Horner o nadcházejícím projektu Red Bullu: „Bez rizika není zábava"

Christian Horner
Christian Horner, foto: Red Bull Content Pool
Josef Mráček 28. dubna 2025 12:12
Sdílej:

Red Bull Racing se v roce 2026 chystá představit vlastní pohonné jednotky, které vyvinul ve spolupráci s Fordem. Šéf týmu Christian Horner je nadšený z tohoto kroku, i když si je vědom rizika, které s ním souvisí.

Když Honda před několika lety oznámila, že opustí Formuli 1, což později přehodnotila, Red Bull se rozhodl učinit odvážný krok. Místo hledání nového externího dodavatele motory založil tým Red Bull Powertrains s cílem vyvinout a postavit vlastní pohonné jednotky pro sezónu 2026 a další roky. Tento krok překvapil mnohé v paddocku a ukázal silnou ambici Red Bullu převzít plnou kontrolu nad vlastní technologií.

Rozhodnutí vyvinout vlastní motory samozřejmě přináší velká rizika. Tým nyní nese plnou odpovědnost za další vývoj a zlepšování svých pohonných jednotek. Christian Horner připomíná, že jak říkal Dietrich Mateschitz: „Bez rizika není zábava.“ Vzhledem k velikosti a konkurenceschopnosti týmu je pro Red Bull zásadní, aby se nestal závislý na externích dodavatelích, kteří mohou kdykoli změnit názor nebo odstoupit.

Horner opět zdůrazňuje, že Red Bull chtěl převzít kontrolu nad svou budoucností a nebýt závislý na rozhodnutích externích partnerů. „Akcionáři nás podpořili významně, což je vidět na investicích do výstavby moderního zařízení. To nám umožňuje mít všechny funkce na jednom místě,“ vysvětluje. Tento krok dokazuje, že Red Bull má ambice stát se plně soběstačným a technologicky nezávislým, informuje GPblog.

Podle Hornera je jediným dalším týmem, který má všechny své zařízení na jednom místě, Ferrari, což považuje za důležitou výhodu. Tato koncentrace umožňuje týmu efektivnější práci a lepší integraci mezi jednotlivými částmi. „Je to vzrušující projekt, který přináší rizika a výzvy, ale to je něco, čeho se Red Bull nikdy nebál,“ uzavírá britský šéf týmu.

Tento krok znamená pro Red Bull nejen technologický pokrok, ale i zásadní změnu v jeho strategii. S vlastními pohonnými jednotkami si tým zajistí plnou kontrolu nad motory a posílí svou pozici v konkurenčním boji.

Stalo se
Novinky
Souboj Mclarenů v Rakousku

Drama v McLarenu: Piastri málem smetl Norrise, tým musel zasáhnout

Šéf McLarenu Andrea Stella vyjádřil hrdost na výkon svých jezdců na GP Rakouska. I přesto, že Oscar Piastri posunul hranice týmových „Papaya Rules“ téměř za hranu, týmový šéf jejich jízdu ocenil.

Novinky
Lewis Hamilton v Rakousku.

Lewis Hamilton po závodě v Rakousku s Ferrari znovu zklamaný: Musím přijít na to, proč jsem byl tak pomalý

Lewis Hamilton ve službách Ferrari dojel ve Velké ceně Rakouska čtvrtý a připsal si podruhé v letošní sezóně zatím nejlepší výsledek sezóny, tedy čtvrtou pozici. Přesto sedminásobný šampion po závodě vysílal do týmového rádia slova frustrace. Přiznal, že se trápil s tempem a chce přijít na to, proč nestačil na jezdce McLarenu a Leclerca.

Novinky
Max Verstappen v Rakousku

„Zatracení idioti!“ řval Max Verstappen po bouračce ve Spielbergu. Na trati ale šokoval chováním

Max Verstappen po kolizi s mladíkem Kimim Antonellim zuřil do vysílačky, jenže sotva vystoupil z vozu, ukázal naprosto jinou tvář. Fanoušky překvapil, jak klidně reagoval na pilota Mercedesu, který mu zničil závod hned v prvním kole Grand Prix Rakouska.

Grand Prix
Lando Norris v Rakousku.

GP Rakouska: McLaren na prvním a druhém místě. Verstappen nedojel

Letošní ročník Formule 1 pokračoval v neděli závodem na Red Bull Ringu u našich sousedů v Rakousku. Domácí stáji se tentokrát hrubě nevydařil. Max Verstappen projel jen několik zatáček, Yuki Tsunoda dokončil na posledním místě. Nejlépe se vedlo jezdcům McLarenu. Vítězem se stal Lando Norris, který ustál útoky dotírajícího stájového kolegy Oscara Piastriho.