George Russell, pilot Mercedesu, je přesvědčen, že jeho tým je po pěti závodech v sezóně 2025 „mnohem blíže“ lídrovi šampionátu McLarenu, než se původně očekávalo. Podle Russella se Mercedesu podařilo výrazně zúžit rozdíl a teď už je zcela jasné, že McLaren není jediným tým, který má šanci na titul.
Během Grand Prix Bahrajnu nemohl Lando Norris najít potřebnou rychlost, aby předjel George Russella, který skončil na druhém místě. McLaren, ačkoliv se očekávalo, že bude výrazně rychlejší, neprokázal takovou výkonnost, která by se mohla rovnat dominanci Red Bullu z rekordní sezóny 2023. Tento výsledek vyvolal diskuzi o tom, jak úzký je rozdíl mezi McLarenem a Mercedesem, přičemž Russell srovnal letošní situaci s minulou sezónou, kdy byl rozdíl mezi McLarenem a Red Bullem velmi podobný, informuje GPblog.
Russell, který byl příjemně překvapen rychlostí Mercedesu ve srovnání s McLarenem, zdůraznil, že jeho druhé místo v Bahrajnu nebylo výsledkem náhody. „Bylo to pro nás všechny překvapení. Mysleli jsme si, že Norris projde polem, měl na to potřebnou rychlost,“ řekl Russell, když komentoval závod. Zároveň dodal, že Norrisovo umístění bylo ovlivněno penalizacemi a nutností vrátit místo Lewisovi Hamiltonovi. „Ale pravda je, že rozdíl mezi McLarenem a Mercedesem je nyní mnohem menší než mezi McLarenem a Red Bullem loni,“ pokračoval Russell, přičemž poznamenal, že minulý rok Red Bull částečně zpomalil, což umožnilo McLarenu se zlepšit.
Russell má za sebou výborný začátek sezóny 2025, kdy se nachází na čtvrtém místě s 73 body po třech pódiových umístěních z pěti závodů. Vzhledem k velkým změnám v pravidlech, které vstoupí v platnost během Grand Prix Španělska, kdy budou zrušeny 'flexi-křídla', se však očekává, že by mohla být sezóna 2025 zásadně ovlivněna. „Barcelona bude pro všechny velmi zajímavý závod,“ uvedl Russell s tím, že bude fascinující sledovat, jak se týmy vyrovnají s novými regulacemi.
Vzhledem k těmto změnám si Russell myslí, že do té doby nebude pořadí týmů výrazně ovlivněno. „Dokud nebude Barcelona, nevidím, že by se pořadí na předních místech změnilo, ale to bude rozhodující víkend, abychom viděli, zda McLaren udělá krok zpět a balíček se znovu stáhne,“ řekl. Tento vývoj bude mít klíčový vliv na to, jak se špičkové týmy vyrovnají s novými technickými pravidly.
Russell také ví, že McLaren se v některých typech tratí, jako je Miami, bude cítit velmi silně. „Jasně, že dělají něco výjimečného s pneumatikami. Viděli jsme to v FP3 minulý víkend, byli o sekundu rychlejší než všichni ostatní. To je neuvěřitelné,“ uzavřel Russell. Nicméně, jak říká, v některých závodech, jako je Vegas, by Mercedes mohl mít šanci na vítězství, protože McLarenova výkonnost na těchto specifických tratích nemusí být tak dominantní.
Mercedes údajně měsíce pracoval na řešení přehřívání pneumatik. Výkon v Rakousku však ukázal, že problém přetrvává.
Lando Norris potvrdil svůj impozantní vzestup a v Rakousku si připsal už třetí vítězství v sezóně 2025. Ačkoliv jeho triumf nepřišel jako překvapení, svým výkonem nekompromisně dokázal, že patří mezi absolutní špičku. Navíc poslal jasný vzkaz všem, kdo o jeho schopnostech pochybují.
Nové záběry mimo televizní přenos, kde Fernando Alonso vyjel z tratě poté, co Lewis Hamilton při předjíždění v Rakousku přišel „trochu pozdě“. Alonso se tak vyhnul kolizi při Hamiltonově riskantním manévru.
Toto Wolff vyzval italské fanoušky a média, aby dali Fredericu Vasseurovi čas a prostor na práci ve Ferrari. Reagoval tak na rostoucí spekulace o jeho budoucnosti v čele týmu.
Red Bull se i po povýšení Jukiho Cunody stále potýká s problémy na druhém místě, což vyvolává otázky, zda bude muset provést druhou změnu jezdce v tomto roce.
Fanoušci Franca Colapinta vyzvali FIA a Formuli 1, aby odsoudily nenávistné útoky vůči jezdci Alpine. Po incidentu s Oscarem Piastrim v Rakousku čelil Colapinto urážkám i výhrůžkám smrtí.
Tým Williams zažil v Rakousku těžký den, když oba jeho vozy nedokončily závod. Dvojité odstoupení podtrhlo pokračující technické i výkonnostní problémy, které stáj v letošní sezóně trápí.
Lando Norris stáhl náskok týmového kolegy Oscara Piastriho na pouhých 15 bodů. Tím dál potvrzuje svou formu a zajišťuje McLarenu napínavý interní boj o titul.
Ferrari skončilo na Velké ceně Rakouska s Charlesem Leclercem třetí a Lewisem Hamiltonem čtvrtý, přičemž Hamilton během závodu zpochybňoval týmovou strategii. Zástupce šéfa Ferrari Jerome d'Ambrosio však ujistil, že zvolený přístup byl optimální.
Šéf Red Bullu Christian Horner po Velké ceně Rakouska jen stroze komentoval výkon Yukiho Tsunody. Jeho zdrženlivé vyjádření naznačuje, že důvěra v japonského jezdce v týmu slábne.
Po nevydařené domácí Velké ceně Red Bullu Helmut Marko uvedl, že letošní titul s Maxem Verstappenem je velmi nepravděpodobný. Zůstává však otázkou, jak vážné problémy tým skutečně má.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, se v Rakousku objevil při slavnostním ceremoniálu, kde předával Prezidentskou medaili vítězi závodu Landu Norrisovi. Tento čestný úkol mu byl svěřen na pozvání prezidenta FIA Mohammeda Ben Sulayema.