Lewis Hamilton čelí jednomu z nejtěžších období své kariéry, což potvrzuje i renomovaný novinář Mark Hughes. V Džiddě utrpěl pravděpodobně svou nejtvrdší porážku od týmového kolegy, což zdůrazňuje složitost jeho současné situace.
Lewis Hamilton čelí v současné sezóně Formule 1 těžkým chvílím. Ačkoli zaostává za svým týmovým kolegou Charlesem Leclercem, nejvíce znepokojující je fakt, že Hamilton sám věří, že tento trend bude pokračovat i v průběhu celého roku. A podle jeho slov to není udržitelný stav.
Po závodě v Džiddě, kde Hamilton zaostal o více než půl minuty za Leclercem a skončil jako poslední z jezdců čtyř nejlepších týmů, novináři očekávali odpověď na otázku, kde se ztratila jeho forma z Číny. Hamilton na to reagoval slovy: "Nemám odpověď. Není to tak, že by existoval nějaký konkrétní problém, prostě není co říct."
Jeho slova naznačují, že problémy jsou hlubší. "Balanc, snažím se cítit auto pod sebou, ale nic konkrétního tam není. Momentálně není žádné řešení. Takto to bude po zbytek sezóny. Bude to prostě bolestivé," dodal. Tento stav nastal po tom, co Ferrari muselo zásadně změnit nastavení auta po Hamiltonově diskvalifikaci v Číně kvůli nadměrnému opotřebení podvozku. Tyto změny vedly k extrémnímu nastavení auta, které Leclerc popsal jako "opravdu extrémní" a je třeba ho přizpůsobit tak, aby auto co nejvíce využilo svůj omezený potenciál.
Britský novinář Mark Hughes hodnotil Hamiltonovy výkony velmi kriticky, označujíc je za „příšerné“. "Na týmového kolegu nemůžete ztrácet půl sekundy," poznamenal Hughes, což bylo běžné v posledních pěti velkých cenách, s výjimkou Číny. Dodal, že kvůli problémům s podlahou auta nemohl tým nastavit vůz stejně jako v Šanghaji. Ačkoli se v Miami očekává, že Ferrari by díky nižší palivové zátěži mohlo vypadat lépe, Hughes zůstává skeptický: "To je velké možná," řekl.
Hughes rovněž upozornil, že Hamilton neměl jasné odpovědi na otázky po závodech, což pro něj představuje nejtěžší období v kariéře. "To je horší než těžkosti, které měl v posledních třech letech v Mercedesu. A tohle není udržitelné, zvlášť pro někoho s Lewisovým profilem," dodal Hughes. Podle něj Hamilton čelí obrovskému tlaku jak od vedení Ferrari, tak ze strany celé Formule 1, protože jeho neúspěchy kazí příběh, který F1 snaží prodat.
Hamilton si během své kariéry vždy užíval silnou podporu britské motoristické tiskové, která mu obvykle odpouštěla i výkyvy ve formě. Při přestupu do Ferrari ale věděl, že tuto podporu ztratí. Zatímco očekával podporu italských médií, zjistil, že novináři v Itálii jsou schopní Ferrari buď velice obdivovat, nebo tvrdě kritizovat podle toho, jak se týmu daří.
Další novinář, Scott Mitchell-Malm, se k Hughesovi připojil a uvedl, že Hamilton v současnosti výrazně zaostává za očekáváním. "Začínám být přesvědčený, že čím více se Hamilton snaží přizpůsobit Ferrari, tím hůře to vypadá. Možná by bylo lepší, kdyby to dělal po svém, i kdyby to znamenalo, že bude o desetinu nebo dvě pomalejší než Leclerc," řekl Mitchell-Malm, čímž vyjádřil pochybnosti o tom, zda je současný přístup Hamiltona k týmu správný.
Lewis Hamilton si z Imoly odváží novou motivaci a chuť experimentovat. Pozitivní průběh závodu v Emilia Romagna ho povzbudil k tomu, aby před nadcházejícím Monakem vyzkoušel několik nových strategií. Po náročné sérii závodů tak britský šampion hledá cesty, jak posunout svůj výkon a znovu zaútočit na špičku.
Franco Colapinto po náročném debutu v Imole, zakončeném šestnáctým místem a havárií v kvalifikaci, přiznal, že se zatím necítí být na potřebné úrovni. Přesto víkend bere jako důležitou zkušenost a věří, že trpělivostí se dokáže prosadit.
Šéf týmu McLaren Andrea Stella otevřeně přiznal, že během Velké ceny Emilia-Romagna tým nikdy nedisponoval dostatečným tempem na závodní trati. Podle něj McLaren nikdy nedokázal naplno konkurovat soupeřům a postrádal rychlost, která by mu umožnila bojovat o přední pozice.
Lando Norris po závodě v Imole uznal, že svět Formule 1 se může během několika dní dramaticky změnit. Zatímco v Miami slavil vítězství, tentokrát nestačil na Verstappena. Přesto zůstává přesvědčený, že McLaren směřuje správnou cestou.
Alex Albon vzal kontakt s Charlesem Leclercem v Imole sportovně a přiznal, že by na jeho místě jednal stejně. Tvrdý souboj označil za součást závodění a nepovažuje ho za důvod ke stížnostem.
Charles LeclercFerrari kritizuje výkonnost týmu po zklamání v kvalifikaci, které ho v Imole odsoudilo k těžkému závodu a soubojům ve středu pole s Albonem a Gaslym.
Vysoké teploty v Imole představovaly pro tým Mercedes značnou překážku, která se výrazně podepsala na jejich výsledcích. George Russell skončil až na sedmém místě, zatímco jeho týmový kolega Andrea Kimi Antonelli musel kvůli technickým problémům závod předčasně ukončit.
Osmnáctiletý talent Mercedesu přiznal, že ho při debutu ve Formuli 1 v Itálii přemohla síla okamžiku a nečekaně velká pozornost. Přesto šlo podle něj o nezapomenutelný zážitek a silnější vstup do světa F1, než si kdy dokázal představit.
Lewis Hamilton předvedl v Imole působivý výkon, když se ze 12. místa na startu dokázal propracovat až na čtvrtou příčku. Britský pilot stáje Mercedes tak ukázal, že stále patří mezi nejzkušenější a nejrychlejší jezdce ve startovním poli. Jeho stíhací jízda byla jedním z hlavních momentů závodu.
Max Verstappen zvítězil v Imole zaslouženě, nikoliv náhodou, uvedl šéf týmu Red Bull Racing Christian Horner. Podle něj tým překonal zásadní slabinu svého vozu RB21, čímž jasně ukázal svou sílu a připravenost čelit McLarenu.
Max Verstappen položil základ vítězství v Imole už v prvním kole, když se po vnější straně Tamburella prohnal kolem Oscara Piastriho. Přestože se Australan snažil, nic nemělo takový dopad na vývoj závodu jako právě tento klíčový tah.
Jezdec Red Bullu Yuki Tsunoda převzal plnou odpovědnost za vážnou nehodu, ke které došlo během první části kvalifikace na Velkou cenu Emilia Romagna.