Michelin nabízí "spoluúčast při rozhodování". Chystá se jeho návrat?

Michelin
Michelin, foto: GEPA pictures GmbH
Robert RoBertino Pavelka 5. září 2018 17:10
Sdílej:

Michelin se po neúspěšných pokusech vrátit do F1 nevzdal naděje, že královnu motoristického sportu opět jednou dobude. Prozatím se zaměřil spíše na mediální oblast, což může být první krok k jeho návratu na sportovní kolbiště.

Francouzský výrobce pneumatik bedlivě sledoval od roku 2006, kdy opustil Formuli 1, vývoj v oblasti "černého zlata". Jeho rozhodnutí prozatím nekonkurovat Pirelli má důvod v ekonomice - pro Michelin by bylo nerentabilní investovat prostředky do výroby třináctipalcových pneumatik, které budou využívány už jen jednu sezónu. Jeho zástupci také tvrdí, že nejsou zastánci politiky vysokého opotřebení pneumatik.

Jak uvedl šéf sekce motorsportu Pascal Couasnon, rozhodnutí Michelinu může v budoucnu změnit inovativní přístup. Mělo by jít o způsob, jakým se Francouzi prezentují v MotoGP, kde možnosti různých voleb pneumatik dělají závody mnohem více nepředvídatelné. Pokud bude tato varianta možná i v F1, otevřou se nové obzory.

"Položil bych takovou otázku: »Je dnešní F1 dobrá?« Výrobci a dodavatelé pneumatik budou ochotni riskovat, pokud se jim to nějakým způsobem vyplatí. Podívejme se na MotoGP. Dodáváme tři typy pneumatik dopředu a dozadu a jezdci si sami mohou vybrat. Takže závod může skončit se třemi různými variantami pneu na stupních vítězů. Nejlepší kompliment jsme obdrželi od novinářů, kteří uvádějí, že Michelin vytvořil válku pneumatik v rámci jedné značky - a to bychom rádi zavedli i v F1," vysvětluje své záměry Couasnon.

Michelin vstoupil do F1 poprvé s Renaultem v roce 1977 a zaskočil konkurenční americkou značku GoodYear radiálními výrobky. Když se Američané z F1 stáhli, krátce značka s legendárním maskotem Bibendem zásobovala celé pole. První závod vyhrál pro Francouze Jean-Pierre Jabouille v Grand Prix Francie 1979 na trati v Dijon-Prénois.

"Nesmíme zapomínat ani na kategorii endurace GT's, kam dodáváme speciální pneumatiky pro každé auto. Existují velké rozdíly mezi Ferrari, Porsche, Astonem a Corvettou. A nemohou si stěžovat, protože pracujeme opravdu hodně tvrdě na tom, aby každý dostal co nejlepší možný balíček, takže pak mohou téměř všichni bojovat o vysoké pozice. Tuto filozofii bychom rádi přenesli i do F1," končí své úvahy Couasnon.

Stalo se
Novinky
Isack Hadjar v Kanadě

Isack Hadjar otevřeně o své budoucnosti: „Na Red Bull se ještě necítím“

Francouzský nováček Isack Hadjar naznačil, že by rád dokončil svou první sezonu ve Formuli 1 v barvách Racing Bulls. Po slibném začátku ročníku 2025 si buduje silnou pozici v týmu a svými výkony si říká o dlouhodobější důvěru vedení stáje. Hadjar tak dává jasně najevo, že si svou šanci v F1 hodlá udržet až do konce sezony a ideálně i dál.

Novinky
Fernando Alonso

Fernando Alonso o formě Aston Martinu: Problémy vozu zůstanou až do konce sezóny

Aston Martin momentálně drží devátou příčku v pořadí konstruktérů. Tým se zatím potýká s konzistentností výsledků, které nestačí na posun do vyšších pater tabulky. Přestože se občas daří sbírat důležité body, konkurence je silná a Martinům zatím chybí stabilita potřebná pro výraznější zlepšení v průběhu sezóny.

Novinky
George Russell v Kanadě

George Russell: Závodní zákaz pro Verstappena by byl spravedlivý

George Russell označil případný závodní zákaz pro Maxe Verstappena za oprávněný a připomněl, že pravidla musí platit pro všechny stejně bez ohledu na jméno. Verstappen má na kontě 11 trestných bodů a Russell zdůraznil, že pokud někdo překročí čáru, musí nést důsledky svých činů.

Novinky
Lando Norris v Kanadě

Hrozba zákazu? Verstappen bude bojovat ještě tvrději, věří Lando Norris

Lando Norris odmítl, že by Max Verstappen měl po incidentu se Georgem Russellem měnit svůj styl jízdy, a zdůraznil, že právě jeho agresivita patří k jeho úspěchům. Podle Norrise je Verstappenův přístup tím, co dělá Formuli 1 vzrušující, a nemá důvod ho zásadně měnit.