Už pod hasnoucí oblohou Abú Dhabí se piloti pustili do druhé části posledního víkendového maratonu. Už v plném nasazení s obvyklými sestavami (s výjimkou Alpine si vyzkoušelo startovní pole své možnosti před zítřejším kvalifikačním dnem.
V podvečer se povětrnostní podmínky na trati Yas Marina změnily jen minimálně (26° / 32°C / 63 %), pouze vítr si zachoval svou sílu i směr (8,6 km/h severozápadně. Na trať se vydal jako první pauzující Cunoda následován Zhouem a Magnussenem a zakrátko bylo na okruhu prakticky celé startovní pole.
Cunodův čas 1:26,308 vzápětí téměř všichni překonali, podle zavedeného pravidla byla první pětadvacetiminutovka věnována rozjezdu na středně tvrdé směsi. Časy se postupně blížily hranici 1:25,0, s nimi také přicházely první stížnosti. Verstappen označil opět auto za nepoužitelné, zejména v oblasti předního přítlaku; jeho nový mediální protivník Russell měl také plno připomínek, včetně velkého horka v kokpitu.
Oproti prvnímu tréninku vypadal poněkud mdle Leclerc, dokonce v T6 vzal těsně před polovinou druhé hodiny obrubník a hned žádal po boxech, aby mu prověřili podvozek. To už po trati kroužil jako první na nejměkčí směsi Colapinto, ale přetáhl výjezd z T9 a jeho poškození bylo opravdu vážné: pokud předběhneme čas, zůstal jeho Williams v garáži až do konce FP2. Zakrátko asi Jamesi Vowlesovi pořádně zatrnulo, protože Albon po výjezdu z T6 zpomallil a nebyl schopen jet rychleji než 115 km/h.
Poslední čas na středně tvrdých vytvořil Pérez (1:24,765) a poté následovala čtvrthodinka závodních simulací. Tady Ferrari i Mercedes tahali za kratší konec provazu - a kupodivu je překvapil brilantním kolem i „outsider“ Hülkenberg. McLareny po solidních časech jakoby propadly uspokojení, takže Norris v první a Piastri v poslední zatáčce prozkoumali i prostor za jejími limity.
Poslední čtvrthodinka byla vyhrazena závodní simulaci, kdy časy oscilovaly kolem hodnoty 1:30,0 a piloti většinou nasadili použité středně tvrdé pneu. Ale ani pomalejší režim nezabránil stále si stěžujícímu Verstappenovi chybovat v zatáčce tři a po žádosti o kontrolu šasi putoval mistr světa do boxů. Albon se nakonec po osmiminutové opravě vrátil zhruba 500 vteřin před koncem tréninku na trať.
Trénink bližší kvalifikaci by dával naděje McLarenu, ale pořád jsou před námi ještě téměř dva dny času...
Max Verstappen si dopřává luxus na nejvyšší úrovni. Po nedávném přírůstku v podobě superjachty si nyní pořídil i nový soukromý tryskáč. Šampion F1 tak rozšiřuje svou flotilu exkluzivních dopravních prostředků.
Bernie Ecclestone nevěří v dlouhou budoucnost Lewise Hamiltona ve Ferrari. Podle něj sedminásobný šampion nevydrží v týmu ani dva roky a kritizuje i jeho extravagantní styl oblékání.
Toto Wolff má jasnou vizi pro budoucnost týmu Mercedes. Po příchodu mladého Antonelliho, v kombinaci s novou značkou, chce tým znovu zaujmout místo na vrcholu Formule 1 a začít znovu vyhrávat.
Lewis Hamilton zůstává nejoblíbenějším jezdcem ve světě Formule 1, a to v takové míře, že jeho fanouškovská základna překračuje i hranice rivalit. Bývalý mistr světa Nico Rosberg prozradil, že jeho vlastní dcery fandí čerstvé posile Ferrari, čímž naznačil, že Hamiltonova popularita sahá až do jeho nejbližšího okolí.
Šéf Mercedesu Toto Wolff prozradil, že když se slavný pilot dozvěděl o novém partnerství týmu s Adidas pro sezónu F1 2025, střídaly se u něj slzy se smíchem.
Piero Ferrari, syn slavného Enza Ferrariho, podle PlanetF1 jasně odmítl spekulace, že by Lewis Hamilton přišel do Scuderie příliš pozdě. Podle něj má britský šampion stále co nabídnout a věk není překážkou úspěchu.
Jenson Button prošel během své kariéry ve Formuli 1 mnoha výzvami, a zatímco v roce 2007 závodil za Hondu, jeho šance na úspěch byly minimální.
Sledování Formule 1 by se v USA mohlo brzy změnit. Kromě tradičních televizních kanálů a služby F1 TV se do boje o vysílací práva údajně zapojí i Netflix. Pokud uspěje, fanoušci by mohli závody sledovat přímo na populární streamovací platformě.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari způsobil nevídaný zájem o soukromé testování formule 1, který překonal všechny dosavadní reakce na přestupy jiných jezdců.
Max Verstappen už čtyři roky dominuje Formuli 1 a stejnou nadvládu si drží i ve výši svého platu. Podle serveru Racing News 365 si v nadcházející sezóně přijde na 65 milionů dolarů, tedy více než 1,5 miliardy korun. Těsně za ním je Lewis Hamilton, který si ve Ferrari vydělá o pět milionů méně. Tyto částky však představují pouze základní mzdu – nezahrnují bonusy, příjmy z reklamy ani další komerční aktivity jezdců.
Sebastian Vettel a Lewis Hamilton patřili k největším rivalům moderní éry Formule 1. Během patnácti let soupeření na trati mezi nimi nechyběly napínavé momenty, ostré souboje ani slovní přestřelky.
Sauber Motorsport otevře v tomto roce nové technické centrum ve Velké Británii, což je klíčový krok v jejich přípravách na přechod k Audi jako oficiálnímu továrnímu týmu ve Formuli 1 od roku 2026.