George Russell, pilot Mercedesu, je přesvědčen, že jeho tým je po pěti závodech v sezóně 2025 „mnohem blíže“ lídrovi šampionátu McLarenu, než se původně očekávalo. Podle Russella se Mercedesu podařilo výrazně zúžit rozdíl a teď už je zcela jasné, že McLaren není jediným tým, který má šanci na titul.
Během Grand Prix Bahrajnu nemohl Lando Norris najít potřebnou rychlost, aby předjel George Russella, který skončil na druhém místě. McLaren, ačkoliv se očekávalo, že bude výrazně rychlejší, neprokázal takovou výkonnost, která by se mohla rovnat dominanci Red Bullu z rekordní sezóny 2023. Tento výsledek vyvolal diskuzi o tom, jak úzký je rozdíl mezi McLarenem a Mercedesem, přičemž Russell srovnal letošní situaci s minulou sezónou, kdy byl rozdíl mezi McLarenem a Red Bullem velmi podobný, informuje GPblog.
Russell, který byl příjemně překvapen rychlostí Mercedesu ve srovnání s McLarenem, zdůraznil, že jeho druhé místo v Bahrajnu nebylo výsledkem náhody. „Bylo to pro nás všechny překvapení. Mysleli jsme si, že Norris projde polem, měl na to potřebnou rychlost,“ řekl Russell, když komentoval závod. Zároveň dodal, že Norrisovo umístění bylo ovlivněno penalizacemi a nutností vrátit místo Lewisovi Hamiltonovi. „Ale pravda je, že rozdíl mezi McLarenem a Mercedesem je nyní mnohem menší než mezi McLarenem a Red Bullem loni,“ pokračoval Russell, přičemž poznamenal, že minulý rok Red Bull částečně zpomalil, což umožnilo McLarenu se zlepšit.
Russell má za sebou výborný začátek sezóny 2025, kdy se nachází na čtvrtém místě s 73 body po třech pódiových umístěních z pěti závodů. Vzhledem k velkým změnám v pravidlech, které vstoupí v platnost během Grand Prix Španělska, kdy budou zrušeny 'flexi-křídla', se však očekává, že by mohla být sezóna 2025 zásadně ovlivněna. „Barcelona bude pro všechny velmi zajímavý závod,“ uvedl Russell s tím, že bude fascinující sledovat, jak se týmy vyrovnají s novými regulacemi.
Vzhledem k těmto změnám si Russell myslí, že do té doby nebude pořadí týmů výrazně ovlivněno. „Dokud nebude Barcelona, nevidím, že by se pořadí na předních místech změnilo, ale to bude rozhodující víkend, abychom viděli, zda McLaren udělá krok zpět a balíček se znovu stáhne,“ řekl. Tento vývoj bude mít klíčový vliv na to, jak se špičkové týmy vyrovnají s novými technickými pravidly.
Russell také ví, že McLaren se v některých typech tratí, jako je Miami, bude cítit velmi silně. „Jasně, že dělají něco výjimečného s pneumatikami. Viděli jsme to v FP3 minulý víkend, byli o sekundu rychlejší než všichni ostatní. To je neuvěřitelné,“ uzavřel Russell. Nicméně, jak říká, v některých závodech, jako je Vegas, by Mercedes mohl mít šanci na vítězství, protože McLarenova výkonnost na těchto specifických tratích nemusí být tak dominantní.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.