Šéf Red Bullu Christian Horner po Velké ceně Rakouska jen stroze komentoval výkon Yukiho Tsunody. Jeho zdrženlivé vyjádření naznačuje, že důvěra v japonského jezdce v týmu slábne.
Yuki Tsunoda zažil v Rakousku jeden z nejhorších závodních víkendů své dosavadní sezony a v Red Bullu to rozhodně nezůstalo bez povšimnutí. Po vypadnutí už v první části kvalifikace, třetím z posledních pěti závodních víkendů, navíc v závodě kolidoval s Colapintem, za což obdržel desetivteřinovou penalizaci. Závod dokončil jako poslední, dvě kola za vítězem Landem Norrisem, a výsledkem byl výsledek, který jen prohloubil jeho už tak komplikovanou pozici.
Max Verstappen sice v závodě také nebodoval, protože byl vyřazen kvůli kolizi s Kimim Antonellim, ale zatímco u něj šlo o nešťastnou shodu okolností, Tsunoda zklamal už od sobotní kvalifikace. „První pokus v Q1 byl v pořádku, ale ve druhém udělal chybu v první zatáčce a bylo hotovo,“ komentoval šéf Red Bullu Christian Horner. Tsunoda poté podle něj uvízl v provozu, nedokázal předjíždět a penalizace za kontakt s Colapintem už jen dokreslila nevydařený víkend.
Za incident se sice omluvil, ale celkový dojem nezachránil. Horner jeho výkon bez obalu označil za „hrozný“, což ukazuje, že trpělivost vedení týmu dochází. Důležité přitom je, že nejde o jediný případ – Horner výslovně mluvil o „velkém rozdílu“ mezi výkonem Tsunody a Verstappena. A i když tým zatím oficiálně tvrdí, že Japonce podporuje, realita na trati ukazuje něco jiného, informuje PlanetF1.com.
Red Bull se navíc stále potýká s otázkou obsazení druhé sedačky po odchodu Sergia Péreze na konci roku 2024. Ani Liam Lawson, ani Cunoda zatím nepřesvědčili, že mají na to být Verstappenovým důstojným týmovým kolegou. V rakouském týmu tak přetrvává problém, který se táhne už několik let – druhý monopost jako by byl neobsaditelným „prokletým“ místem.
Rakouská Grand Prix pak byla symbolem všeho, co v letošní sezoně nefunguje. Verstappenova kolize ukončila jeho 31závodní sérii bodovaných umístění a Tsunoda přidal výsledek, který Red Bull ponechal na domácí půdě bez jediného bodu. „Interně si klademe stejné otázky jako vy – proč,“ přiznal Horner. Současně naznačil, že letitý vývoj vozu zaměřený na Verstappena může ostatním jezdcům adaptaci komplikovat.
Do dalšího závodu v Silverstonu tak vstoupí Tsunoda pod výrazným tlakem. V šampionátu jezdců klesl na 17. místo a symbolicky ho přeskočil i Liam Lawson – jezdec, kterého sám na začátku sezony nahradil. Pokud se v následujících závodech nezvedne, je čím dál pravděpodobnější, že jeho budoucnost v týmu se začne vážně řešit. Red Bull totiž potřebuje nejen hvězdu, ale i silného druhého pilota – a ten zatím chybí.
Lando Norris stáhl náskok týmového kolegy Oscara Piastriho na pouhých 15 bodů. Tím dál potvrzuje svou formu a zajišťuje McLarenu napínavý interní boj o titul.
Ferrari skončilo na Velké ceně Rakouska s Charlesem Leclercem třetí a Lewisem Hamiltonem čtvrtý, přičemž Hamilton během závodu zpochybňoval týmovou strategii. Zástupce šéfa Ferrari Jerome d'Ambrosio však ujistil, že zvolený přístup byl optimální.
Šéf Red Bullu Christian Horner po Velké ceně Rakouska jen stroze komentoval výkon Yukiho Tsunody. Jeho zdrženlivé vyjádření naznačuje, že důvěra v japonského jezdce v týmu slábne.
Po nevydařené domácí Velké ceně Red Bullu Helmut Marko uvedl, že letošní titul s Maxem Verstappenem je velmi nepravděpodobný. Zůstává však otázkou, jak vážné problémy tým skutečně má.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, se v Rakousku objevil při slavnostním ceremoniálu, kde předával Prezidentskou medaili vítězi závodu Landu Norrisovi. Tento čestný úkol mu byl svěřen na pozvání prezidenta FIA Mohammeda Ben Sulayema.
Charles Leclerc si na Velké ceně Rakouska vyjel třetí místo, čímž potvrdil svou stabilní formu v aktuální sezóně. Jeho výkon opět ukázal, že je jedním z hlavních adeptů na špičkové příčky v šampionátu.
Šéf McLarenu Andrea Stella vyjádřil hrdost na výkon svých jezdců na GP Rakouska. I přesto, že Oscar Piastri posunul hranice týmových „Papaya Rules“ téměř za hranu, týmový šéf jejich jízdu ocenil.
Lewis Hamilton ve službách Ferrari dojel ve Velké ceně Rakouska čtvrtý a připsal si podruhé v letošní sezóně zatím nejlepší výsledek sezóny, tedy čtvrtou pozici. Přesto sedminásobný šampion po závodě vysílal do týmového rádia slova frustrace. Přiznal, že se trápil s tempem a chce přijít na to, proč nestačil na jezdce McLarenu a Leclerca.
Max Verstappen po kolizi s mladíkem Kimim Antonellim zuřil do vysílačky, jenže sotva vystoupil z vozu, ukázal naprosto jinou tvář. Fanoušky překvapil, jak klidně reagoval na pilota Mercedesu, který mu zničil závod hned v prvním kole Grand Prix Rakouska.
Letošní ročník Formule 1 pokračoval v neděli závodem na Red Bull Ringu u našich sousedů v Rakousku. Domácí stáji se tentokrát hrubě nevydařil. Max Verstappen projel jen několik zatáček, Yuki Tsunoda dokončil na posledním místě. Nejlépe se vedlo jezdcům McLarenu. Vítězem se stal Lando Norris, který ustál útoky dotírajícího stájového kolegy Oscara Piastriho.
Max Verstappen čelí nejisté budoucnosti ve formuli 1. Navzdory platné smlouvě s Red Bullem do roku 2028 se spekuluje o možném přestupu k Mercedesu. Bernie Ecclestone ale radí: zůstaň tam, kde jsi šťastný.
Yuki Tsunoda zažil na Velké ceně Rakouska zklamání v podobě předčasného vypadnutí už v Q1. Japonský jezdec se tak musí smířit s tím, že jeho víkend skončil dříve, než čekal, a bude muset v závodě najít způsob, jak napravit nepovedenou kvalifikaci.