Lewis Hamilton se ve Spa roztočil v šikaně Bus Stop po zablokování zadních kol a kvalifikaci tak nedokončil podle představ. Do sobotního sprintu odstartuje až z 18. místa.
Lewis Hamilton zažil ve Spa nepříjemný obrat, když se v první části sprintové kvalifikace (SQ1) roztočil v poslední šikaně po zablokování zadních kol. Sedminásobný mistr světa tak do sobotního sprintu odstartuje až z 18. místa, což je pro britského pilota Ferrari hořký výsledek po náročných přípravách. Incident byl natolik neobvyklý, že i komentátor Sky Sports F1 a bývalý jezdec Martin Brundle jej označil za "velmi nezvyklý", informuje Motorsport.com.
„Jeho zadní náprava se při brzdění rozpadla – to je velmi neobvyklé,“ komentoval Brundle. „Nemyslím si, že by tím byl někdo překvapený víc než sám Lewis Hamilton.“
Hamilton po kvalifikaci neukrýval frustraci. Na dotaz, zda incident způsobil právě zámek zadních kol, odpověděl stručně: „Poprvé v kariéře, co se mi tohle stalo.“ Ke svému pocitu z vozu dodal jen: „Nebylo to dobré. Ani není moc co říct.“ I přes zklamání ale zůstává odhodlaný: „Zítřek je nový den. Samozřejmě jsem frustrovaný, do tohohle šlo hodně práce a výsledek je prostě špatný. Doufám, že to zítra bude lepší.“
Zajímavou poznámku přidal i další expert Sky Sports a bývalý pilot Anthony Davidson. Překvapilo ho, že Hamilton okamžitě převzal odpovědnost, přestože šlo o technickou komplikaci. „Je zvláštní, že to vzal na sebe. Až si to znovu přehraje a projde si data s inženýry, možná svůj názor změní,“ uvedl Davidson. „Bylo tam jasně vidět zadní zablokování. A to není něco, co jezdec může snadno způsobit, pokud si vyloženě nepohrál s brzdovou rovnováhou.“
Davidson také připomněl, že dnešní F1 vozy nejsou tak mechanicky intuitivní jako dříve. „Dnešní auta nejsou moc analogová. Je těžké udělat něco špatně, když řídíte přes elektroniku a pádla. Ať už Hamilton říká cokoliv, vůz ho v tomhle prostě zradil.“
Na druhé straně boxu Ferrari panovala o poznání lepší nálada. Charles Leclerc zvládl kvalifikaci bez větších komplikací a do sprintu odstartuje ze čtvrtého místa. Pole position si zajistil Oscar Piastri na McLarenu, následovaný Maxem Verstappenem a Lando Norrisem. Pro Hamiltona bude sobotní sprint především výzvou k návratu zpět do bodovaného pásma.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.