Jubilejní 50. Grand Prix Velké Británie, která se odehrává na bývalém letišti situovaném zhruba 50 km od Northamptonu, přivítá 10. závod letošní sezóny. V prvním tréninku máme možnost vidět dva mladíky nahrazující stabilní piloty a přetahovanou Mercedesu
Nad tratí se převalovala zlověstná mračna, vzduch (15°C) a trať (18°C) byly teplotně téměř shodné, poměrně silný vítr vykazoval 17,3 km/h a vlhkost vzduchu 91 % slibovala možný déšť, ale predikce jeho přítomnost nenaznačovala... tedy zatím.
Trať se poměrně rychle začala zaplňovat a piloti s ohledem na dodané pneu (měkké, středně tvrdé a tvrdé) většinou vyjížděly na bíle označených pneumatikách. První čas a tedy měřítko ale položil Ricciardo (1:37,297) na oranžové sadě gum. Stejně tak učinil i Verstappem, který ho záhy překonal - 1:36,973. Oba piloti Red Bullu zvolili tvrdé pneumatiky.
Po deseti minutách tréninku se na trati objevil Vettel a na jeho Ferrari druhá varianta ochrany kokpitu Halo. Jestli někdo doufal, že Němec předvede alespoň jedno rychlé kolo se srovnatelným časem, byl zklamán: po instalačním kole se Halo 2 na rudém maranellském voze vrátilo do boxů a Vettel pokračoval bez této "ozdoby".
V týmech Haas a Renault dostali šanci dva mladíci. Víc byl zpočátku vidět Charles Leclerc, který zaujal Gutiérrezovo místo, leč bohužel v méně lichotivé souvislosti. Hned zpočátku svého prvního stintu vyjel v úseku Becketts z trati a po půlhodině dokonce vykroužil v zatáčce Village hodiny. S dalším "náhradníkem" Estebanem Oconem ale zajížděli hodně podobné časy.
Když se na trať dostaly Mercedesy, Hamilton neopomněl zamáváním pozdravit své příznivce kolem trati, a začala přetahovaná o průběžné vedení. Hamilton měl ve svém prvním kole jisté problémy, proto ho vypustil (1:42,106) a dal tak šanci týmovému kolegovi. Ten stanovil první výzvu v podobě hodnoty 1:34,855, kterou posléze ještě stáhl: 1:33,484. Hamilton kontroval 1:33,318 a pojistil svůj výkon rychlým kolem 1:32,827. Rosberg se ještě dostal ke slovu (1:32,645), což Hamilton opět překonal a stanovil maximum první poloviny pátečních jízd - 1:32,478.
Smolařem první poloviny byl Marcus Ericsson, u jehož sauberu se mechanici potýkali s technickými problémy. Švéd tak vyjel na trať pouze k šesti instalačním kolům a nezaznamenal po dvě třetiny tréninku jediný čas. To Alonso se mohl těšit z dobrého působení na trati a po 42. minutách, kdy všechny vozy zamířily do boxů, se těšil průběžnému třetímu místu - 1:34,288. Před ním byly oba Mercedesy, za sebou nechal Vettela a Verstappena.
Do druhé části opět vpadly Mercedesy, stále na středně tvrdé směsi, a Rosberg poslal Hamiltonovi navštívenku v podobě průběžného nejrychlejšího času. Jenže i na ten našel Hamilton odpověď. Překvapením byl třetí Hülkenberg, který jako jeden z prvních nasadil měkké pneu, ačkoliv bylo evidentní, že okruh této směsi příliš nepřál, některé týmy ji vůbec nepoužily, Red Bull dokonce nechal Verstappena jet pouze na tvrdých pneu a Holanďan se na nich dokázal zlepšit. Také Räikkönen s novou smlouvou v kapse na měkké sadě pneumatik opustil třinácté místo a posunul se na rozhradní první a druhé pětice.
V závěrečné části tréninku se týmy věnovaly více závodním simulacím, takže časy začaly padat k hranici 1:36 - 1:37. Rosberg hlásil svému týmu potíže s nadměrnou spotřebou, později hartusil i na systém DRS. Aby mu to nebylo líto, na samotném konci se ozval svým inženýrům i Vettel, u jehož Ferrari opět zlobila převodovka.
Po odmávnutí si ještě všichni piloti vyzkoušeli startovní proceduru na slotech, takže jsme mohli v pomyslné druhé řadě vidět třeba Nasrův sauber. Mercedesy byly jedinými vozy, které prolomily hranici 1:32,0.
V boxech jsme viděli i několik zajímavých tváří, například vlastníka stáje Force India Vijay Mallyiu, v boxech Haasu zase pobývala další jezdecká naděje Santino Ferrucci, chyběl nesměl ani trojnásobný mistr světa sir Jackie Stewart.
Zůstává otázkou, zda za dvě hodiny nebude v Silverstone nadbytek vláhy, na neděli jsou dokonce hlášeny bouřky, takže by to nebylo nic zvláštního. Jinak je vše ve starých intencích - Mercedes vede, Ferrari a Red Bull se tahají o druhé místo a občas do toho promluví stále rychlejší Force India.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.