Bývalý pilot F1 Gijs van Lennep tvrdí, že Max Verstappen už dávno dokázal svou výjimečnost a není třeba čekat na konec jeho kariéry. Podle něj si Verstappen své místo mezi nejlepšími zasloužil už nyní.
Ve Formuli 1 se často stává, že skutečný talent jezdců je doceněn až s odstupem času. Podobná debata se občas vede i kolem současného šampiona Maxe Verstappena. Podle bývalého jezdce Gijse van Lennepa je ale v tomto případě situace jiná, Verstappen si už nyní získal zasloužený respekt. „Vidíte to už čtyři roky, a letos znovu,“ zdůraznil van Lennep s tím, že Verstappenovo mistrovství je naprosto zjevné.
Jako jasný důkaz uvedl Grand Prix Japonska. „Vidíte, jak vyhrává v Suzuce svým vlastním způsobem s horším autem, protože přirozeně vede v čistém vzduchu. Není to nic víc, ani nic míň,“ popsal van Lennep. Právě Verstappenova schopnost využít každou příležitost a perfektně zvládat závody i bez dominantního monopostu je podle něj ukázkou opravdové jezdecké výjimečnosti.
Van Lennep ale zároveň přiznal, že současné závody už ho jako diváka tolik netáhnou. „Když jsem viděl, že vede, řekl jsem si: 'Je hotovo, nemusím už dál sledovat.' Zbytek je zábava, ale…“ dodal. Podle něj to ale není kritika Verstappena samotného, nýbrž výsledek dnešních pravidel, která podle něj snižují atraktivitu závodění.
Velkým problémem jsou podle van Lennepa i současné předpisy týkající se pneumatik. Ty podle jeho názoru přispívají k předvídatelnosti závodů a ubírají jim na dramatičnosti. „Ve Formuli 1 není všechno růžové a slunečné,“ poznamenal zkušený Holanďan s lehkým povzdechem.
Pokud by záleželo na něm, Formule 1 by se měla v některých ohledech vrátit zpět ke svým kořenům. „Chtěl bych auta trochu menší, s méně aerodynamiky. Ano, chtěl bych, aby se Formule 1 trochu vrátila zpátky,“ uzavřel van Lennep. Podle něj by to přineslo zpět více ryzího závodění a méně technické dominance.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.