Bývalý pilot F1 Gijs van Lennep tvrdí, že Max Verstappen už dávno dokázal svou výjimečnost a není třeba čekat na konec jeho kariéry. Podle něj si Verstappen své místo mezi nejlepšími zasloužil už nyní.
Ve Formuli 1 se často stává, že skutečný talent jezdců je doceněn až s odstupem času. Podobná debata se občas vede i kolem současného šampiona Maxe Verstappena. Podle bývalého jezdce Gijse van Lennepa je ale v tomto případě situace jiná, Verstappen si už nyní získal zasloužený respekt. „Vidíte to už čtyři roky, a letos znovu,“ zdůraznil van Lennep s tím, že Verstappenovo mistrovství je naprosto zjevné.
Jako jasný důkaz uvedl Grand Prix Japonska. „Vidíte, jak vyhrává v Suzuce svým vlastním způsobem s horším autem, protože přirozeně vede v čistém vzduchu. Není to nic víc, ani nic míň,“ popsal van Lennep. Právě Verstappenova schopnost využít každou příležitost a perfektně zvládat závody i bez dominantního monopostu je podle něj ukázkou opravdové jezdecké výjimečnosti.
Van Lennep ale zároveň přiznal, že současné závody už ho jako diváka tolik netáhnou. „Když jsem viděl, že vede, řekl jsem si: 'Je hotovo, nemusím už dál sledovat.' Zbytek je zábava, ale…“ dodal. Podle něj to ale není kritika Verstappena samotného, nýbrž výsledek dnešních pravidel, která podle něj snižují atraktivitu závodění.
Velkým problémem jsou podle van Lennepa i současné předpisy týkající se pneumatik. Ty podle jeho názoru přispívají k předvídatelnosti závodů a ubírají jim na dramatičnosti. „Ve Formuli 1 není všechno růžové a slunečné,“ poznamenal zkušený Holanďan s lehkým povzdechem.
Pokud by záleželo na něm, Formule 1 by se měla v některých ohledech vrátit zpět ke svým kořenům. „Chtěl bych auta trochu menší, s méně aerodynamiky. Ano, chtěl bych, aby se Formule 1 trochu vrátila zpátky,“ uzavřel van Lennep. Podle něj by to přineslo zpět více ryzího závodění a méně technické dominance.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.