Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Ve světě Formule 1 se úspěch často spojuje s tvrdostí, neústupností a někdy i s pověstí „zlého kluka“. Lando Norris na to má svůj názor. „Lidé si myslí, že mistr světa musí být přehnaně agresivní,“ říká Norris. „Já chci vyhrát titul, ale raději zůstanu dobrým člověkem, než abych změnil svou osobnost a byl arogantní.“
Sezóna začala docela dobře. Norris ale ví, že ho čeká tvrdý boj nejen s Maxem Verstappenem, který obhajuje titul, ale i s týmovým kolegou Oscarem Piastrim, který vyhrál v Číně, Bahrajnu a Saúdské Arábii a dostal se do vedení šampionátu. I když sezóna teprve začala, už se hodně mluví o tom, jestli je Norris dost „tvrdý“ na to, aby titul získal, sdělil v rozhovoru pro Guardian.
On sám však odmítá měnit svůj přístup. „Chci si život užívat,“ vysvětluje. „Nemyslím si, že musíte mít zabijácký instinkt, abyste mohli být mistrem světa. Chci ukázat, že to jde i jinak.“ Připouští, že v důležitých momentech umí zabojovat, ale zároveň nechce předstírat něco, co není. „Mohl bych hrát roli drsňáka, ale bylo by to falešné. Některé věci prostě dělat nechci, i když je jiní šampioni považují za normální.“
Jeho postoj vychází z vlastních zkušeností. Norris otevřeně mluví o tom, že v minulosti bojoval s nedostatkem sebevědomí a depresemi. „Po závodě jsem si často říkal: 'Byl jsem hrozný',“ přiznává. V posledních letech se ale naučil pracovat s negativními myšlenkami a nenechat se jimi ovládnout. Jeho upřímnost mu přinesla nejen úlevu, ale i velkou podporu fanoušků, kterým jeho příběh pomohl.
Lando Norris ukazuje, že i pod velkým tlakem lze ve Formuli 1 vítězit. „Vyhrát závod je skvělé, ale když mi někdo napíše, že jsem mu změnil život, znamená to pro mě mnohem víc,“ říká. Přestože sezóna ještě není u konce, Norris je odhodlaný dokázat, že i férový a upřímný přístup může vést až k titulu mistra světa. Proto aby dokázal, že to myslí vážně dokonce změnil životní styl a omezí večírky a ponocování.
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.
Red Bull vsadil na odvážnou strategii v nastavení Verstappenova vozu pro britskou Grand Prix – risk se však obrátil proti nim.
Lewis Hamilton letos v sezóně 2025 zatím zápasí s nepříznivými výsledky. Ačkoliv Silverstone přineslo zlepšení, Brit stále hledá formu a není s dosavadním výkonem spokojený.
Oscar Piastri po penalizaci ve Velké ceně Velké Británie chtěl vyměnit pozici s Landem Norrisem, ale uznal, že by to nebylo fér. I přes zklamání respektoval týmové rozhodnutí a chce se z této zkušenosti poučit.
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.