Isack Hadjar musel na cestě do Formule 1 překonat mnoho překážek, ale nyní, když dostal šanci, ji využívá naplno a zanechává silný dojem.
Teprve dvacetiletý Isack Hadjar si mezi nováčky rychle získal své místo v královně motorsportu. Po těžkém debutu v Melbourne, kde havaroval ještě před startem závodu, se dokázal zvednout a zazářit, výsledkem jsou postupy do Q3 v Číně a Japonsku i bodované výsledky v Japonsku a Saúdské Arábii. Jeho rychlost a stabilní výkony už stihly zaujmout i poradce Red Bullu Helmuta Marka, který jej neváhal označit za „překvapení sezóny“.
Hadjarova cesta k vrcholu začala docela nevinně u oblíbeného filmu. „Bylo to při sledování filmu Auta,“ vzpomíná. „Byly mi asi dva roky. Pamatuju si, jak jsme kupovali to DVD. Je šílené, že si to pamatuju! A pak jsem začal sledovat Formuli 1 v televizi. Tak to všechno začalo.“ Už v šesti letech se poprvé posadil do motokáry a okamžitě ukázal přirozený talent. Jak ale později přiznal, vyšší úrovně motokárových závodů byly náročnější a často rozhodovaly spíše peníze než talent.
Na svou motokárovou kariéru Hadjar vzpomíná se smíšenými pocity. „Ve Francii jsem začal závodit skvěle, první dvě, tři sezony byly fantastické,“ říká. „Ale když jsme postoupili na vyšší úroveň, bylo to těžší. Neměl jsem nejlepší techniku ani dostatečný rozpočet.“ Přesto našel mezi soupeři i blízkého přítele, Samiho Meguetounifa. „Je to asi můj nejlepší kamarád v motorsportu. Bojovali jsme spolu na trati, ale vždycky férově,“ dodává Hadjar. „Teď čekám, až se dostane taky do F1. Má na to všechny předpoklady.“
Přechod na závodní auta pro něj znamenal zlom. V monopostech se cítil mnohem silnější než v motokárách a brzy začal sbírat vítězství, nejprve ve francouzské F4, později v evropské regionální formuli FRECA. Klíčovým momentem byl triumf v Monaku, po kterém se mu ozval sám Helmut Marko. „Máma mi volala, že mě Helmut chce vidět v hotelu v Monte Carlu. Sešli jsme se a řekl, že mi pošle smlouvu. Bylo to neuvěřitelné,“ vzpomíná Hadjar na okamžik, který změnil jeho kariéru.
Pod křídly Red Bullu pokračoval Hadjar ve strmém vzestupu – vítězství ve sprintu i hlavních závodech F3 mu v roce 2022 otevřelo dveře do F2. Tam sice zažil těžký začátek, ale Red Bull v něj nadále věřil. „Na začátku F2 to bylo těžké, ale nikdy mě neodepsali. Helmut se ke mně vždycky choval férově,“ říká Hadjar. Postupně se propracoval až k testům F1 a v roce 2025 si splnil svůj dětský sen, dostal šanci stát se závodním pilotem.
Hadjar dnes tvrdí, že velkou zásluhu na jeho vývoji má Guillaume Rocquelin, bývalý inženýr Sebastiana Vettela. „Byl mým osobním poradcem mimo trať. Kdykoli jsem něco potřeboval, šel jsem za ním. A pořád to tak je,“ popisuje Hadjar. Přezdívku Le Petit Prost bere s úsměvem: „Nevím přesně, odkud to přišlo. Helmut říkal, že si koušu nehty jako Prost. Ale jsem rád – je to přece legenda,“ dodává mladý Francouzo-Alžířan, který se rychle stává jednou z nejzajímavějších postav nové generace Formule 1.
Max Verstappen si suverénně zajistil pole position pro Velkou cenu USA, když porazil Landa Norrise. Oscar Piastri tentokrát nestačil ani na top 3.
Max Verstappen ovládl chaotický sprint před Velkou cenou USA 2025. Oba jezdci McLarenu přitom skončili hned v první zatáčce po úvodní kolizi.
Nico Hülkenberg překvapil výborným výkonem a zajistil si nejlepší startovní pozici sezóny ve Sprintu během víkendu Velké ceny USA.
Fernando Alonso si v kvalifikaci na okruhu Circuit of the Americas připsal jedno ze svých nejlepších letošních umístění. Přestože jej čeká náročný závodní víkend, zůstává odhodlaný a motivovaný bojovat.
Andrea Stella po sprintové kvalifikaci v Austinu naznačuje, že McLaren skrývá určité trumfy, které by mohly použít v následujícím závodě.
Zatímco McLaren drží pod pokličkou detaily ohledně „důsledků“, které čekají Landa Norrise, Martin Brundle poskytl svůj pohled na možné scénáře.
Laurent Mekies přiznal, že tým udělal chybu ve strategii výjezdů na trať a zdůraznil, že Yuki Tsunoda si zaslouží omluvu.
Lewis Hamilton působil zklamaně poté, co sprintová kvalifikace na Velkou cenu USA znovu odhalila přetrvávající potíže týmu Ferrari.
Sprintová kvalifikace v Austinu nabídla dramatické momenty na čele startovního roštu. Max Verstappen předvedl silný výkon, který přinesl napínavý souboj s piloty McLarenu.
V prvním tréninku v Austinu ukázal Lando Norris svou rychlost, když překonal Nich Hülkenberga a Oscara Piastriho. Charles Leclerc v technických problémech.
Lewis Hamilton reaguje na spekulace o možném přesunu Christiana Hornera do Ferrari.
Charles Leclerc prožívá s Ferrari další náročnou sezonu a kolem jeho budoucnosti v týmu začaly narůstat spekulace. Před víkendem ve Spojených státech podal vyjádření.