Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Andrea Kimi Antonelli je talentovaný jezdec, ale zkušeností má zatím málo a proto se podpora a rady od zkušeného Valtteriho Bottase, který odjel téměř 250 Velkých cen, nesmírně hodí. Antonelli si plně uvědomuje jejich hodnotu a zdůrazňuje, že nikdy neodmítne radu od zkušenějšího kolegy.
„Jsem jen mladý kluk, který vstoupil do světa Formule 1. Musím se ještě hodně učit,“ pokračuje Antonelli. Mladý Ital se přiznává, že Bottas má obrovské množství zkušeností, které mohou být pro jeho rozvoj ve Formuli 1 klíčové. „Nemám důvod, proč bych neposlouchal jeho rady. Snažím se je přijmout a přenést přímo na trať. Velmi mi to pomáhá,“ dodává Antonelli, který chápe, jak zásadní je využít každou příležitost k růstu, kterou dostane.
Jedním z konkrétních příkladů, kde Antonelli využil rad zkušenějšího kolegy, byla Velká cena Japonska. Na tomto technickém okruhu, známém svou náročnou kvalifikací a přípravou pneumatik, sehrály detaily obrovskou roli. „V Suzuce jsem měl velké problémy se zahřátím pneumatik,“ přiznává Antonelli, který se potýkal s tím, jak dostat pneumatiky do optimálního pracovního pásma, což pro mladého pilota znamenalo velkou výzvu.
Rady od Bottase mu v tomto ohledu velmi pomohly. „Právě s tím mi velmi pomohl a vysvětlil mi, co je nejlepší udělat při přípravě gum, abych z nich dokázal vyždímat maximum,“ říká Antonelli. Bottas mu ukázal, jaké detaily jsou klíčové při práci s pneumatikami, což mladému jezdci pomohlo lépe se orientovat v náročných podmínkách, jaké panují na některých okruzích.
„Není to ani tak o samotné jízdě, ale spíše o drobných detailech, které na trati mohou udělat obrovský rozdíl,“ uzavírá Antonelli, který si čím dál více uvědomuje, že ve světě Formule 1 se často rozhoduje právě v těch nejmenších okamžicích a že i zkušenost v práci s pneumatikami nebo v načasování dokáže posunout výkon na vyšší úroveň. Tato spolupráce s Bottasem, který mu dává cenné rady, tak pro Antonelliho představuje významný krok na jeho cestě k plnohodnotné kariéře ve Formuli 1.
George Russell ovládl druhý trénink v Kanadě a společně s třetím Kimim Antonellim potvrdil silnou formu Mercedesu. Pro mladého Itala šlo o cenný výkon, kterým naznačil, že se s ním v budoucnu musí počítat.
Úřadující šampion Max Verstappen ovládl chaotický první trénink Velké ceny Kanady. Na kluzkém montrealském okruhu si nejlépe poradil s náročnými podmínkami s Williamsy v zádech.
Yuki Tsunoda zatím v barvách Red Bullu dosud nepřekročil deváté místo a před Velkou cenou Kanady přiznává, že potřebuje zlepšit výkony. Montreal vnímá jako ideální příležitost k restartu sezony a návratu do boje o body.
Max Verstappen před Velkou cenou Kanady přiznal, že další vítězství na tomto okruhu je tentokrát nepravděpodobné, a varoval před silou Mercedesu. Podle něj se konkurence výrazně přibližuje a letošní sezona bude mnohem těsnější než v minulosti.
Francouzský nováček Isack Hadjar naznačil, že by rád dokončil svou první sezonu ve Formuli 1 v barvách Racing Bulls. Po slibném začátku ročníku 2025 si buduje silnou pozici v týmu a svými výkony si říká o dlouhodobější důvěru vedení stáje. Hadjar tak dává jasně najevo, že si svou šanci v F1 hodlá udržet až do konce sezony a ideálně i dál.
Aston Martin momentálně drží devátou příčku v pořadí konstruktérů. Tým se zatím potýká s konzistentností výsledků, které nestačí na posun do vyšších pater tabulky. Přestože se občas daří sbírat důležité body, konkurence je silná a Martinům zatím chybí stabilita potřebná pro výraznější zlepšení v průběhu sezóny.
George Russell označil případný závodní zákaz pro Maxe Verstappena za oprávněný a připomněl, že pravidla musí platit pro všechny stejně bez ohledu na jméno. Verstappen má na kontě 11 trestných bodů a Russell zdůraznil, že pokud někdo překročí čáru, musí nést důsledky svých činů.
Lando Norris odmítl, že by Max Verstappen měl po incidentu se Georgem Russellem měnit svůj styl jízdy, a zdůraznil, že právě jeho agresivita patří k jeho úspěchům. Podle Norrise je Verstappenův přístup tím, co dělá Formuli 1 vzrušující, a nemá důvod ho zásadně měnit.
Max Verstappen čelí před závody v Kanadě a Rakousku hrozbě zákazu startu kvůli 11 trestným bodům, ale zůstává klidný a odmítá měnit svůj styl jízdy. Incident s Georgem Russellem ve Španělsku označil za chybu, kterou však nechce dále pitvat.
Lewis Hamilton vyjádřil jasnou podporu šéfovi Ferrari Frédéricovi Vasseurovi, jehož pozice byla v poslední době předmětem spekulací. Podle něj je Vasseur skvělý lídr, kterému plně důvěřuje a s nímž má dlouhodobě dobrý vztah.
S rostoucím tlakem na Freda Vasseura Ferrari zvažuje možné změny ve vedení týmu. Novým kandidátem na jeho místo je Antonello Coletta, což svědčí o nejistotě a snaze zlepšit výkonnost stáje.
Flavio Briatore už nehovoří tak jistě o budoucnosti Franca Colapinta v Alpine jako dříve, a po třech slabých závodech se pozice argentinského nováčka začíná otřásat. Tlak na výsledky roste a v týmu, kde rozhoduje výkon, nemusí mít prostor pro druhé šance.