Lewis Hamilton se ve Spa roztočil v šikaně Bus Stop po zablokování zadních kol a kvalifikaci tak nedokončil podle představ. Do sobotního sprintu odstartuje až z 18. místa.
Lewis Hamilton zažil ve Spa nepříjemný obrat, když se v první části sprintové kvalifikace (SQ1) roztočil v poslední šikaně po zablokování zadních kol. Sedminásobný mistr světa tak do sobotního sprintu odstartuje až z 18. místa, což je pro britského pilota Ferrari hořký výsledek po náročných přípravách. Incident byl natolik neobvyklý, že i komentátor Sky Sports F1 a bývalý jezdec Martin Brundle jej označil za "velmi nezvyklý", informuje Motorsport.com.
„Jeho zadní náprava se při brzdění rozpadla – to je velmi neobvyklé,“ komentoval Brundle. „Nemyslím si, že by tím byl někdo překvapený víc než sám Lewis Hamilton.“
Hamilton po kvalifikaci neukrýval frustraci. Na dotaz, zda incident způsobil právě zámek zadních kol, odpověděl stručně: „Poprvé v kariéře, co se mi tohle stalo.“ Ke svému pocitu z vozu dodal jen: „Nebylo to dobré. Ani není moc co říct.“ I přes zklamání ale zůstává odhodlaný: „Zítřek je nový den. Samozřejmě jsem frustrovaný, do tohohle šlo hodně práce a výsledek je prostě špatný. Doufám, že to zítra bude lepší.“
Zajímavou poznámku přidal i další expert Sky Sports a bývalý pilot Anthony Davidson. Překvapilo ho, že Hamilton okamžitě převzal odpovědnost, přestože šlo o technickou komplikaci. „Je zvláštní, že to vzal na sebe. Až si to znovu přehraje a projde si data s inženýry, možná svůj názor změní,“ uvedl Davidson. „Bylo tam jasně vidět zadní zablokování. A to není něco, co jezdec může snadno způsobit, pokud si vyloženě nepohrál s brzdovou rovnováhou.“
Davidson také připomněl, že dnešní F1 vozy nejsou tak mechanicky intuitivní jako dříve. „Dnešní auta nejsou moc analogová. Je těžké udělat něco špatně, když řídíte přes elektroniku a pádla. Ať už Hamilton říká cokoliv, vůz ho v tomhle prostě zradil.“
Na druhé straně boxu Ferrari panovala o poznání lepší nálada. Charles Leclerc zvládl kvalifikaci bez větších komplikací a do sprintu odstartuje ze čtvrtého místa. Pole position si zajistil Oscar Piastri na McLarenu, následovaný Maxem Verstappenem a Lando Norrisem. Pro Hamiltona bude sobotní sprint především výzvou k návratu zpět do bodovaného pásma.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.