Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.
Gabriel Bortoleto, který se v roce 2025 připojil k Formuli 1 jako nováček, měl za sebou slibnou kariéru v nižších kategoriích, kde získal tituly ve svých prvních sezonách ve Formuli 2 a Formuli 3. I přesto se v jeho premiérové sezoně ve F1 nachází daleko od předních pozic, přičemž jeho nejlepší výsledek dosud byl 14. místo v Číně, zatímco stále hledá své první body.
Bortoleto přiznal, že přechod na vyšší úroveň není snadný. „Není to jednoduché, pokud mám být upřímný,“ řekl nováček. „Přicházíte z dvou šampionátů, kde jste zvyklí být v popředí, vítězit nebo se dostávat na pódium. Teď je pro nás už mega úspěch, pokud se dostaneme do Q2 nebo bojujeme o Q3,“ cituje brazilčana web F1.
I přesto si mladý Brazilec uvědomuje, že podobné těžkosti zažili i další jezdci, kteří se později etablovali jako úspěšní, jako například George Russell. „Vždycky tu někdo platí tuto cenu na začátku,“ vysvětlil Bortoleto. „Pokud se podíváte na George Russella, v jeho první sezoně asi nezískal ani bod. A teď je jedním z nejlepších jezdců na gridu, neustále bojuje o pódium. Je to všechno o trpělivosti.“
Bortoleto připustil, že v současné situaci nemůže dělat nic jiného, než se učit a zlepšovat jako jezdec. „Není to realistické, že teď bojuji o body,“ řekl. „Nejsem tam já, ani Nico. Nikdo z nás není v této chvíli konkurenceschopný čistou rychlostí.“
Přestože začátek sezony pro Kick Sauber nebyl ideální, Bortoleto věří, že tým může v průběhu roku zaznamenat pokrok. „Teď musíme nasměrovat tým správným směrem ve vývoji auta,“ uzavřel. „V tomto sportu se může stát cokoliv. Takže nesmíme vzdát.“
Lewis Hamilton si z Imoly odváží novou motivaci a chuť experimentovat. Pozitivní průběh závodu v Emilia Romagna ho povzbudil k tomu, aby před nadcházejícím Monakem vyzkoušel několik nových strategií. Po náročné sérii závodů tak britský šampion hledá cesty, jak posunout svůj výkon a znovu zaútočit na špičku.
Franco Colapinto po náročném debutu v Imole, zakončeném šestnáctým místem a havárií v kvalifikaci, přiznal, že se zatím necítí být na potřebné úrovni. Přesto víkend bere jako důležitou zkušenost a věří, že trpělivostí se dokáže prosadit.
Šéf týmu McLaren Andrea Stella otevřeně přiznal, že během Velké ceny Emilia-Romagna tým nikdy nedisponoval dostatečným tempem na závodní trati. Podle něj McLaren nikdy nedokázal naplno konkurovat soupeřům a postrádal rychlost, která by mu umožnila bojovat o přední pozice.
Lando Norris po závodě v Imole uznal, že svět Formule 1 se může během několika dní dramaticky změnit. Zatímco v Miami slavil vítězství, tentokrát nestačil na Verstappena. Přesto zůstává přesvědčený, že McLaren směřuje správnou cestou.
Alex Albon vzal kontakt s Charlesem Leclercem v Imole sportovně a přiznal, že by na jeho místě jednal stejně. Tvrdý souboj označil za součást závodění a nepovažuje ho za důvod ke stížnostem.
Charles LeclercFerrari kritizuje výkonnost týmu po zklamání v kvalifikaci, které ho v Imole odsoudilo k těžkému závodu a soubojům ve středu pole s Albonem a Gaslym.
Vysoké teploty v Imole představovaly pro tým Mercedes značnou překážku, která se výrazně podepsala na jejich výsledcích. George Russell skončil až na sedmém místě, zatímco jeho týmový kolega Andrea Kimi Antonelli musel kvůli technickým problémům závod předčasně ukončit.
Osmnáctiletý talent Mercedesu přiznal, že ho při debutu ve Formuli 1 v Itálii přemohla síla okamžiku a nečekaně velká pozornost. Přesto šlo podle něj o nezapomenutelný zážitek a silnější vstup do světa F1, než si kdy dokázal představit.
Lewis Hamilton předvedl v Imole působivý výkon, když se ze 12. místa na startu dokázal propracovat až na čtvrtou příčku. Britský pilot stáje Mercedes tak ukázal, že stále patří mezi nejzkušenější a nejrychlejší jezdce ve startovním poli. Jeho stíhací jízda byla jedním z hlavních momentů závodu.
Max Verstappen zvítězil v Imole zaslouženě, nikoliv náhodou, uvedl šéf týmu Red Bull Racing Christian Horner. Podle něj tým překonal zásadní slabinu svého vozu RB21, čímž jasně ukázal svou sílu a připravenost čelit McLarenu.
Max Verstappen položil základ vítězství v Imole už v prvním kole, když se po vnější straně Tamburella prohnal kolem Oscara Piastriho. Přestože se Australan snažil, nic nemělo takový dopad na vývoj závodu jako právě tento klíčový tah.
Jezdec Red Bullu Yuki Tsunoda převzal plnou odpovědnost za vážnou nehodu, ke které došlo během první části kvalifikace na Velkou cenu Emilia Romagna.