Lewis Hamilton znovu neudržel emoce za volantem. Ve Velké ceně Miami si během závodu ostře vyjel do svého inženýra a další napjatá komunikace u Ferrari nenechala nikoho na pochybách, že atmosféra v týmu je vše jen ne klidná. Po závodě ale britský jezdec otočil: „Nemyslel jsem to vážně.“
Lewis Hamilton zažil ve Velké ceně Miami další frustrující závod. Po startu z 12. místa se sice postupně posouval pořadím vzhůru, přesto znovu zaznívaly do týmové vysílačky ostré výtky a sarkastické poznámky. Britský pilot si po závodě sypal popel na hlavu, zároveň ale kritizoval rozhodování Ferrari. Nespokojenost vyjádřil i Charles Leclerc.
Závod začal pro sedminásobného mistra světa netradičně – kvůli slabé kvalifikaci zvolil alternativní strategii a na rozdíl od většiny jezdců odstartoval na tvrdé sadě pneumatik. Výměnu absolvoval až při fázi virtuálního safety caru, kdy přešel na střední směs a začal stahovat ztrátu.
Po návratu na trať Hamilton rychle dohnal týmového kolegu Charlese Leclerca a Carlose Sainze.
Využil jejich souboje, procpal se před Sainze a záhy začal přes vysílačku naléhat, aby mu tým umožnil předjet i Leclerca. „Jenom si za ním ničím pneumatiky. To tady mám dojet celý závod? Tohle není dobrá týmová práce,“ zlobil se.
Ferrari nakonec Hamiltonovi vyhovělo, podle něj ale příliš pozdě. „To už jste si mohli dát pauzu na čaj, když už v tom jste,“ poznamenal sarkasticky, když konečně dostal pokyn k výměně pozic. Po několika kolech ale neúspěšně stíhal šestého Antonelliho, a tak tým jezdce čtyři kola před koncem vrátil do původního pořadí.
Hamilton odpověděl dalším ironickým výrokem, když byl informován, že Sainz je 1,4 sekundy za ním: „Mám ho taky pustit před sebe?“ Jeho frustrace byla zjevná. Po závodě se snažil emoce mírnit, ale zároveň uznal, že ho strategie stála lepší výsledek. „Viděl jsem Mercedes před sebou a doufal jsem, že se dostanu na šesté místo, ale bohužel jsem za Charlesem ztratil spoustu času.“
„Jsem si jistý, že jsem na to měl, ale rozhodnutí stáje přišlo příliš pozdě. Nemám žádný osobní problém s Charlesem ani s týmem, ale myslím, že jsme to mohli zvládnout lépe,“ uvedl Hamilton. „Moje reakce do vysílačky pramenily z frustrace a ani nebyly všechny myšleny vážně. Byl to sarkasmus.“
Hamilton zároveň zdůraznil, že podobné situace jsou součástí závodění. „Pochopte, že jsme v autě pod obrovským tlakem a ne vždycky pak reagujeme mile. Ani bych to nenazval vztekem, jen jsem chtěl stáj postrčit k rozhodnutí. Určitě jsem mohl říct i horší věci. S Fredem Vasseurem jsme si to vyříkali,“ dodal.
Tlak ale nevnímá jen Hamilton. Také Leclerc dál tápe a Ferrari v této sezoně zaostává za očekáváním. „Myslím, že se shodneme na tom, že dnes to nebyla neděle, ve kterou jsme doufali. Prostě jsme neměli rychlost a nedokázali zázrak,“ hodnotil Leclerc. „Frustrující je už to, že bojuji jen o šesté místo a trápím se se svým vozem.“
Monacký jezdec se ale vyhnul ostré kritice kolegy. „Věděl jsem, že je Lewis na měkčích pneumatikách, a chápu, že chtěl zkusit přitlačit a dostat se přede mě. Vlastně oceňuji to, že se snažil, sám bych udělal to samé,“ řekl Leclerc. „Mezi námi s Lewisem není žádná zlá krev.“
Ferrari skončilo na Velké ceně Rakouska s Charlesem Leclercem třetí a Lewisem Hamiltonem čtvrtý, přičemž Hamilton během závodu zpochybňoval týmovou strategii. Zástupce šéfa Ferrari Jerome d'Ambrosio však ujistil, že zvolený přístup byl optimální.
Šéf Red Bullu Christian Horner po Velké ceně Rakouska jen stroze komentoval výkon Yukiho Tsunody. Jeho zdrženlivé vyjádření naznačuje, že důvěra v japonského jezdce v týmu slábne.
Po nevydařené domácí Velké ceně Red Bullu Helmut Marko uvedl, že letošní titul s Maxem Verstappenem je velmi nepravděpodobný. Zůstává však otázkou, jak vážné problémy tým skutečně má.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, se v Rakousku objevil při slavnostním ceremoniálu, kde předával Prezidentskou medaili vítězi závodu Landu Norrisovi. Tento čestný úkol mu byl svěřen na pozvání prezidenta FIA Mohammeda Ben Sulayema.
Charles Leclerc si na Velké ceně Rakouska vyjel třetí místo, čímž potvrdil svou stabilní formu v aktuální sezóně. Jeho výkon opět ukázal, že je jedním z hlavních adeptů na špičkové příčky v šampionátu.
Šéf McLarenu Andrea Stella vyjádřil hrdost na výkon svých jezdců na GP Rakouska. I přesto, že Oscar Piastri posunul hranice týmových „Papaya Rules“ téměř za hranu, týmový šéf jejich jízdu ocenil.
Lewis Hamilton ve službách Ferrari dojel ve Velké ceně Rakouska čtvrtý a připsal si podruhé v letošní sezóně zatím nejlepší výsledek sezóny, tedy čtvrtou pozici. Přesto sedminásobný šampion po závodě vysílal do týmového rádia slova frustrace. Přiznal, že se trápil s tempem a chce přijít na to, proč nestačil na jezdce McLarenu a Leclerca.
Max Verstappen po kolizi s mladíkem Kimim Antonellim zuřil do vysílačky, jenže sotva vystoupil z vozu, ukázal naprosto jinou tvář. Fanoušky překvapil, jak klidně reagoval na pilota Mercedesu, který mu zničil závod hned v prvním kole Grand Prix Rakouska.
Letošní ročník Formule 1 pokračoval v neděli závodem na Red Bull Ringu u našich sousedů v Rakousku. Domácí stáji se tentokrát hrubě nevydařil. Max Verstappen projel jen několik zatáček, Yuki Tsunoda dokončil na posledním místě. Nejlépe se vedlo jezdcům McLarenu. Vítězem se stal Lando Norris, který ustál útoky dotírajícího stájového kolegy Oscara Piastriho.
Max Verstappen čelí nejisté budoucnosti ve formuli 1. Navzdory platné smlouvě s Red Bullem do roku 2028 se spekuluje o možném přestupu k Mercedesu. Bernie Ecclestone ale radí: zůstaň tam, kde jsi šťastný.
Yuki Tsunoda zažil na Velké ceně Rakouska zklamání v podobě předčasného vypadnutí už v Q1. Japonský jezdec se tak musí smířit s tím, že jeho víkend skončil dříve, než čekal, a bude muset v závodě najít způsob, jak napravit nepovedenou kvalifikaci.
Oscar Piastri se bude muset spokojit s třetím místem na startovním roštu, poté co žlutá vlajka zhatila jeho poslední pokus o postup do první řady. Jeho týmový kolega Lando Norris naopak zazářil a vybojoval pole position, čímž zajistil McLarenu skvělý výchozí bod pro závod.