Lewis Hamilton čelí jednomu z nejtěžších období své kariéry, což potvrzuje i renomovaný novinář Mark Hughes. V Džiddě utrpěl pravděpodobně svou nejtvrdší porážku od týmového kolegy, což zdůrazňuje složitost jeho současné situace.
Lewis Hamilton čelí v současné sezóně Formule 1 těžkým chvílím. Ačkoli zaostává za svým týmovým kolegou Charlesem Leclercem, nejvíce znepokojující je fakt, že Hamilton sám věří, že tento trend bude pokračovat i v průběhu celého roku. A podle jeho slov to není udržitelný stav.
Po závodě v Džiddě, kde Hamilton zaostal o více než půl minuty za Leclercem a skončil jako poslední z jezdců čtyř nejlepších týmů, novináři očekávali odpověď na otázku, kde se ztratila jeho forma z Číny. Hamilton na to reagoval slovy: "Nemám odpověď. Není to tak, že by existoval nějaký konkrétní problém, prostě není co říct."
Jeho slova naznačují, že problémy jsou hlubší. "Balanc, snažím se cítit auto pod sebou, ale nic konkrétního tam není. Momentálně není žádné řešení. Takto to bude po zbytek sezóny. Bude to prostě bolestivé," dodal. Tento stav nastal po tom, co Ferrari muselo zásadně změnit nastavení auta po Hamiltonově diskvalifikaci v Číně kvůli nadměrnému opotřebení podvozku. Tyto změny vedly k extrémnímu nastavení auta, které Leclerc popsal jako "opravdu extrémní" a je třeba ho přizpůsobit tak, aby auto co nejvíce využilo svůj omezený potenciál.
Britský novinář Mark Hughes hodnotil Hamiltonovy výkony velmi kriticky, označujíc je za „příšerné“. "Na týmového kolegu nemůžete ztrácet půl sekundy," poznamenal Hughes, což bylo běžné v posledních pěti velkých cenách, s výjimkou Číny. Dodal, že kvůli problémům s podlahou auta nemohl tým nastavit vůz stejně jako v Šanghaji. Ačkoli se v Miami očekává, že Ferrari by díky nižší palivové zátěži mohlo vypadat lépe, Hughes zůstává skeptický: "To je velké možná," řekl.
Hughes rovněž upozornil, že Hamilton neměl jasné odpovědi na otázky po závodech, což pro něj představuje nejtěžší období v kariéře. "To je horší než těžkosti, které měl v posledních třech letech v Mercedesu. A tohle není udržitelné, zvlášť pro někoho s Lewisovým profilem," dodal Hughes. Podle něj Hamilton čelí obrovskému tlaku jak od vedení Ferrari, tak ze strany celé Formule 1, protože jeho neúspěchy kazí příběh, který F1 snaží prodat.
Hamilton si během své kariéry vždy užíval silnou podporu britské motoristické tiskové, která mu obvykle odpouštěla i výkyvy ve formě. Při přestupu do Ferrari ale věděl, že tuto podporu ztratí. Zatímco očekával podporu italských médií, zjistil, že novináři v Itálii jsou schopní Ferrari buď velice obdivovat, nebo tvrdě kritizovat podle toho, jak se týmu daří.
Další novinář, Scott Mitchell-Malm, se k Hughesovi připojil a uvedl, že Hamilton v současnosti výrazně zaostává za očekáváním. "Začínám být přesvědčený, že čím více se Hamilton snaží přizpůsobit Ferrari, tím hůře to vypadá. Možná by bylo lepší, kdyby to dělal po svém, i kdyby to znamenalo, že bude o desetinu nebo dvě pomalejší než Leclerc," řekl Mitchell-Malm, čímž vyjádřil pochybnosti o tom, zda je současný přístup Hamiltona k týmu správný.
Brazilský závodník prožil v Sao Paulu dramatický víkend, který vyvrcholil havárií a předčasným odstoupením z domácího závodu. Nehoda negativně ovlivnila jeho bodový zisk a přinesla další komplikace v průběhu sezony.
Lewis Hamilton se po komentářích prezidenta Ferrari Johna Elkanna obrátil na sociální sítě, aby sdílel svůj pohled na situaci a přinesl širší kontext.
Ralf Schumacher uvedl, že Jos Verstappen mu v soukromí přiznal, jak náročné je pro tým optimalizovat vůz a jeho pneumatiky. Podle jeho slov jde stále o složitý proces, který vyžaduje další práci a ladění.
Po náročném víkendu v Brazílii, který Ferrari posunul za Mercedes a Red Bull, hledal šéf týmu Fred Vasseur i přes nepříznivý výsledek pozitivní momenty.
Navzdory obrovské kritice Lando Norris ve Velké ceně Brazílie dokázal, že je připraven bojovat o titul mistra světa.
Před posledními třemi závody sezony je boj o druhé místo v Poháru konstruktérů stále velmi vyrovnaný. Mercedes, Red Bull a Ferrari dělí jen 36 bodů a po Elkannově ostrém vzkazu je jasné, že si italský tým nemůže dovolit žádné další zaváhání.
Laurent Mekies přiblížil strategii Red Bullu během brazilského víkendu, kdy tým zvolil odvážné nastavení vozu.
Charles Leclerc po závodě v Brazílii nešetřil zklamáním a kriticky zhodnotil incident, který ukončil jeho nadějný víkend.
Max Verstappen po závodě ocenil tým Red Bull za „neuvěřitelný výsledek“ po startu z pitlane. Dokázal se rychle prosadit vpřed a vyzdvihl práci týmu, která pomohla proměnit náročný začátek v silný výkon.
Lewis Hamilton popsal svůj první rok u Ferrari jako a přiznal, že poslední víkend pro něj nebyl snadný. Sedminásobný mistr světa tak dál čeká na moment, kdy se jeho přestup k italské stáji začne skutečně vyplácet.
Lando Norris navýšil vedení v šampionátu před Oscarem Piastrim po silném výkonu v Brazílii. Max Verstappen však na Interlagosu zazářil a znovu ukázal své kvality.
Oscar Piastri i po nehodě ve sprintu a čtvrtém místě v kvalifikaci v Brazílii zůstává přesvědčen, že může získat titul mistra světa F1.