammed Ben Sulayem se ocitl v unikátní pozici před prosincovými volbami, když byl potvrzen jako jediný způsobilý kandidát. Jeho další kroky ve vedení motorsportu a plánované iniciativy nyní přitahují pozornost odborné i fanouškovské veřejnosti.
Lewis Hamilton vyjádřil nadšení nad postupem britského nováčka Olivera Bearmana, který debutuje ve Formuli 1 pod záštitou Ferrari.
Lando Norris promluvil o tom, jak se během své klíčové sezony ve Formuli 1 učí zvládat tlak i neustálou pozornost veřejnosti.
Güenther Steiner se ostře vyjádřil k veřejným komentářům prezidenta Ferrari Johna Elkanna ohledně jezdců týmu.
Yuki Tsunoda si z Interlagosu odnesl tvrdou lekci poté, co jeho kolize s Lansem Strollem vedla k dvěma desetisekundovým trestům.