Bývalý pilot F1 Gijs van Lennep tvrdí, že Max Verstappen už dávno dokázal svou výjimečnost a není třeba čekat na konec jeho kariéry. Podle něj si Verstappen své místo mezi nejlepšími zasloužil už nyní.
Ve Formuli 1 se často stává, že skutečný talent jezdců je doceněn až s odstupem času. Podobná debata se občas vede i kolem současného šampiona Maxe Verstappena. Podle bývalého jezdce Gijse van Lennepa je ale v tomto případě situace jiná, Verstappen si už nyní získal zasloužený respekt. „Vidíte to už čtyři roky, a letos znovu,“ zdůraznil van Lennep s tím, že Verstappenovo mistrovství je naprosto zjevné.
Jako jasný důkaz uvedl Grand Prix Japonska. „Vidíte, jak vyhrává v Suzuce svým vlastním způsobem s horším autem, protože přirozeně vede v čistém vzduchu. Není to nic víc, ani nic míň,“ popsal van Lennep. Právě Verstappenova schopnost využít každou příležitost a perfektně zvládat závody i bez dominantního monopostu je podle něj ukázkou opravdové jezdecké výjimečnosti.
Van Lennep ale zároveň přiznal, že současné závody už ho jako diváka tolik netáhnou. „Když jsem viděl, že vede, řekl jsem si: 'Je hotovo, nemusím už dál sledovat.' Zbytek je zábava, ale…“ dodal. Podle něj to ale není kritika Verstappena samotného, nýbrž výsledek dnešních pravidel, která podle něj snižují atraktivitu závodění.
Velkým problémem jsou podle van Lennepa i současné předpisy týkající se pneumatik. Ty podle jeho názoru přispívají k předvídatelnosti závodů a ubírají jim na dramatičnosti. „Ve Formuli 1 není všechno růžové a slunečné,“ poznamenal zkušený Holanďan s lehkým povzdechem.
Pokud by záleželo na něm, Formule 1 by se měla v některých ohledech vrátit zpět ke svým kořenům. „Chtěl bych auta trochu menší, s méně aerodynamiky. Ano, chtěl bych, aby se Formule 1 trochu vrátila zpátky,“ uzavřel van Lennep. Podle něj by to přineslo zpět více ryzího závodění a méně technické dominance.
Lewis Hamilton si z Imoly odváží novou motivaci a chuť experimentovat. Pozitivní průběh závodu v Emilia Romagna ho povzbudil k tomu, aby před nadcházejícím Monakem vyzkoušel několik nových strategií. Po náročné sérii závodů tak britský šampion hledá cesty, jak posunout svůj výkon a znovu zaútočit na špičku.
Franco Colapinto po náročném debutu v Imole, zakončeném šestnáctým místem a havárií v kvalifikaci, přiznal, že se zatím necítí být na potřebné úrovni. Přesto víkend bere jako důležitou zkušenost a věří, že trpělivostí se dokáže prosadit.
Šéf týmu McLaren Andrea Stella otevřeně přiznal, že během Velké ceny Emilia-Romagna tým nikdy nedisponoval dostatečným tempem na závodní trati. Podle něj McLaren nikdy nedokázal naplno konkurovat soupeřům a postrádal rychlost, která by mu umožnila bojovat o přední pozice.
Lando Norris po závodě v Imole uznal, že svět Formule 1 se může během několika dní dramaticky změnit. Zatímco v Miami slavil vítězství, tentokrát nestačil na Verstappena. Přesto zůstává přesvědčený, že McLaren směřuje správnou cestou.
Alex Albon vzal kontakt s Charlesem Leclercem v Imole sportovně a přiznal, že by na jeho místě jednal stejně. Tvrdý souboj označil za součást závodění a nepovažuje ho za důvod ke stížnostem.
Charles LeclercFerrari kritizuje výkonnost týmu po zklamání v kvalifikaci, které ho v Imole odsoudilo k těžkému závodu a soubojům ve středu pole s Albonem a Gaslym.
Vysoké teploty v Imole představovaly pro tým Mercedes značnou překážku, která se výrazně podepsala na jejich výsledcích. George Russell skončil až na sedmém místě, zatímco jeho týmový kolega Andrea Kimi Antonelli musel kvůli technickým problémům závod předčasně ukončit.
Osmnáctiletý talent Mercedesu přiznal, že ho při debutu ve Formuli 1 v Itálii přemohla síla okamžiku a nečekaně velká pozornost. Přesto šlo podle něj o nezapomenutelný zážitek a silnější vstup do světa F1, než si kdy dokázal představit.
Lewis Hamilton předvedl v Imole působivý výkon, když se ze 12. místa na startu dokázal propracovat až na čtvrtou příčku. Britský pilot stáje Mercedes tak ukázal, že stále patří mezi nejzkušenější a nejrychlejší jezdce ve startovním poli. Jeho stíhací jízda byla jedním z hlavních momentů závodu.
Max Verstappen zvítězil v Imole zaslouženě, nikoliv náhodou, uvedl šéf týmu Red Bull Racing Christian Horner. Podle něj tým překonal zásadní slabinu svého vozu RB21, čímž jasně ukázal svou sílu a připravenost čelit McLarenu.
Max Verstappen položil základ vítězství v Imole už v prvním kole, když se po vnější straně Tamburella prohnal kolem Oscara Piastriho. Přestože se Australan snažil, nic nemělo takový dopad na vývoj závodu jako právě tento klíčový tah.
Jezdec Red Bullu Yuki Tsunoda převzal plnou odpovědnost za vážnou nehodu, ke které došlo během první části kvalifikace na Velkou cenu Emilia Romagna.