Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.
Gabriel Bortoleto, který se v roce 2025 připojil k Formuli 1 jako nováček, měl za sebou slibnou kariéru v nižších kategoriích, kde získal tituly ve svých prvních sezonách ve Formuli 2 a Formuli 3. I přesto se v jeho premiérové sezoně ve F1 nachází daleko od předních pozic, přičemž jeho nejlepší výsledek dosud byl 14. místo v Číně, zatímco stále hledá své první body.
Bortoleto přiznal, že přechod na vyšší úroveň není snadný. „Není to jednoduché, pokud mám být upřímný,“ řekl nováček. „Přicházíte z dvou šampionátů, kde jste zvyklí být v popředí, vítězit nebo se dostávat na pódium. Teď je pro nás už mega úspěch, pokud se dostaneme do Q2 nebo bojujeme o Q3,“ cituje brazilčana web F1.
I přesto si mladý Brazilec uvědomuje, že podobné těžkosti zažili i další jezdci, kteří se později etablovali jako úspěšní, jako například George Russell. „Vždycky tu někdo platí tuto cenu na začátku,“ vysvětlil Bortoleto. „Pokud se podíváte na George Russella, v jeho první sezoně asi nezískal ani bod. A teď je jedním z nejlepších jezdců na gridu, neustále bojuje o pódium. Je to všechno o trpělivosti.“
Bortoleto připustil, že v současné situaci nemůže dělat nic jiného, než se učit a zlepšovat jako jezdec. „Není to realistické, že teď bojuji o body,“ řekl. „Nejsem tam já, ani Nico. Nikdo z nás není v této chvíli konkurenceschopný čistou rychlostí.“
Přestože začátek sezony pro Kick Sauber nebyl ideální, Bortoleto věří, že tým může v průběhu roku zaznamenat pokrok. „Teď musíme nasměrovat tým správným směrem ve vývoji auta,“ uzavřel. „V tomto sportu se může stát cokoliv. Takže nesmíme vzdát.“
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.
Red Bull Racing se v roce 2026 chystá představit vlastní pohonné jednotky, které vyvinul ve spolupráci s Fordem. Šéf týmu Christian Horner je nadšený z tohoto kroku, i když si je vědom rizika, které s ním souvisí.
Lewis Hamilton čelí jednomu z nejtěžších období své kariéry, což potvrzuje i renomovaný novinář Mark Hughes. V Džiddě utrpěl pravděpodobně svou nejtvrdší porážku od týmového kolegy, což zdůrazňuje složitost jeho současné situace.
Zak Brown očekává, že mezi Norrisem a Piastrim může v budoucnu dojít ke střetu kvůli jejich ambicím. Zdůraznil však, že McLaren má jasná pravidla a silné vedení, aby podobné situace zvládl.
Isack Hadjar musel na cestě do Formule 1 překonat mnoho překážek, ale nyní, když dostal šanci, ji využívá naplno a zanechává silný dojem.
George Russell, pilot Mercedesu, je přesvědčen, že jeho tým je po pěti závodech v sezóně 2025 „mnohem blíže“ lídrovi šampionátu McLarenu, než se původně očekávalo. Podle Russella se Mercedesu podařilo výrazně zúžit rozdíl a teď už je zcela jasné, že McLaren není jediným tým, který má šanci na titul.
Bývalý pilot F1 Gijs van Lennep tvrdí, že Max Verstappen už dávno dokázal svou výjimečnost a není třeba čekat na konec jeho kariéry. Podle něj si Verstappen své místo mezi nejlepšími zasloužil už nyní.
Lewis Hamilton nezažívá ve Ferrari zrovna pohádkový příběh. Teď se k názoru Ralfa Schumachera přidal i bývalý jezdec Red Bullu, který se domnívá, že britský šampion by po sezoně 2025 mohl Formuli 1 definitivně opustit.
Carlos Sainz se stal oficiálním ambasadorem nadcházející Velké ceny Španělska, která se poprvé pojede v Madridu. Tímto krokem nejen posiluje svou pozici mezi domácími fanoušky, ale i pomáhá zvyšovat prestiž této nové městské Grand Prix.