Už pod hasnoucí oblohou Abú Dhabí se piloti pustili do druhé části posledního víkendového maratonu. Už v plném nasazení s obvyklými sestavami (s výjimkou Alpine si vyzkoušelo startovní pole své možnosti před zítřejším kvalifikačním dnem.
V podvečer se povětrnostní podmínky na trati Yas Marina změnily jen minimálně (26° / 32°C / 63 %), pouze vítr si zachoval svou sílu i směr (8,6 km/h severozápadně. Na trať se vydal jako první pauzující Cunoda následován Zhouem a Magnussenem a zakrátko bylo na okruhu prakticky celé startovní pole.
Cunodův čas 1:26,308 vzápětí téměř všichni překonali, podle zavedeného pravidla byla první pětadvacetiminutovka věnována rozjezdu na středně tvrdé směsi. Časy se postupně blížily hranici 1:25,0, s nimi také přicházely první stížnosti. Verstappen označil opět auto za nepoužitelné, zejména v oblasti předního přítlaku; jeho nový mediální protivník Russell měl také plno připomínek, včetně velkého horka v kokpitu.
Oproti prvnímu tréninku vypadal poněkud mdle Leclerc, dokonce v T6 vzal těsně před polovinou druhé hodiny obrubník a hned žádal po boxech, aby mu prověřili podvozek. To už po trati kroužil jako první na nejměkčí směsi Colapinto, ale přetáhl výjezd z T9 a jeho poškození bylo opravdu vážné: pokud předběhneme čas, zůstal jeho Williams v garáži až do konce FP2. Zakrátko asi Jamesi Vowlesovi pořádně zatrnulo, protože Albon po výjezdu z T6 zpomallil a nebyl schopen jet rychleji než 115 km/h.
Poslední čas na středně tvrdých vytvořil Pérez (1:24,765) a poté následovala čtvrthodinka závodních simulací. Tady Ferrari i Mercedes tahali za kratší konec provazu - a kupodivu je překvapil brilantním kolem i „outsider“ Hülkenberg. McLareny po solidních časech jakoby propadly uspokojení, takže Norris v první a Piastri v poslední zatáčce prozkoumali i prostor za jejími limity.
Poslední čtvrthodinka byla vyhrazena závodní simulaci, kdy časy oscilovaly kolem hodnoty 1:30,0 a piloti většinou nasadili použité středně tvrdé pneu. Ale ani pomalejší režim nezabránil stále si stěžujícímu Verstappenovi chybovat v zatáčce tři a po žádosti o kontrolu šasi putoval mistr světa do boxů. Albon se nakonec po osmiminutové opravě vrátil zhruba 500 vteřin před koncem tréninku na trať.
Trénink bližší kvalifikaci by dával naděje McLarenu, ale pořád jsou před námi ještě téměř dva dny času...
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.
Kontakt mezi Leclercem a Verstappenem ve Velké ceně Španělska zůstal bez trestu, sportovní komisaři se rozhodli nezasahovat. Pilot Ferrari si tak udržel třetí místo.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Max Verstappen si za svůj manévr zasloužil černou vlajku a okamžité vyloučení ze závodu. Jeho ostrá slova vyvolala rozruch v paddocku i mezi fanoušky a znovu otevřela debatu o hranicích férového závodění.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem na letiště v Praze.
Max Verstappen čelí hrozbě zákazu startu ve formuli 1. Po kontroverzní kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska dostal tříbodový trest a deset sekund penalizace. Celkem už má jedenáct trestných bodů – a k automatickému zastavení mu chybí jediný.