INTERLAGOS - ZÁVOD; Jak probíhala Velká cena Brazílie?
Dnes se ocitáme na okruhu Carlose Pace, počasí nám zatím přeje, neprší. Avšak je tu asi 60% možnost deště v první hodině závodu.
Jezdci se rozjíždí do zaváděcího kola kromě Sainze, ten bude startovat z konce pit lane. Máme zde velmi krátké kolo, takže pilotům netrvá zaváděcí kolo dlouho.
Máme zde start! Rosberg si drží první místo, Bottas se dostává za obě ferrari, která jsou na 2. a 3. místě. Sainz si moc nezazávodil, skončil ve druhém sektoru, máme zde žluté vlajky. Na safety car to nevypadá.
Žluté vlajky už nevlají a Ricciardo již ve 4. kole míří do boxů. Na špičce nejsou rozdíly příliš velké, mercedesy překvapivě příliš neujíždí, jak bylo zvykem v předchozích velkých cenách.
Ricciardo má problém dostat se před manory, Will Stevens mu zabral skoro celé kolo, v prostřední sekci okruhu do něj Ricciardo málem narazil.
V 11. kole je do boxů povoláván Massa, doprovázejí ho i Kvjat, Pérez a Grosjean. V dalším kole v boxech Bottas a Verstappen, Fin jde na tvrdší směs.
Vě 13. kole se chystají na zastávky u Ferrari, první je u svých mechaniků Räikkönen. Do boxů je povoláván i Rosberg z 1. místa. A taky tam i míří, zastávky byla mírně delší, v boxech i Vettel.
Hamilton je v boxech jako poslední ze špice, zařazuje se za Rosberga o 1,7 s. Brit Němce však začíná stahovat.
Hamilton tlačí na pilu, dotáhl se na Rosberga na rozdíl 0,5 s. Tím pádem může využít DRS. Hamilton se však v technické části trati musí lehce vzdálit, aby si úplně nezničil pneumatiky. Na boxové zídce Mercedesu je situace napjatá.
Hamilton stále tlačí - už po několik kol - jak dlouho mu vydrží pneumatiky? Jeho problém je, že v prostřední části okruhu na Rosberga vždy ztratí a při nájezdu na cílovou rovinku je vždy daleko. Z boxů zní povzbudivá informace, degradace Hamiltonových pneumatik je nízká.
Hamilton povoluje tempo a Rosberg se vzdaluje tak, že Hamilton už je mimo dosah DRS. Ve 29. kole jede Ricciardo opět do boxů a řadí se na 17. místo. Když Verstappen předjížděl Péreze v 1. zatáčce, oba jezdci svedli tak tvrdý souboj, že na další rovince toho využil i Grosjean, který Péreze také předjel.
Ferrari zkouší alternativní strategii, v 33. kole míří Vettel do boxů pro měkčí pneumatiky, v dalším kole jede do boxů i Rosberg z prvního místa, ale volí tvrdé pneumatiky.
Hamilton má hammer time, do boxů míří pro tvrdší pneumatiky. Brit se zařadil za bojující dvojici Alonso-Räikkönen - samozřejmě byl Alonso o kolo zpět. Hamilton však nemá problém předjet oba piloty. Pro Rosberga platí plán B.
Vettel je puštěn před svého týmového kolegu, který má na svém kontě o zastávku v boxech méně. Ve 42. kole je v boxech Bottas.
Ve 46. kole je Hamilton o vteřinu rychlejší než Rosberg. Stahování Rosberga dále pokračuje, rozdíl je 2 s. Iceman ve 47. kole v boxech. O kolo později jede do pit lane i Vettel, dostává tvrdší pneumatiky.
V boxech je i Nico Rosberg! Má nasazeny taktéž tvrdší pneumatiky. O kolo později tam míří i Hamilton. Oba piloti i po zastávkách pokračují v nezměněném pořadí.
Hamilton dále tlačí na pilu a dotahuje Rosberga na vteřinu. Rozdíl mezi nimi je velmi proměnlivý, protože se oba prodírají piloty o kolo pozadu.
Hamilton byl tak zabrán do nadávání Grosjeanovi, že jej nechtěl pustit, až škaredě probrzdil. Rozdíl mezi ním a Rosbergem zůstává okolo 1,5 s.
Podle předpovědi by už do konce závodu nemělo pršet. Max Verstappen v 69. kole předjíždí Maldonada, Hamilton ztrácí na Rosberga už přes 5 vteřin. Vettel je nicméně za Hamiltonem devět sekund.
A je tu konec závodu, který vyhrává Nico Rosberg, za ním dojíždí Lewis Hamilton a Sebastian Vettel.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.