GP Brazílie - Interlagos; Jak probíhala kvalifikace na VC Brazílie?
Kvalifikaci na VC Brazílie doprovázela hrozba deště už od začátku, některé piloty trápily technické problémy, Ericsson před kvalifikací měnil motor a Vettel měl ještě na začátku Q1 rozebranou podlahu auta. Mezi prvními na trať vyjely i mercedesy, které nechtěly riskovat případnou změnu počasí. Hamilton se zařadil na první místo a za něj kolega Rosberg.
Za Mercedes se zařadili piloti Ferrari, Red Bullu a Williamsu - zatím bez Vettela, na jehož voze se pracovalo i několik minut po začátku tréninku. Své rychlé kolo dokončil asi v polovině tréninku a zařadil se za Räikkönena na 5. místo. Už v kvalifikaci se objevují náznaky velkého boje o 4. místo v poháru konstruktérů, Williams se zdá být na Interlagosu 4. silou, zatímco Force India se trápí až v druhé desítce.
Pět minut před koncem hrozilo vypadnutí Buttonovi, Wehrleinovi, Oconovi, Nasrovi, Ericssonovi a Magnussenovi. Na hraně vypadnutí byli Palmer a Pérez. S postupem se trápil Button, první pokus o záchranu se mu nepovedl a stejně tak ani ten druhý, v obou několikrát silně probrzdil. Nakonec se nezachránil nikdo, komu pět minut před koncem hrozilo vypadnutí. Možná to mělo na svědomí několik kapek, které se snesly na okruh na konci první části kvalifikace.
V Q1 vypadli: Button, Magnussen, Wehrlein, Ocon, Ericsson a Nasr.
Q2Mercedesy se zase na trati objevily mezi prvními, a to na měkkých pneumatikách. Na čelo se hned umístil Hamilton, Rosberg na něj ztratil více než desetinu sekundy. Po prvních pokusech se za ně umístil Verstappen, Vettel, Ricciardo, Räikkönen, Bottas, Alonso, Hülkenberg, Pérez a Massa na 11. příčce. Tím se souboj Force India - Willams komplikuje.
Mimo postup se pět minut před koncem ocitli Massa, Palmer, Sainz, Kvjat, Grosjean a Gutierrez. Massa se posledním pokusem posunul mezi první desítku, nakonec jeho i Bottase vytlačily force indie a Grosjean.
V Q2 vypadli: Bottas, Gutierrez, Massa, Kvjat, Sainz a Palmer.
Q3Mercedesy tradičně hned vyjely na trať, Hamilton zajel dosud nejrychlejší kolo za 1:10,860 min, Rosberg se zařadil hned za něj se ztrátou více než desetiny sekundy. Další příčky po prvních pokusech patřily Verstappenovi, Vettelovi, Ricciardovi, Räikkonenovi, Alonsovi, Hülkenbergovi a devátému Pérezovi. Mercedesy měly na ostatní náskok přes půl sekundy.
Grosjean se na trať vydal v době, kdy na ní nebyl nikdo jiný a zařadil se solidním kolem na 7. místo za Räikkönena. Hamilton se v druhém pokusu zlepšil, stejně tak se zlepšil i Rosberg, ale na týmového kolegu ztratil desetinu sekundy. Dobré kolo předvedl Räikkönen, který si polepšil na třetí příčku.
Lewis Hamilton se zastal Kimiho Antonelliho, který prochází složitějším obdobím v první sezóně u Mercedesu. Podle něj je důležité dát mladému jezdci čas a podporu, protože úspěch přichází s trpělivostí a učením.
George Russell přiznal, že jednání o prodloužení smlouvy s Mercedesem byla náročná a zahrnovala nejen finanční otázky, ale i vzájemnou důvěru a vizi. Přesto zdůraznil svou loajalitu týmu a optimismus ohledně budoucnosti, zejména s blížícími se změnami v roce 2026.
Spekulace končí. Max Verstappen oficiálně potvrdil věrnost Red Bullu. Tým se tak může před rozhodujícími závody sezony opřít o svou klíčovou hvězdu.
Red Bull potvrdil, že Gianpiero Lambiase se na Velké ceně Maďarska vrátí jako hlavní závodní inženýr Maxe Verstappena. Jeho návrat týmu zajistí stabilitu a zkušenosti před důležitým závodem.
Šéf Williamsu James Vowles varuje, že tým může být v Maďarsku méně konkurenceschopný, přestože nový upgrade vozu ve Spa fungoval. Hungaroring podle něj odhalí limity vozu, který lépe sedí rychlým tratím.
Max Verstappen přiznal, že při obhajobě svých manévrů u komisařů často cituje Ayrtona Sennu. Používá jeho slavná slova: „Pokud už nezkusíš mezeru, která tam je, nejsi závodník.“
Max Verstappen potvrdil setrvání u Red Bullu i pro sezonu 2026, ačkoliv jeho budoucnost byla dlouho předmětem spekulací. Jeho rozhodnutí přichází v době příprav na novou motorovou éru Formule 1.
Red Bull nasadil Yukimu Tsunodovi novou specifikaci podlahy před kvalifikací na Grand Prix Belgie. Tento krok se vyplatil a zlepšil jeho výkon.
Lewis Hamilton přiznal, že intenzita ve Ferrari je mnohem větší, než si dokázal představit. Přechod z Mercedesu do italského týmu pro něj znamenal zásadní kulturní i pracovní změnu.
Frédéric Vasseur prodloužil smlouvu a nadále povede tým Ferrari ve Formuli 1. Tým tím vyjadřuje důvěru v jeho dosavadní práci a směr, kterým Scuderii vede.
Nico Rosberg varuje George Russella během jednání o smlouvě s Totem Wolffem. Doporučuje mu být opatrný a pečlivě zvážit všechny důsledky dlouhodobého závazku.
Fred Vasseur uvedl, že přestože výsledky v Belgii byly různorodé, v týmu panuje pozitivní atmosféra. Všichni jsou optimističtí a plně soustředění na další kroky vedoucí ke zlepšení.