Bývalý pilot F1 Gijs van Lennep tvrdí, že Max Verstappen už dávno dokázal svou výjimečnost a není třeba čekat na konec jeho kariéry. Podle něj si Verstappen své místo mezi nejlepšími zasloužil už nyní.
Ve Formuli 1 se často stává, že skutečný talent jezdců je doceněn až s odstupem času. Podobná debata se občas vede i kolem současného šampiona Maxe Verstappena. Podle bývalého jezdce Gijse van Lennepa je ale v tomto případě situace jiná, Verstappen si už nyní získal zasloužený respekt. „Vidíte to už čtyři roky, a letos znovu,“ zdůraznil van Lennep s tím, že Verstappenovo mistrovství je naprosto zjevné.
Jako jasný důkaz uvedl Grand Prix Japonska. „Vidíte, jak vyhrává v Suzuce svým vlastním způsobem s horším autem, protože přirozeně vede v čistém vzduchu. Není to nic víc, ani nic míň,“ popsal van Lennep. Právě Verstappenova schopnost využít každou příležitost a perfektně zvládat závody i bez dominantního monopostu je podle něj ukázkou opravdové jezdecké výjimečnosti.
Van Lennep ale zároveň přiznal, že současné závody už ho jako diváka tolik netáhnou. „Když jsem viděl, že vede, řekl jsem si: 'Je hotovo, nemusím už dál sledovat.' Zbytek je zábava, ale…“ dodal. Podle něj to ale není kritika Verstappena samotného, nýbrž výsledek dnešních pravidel, která podle něj snižují atraktivitu závodění.
Velkým problémem jsou podle van Lennepa i současné předpisy týkající se pneumatik. Ty podle jeho názoru přispívají k předvídatelnosti závodů a ubírají jim na dramatičnosti. „Ve Formuli 1 není všechno růžové a slunečné,“ poznamenal zkušený Holanďan s lehkým povzdechem.
Pokud by záleželo na něm, Formule 1 by se měla v některých ohledech vrátit zpět ke svým kořenům. „Chtěl bych auta trochu menší, s méně aerodynamiky. Ano, chtěl bych, aby se Formule 1 trochu vrátila zpátky,“ uzavřel van Lennep. Podle něj by to přineslo zpět více ryzího závodění a méně technické dominance.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.