Lewis Hamilton čelí jednomu z nejtěžších období své kariéry, což potvrzuje i renomovaný novinář Mark Hughes. V Džiddě utrpěl pravděpodobně svou nejtvrdší porážku od týmového kolegy, což zdůrazňuje složitost jeho současné situace.
Lewis Hamilton čelí v současné sezóně Formule 1 těžkým chvílím. Ačkoli zaostává za svým týmovým kolegou Charlesem Leclercem, nejvíce znepokojující je fakt, že Hamilton sám věří, že tento trend bude pokračovat i v průběhu celého roku. A podle jeho slov to není udržitelný stav.
Po závodě v Džiddě, kde Hamilton zaostal o více než půl minuty za Leclercem a skončil jako poslední z jezdců čtyř nejlepších týmů, novináři očekávali odpověď na otázku, kde se ztratila jeho forma z Číny. Hamilton na to reagoval slovy: "Nemám odpověď. Není to tak, že by existoval nějaký konkrétní problém, prostě není co říct."
Jeho slova naznačují, že problémy jsou hlubší. "Balanc, snažím se cítit auto pod sebou, ale nic konkrétního tam není. Momentálně není žádné řešení. Takto to bude po zbytek sezóny. Bude to prostě bolestivé," dodal. Tento stav nastal po tom, co Ferrari muselo zásadně změnit nastavení auta po Hamiltonově diskvalifikaci v Číně kvůli nadměrnému opotřebení podvozku. Tyto změny vedly k extrémnímu nastavení auta, které Leclerc popsal jako "opravdu extrémní" a je třeba ho přizpůsobit tak, aby auto co nejvíce využilo svůj omezený potenciál.
Britský novinář Mark Hughes hodnotil Hamiltonovy výkony velmi kriticky, označujíc je za „příšerné“. "Na týmového kolegu nemůžete ztrácet půl sekundy," poznamenal Hughes, což bylo běžné v posledních pěti velkých cenách, s výjimkou Číny. Dodal, že kvůli problémům s podlahou auta nemohl tým nastavit vůz stejně jako v Šanghaji. Ačkoli se v Miami očekává, že Ferrari by díky nižší palivové zátěži mohlo vypadat lépe, Hughes zůstává skeptický: "To je velké možná," řekl.
Hughes rovněž upozornil, že Hamilton neměl jasné odpovědi na otázky po závodech, což pro něj představuje nejtěžší období v kariéře. "To je horší než těžkosti, které měl v posledních třech letech v Mercedesu. A tohle není udržitelné, zvlášť pro někoho s Lewisovým profilem," dodal Hughes. Podle něj Hamilton čelí obrovskému tlaku jak od vedení Ferrari, tak ze strany celé Formule 1, protože jeho neúspěchy kazí příběh, který F1 snaží prodat.
Hamilton si během své kariéry vždy užíval silnou podporu britské motoristické tiskové, která mu obvykle odpouštěla i výkyvy ve formě. Při přestupu do Ferrari ale věděl, že tuto podporu ztratí. Zatímco očekával podporu italských médií, zjistil, že novináři v Itálii jsou schopní Ferrari buď velice obdivovat, nebo tvrdě kritizovat podle toho, jak se týmu daří.
Další novinář, Scott Mitchell-Malm, se k Hughesovi připojil a uvedl, že Hamilton v současnosti výrazně zaostává za očekáváním. "Začínám být přesvědčený, že čím více se Hamilton snaží přizpůsobit Ferrari, tím hůře to vypadá. Možná by bylo lepší, kdyby to dělal po svém, i kdyby to znamenalo, že bude o desetinu nebo dvě pomalejší než Leclerc," řekl Mitchell-Malm, čímž vyjádřil pochybnosti o tom, zda je současný přístup Hamiltona k týmu správný.
Ferrari na Monze nevyužilo Hamiltonův slipstream pro Leclerca, který tak musel spoléhat jen na vlastní tempo. Hamilton klesl na desáté místo kvůli penalizaci.
Lando Norris přiznal, že předjetí Maxe Verstappena v nedělním závodě na Monze bude velkou výzvou, přestože startuje z první řady. Britský jezdec McLarenu je spokojený se druhým místem a těší se na strategickou bitvu o přední pozice.
Max Verstappen si na legendárním okruhu v Monze vyjel pole position pro Velkou cenu Itálie a potvrdil tak svou kvalitu v klíčovém okamžiku kvalifikace.
Isack Hadjar nedávno slavil své první pódiové umístění ve Formuli 1 s týmem Racing Bulls, jeho postup do hlavního Red Bullu se však odkládá. Mladý Francouz ukázal svůj talent a potenciál, ale vedení stáje z Enstone dává přednost postupnému rozvoji, aby si jezdec mohl na další krok připravit pevné základy.
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.
Jediný vítěz velké ceny F1 označil své dlouhodobé pokračování u Alpine za „přirozené rozhodnutí“, vycházející z dosavadní spolupráce a důvěry v tým. Podle něj stabilita a jasná vize představují klíč k postupnému zlepšování výkonů.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.