Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Sezona 2025 přinesla Red Bullu složitější start, než si tým z Milton Keynes představoval. Přestože díky vítězství Maxe Verstappena v Japonsku zůstávají jediným týmem, který narušil dominanci McLarenu, nový vůz RB21 zatím nesplnil veškerá očekávání a ukázal se jako náročný na ovládání.
Cílem bylo vytvořit jednodušší auto s širším pracovním oknem nastavení, ale realita ukázala, že RB21 je komplexní a obtížně čitelný stroj, což pocítil i nováček v týmu Yuki Tsunoda. Přestože při svém debutu v Suzuce naznačil potenciál a oproti Liamu Lawsonovi dokázal lépe využít možnosti auta, plná adaptace ho ještě čeká.
Tsunoda čelí nejen tlaku přechodu do nové struktury, ale i nutnosti zvládnout extrémně citlivé chování RB21, zejména v oblasti přípravy pneumatik a adaptace na proměnlivé podmínky během kvalifikací. „Zatím nechápu ani polovinu fungování auta," přiznal Tsunoda, poukazující na důležitost postupného budování důvěry a konzistence, informuje Motorsport.com.
Rozdíly mezi ním a Verstappenem nespočívají jen v rychlosti, ale i v detailech, jako je schopnost okamžitě reagovat na změny teplot pneumatik nebo plynule nastavovat tempo během zahřívacích kol. Tsunoda přiznal, že oproti Racing Bulls vnímá RB21 mnohem hůř a nedokáže zatím jezdit uvolněně.
Kromě technické stránky je zásadní i budování vztahu s inženýrem, což Tsunoda s úsměvem zmínil v Sakhiru. „Možná bychom si s Woodym měli večer někam vyrazit, abychom naši spolupráci urychlili," žertoval s narážkou na hledání lepší komunikace, která je v moderní F1 klíčová.
Aby Red Bull proces adaptace urychlil, zařadili pro Tsunodu intenzivní práci v simulátoru i testování s loňským modelem RB19, aby mohl mimo stres závodních víkendů získat více zkušeností a začít lépe chápat chování vozu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.