Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Aston Martin pokračuje ve své cestě za titulem mistra světa Formule 1 významným krokem – spuštěním vlastního větrného tunelu v Silverstonu. Nové zařízení, které je součástí špičkového kampusu vedle okruhu britské Grand Prix, doplňuje strategii týmu zahrnující také připravovanou spolupráci s Hondou od roku 2026 a posílení technického zázemí, například příchodem Adriana Neweyho. Tento komplexní plán má položit základy pro budoucí úspěchy.
Šéf týmu Andy Cowell potvrdil, že větrný tunel je v provozu od poloviny března a už nyní se zaměřuje na aerodynamický vývoj pro sezony 2025 i 2026. „Přešli jsme na tento tunel a výsledky už se začínají promítat do nových dílů, které uvidíme na trati v příštích závodech,“ vysvětlil Cowell během víkendu v Saúdské Arábii. Dříve Aston Martin využíval zařízení dodavatele motorů Mercedesu, přechod na vlastní infrastrukturu tak znamená důležitý milník.
Cowell přiznal, že změna testovacího zařízení přináší výzvy, ale i nové příležitosti. „Lidé často říkají, že když máte dvě hodinky, nevíte, kolik je vlastně hodin. Podobně, když vyvíjíte aero v jednom tunelu a pak přejdete do druhého, nikdy vám nedají úplně stejné výsledky. Ale s novým větrným tunelem si to užíváme. Otevřel nám oči v několika charakteristikách," popsal. Zároveň zdůraznil, že samotné zařízení nestačí, je třeba provádět pečlivý vývoj a přenést nové poznatky na trať, informuje web F1.
Nový větrný tunel vstoupil do hry v době, kdy Aston Martin čelí náročnému startu sezony 2025. Po pěti odjetých závodech má tým na kontě pouhých deset bodů. „Samozřejmě nejsme spokojeni s výkonem auta. Chceme být rychlejší a pravidelně bodovat. Tým má velké ambice,“ přiznal Cowell otevřeně. Podle něj je ale současná situace výsledkem extrémně komplexní reality moderní Formule 1, kde se vše od pneumatik po aerodynamiku vzájemně ovlivňuje.
Cowell také připomněl, že Aston Martin je stále relativně mladý tým, který se učí pracovat s novými nástroji. „Je to poslední rok těchto technických pravidel. My se ale nechceme jen udržet – chceme uspět. V mnoha oblastech bychom teď, se zkušenostmi, které máme, zvládli začátek sezony lépe. To nám dává naději," dodal. Tým proto hledá jak rychlé, tak i složitější cesty ke zlepšení.
Momentálně drží Aston Martin sedmé místo v Poháru konstruktérů, před stájemi jako Racing Bulls, Alpine a Kick Sauber. Přesto Cowell věří, že díky novému větrnému tunelu a postupnému vylepšování auta se tým během sezony dokáže výrazně posunout kupředu.
Lewis Hamilton si z Imoly odváží novou motivaci a chuť experimentovat. Pozitivní průběh závodu v Emilia Romagna ho povzbudil k tomu, aby před nadcházejícím Monakem vyzkoušel několik nových strategií. Po náročné sérii závodů tak britský šampion hledá cesty, jak posunout svůj výkon a znovu zaútočit na špičku.
Franco Colapinto po náročném debutu v Imole, zakončeném šestnáctým místem a havárií v kvalifikaci, přiznal, že se zatím necítí být na potřebné úrovni. Přesto víkend bere jako důležitou zkušenost a věří, že trpělivostí se dokáže prosadit.
Šéf týmu McLaren Andrea Stella otevřeně přiznal, že během Velké ceny Emilia-Romagna tým nikdy nedisponoval dostatečným tempem na závodní trati. Podle něj McLaren nikdy nedokázal naplno konkurovat soupeřům a postrádal rychlost, která by mu umožnila bojovat o přední pozice.
Lando Norris po závodě v Imole uznal, že svět Formule 1 se může během několika dní dramaticky změnit. Zatímco v Miami slavil vítězství, tentokrát nestačil na Verstappena. Přesto zůstává přesvědčený, že McLaren směřuje správnou cestou.
Alex Albon vzal kontakt s Charlesem Leclercem v Imole sportovně a přiznal, že by na jeho místě jednal stejně. Tvrdý souboj označil za součást závodění a nepovažuje ho za důvod ke stížnostem.
Charles LeclercFerrari kritizuje výkonnost týmu po zklamání v kvalifikaci, které ho v Imole odsoudilo k těžkému závodu a soubojům ve středu pole s Albonem a Gaslym.
Vysoké teploty v Imole představovaly pro tým Mercedes značnou překážku, která se výrazně podepsala na jejich výsledcích. George Russell skončil až na sedmém místě, zatímco jeho týmový kolega Andrea Kimi Antonelli musel kvůli technickým problémům závod předčasně ukončit.
Osmnáctiletý talent Mercedesu přiznal, že ho při debutu ve Formuli 1 v Itálii přemohla síla okamžiku a nečekaně velká pozornost. Přesto šlo podle něj o nezapomenutelný zážitek a silnější vstup do světa F1, než si kdy dokázal představit.
Lewis Hamilton předvedl v Imole působivý výkon, když se ze 12. místa na startu dokázal propracovat až na čtvrtou příčku. Britský pilot stáje Mercedes tak ukázal, že stále patří mezi nejzkušenější a nejrychlejší jezdce ve startovním poli. Jeho stíhací jízda byla jedním z hlavních momentů závodu.
Max Verstappen zvítězil v Imole zaslouženě, nikoliv náhodou, uvedl šéf týmu Red Bull Racing Christian Horner. Podle něj tým překonal zásadní slabinu svého vozu RB21, čímž jasně ukázal svou sílu a připravenost čelit McLarenu.
Max Verstappen položil základ vítězství v Imole už v prvním kole, když se po vnější straně Tamburella prohnal kolem Oscara Piastriho. Přestože se Australan snažil, nic nemělo takový dopad na vývoj závodu jako právě tento klíčový tah.
Jezdec Red Bullu Yuki Tsunoda převzal plnou odpovědnost za vážnou nehodu, ke které došlo během první části kvalifikace na Velkou cenu Emilia Romagna.