INTERLAGOS - ZÁVOD; Jak probíhala Velká cena Brazílie?
Dnes se ocitáme na okruhu Carlose Pace, počasí nám zatím přeje, neprší. Avšak je tu asi 60% možnost deště v první hodině závodu.
Jezdci se rozjíždí do zaváděcího kola kromě Sainze, ten bude startovat z konce pit lane. Máme zde velmi krátké kolo, takže pilotům netrvá zaváděcí kolo dlouho.
Máme zde start! Rosberg si drží první místo, Bottas se dostává za obě ferrari, která jsou na 2. a 3. místě. Sainz si moc nezazávodil, skončil ve druhém sektoru, máme zde žluté vlajky. Na safety car to nevypadá.
Žluté vlajky už nevlají a Ricciardo již ve 4. kole míří do boxů. Na špičce nejsou rozdíly příliš velké, mercedesy překvapivě příliš neujíždí, jak bylo zvykem v předchozích velkých cenách.
Ricciardo má problém dostat se před manory, Will Stevens mu zabral skoro celé kolo, v prostřední sekci okruhu do něj Ricciardo málem narazil.
V 11. kole je do boxů povoláván Massa, doprovázejí ho i Kvjat, Pérez a Grosjean. V dalším kole v boxech Bottas a Verstappen, Fin jde na tvrdší směs.
Vě 13. kole se chystají na zastávky u Ferrari, první je u svých mechaniků Räikkönen. Do boxů je povoláván i Rosberg z 1. místa. A taky tam i míří, zastávky byla mírně delší, v boxech i Vettel.
Hamilton je v boxech jako poslední ze špice, zařazuje se za Rosberga o 1,7 s. Brit Němce však začíná stahovat.
Hamilton tlačí na pilu, dotáhl se na Rosberga na rozdíl 0,5 s. Tím pádem může využít DRS. Hamilton se však v technické části trati musí lehce vzdálit, aby si úplně nezničil pneumatiky. Na boxové zídce Mercedesu je situace napjatá.
Hamilton stále tlačí - už po několik kol - jak dlouho mu vydrží pneumatiky? Jeho problém je, že v prostřední části okruhu na Rosberga vždy ztratí a při nájezdu na cílovou rovinku je vždy daleko. Z boxů zní povzbudivá informace, degradace Hamiltonových pneumatik je nízká.
Hamilton povoluje tempo a Rosberg se vzdaluje tak, že Hamilton už je mimo dosah DRS. Ve 29. kole jede Ricciardo opět do boxů a řadí se na 17. místo. Když Verstappen předjížděl Péreze v 1. zatáčce, oba jezdci svedli tak tvrdý souboj, že na další rovince toho využil i Grosjean, který Péreze také předjel.
Ferrari zkouší alternativní strategii, v 33. kole míří Vettel do boxů pro měkčí pneumatiky, v dalším kole jede do boxů i Rosberg z prvního místa, ale volí tvrdé pneumatiky.
Hamilton má hammer time, do boxů míří pro tvrdší pneumatiky. Brit se zařadil za bojující dvojici Alonso-Räikkönen - samozřejmě byl Alonso o kolo zpět. Hamilton však nemá problém předjet oba piloty. Pro Rosberga platí plán B.
Vettel je puštěn před svého týmového kolegu, který má na svém kontě o zastávku v boxech méně. Ve 42. kole je v boxech Bottas.
Ve 46. kole je Hamilton o vteřinu rychlejší než Rosberg. Stahování Rosberga dále pokračuje, rozdíl je 2 s. Iceman ve 47. kole v boxech. O kolo později jede do pit lane i Vettel, dostává tvrdší pneumatiky.
V boxech je i Nico Rosberg! Má nasazeny taktéž tvrdší pneumatiky. O kolo později tam míří i Hamilton. Oba piloti i po zastávkách pokračují v nezměněném pořadí.
Hamilton dále tlačí na pilu a dotahuje Rosberga na vteřinu. Rozdíl mezi nimi je velmi proměnlivý, protože se oba prodírají piloty o kolo pozadu.
Hamilton byl tak zabrán do nadávání Grosjeanovi, že jej nechtěl pustit, až škaredě probrzdil. Rozdíl mezi ním a Rosbergem zůstává okolo 1,5 s.
Podle předpovědi by už do konce závodu nemělo pršet. Max Verstappen v 69. kole předjíždí Maldonada, Hamilton ztrácí na Rosberga už přes 5 vteřin. Vettel je nicméně za Hamiltonem devět sekund.
A je tu konec závodu, který vyhrává Nico Rosberg, za ním dojíždí Lewis Hamilton a Sebastian Vettel.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.