INTERLAGOS - ZÁVOD; Jak probíhala Velká cena Brazílie?
Dnes se ocitáme na okruhu Carlose Pace, počasí nám zatím přeje, neprší. Avšak je tu asi 60% možnost deště v první hodině závodu.
Jezdci se rozjíždí do zaváděcího kola kromě Sainze, ten bude startovat z konce pit lane. Máme zde velmi krátké kolo, takže pilotům netrvá zaváděcí kolo dlouho.
Máme zde start! Rosberg si drží první místo, Bottas se dostává za obě ferrari, která jsou na 2. a 3. místě. Sainz si moc nezazávodil, skončil ve druhém sektoru, máme zde žluté vlajky. Na safety car to nevypadá.
Žluté vlajky už nevlají a Ricciardo již ve 4. kole míří do boxů. Na špičce nejsou rozdíly příliš velké, mercedesy překvapivě příliš neujíždí, jak bylo zvykem v předchozích velkých cenách.
Ricciardo má problém dostat se před manory, Will Stevens mu zabral skoro celé kolo, v prostřední sekci okruhu do něj Ricciardo málem narazil.
V 11. kole je do boxů povoláván Massa, doprovázejí ho i Kvjat, Pérez a Grosjean. V dalším kole v boxech Bottas a Verstappen, Fin jde na tvrdší směs.
Vě 13. kole se chystají na zastávky u Ferrari, první je u svých mechaniků Räikkönen. Do boxů je povoláván i Rosberg z 1. místa. A taky tam i míří, zastávky byla mírně delší, v boxech i Vettel.
Hamilton je v boxech jako poslední ze špice, zařazuje se za Rosberga o 1,7 s. Brit Němce však začíná stahovat.
Hamilton tlačí na pilu, dotáhl se na Rosberga na rozdíl 0,5 s. Tím pádem může využít DRS. Hamilton se však v technické části trati musí lehce vzdálit, aby si úplně nezničil pneumatiky. Na boxové zídce Mercedesu je situace napjatá.
Hamilton stále tlačí - už po několik kol - jak dlouho mu vydrží pneumatiky? Jeho problém je, že v prostřední části okruhu na Rosberga vždy ztratí a při nájezdu na cílovou rovinku je vždy daleko. Z boxů zní povzbudivá informace, degradace Hamiltonových pneumatik je nízká.
Hamilton povoluje tempo a Rosberg se vzdaluje tak, že Hamilton už je mimo dosah DRS. Ve 29. kole jede Ricciardo opět do boxů a řadí se na 17. místo. Když Verstappen předjížděl Péreze v 1. zatáčce, oba jezdci svedli tak tvrdý souboj, že na další rovince toho využil i Grosjean, který Péreze také předjel.
Ferrari zkouší alternativní strategii, v 33. kole míří Vettel do boxů pro měkčí pneumatiky, v dalším kole jede do boxů i Rosberg z prvního místa, ale volí tvrdé pneumatiky.
Hamilton má hammer time, do boxů míří pro tvrdší pneumatiky. Brit se zařadil za bojující dvojici Alonso-Räikkönen - samozřejmě byl Alonso o kolo zpět. Hamilton však nemá problém předjet oba piloty. Pro Rosberga platí plán B.
Vettel je puštěn před svého týmového kolegu, který má na svém kontě o zastávku v boxech méně. Ve 42. kole je v boxech Bottas.
Ve 46. kole je Hamilton o vteřinu rychlejší než Rosberg. Stahování Rosberga dále pokračuje, rozdíl je 2 s. Iceman ve 47. kole v boxech. O kolo později jede do pit lane i Vettel, dostává tvrdší pneumatiky.
V boxech je i Nico Rosberg! Má nasazeny taktéž tvrdší pneumatiky. O kolo později tam míří i Hamilton. Oba piloti i po zastávkách pokračují v nezměněném pořadí.
Hamilton dále tlačí na pilu a dotahuje Rosberga na vteřinu. Rozdíl mezi nimi je velmi proměnlivý, protože se oba prodírají piloty o kolo pozadu.
Hamilton byl tak zabrán do nadávání Grosjeanovi, že jej nechtěl pustit, až škaredě probrzdil. Rozdíl mezi ním a Rosbergem zůstává okolo 1,5 s.
Podle předpovědi by už do konce závodu nemělo pršet. Max Verstappen v 69. kole předjíždí Maldonada, Hamilton ztrácí na Rosberga už přes 5 vteřin. Vettel je nicméně za Hamiltonem devět sekund.
A je tu konec závodu, který vyhrává Nico Rosberg, za ním dojíždí Lewis Hamilton a Sebastian Vettel.
Ferrari ztrácí dech – při ideálních podmínkách na kolo nestačí na Red Bull, McLaren ani Mercedes a podle všeho drží až čtvrtou příčku ve výkonnostním žebříčku.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.