Lewis Hamilton jasně prohlásil, že nechce dopadnout jako Fernando Alonso nebo Sebastian Vettel ve Ferrari, kteří nedokázali získat titul. Zdůraznil, že k úspěchu potřebuje nejen odhodlání, ale i silný tým a správnou strategii.
Lewis Hamilton jasně vyjádřil svou odhodlanost nepodlehnout stejnému osudu jako Fernando Alonso a Sebastian Vettel, kteří během svého působení ve Ferrari nedokázali získat světový titul. Po vzoru svých velkých rivalů se i on rozhodl přijmout výzvu a stát se jezdcem, který ukončí dlouhé čekání Scuderie na další mistrovský šampionát.
Ferrari totiž od roku 2007, kdy titul získal Kimi Räikkönen, nedokázalo přivést k titulu žádného z jezdců, kteří měli tuto ambici. Alonso i Vettel skončili v čele šampionátu těsně za svými soupeři, a přesto se nedočkali vytoužené trofeje. Hamiltonova první sezóna v týmu však zatím neprobíhá podle představ – ačkoliv dokázal vyhrát sprint v Číně, na stupně vítězů v hlavních závodech stále čeká.
Během přestávky mezi Velkou cenou Velké Británie a Belgie Hamilton prozradil, že vedl intenzivní diskuse s vedením Ferrari, včetně předsedy Johna Elkanna, generálního ředitele Benedetta Vigny a šéfa týmu Freda Vasseura. Připravil také sérii dokumentů, které mají podle něj pomoci týmu lépe fungovat a usnadnit cestu k vítězstvím.
Hamilton zdůraznil, že Ferrari má obrovský potenciál, který ale podle něj zatím nenaplňuje kvůli složité struktuře týmu a nevyužitým možnostem. „Je to velká organizace s mnoha prvky, které nefungují tak, jak by měly,“ řekl a dodal, že je potřeba „prověřit každou oblast a přimět hlavní rozhodující lidi ke změnám.“
V rozhovoru Hamilton připomněl slavné jezdce, kteří za Ferrari závodili v posledních dvaceti letech – Kimiho Räikkönena, Fernanda Alonsa a Sebastiana Vettela. Přestože všichni byli mistry světa, Alonso ani Vettel s Ferrari titul nezískali, a právě tomuto osudu se Hamilton chce za každou cenu vyhnout. „Proto dělám víc než jen jezdit,“ vysvětlil. „I když je kultura ve Ferrari odlišná, vím, že pokud budeme pokračovat stejnou cestou jako dřív, skončíme se stejnými výsledky.“
Hamilton také ocenil rychlost a ochotu týmu reagovat na změny a zlepšovat se, přestože je stále mnoho práce před nimi. „Snažím se budovat spojence v rámci organizace a motivovat je. Jsem tady, abych vyhrál, a teď přichází zásadní chvíle.“
Na závěr Hamilton zdůraznil, že pevně věří v budoucnost Ferrari. „Tým má podle mě potenciál získat víc mistrovských titulů,“ řekl. „Už teď má bohatou historii, ale během mého působení je mým jediným cílem přidat k ní další slavnou kapitolu.“
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.