Michelin se po neúspěšných pokusech vrátit do F1 nevzdal naděje, že královnu motoristického sportu opět jednou dobude. Prozatím se zaměřil spíše na mediální oblast, což může být první krok k jeho návratu na sportovní kolbiště.
Francouzský výrobce pneumatik bedlivě sledoval od roku 2006, kdy opustil Formuli 1, vývoj v oblasti "černého zlata". Jeho rozhodnutí prozatím nekonkurovat Pirelli má důvod v ekonomice - pro Michelin by bylo nerentabilní investovat prostředky do výroby třináctipalcových pneumatik, které budou využívány už jen jednu sezónu. Jeho zástupci také tvrdí, že nejsou zastánci politiky vysokého opotřebení pneumatik.
Jak uvedl šéf sekce motorsportu Pascal Couasnon, rozhodnutí Michelinu může v budoucnu změnit inovativní přístup. Mělo by jít o způsob, jakým se Francouzi prezentují v MotoGP, kde možnosti různých voleb pneumatik dělají závody mnohem více nepředvídatelné. Pokud bude tato varianta možná i v F1, otevřou se nové obzory.
"Položil bych takovou otázku: »Je dnešní F1 dobrá?« Výrobci a dodavatelé pneumatik budou ochotni riskovat, pokud se jim to nějakým způsobem vyplatí. Podívejme se na MotoGP. Dodáváme tři typy pneumatik dopředu a dozadu a jezdci si sami mohou vybrat. Takže závod může skončit se třemi různými variantami pneu na stupních vítězů. Nejlepší kompliment jsme obdrželi od novinářů, kteří uvádějí, že Michelin vytvořil válku pneumatik v rámci jedné značky - a to bychom rádi zavedli i v F1," vysvětluje své záměry Couasnon.
Michelin vstoupil do F1 poprvé s Renaultem v roce 1977 a zaskočil konkurenční americkou značku GoodYear radiálními výrobky. Když se Američané z F1 stáhli, krátce značka s legendárním maskotem Bibendem zásobovala celé pole. První závod vyhrál pro Francouze Jean-Pierre Jabouille v Grand Prix Francie 1979 na trati v Dijon-Prénois.
"Nesmíme zapomínat ani na kategorii endurace GT's, kam dodáváme speciální pneumatiky pro každé auto. Existují velké rozdíly mezi Ferrari, Porsche, Astonem a Corvettou. A nemohou si stěžovat, protože pracujeme opravdu hodně tvrdě na tom, aby každý dostal co nejlepší možný balíček, takže pak mohou téměř všichni bojovat o vysoké pozice. Tuto filozofii bychom rádi přenesli i do F1," končí své úvahy Couasnon.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.