Zak Brown očekává, že mezi Norrisem a Piastrim může v budoucnu dojít ke střetu kvůli jejich ambicím. Zdůraznil však, že McLaren má jasná pravidla a silné vedení, aby podobné situace zvládl.
Zak Brown, šéf McLarenu, nepochybuje o tom, že napětí mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim dříve či později vyvrcholí. "Nejlepší pro tým je usilovat o double," řekl Brown v rozhovoru pro Channel 4. „Je na nich, aby si rozhodli, kdo bude první a kdo druhý. Mají volnou ruku v závodění.“ Brown tím jasně naznačil, že tým nechce zasahovat do přímého souboje svých jezdců, dokud bude zachována čistá hra.
Podle Browna je jen otázkou času, než dojde na opravdu tvrdý a vyrovnaný souboj. „Ještě jsme neviděli tu opravdu epickou bitvu. Myslím, že je to jen otázka času. Budou závodit tvrdě, ale férově. Nejde o to, jestli se něco stane, ale kdy se to stane," prohlásil Brown. Uvědomuje si, že s takto hladovými a talentovanými jezdci je jakýkoli kontakt na trati prakticky nevyhnutelný.
V McLarenu se na možný konflikt mezi svými jezdci připravili s předstihem a stanovili jasná interní pravidla pro jeho zvládnutí. „Už jsme si o tom interně promluvili. Ti, kteří čekají na velké drama? Bude to spíš klidná záležitost,“ ujistil Zak Brown. Tým tím dává jasně najevo, že nechce čekat na problémy, ale je připraven zasáhnout včas a řešit případné napětí profesionálně a s rozvahou.
Poslední závod v Džiddě ukázal, jak rozdílně se víkend vyvíjel pro oba jezdce McLarenu. Lando Norris po nehodě v kvalifikaci startoval až z desátého místa, a i když předvedl skvělou stíhací jízdu a dojel čtvrtý, přišel o vedení v šampionátu. Oscar Piastri naopak potvrdil skvělou formu, vybojoval druhé vítězství v řadě a poprvé v kariéře se dostal na první místo průběžného pořadí, přestože s Norrisem mají stále stejný počet vítězství v kariéře.
Další příležitost k přímému souboji přijde už v Miami, kde Norris loni slavil své premiérové vítězství ve Formuli 1. Tehdy McLaren čelil kritice za nejednoznačnou strategii v souboji s Maxem Verstappenem. Bude proto zajímavé sledovat, jak tentokrát tým zvládne situaci, kdy oba jeho jezdci mají reálnou šanci bojovat o titul.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.