Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Andrea Kimi Antonelli je talentovaný jezdec, ale zkušeností má zatím málo a proto se podpora a rady od zkušeného Valtteriho Bottase, který odjel téměř 250 Velkých cen, nesmírně hodí. Antonelli si plně uvědomuje jejich hodnotu a zdůrazňuje, že nikdy neodmítne radu od zkušenějšího kolegy.
„Jsem jen mladý kluk, který vstoupil do světa Formule 1. Musím se ještě hodně učit,“ pokračuje Antonelli. Mladý Ital se přiznává, že Bottas má obrovské množství zkušeností, které mohou být pro jeho rozvoj ve Formuli 1 klíčové. „Nemám důvod, proč bych neposlouchal jeho rady. Snažím se je přijmout a přenést přímo na trať. Velmi mi to pomáhá,“ dodává Antonelli, který chápe, jak zásadní je využít každou příležitost k růstu, kterou dostane.
Jedním z konkrétních příkladů, kde Antonelli využil rad zkušenějšího kolegy, byla Velká cena Japonska. Na tomto technickém okruhu, známém svou náročnou kvalifikací a přípravou pneumatik, sehrály detaily obrovskou roli. „V Suzuce jsem měl velké problémy se zahřátím pneumatik,“ přiznává Antonelli, který se potýkal s tím, jak dostat pneumatiky do optimálního pracovního pásma, což pro mladého pilota znamenalo velkou výzvu.
Rady od Bottase mu v tomto ohledu velmi pomohly. „Právě s tím mi velmi pomohl a vysvětlil mi, co je nejlepší udělat při přípravě gum, abych z nich dokázal vyždímat maximum,“ říká Antonelli. Bottas mu ukázal, jaké detaily jsou klíčové při práci s pneumatikami, což mladému jezdci pomohlo lépe se orientovat v náročných podmínkách, jaké panují na některých okruzích.
„Není to ani tak o samotné jízdě, ale spíše o drobných detailech, které na trati mohou udělat obrovský rozdíl,“ uzavírá Antonelli, který si čím dál více uvědomuje, že ve světě Formule 1 se často rozhoduje právě v těch nejmenších okamžicích a že i zkušenost v práci s pneumatikami nebo v načasování dokáže posunout výkon na vyšší úroveň. Tato spolupráce s Bottasem, který mu dává cenné rady, tak pro Antonelliho představuje významný krok na jeho cestě k plnohodnotné kariéře ve Formuli 1.
Lewis Hamilton si z Imoly odváží novou motivaci a chuť experimentovat. Pozitivní průběh závodu v Emilia Romagna ho povzbudil k tomu, aby před nadcházejícím Monakem vyzkoušel několik nových strategií. Po náročné sérii závodů tak britský šampion hledá cesty, jak posunout svůj výkon a znovu zaútočit na špičku.
Franco Colapinto po náročném debutu v Imole, zakončeném šestnáctým místem a havárií v kvalifikaci, přiznal, že se zatím necítí být na potřebné úrovni. Přesto víkend bere jako důležitou zkušenost a věří, že trpělivostí se dokáže prosadit.
Šéf týmu McLaren Andrea Stella otevřeně přiznal, že během Velké ceny Emilia-Romagna tým nikdy nedisponoval dostatečným tempem na závodní trati. Podle něj McLaren nikdy nedokázal naplno konkurovat soupeřům a postrádal rychlost, která by mu umožnila bojovat o přední pozice.
Lando Norris po závodě v Imole uznal, že svět Formule 1 se může během několika dní dramaticky změnit. Zatímco v Miami slavil vítězství, tentokrát nestačil na Verstappena. Přesto zůstává přesvědčený, že McLaren směřuje správnou cestou.
Alex Albon vzal kontakt s Charlesem Leclercem v Imole sportovně a přiznal, že by na jeho místě jednal stejně. Tvrdý souboj označil za součást závodění a nepovažuje ho za důvod ke stížnostem.
Charles LeclercFerrari kritizuje výkonnost týmu po zklamání v kvalifikaci, které ho v Imole odsoudilo k těžkému závodu a soubojům ve středu pole s Albonem a Gaslym.
Vysoké teploty v Imole představovaly pro tým Mercedes značnou překážku, která se výrazně podepsala na jejich výsledcích. George Russell skončil až na sedmém místě, zatímco jeho týmový kolega Andrea Kimi Antonelli musel kvůli technickým problémům závod předčasně ukončit.
Osmnáctiletý talent Mercedesu přiznal, že ho při debutu ve Formuli 1 v Itálii přemohla síla okamžiku a nečekaně velká pozornost. Přesto šlo podle něj o nezapomenutelný zážitek a silnější vstup do světa F1, než si kdy dokázal představit.
Lewis Hamilton předvedl v Imole působivý výkon, když se ze 12. místa na startu dokázal propracovat až na čtvrtou příčku. Britský pilot stáje Mercedes tak ukázal, že stále patří mezi nejzkušenější a nejrychlejší jezdce ve startovním poli. Jeho stíhací jízda byla jedním z hlavních momentů závodu.
Max Verstappen zvítězil v Imole zaslouženě, nikoliv náhodou, uvedl šéf týmu Red Bull Racing Christian Horner. Podle něj tým překonal zásadní slabinu svého vozu RB21, čímž jasně ukázal svou sílu a připravenost čelit McLarenu.
Max Verstappen položil základ vítězství v Imole už v prvním kole, když se po vnější straně Tamburella prohnal kolem Oscara Piastriho. Přestože se Australan snažil, nic nemělo takový dopad na vývoj závodu jako právě tento klíčový tah.
Jezdec Red Bullu Yuki Tsunoda převzal plnou odpovědnost za vážnou nehodu, ke které došlo během první části kvalifikace na Velkou cenu Emilia Romagna.