GP Brazílie - Interlagos; Jak probíhala kvalifikace na VC Brazílie?
Kvalifikaci na VC Brazílie doprovázela hrozba deště už od začátku, některé piloty trápily technické problémy, Ericsson před kvalifikací měnil motor a Vettel měl ještě na začátku Q1 rozebranou podlahu auta. Mezi prvními na trať vyjely i mercedesy, které nechtěly riskovat případnou změnu počasí. Hamilton se zařadil na první místo a za něj kolega Rosberg.
Za Mercedes se zařadili piloti Ferrari, Red Bullu a Williamsu - zatím bez Vettela, na jehož voze se pracovalo i několik minut po začátku tréninku. Své rychlé kolo dokončil asi v polovině tréninku a zařadil se za Räikkönena na 5. místo. Už v kvalifikaci se objevují náznaky velkého boje o 4. místo v poháru konstruktérů, Williams se zdá být na Interlagosu 4. silou, zatímco Force India se trápí až v druhé desítce.
Pět minut před koncem hrozilo vypadnutí Buttonovi, Wehrleinovi, Oconovi, Nasrovi, Ericssonovi a Magnussenovi. Na hraně vypadnutí byli Palmer a Pérez. S postupem se trápil Button, první pokus o záchranu se mu nepovedl a stejně tak ani ten druhý, v obou několikrát silně probrzdil. Nakonec se nezachránil nikdo, komu pět minut před koncem hrozilo vypadnutí. Možná to mělo na svědomí několik kapek, které se snesly na okruh na konci první části kvalifikace.
V Q1 vypadli: Button, Magnussen, Wehrlein, Ocon, Ericsson a Nasr.
Q2Mercedesy se zase na trati objevily mezi prvními, a to na měkkých pneumatikách. Na čelo se hned umístil Hamilton, Rosberg na něj ztratil více než desetinu sekundy. Po prvních pokusech se za ně umístil Verstappen, Vettel, Ricciardo, Räikkönen, Bottas, Alonso, Hülkenberg, Pérez a Massa na 11. příčce. Tím se souboj Force India - Willams komplikuje.
Mimo postup se pět minut před koncem ocitli Massa, Palmer, Sainz, Kvjat, Grosjean a Gutierrez. Massa se posledním pokusem posunul mezi první desítku, nakonec jeho i Bottase vytlačily force indie a Grosjean.
V Q2 vypadli: Bottas, Gutierrez, Massa, Kvjat, Sainz a Palmer.
Q3Mercedesy tradičně hned vyjely na trať, Hamilton zajel dosud nejrychlejší kolo za 1:10,860 min, Rosberg se zařadil hned za něj se ztrátou více než desetiny sekundy. Další příčky po prvních pokusech patřily Verstappenovi, Vettelovi, Ricciardovi, Räikkonenovi, Alonsovi, Hülkenbergovi a devátému Pérezovi. Mercedesy měly na ostatní náskok přes půl sekundy.
Grosjean se na trať vydal v době, kdy na ní nebyl nikdo jiný a zařadil se solidním kolem na 7. místo za Räikkönena. Hamilton se v druhém pokusu zlepšil, stejně tak se zlepšil i Rosberg, ale na týmového kolegu ztratil desetinu sekundy. Dobré kolo předvedl Räikkönen, který si polepšil na třetí příčku.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.