Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Andrea Kimi Antonelli je talentovaný jezdec, ale zkušeností má zatím málo a proto se podpora a rady od zkušeného Valtteriho Bottase, který odjel téměř 250 Velkých cen, nesmírně hodí. Antonelli si plně uvědomuje jejich hodnotu a zdůrazňuje, že nikdy neodmítne radu od zkušenějšího kolegy.
„Jsem jen mladý kluk, který vstoupil do světa Formule 1. Musím se ještě hodně učit,“ pokračuje Antonelli. Mladý Ital se přiznává, že Bottas má obrovské množství zkušeností, které mohou být pro jeho rozvoj ve Formuli 1 klíčové. „Nemám důvod, proč bych neposlouchal jeho rady. Snažím se je přijmout a přenést přímo na trať. Velmi mi to pomáhá,“ dodává Antonelli, který chápe, jak zásadní je využít každou příležitost k růstu, kterou dostane.
Jedním z konkrétních příkladů, kde Antonelli využil rad zkušenějšího kolegy, byla Velká cena Japonska. Na tomto technickém okruhu, známém svou náročnou kvalifikací a přípravou pneumatik, sehrály detaily obrovskou roli. „V Suzuce jsem měl velké problémy se zahřátím pneumatik,“ přiznává Antonelli, který se potýkal s tím, jak dostat pneumatiky do optimálního pracovního pásma, což pro mladého pilota znamenalo velkou výzvu.
Rady od Bottase mu v tomto ohledu velmi pomohly. „Právě s tím mi velmi pomohl a vysvětlil mi, co je nejlepší udělat při přípravě gum, abych z nich dokázal vyždímat maximum,“ říká Antonelli. Bottas mu ukázal, jaké detaily jsou klíčové při práci s pneumatikami, což mladému jezdci pomohlo lépe se orientovat v náročných podmínkách, jaké panují na některých okruzích.
„Není to ani tak o samotné jízdě, ale spíše o drobných detailech, které na trati mohou udělat obrovský rozdíl,“ uzavírá Antonelli, který si čím dál více uvědomuje, že ve světě Formule 1 se často rozhoduje právě v těch nejmenších okamžicích a že i zkušenost v práci s pneumatikami nebo v načasování dokáže posunout výkon na vyšší úroveň. Tato spolupráce s Bottasem, který mu dává cenné rady, tak pro Antonelliho představuje významný krok na jeho cestě k plnohodnotné kariéře ve Formuli 1.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.