Šéf Red Bullu Christian Horner po Velké ceně Rakouska jen stroze komentoval výkon Yukiho Tsunody. Jeho zdrženlivé vyjádření naznačuje, že důvěra v japonského jezdce v týmu slábne.
Yuki Tsunoda zažil v Rakousku jeden z nejhorších závodních víkendů své dosavadní sezony a v Red Bullu to rozhodně nezůstalo bez povšimnutí. Po vypadnutí už v první části kvalifikace, třetím z posledních pěti závodních víkendů, navíc v závodě kolidoval s Colapintem, za což obdržel desetivteřinovou penalizaci. Závod dokončil jako poslední, dvě kola za vítězem Landem Norrisem, a výsledkem byl výsledek, který jen prohloubil jeho už tak komplikovanou pozici.
Max Verstappen sice v závodě také nebodoval, protože byl vyřazen kvůli kolizi s Kimim Antonellim, ale zatímco u něj šlo o nešťastnou shodu okolností, Tsunoda zklamal už od sobotní kvalifikace. „První pokus v Q1 byl v pořádku, ale ve druhém udělal chybu v první zatáčce a bylo hotovo,“ komentoval šéf Red Bullu Christian Horner. Tsunoda poté podle něj uvízl v provozu, nedokázal předjíždět a penalizace za kontakt s Colapintem už jen dokreslila nevydařený víkend.
Za incident se sice omluvil, ale celkový dojem nezachránil. Horner jeho výkon bez obalu označil za „hrozný“, což ukazuje, že trpělivost vedení týmu dochází. Důležité přitom je, že nejde o jediný případ – Horner výslovně mluvil o „velkém rozdílu“ mezi výkonem Tsunody a Verstappena. A i když tým zatím oficiálně tvrdí, že Japonce podporuje, realita na trati ukazuje něco jiného, informuje PlanetF1.com.
Red Bull se navíc stále potýká s otázkou obsazení druhé sedačky po odchodu Sergia Péreze na konci roku 2024. Ani Liam Lawson, ani Cunoda zatím nepřesvědčili, že mají na to být Verstappenovým důstojným týmovým kolegou. V rakouském týmu tak přetrvává problém, který se táhne už několik let – druhý monopost jako by byl neobsaditelným „prokletým“ místem.
Rakouská Grand Prix pak byla symbolem všeho, co v letošní sezoně nefunguje. Verstappenova kolize ukončila jeho 31závodní sérii bodovaných umístění a Tsunoda přidal výsledek, který Red Bull ponechal na domácí půdě bez jediného bodu. „Interně si klademe stejné otázky jako vy – proč,“ přiznal Horner. Současně naznačil, že letitý vývoj vozu zaměřený na Verstappena může ostatním jezdcům adaptaci komplikovat.
Do dalšího závodu v Silverstonu tak vstoupí Tsunoda pod výrazným tlakem. V šampionátu jezdců klesl na 17. místo a symbolicky ho přeskočil i Liam Lawson – jezdec, kterého sám na začátku sezony nahradil. Pokud se v následujících závodech nezvedne, je čím dál pravděpodobnější, že jeho budoucnost v týmu se začne vážně řešit. Red Bull totiž potřebuje nejen hvězdu, ale i silného druhého pilota – a ten zatím chybí.
Max Verstappen připouští, že Red Bull po ztrátě dominance prochází lehkou přestavbou. Podle něj nejde o krizi, ale o přirozenou reakci na to, že soupeři stáhli náskok.
Letní přestávka F1 2025 není pouhým volnem, ale klíčovým obdobím pro načerpání sil těla, odpočinek mysli a posílení týmového ducha. Jezdci i týmy kombinují regeneraci, lehký trénink, koníčky a cestování, aby se po návratu do Zandvoortu v závodním tempu opět objevili svěží a připraveni na boj o každý bod šampionátu.
Zak Brown po uzavření diskuse kolem Landa Norrise upozorňuje, že podobný příběh se nyní přesouvá na Charlese Leclerca. Podle něj se otázka, zda dokáže proměnit pole position ve vítězství, stává dalším horkým tématem sezóny.
Max Verstappen definitivně ukončil spekulace o své budoucnosti. Nizozemský šampion potvrdil, že i v roce 2026 bude hájit barvy Red Bullu.
Guenther Steiner varuje, že Lewis Hamilton by mohl opustit F1, pokud nové předpisy pro sezónu 2026 nepodpoří jeho výkony. Britský pilot podle něj trpí poklesem sebevědomí a Ferrari by muselo dodat vůz, který mu sedne.
Max Verstappen dostal varování za odhození ručníku z kokpitu během maďarského tréninku; FIA zdůraznila, že i malé předměty na trati mohou být nebezpečné.
George Russell komentuje zásadní změnu v Mercedesu letošní sezonu, kdy Lewis Hamilton odešel do Ferrari a jeho místo zaujal mladý Andrea Kimi Antonelli.
Christian Horner byl oficiálně odvolán z pozice ředitele Red Bull Racing, čímž končí jeho dlouhá éra vedení týmu a budování jeho úspěchů ve F1. Red Bull nyní hledá nástupce, který dokáže udržet tým na špičce a přinést nový strategický směr.
Lando Norris věří, že díky nabytým zkušenostem a zlepšení McLarenu má v roce 2025 nejlepší šanci získat svůj první titul, pokud udrží konzistentní výkon a zvládne tlak proti silné konkurenci.
Bernie Ecclestone kritizuje přestup Lewise Hamiltona do Ferrari pro sezonu 2025 a považuje ho za chybný krok. Podle něj měla stáj vsadit na mladšího pilota s dlouhodobou perspektivou.
Poslední dny se objevují spekulace že se Sergio Pérez chystá na návrat do Formule 1 v roce 2026. Oficiální potvrzení jeho dalšího působení by mělo přijít během několika příštích týdnů.
Šéf Williamsu James Vowles je přesvědčen, že formule 1 má dost času uklidnit obavy jezdců ohledně pravidel pro sezonu 2026.