Už pod hasnoucí oblohou Abú Dhabí se piloti pustili do druhé části posledního víkendového maratonu. Už v plném nasazení s obvyklými sestavami (s výjimkou Alpine si vyzkoušelo startovní pole své možnosti před zítřejším kvalifikačním dnem.
V podvečer se povětrnostní podmínky na trati Yas Marina změnily jen minimálně (26° / 32°C / 63 %), pouze vítr si zachoval svou sílu i směr (8,6 km/h severozápadně. Na trať se vydal jako první pauzující Cunoda následován Zhouem a Magnussenem a zakrátko bylo na okruhu prakticky celé startovní pole.
Cunodův čas 1:26,308 vzápětí téměř všichni překonali, podle zavedeného pravidla byla první pětadvacetiminutovka věnována rozjezdu na středně tvrdé směsi. Časy se postupně blížily hranici 1:25,0, s nimi také přicházely první stížnosti. Verstappen označil opět auto za nepoužitelné, zejména v oblasti předního přítlaku; jeho nový mediální protivník Russell měl také plno připomínek, včetně velkého horka v kokpitu.
Oproti prvnímu tréninku vypadal poněkud mdle Leclerc, dokonce v T6 vzal těsně před polovinou druhé hodiny obrubník a hned žádal po boxech, aby mu prověřili podvozek. To už po trati kroužil jako první na nejměkčí směsi Colapinto, ale přetáhl výjezd z T9 a jeho poškození bylo opravdu vážné: pokud předběhneme čas, zůstal jeho Williams v garáži až do konce FP2. Zakrátko asi Jamesi Vowlesovi pořádně zatrnulo, protože Albon po výjezdu z T6 zpomallil a nebyl schopen jet rychleji než 115 km/h.
Poslední čas na středně tvrdých vytvořil Pérez (1:24,765) a poté následovala čtvrthodinka závodních simulací. Tady Ferrari i Mercedes tahali za kratší konec provazu - a kupodivu je překvapil brilantním kolem i „outsider“ Hülkenberg. McLareny po solidních časech jakoby propadly uspokojení, takže Norris v první a Piastri v poslední zatáčce prozkoumali i prostor za jejími limity.
Poslední čtvrthodinka byla vyhrazena závodní simulaci, kdy časy oscilovaly kolem hodnoty 1:30,0 a piloti většinou nasadili použité středně tvrdé pneu. Ale ani pomalejší režim nezabránil stále si stěžujícímu Verstappenovi chybovat v zatáčce tři a po žádosti o kontrolu šasi putoval mistr světa do boxů. Albon se nakonec po osmiminutové opravě vrátil zhruba 500 vteřin před koncem tréninku na trať.
Trénink bližší kvalifikaci by dával naděje McLarenu, ale pořád jsou před námi ještě téměř dva dny času...
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.