Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Aston Martin pokračuje ve své cestě za titulem mistra světa Formule 1 významným krokem – spuštěním vlastního větrného tunelu v Silverstonu. Nové zařízení, které je součástí špičkového kampusu vedle okruhu britské Grand Prix, doplňuje strategii týmu zahrnující také připravovanou spolupráci s Hondou od roku 2026 a posílení technického zázemí, například příchodem Adriana Neweyho. Tento komplexní plán má položit základy pro budoucí úspěchy.
Šéf týmu Andy Cowell potvrdil, že větrný tunel je v provozu od poloviny března a už nyní se zaměřuje na aerodynamický vývoj pro sezony 2025 i 2026. „Přešli jsme na tento tunel a výsledky už se začínají promítat do nových dílů, které uvidíme na trati v příštích závodech,“ vysvětlil Cowell během víkendu v Saúdské Arábii. Dříve Aston Martin využíval zařízení dodavatele motorů Mercedesu, přechod na vlastní infrastrukturu tak znamená důležitý milník.
Cowell přiznal, že změna testovacího zařízení přináší výzvy, ale i nové příležitosti. „Lidé často říkají, že když máte dvě hodinky, nevíte, kolik je vlastně hodin. Podobně, když vyvíjíte aero v jednom tunelu a pak přejdete do druhého, nikdy vám nedají úplně stejné výsledky. Ale s novým větrným tunelem si to užíváme. Otevřel nám oči v několika charakteristikách," popsal. Zároveň zdůraznil, že samotné zařízení nestačí, je třeba provádět pečlivý vývoj a přenést nové poznatky na trať, informuje web F1.
Nový větrný tunel vstoupil do hry v době, kdy Aston Martin čelí náročnému startu sezony 2025. Po pěti odjetých závodech má tým na kontě pouhých deset bodů. „Samozřejmě nejsme spokojeni s výkonem auta. Chceme být rychlejší a pravidelně bodovat. Tým má velké ambice,“ přiznal Cowell otevřeně. Podle něj je ale současná situace výsledkem extrémně komplexní reality moderní Formule 1, kde se vše od pneumatik po aerodynamiku vzájemně ovlivňuje.
Cowell také připomněl, že Aston Martin je stále relativně mladý tým, který se učí pracovat s novými nástroji. „Je to poslední rok těchto technických pravidel. My se ale nechceme jen udržet – chceme uspět. V mnoha oblastech bychom teď, se zkušenostmi, které máme, zvládli začátek sezony lépe. To nám dává naději," dodal. Tým proto hledá jak rychlé, tak i složitější cesty ke zlepšení.
Momentálně drží Aston Martin sedmé místo v Poháru konstruktérů, před stájemi jako Racing Bulls, Alpine a Kick Sauber. Přesto Cowell věří, že díky novému větrnému tunelu a postupnému vylepšování auta se tým během sezony dokáže výrazně posunout kupředu.
Před blížící se výjimečnou Velkou cenou Velké Británie se významná část komunity Formule 1 sešla s britským premiérem. Setkání poskytlo příležitost zdůraznit důležitost tohoto prestižního závodu a podpořit dlouhodobý vztah mezi F1 a Spojeným královstvím.
George Russellovi končí smlouva u Mercedesu na konci sezony. Stále silnější spekulace naznačují, že by ho mohl nahradit Max Verstappen, pokud opustí Red Bull.
Max Verstappen odstoupil z Velké ceny Rakouska už v prvním kole po kolizi s nováčkem Antonellim. Místo aby šel za novináři a k týmu, sledoval raději 24hodinovku ve Spa, kde jeho tým vyhrál třídu Gold Cup.
Yuki Tsunoda zaznamenal v Rakousku svůj nejhorší závod, kdy ho výrazně zpomalila degradace pneumatik a nedokázal najít příčinu propadu. Tým Red Bull i Christian Horner varují, že je potřeba rychle situaci řešit kvůli velkému rozdílu v tempu oproti Verstappenovi.
Ačkoliv má Max Verstappen platný kontrakt s Red Bullem až do roku 2028, jeho jméno se v souvislosti s Mercedesem objevuje stále častěji. Opakované náznaky i zákulisní debaty znovu rozdmýchaly otázku, zda by čtyřnásobný šampion mohl změnit barvy dříve, než by kdokoli čekal.
Lewis Hamilton usiluje o rekordní osmý titul mistra světa. Podle Bernieho Ecclestona však nemá v letošní sezóně příliš velké šance.
Mercedes údajně měsíce pracoval na řešení přehřívání pneumatik. Výkon v Rakousku však ukázal, že problém přetrvává.
Lando Norris potvrdil svůj impozantní vzestup a v Rakousku si připsal už třetí vítězství v sezóně 2025. Ačkoliv jeho triumf nepřišel jako překvapení, svým výkonem nekompromisně dokázal, že patří mezi absolutní špičku. Navíc poslal jasný vzkaz všem, kdo o jeho schopnostech pochybují.
Nové záběry mimo televizní přenos, kde Fernando Alonso vyjel z tratě poté, co Lewis Hamilton při předjíždění v Rakousku přišel „trochu pozdě“. Alonso se tak vyhnul kolizi při Hamiltonově riskantním manévru.
Toto Wolff vyzval italské fanoušky a média, aby dali Fredericu Vasseurovi čas a prostor na práci ve Ferrari. Reagoval tak na rostoucí spekulace o jeho budoucnosti v čele týmu.
Red Bull se i po povýšení Jukiho Cunody stále potýká s problémy na druhém místě, což vyvolává otázky, zda bude muset provést druhou změnu jezdce v tomto roce.
Fanoušci Franca Colapinta vyzvali FIA a Formuli 1, aby odsoudily nenávistné útoky vůči jezdci Alpine. Po incidentu s Oscarem Piastrim v Rakousku čelil Colapinto urážkám i výhrůžkám smrtí.