Úvodní Grand Prix roku byla svědkem souboje značek Maserati – Ferrari. Všechny ostatní stáje se rozhodly podnik v Argentině vynechat.
Kromě silné čtverky Ferrari (Fangio, Collins, Musso, Castellotti), dostal šanci usednout za volant červeného vozu Belgičan Olivier Gendebien, kterého v budoucnu čekala úspěšná kariéra ve sportovních vozech. Stirlinga Mosse a Jeana Behru doplnili u Maserati Jose-Froilan Gonzales, Carlos Menditeguy a Chico Landi. Mike Hawthorn se rozhodl startovat na voze britské konstrukce. Podepsal proto smlouvu se Sirem Alfredem Owenem, ale nový model BRM ještě nebyl připraven. Owen proto přelakoval červené Maserati 250F na zelenou a poslal Hawthorna do Argentiny vstříc úspěchu. Hawthorn nakonec dokončil závod na čtvrtém místě. Kdo mohl tušit, že právě dosáhl svého nejlepšího umístění v sezóně.
Stirling Moss doufal ve své druhé vítězství v kariéře, ale jeho naděje částečně zmařila nešťastná příhoda před závodem. Při tlačení vozu na start stál Moss příliš blízko a jeho mechanici mu neopatrně přejeli nohu.
Gonzales předvedl z pátého místa excelentní start a v prvním kole šel do vedení. Brzy jej předjel krajan Menditeguy, který ve formuli 1 debutoval. Na čele jezdil necelých čtyřicet kol, avšak jeho spanilou jízdu přerušila porucha motoru. Moss navzdory velkým bolestem předjel Castellottiho, Gonzalese a Mussa. Fangio nepředváděl klasickou dominantní jízdu a zůstával v pozadí, věděl že není kam spěchat. Jenže v 23. kole zastavil v depu s poruchou přívodu paliva.
Gonzales nezůstal na trati o nic déle, v 25. kole se přidal na seznam odstoupivších jezdců. Mezitím byl Musso povolán do depa, kde předal vůz Fangiovi. Ani vedoucí Moss a druhý Castellotti neměli předurčeno dokončit argentinskou Grand Prix. V 67. kole převzal vedení domácí Maestro a navzdory chybě a následnému smyku dokázal po třech hodinách projet cílem jako vítěz.
Závod měl bohužel ještě dohru u zeleného stolu. Maserati podalo protest proti Fangiovi, který byl po smyku roztlačen díky cizí pomoci. Protest byl však zanedlouho zamítnut.
Foto: www.f1-facts.comMax Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.
Red Bull Racing se v roce 2026 chystá představit vlastní pohonné jednotky, které vyvinul ve spolupráci s Fordem. Šéf týmu Christian Horner je nadšený z tohoto kroku, i když si je vědom rizika, které s ním souvisí.
Lewis Hamilton čelí jednomu z nejtěžších období své kariéry, což potvrzuje i renomovaný novinář Mark Hughes. V Džiddě utrpěl pravděpodobně svou nejtvrdší porážku od týmového kolegy, což zdůrazňuje složitost jeho současné situace.
Zak Brown očekává, že mezi Norrisem a Piastrim může v budoucnu dojít ke střetu kvůli jejich ambicím. Zdůraznil však, že McLaren má jasná pravidla a silné vedení, aby podobné situace zvládl.
Isack Hadjar musel na cestě do Formule 1 překonat mnoho překážek, ale nyní, když dostal šanci, ji využívá naplno a zanechává silný dojem.
George Russell, pilot Mercedesu, je přesvědčen, že jeho tým je po pěti závodech v sezóně 2025 „mnohem blíže“ lídrovi šampionátu McLarenu, než se původně očekávalo. Podle Russella se Mercedesu podařilo výrazně zúžit rozdíl a teď už je zcela jasné, že McLaren není jediným tým, který má šanci na titul.
Bývalý pilot F1 Gijs van Lennep tvrdí, že Max Verstappen už dávno dokázal svou výjimečnost a není třeba čekat na konec jeho kariéry. Podle něj si Verstappen své místo mezi nejlepšími zasloužil už nyní.