Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Sezona 2025 přinesla Red Bullu složitější start, než si tým z Milton Keynes představoval. Přestože díky vítězství Maxe Verstappena v Japonsku zůstávají jediným týmem, který narušil dominanci McLarenu, nový vůz RB21 zatím nesplnil veškerá očekávání a ukázal se jako náročný na ovládání.
Cílem bylo vytvořit jednodušší auto s širším pracovním oknem nastavení, ale realita ukázala, že RB21 je komplexní a obtížně čitelný stroj, což pocítil i nováček v týmu Yuki Tsunoda. Přestože při svém debutu v Suzuce naznačil potenciál a oproti Liamu Lawsonovi dokázal lépe využít možnosti auta, plná adaptace ho ještě čeká.
Tsunoda čelí nejen tlaku přechodu do nové struktury, ale i nutnosti zvládnout extrémně citlivé chování RB21, zejména v oblasti přípravy pneumatik a adaptace na proměnlivé podmínky během kvalifikací. „Zatím nechápu ani polovinu fungování auta," přiznal Tsunoda, poukazující na důležitost postupného budování důvěry a konzistence, informuje Motorsport.com.
Rozdíly mezi ním a Verstappenem nespočívají jen v rychlosti, ale i v detailech, jako je schopnost okamžitě reagovat na změny teplot pneumatik nebo plynule nastavovat tempo během zahřívacích kol. Tsunoda přiznal, že oproti Racing Bulls vnímá RB21 mnohem hůř a nedokáže zatím jezdit uvolněně.
Kromě technické stránky je zásadní i budování vztahu s inženýrem, což Tsunoda s úsměvem zmínil v Sakhiru. „Možná bychom si s Woodym měli večer někam vyrazit, abychom naši spolupráci urychlili," žertoval s narážkou na hledání lepší komunikace, která je v moderní F1 klíčová.
Aby Red Bull proces adaptace urychlil, zařadili pro Tsunodu intenzivní práci v simulátoru i testování s loňským modelem RB19, aby mohl mimo stres závodních víkendů získat více zkušeností a začít lépe chápat chování vozu.
Jezdec Red Bullu Yuki Tsunoda převzal plnou odpovědnost za vážnou nehodu, ke které došlo během první části kvalifikace na Velkou cenu Emilia Romagna.
Ferrari nezvládlo kvalifikaci na domácí půdě v Imole a do závěrečné části se nedostal ani jeden jezdců. Zklamaný Leclerc připustil, že „zázraky dělat neumí“, a slabý výkon vozu SF-25 znovu vyvolal pochybnosti o jeho konkurenceschopnosti.
Oscar Piastri v Imole získal pole position před Maxem Verstappenem, který zaostal o pouhých 0,034 sekundy, zatímco George Russell skončil třetí. Naopak Ferrari a Mercedes nečekaně nepostoupily do Q3, kvalifikaci přerušily nehody Yukiho Tsunody a Franca Colapinta.
Lando Norris završil tréninkovou dominanci McLarenu na okruhu v Imole, když si v sobotní třetí volné jízdě pro Velkou cenu Emilia-Romagna připsal nejrychlejší čas. Britský jezdec tím navázal na výkony svého týmového kolegy Oscara Piastriho z předchozích dvou tréninků.
Šéf stáje Mercedes Toto Wolff nebude tento víkend přítomen na Velké ceně Emilie-Romagny. Rakouský týmový boss tak vynechá závod v Imole, přičemž důvody jeho absence zatím nebyly oficiálně upřesněny. Na místě ho pravděpodobně zastoupí sportovní vedení týmu.
Lewis Hamilton přirovnal řešení problémů s brzdami na svém voze Ferrari k „loterii“, když už jen dvě drobné úpravy během druhého tréninku na domácí Velké ceně Emilia-Romagna způsobily výrazné potíže.
Alpine oznámil, že Franco Colapinto pojede příštích pět závodů F1, ale Flavio Briatore to vzápětí popřel. Zůstává tak otázkou, co tým skutečně plánuje a jakou roli má mladý Argentinec sehrát.
Max Verstappen po tréninku v Imole přiznal, že McLaren je aktuálně rychlejší a Red Bull se mu těžko přibližuje. Tým podle něj čeká náročná práce, pokud chce do kvalifikace tempo soupeřů dohnat.
Oscar Piastri potvrdil formu McLarenu i v odpolední části tréninkového dne a zajel nejrychlejší čas druhého volného tréninku na okruhu Enza a Dina Ferrariho v Imole. Mladý Australan tak navázal na úspěšné dopoledne a podtrhl, že papájově oranžová stáj má pro víkend v Imole dobře našlápnuto.
Úvodní trénink v Imole přinesl nové tváře i pneumatiky, ale na čele zůstal starý známý Oscar Piastri. McLaren tak ovládl šestý z posledních sedmi pátečních tréninků.
Max Verstappen označil zmírnění pravidel ohledně nevhodného vyjadřování za „pozitivní začátek“ a dodal, že původní přístup FIA byl „příliš agresivní“. Na rozdíl od některých kolegů tak k debatě přistupuje smířlivěji a vítá snahu o rozumnější nastavení pravidel.
Anthony Hamilton, otec sedminásobného mistra světa Lewise Hamiltona, se stane součástí nového programu FIA zaměřeného na výchovu mladých závodníků. Do prostředí mezinárodní federace přináší nejen bohaté zkušenosti z vrcholového motorsportu, ale také důraz na rovnost příležitostí a podporu větší rozmanitosti ve světě závodění.