Michelin se po neúspěšných pokusech vrátit do F1 nevzdal naděje, že královnu motoristického sportu opět jednou dobude. Prozatím se zaměřil spíše na mediální oblast, což může být první krok k jeho návratu na sportovní kolbiště.
Francouzský výrobce pneumatik bedlivě sledoval od roku 2006, kdy opustil Formuli 1, vývoj v oblasti "černého zlata". Jeho rozhodnutí prozatím nekonkurovat Pirelli má důvod v ekonomice - pro Michelin by bylo nerentabilní investovat prostředky do výroby třináctipalcových pneumatik, které budou využívány už jen jednu sezónu. Jeho zástupci také tvrdí, že nejsou zastánci politiky vysokého opotřebení pneumatik.
Jak uvedl šéf sekce motorsportu Pascal Couasnon, rozhodnutí Michelinu může v budoucnu změnit inovativní přístup. Mělo by jít o způsob, jakým se Francouzi prezentují v MotoGP, kde možnosti různých voleb pneumatik dělají závody mnohem více nepředvídatelné. Pokud bude tato varianta možná i v F1, otevřou se nové obzory.
"Položil bych takovou otázku: »Je dnešní F1 dobrá?« Výrobci a dodavatelé pneumatik budou ochotni riskovat, pokud se jim to nějakým způsobem vyplatí. Podívejme se na MotoGP. Dodáváme tři typy pneumatik dopředu a dozadu a jezdci si sami mohou vybrat. Takže závod může skončit se třemi různými variantami pneu na stupních vítězů. Nejlepší kompliment jsme obdrželi od novinářů, kteří uvádějí, že Michelin vytvořil válku pneumatik v rámci jedné značky - a to bychom rádi zavedli i v F1," vysvětluje své záměry Couasnon.
Michelin vstoupil do F1 poprvé s Renaultem v roce 1977 a zaskočil konkurenční americkou značku GoodYear radiálními výrobky. Když se Američané z F1 stáhli, krátce značka s legendárním maskotem Bibendem zásobovala celé pole. První závod vyhrál pro Francouze Jean-Pierre Jabouille v Grand Prix Francie 1979 na trati v Dijon-Prénois.
"Nesmíme zapomínat ani na kategorii endurace GT's, kam dodáváme speciální pneumatiky pro každé auto. Existují velké rozdíly mezi Ferrari, Porsche, Astonem a Corvettou. A nemohou si stěžovat, protože pracujeme opravdu hodně tvrdě na tom, aby každý dostal co nejlepší možný balíček, takže pak mohou téměř všichni bojovat o vysoké pozice. Tuto filozofii bychom rádi přenesli i do F1," končí své úvahy Couasnon.
Lewis Hamilton vypadl už v Q1 poté, co mu byl smazán čas za překročení traťových limitů. Do Velké ceny Belgie tak odstartuje až ze 16. místa.
Andrea Kimi Antonelli opět vypadl už v Q1 a jeho čekání na průlomový výsledek ve Formuli 1 se prodlužuje. Naděje, které ho provázely do královské disciplíny, zatím zůstávají nenaplněné.
Lando Norris získal pole position na belgické Grand Prix 2025 v Spa, když porazil svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Norris tak zajistil McLarenu nejlepší startovní pozici před nedělním závodem.
Navzdory nové zadní závěsové geometrii skončilo Ferrari ve sprintu belgického GP čtvrté, což podle týmu odpovídá téměř maximálnímu výkonu vozu na Spa. Novinka zatím nepřinesla výrazný posun v tempu, a Ferrari tak musí dál pracovat na zlepšení.
Oscar Piastri strávil během sprintu ve Spa příliš mnoho času za Maxem Verstappenem a je odhodlaný podobnou situaci v nedělním závodě neopakovat. Do Grand Prix vstupuje s jasným cílem postavit se svému rivalovi čelem.
Martin Brundle vyzval Mercedes, aby pevně podpořil nováčka Andreu Kimiho Antonelliho, který čelí rostoucímu tlaku. Podle něj mladý jezdec potřebuje klidné zázemí, aby mohl naplno rozvinout svůj potenciál.
Max Verstappen si připsal další vítězství, když v belgickém sprintu překonal Oscara Piastriho a znovu ukázal svou mistrovskou formu. Rozhodující manévr předvedl hned po startu, poté už Red Bull udával tempo a Piastri se musel spokojit s druhým místem.
Lewis Hamilton se ve Spa roztočil v šikaně Bus Stop po zablokování zadních kol a kvalifikaci tak nedokončil podle představ. Do sobotního sprintu odstartuje až z 18. místa.
Oscar Piastri si ve Spa vyjel pole position pro sobotní sprint a znovu tak podtrhl formu, kterou McLaren předvádí v belgických Ardenách. Mladý Australan zvládl kvalifikaci nejlépe ze všech a do krátkého závodu odstartuje z čela startovního roštu.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na GP Belgie ve Spa, když překonal Maxe Verstappena i týmového parťáka Landa Norrise. McLaren tím hned v úvodu víkendu demonstroval svou formu.
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.
Isack Hadjar odmítl přikládat velkou váhu odchodu Christiana Hornera z Red Bullu, ale s úsměvem přiznal, že povýšení Laurenta Mekiese by mu mohlo do budoucna pomoci. Francouzský jezdec zůstává soustředěný na své výkony, přesto mezi řádky naznačil, že nové vedení může být výhodou.