Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Andrea Kimi Antonelli je talentovaný jezdec, ale zkušeností má zatím málo a proto se podpora a rady od zkušeného Valtteriho Bottase, který odjel téměř 250 Velkých cen, nesmírně hodí. Antonelli si plně uvědomuje jejich hodnotu a zdůrazňuje, že nikdy neodmítne radu od zkušenějšího kolegy.
„Jsem jen mladý kluk, který vstoupil do světa Formule 1. Musím se ještě hodně učit,“ pokračuje Antonelli. Mladý Ital se přiznává, že Bottas má obrovské množství zkušeností, které mohou být pro jeho rozvoj ve Formuli 1 klíčové. „Nemám důvod, proč bych neposlouchal jeho rady. Snažím se je přijmout a přenést přímo na trať. Velmi mi to pomáhá,“ dodává Antonelli, který chápe, jak zásadní je využít každou příležitost k růstu, kterou dostane.
Jedním z konkrétních příkladů, kde Antonelli využil rad zkušenějšího kolegy, byla Velká cena Japonska. Na tomto technickém okruhu, známém svou náročnou kvalifikací a přípravou pneumatik, sehrály detaily obrovskou roli. „V Suzuce jsem měl velké problémy se zahřátím pneumatik,“ přiznává Antonelli, který se potýkal s tím, jak dostat pneumatiky do optimálního pracovního pásma, což pro mladého pilota znamenalo velkou výzvu.
Rady od Bottase mu v tomto ohledu velmi pomohly. „Právě s tím mi velmi pomohl a vysvětlil mi, co je nejlepší udělat při přípravě gum, abych z nich dokázal vyždímat maximum,“ říká Antonelli. Bottas mu ukázal, jaké detaily jsou klíčové při práci s pneumatikami, což mladému jezdci pomohlo lépe se orientovat v náročných podmínkách, jaké panují na některých okruzích.
„Není to ani tak o samotné jízdě, ale spíše o drobných detailech, které na trati mohou udělat obrovský rozdíl,“ uzavírá Antonelli, který si čím dál více uvědomuje, že ve světě Formule 1 se často rozhoduje právě v těch nejmenších okamžicích a že i zkušenost v práci s pneumatikami nebo v načasování dokáže posunout výkon na vyšší úroveň. Tato spolupráce s Bottasem, který mu dává cenné rady, tak pro Antonelliho představuje významný krok na jeho cestě k plnohodnotné kariéře ve Formuli 1.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.