Závod plný předjížděcích manévrů vyhrává Sebastian Vettel. Na druhém místě překvapivě dojíždí Kimi Räikkönen. Stejným překvapením je třetí Grosjean. Zklamání na opačné straně zaznamenává Button.
Na startovním roštu je oproti výsledkům kvalifikace pořadí ve dvou případech změněno, a to díky penalizacím za výměnu převodovky pro Pastora Maldonada a Michaela Schumachera. Oba se posunou na 21. respektive 22. místo. První osmička jezdců startuje na měkkých pneumatikách. Očekávají se tři zastávky v boxech, pro jezdce v druhé části startovního roštu jsou možné dvě.
Po startu si udržuje Vettel první pozici, na svém místě zůstává i Webber s Hamiltonem. Na čtvrté místo se dostává Grosjean. Na trati jsou krátce vyvěšeny žluté vlajky. Do boxů zajíždí Kovalainen s propíchnutou pneumatikou. Michael Schumacher se dostává na 16. místo, naopak na deváté místo se propadá Rosberg. Na 7. respektive 8. místo se propracovávají Räikkönen s Massou a ve třetím kole si pozice vystřídají.
Vettel hned oz začátku navyšuje náskok před Hamiltonem na 4 sekunkdy po 4 kolech. Mezitím se Grosjean dostává před Webbera.
Pořadí po 5 kolech: 1. Vettel, 2. Hamilton, 3. Grosjean, 4. Webber, 5. Alonso, 6. Button, 7. Räikkönen, 8. Massa, 9. Rosberg, 10. di Resta, 11. Perez, 12. Senna, 13. Kobajaši, 14. Vergne, 15. Maldonado, 16. Schumacher, 17. Ricciardo, 18. Petrov, 19. Hülkenberg, 20. Pic, 21. Glock, 22. de la Rosa, 23. Karthikeyan, 24. Kovalainen.
Start závodu (foto: Red Bull)
McLaren překvapivě nestačí blízkým soupeřům. Romain Grosjean se dostává na hlavní rovince v sedmém kole před Hamiltona a další výzvou je pro něj Vettel, jenž má ale již 5 sekund náskok. Räikkönen předjíždí Buttona.
V devátém kole přichází čas na první zasávky. Začíná Button, jenž si v předchozích kolech v rádiu stěžoval na pneumatiky a následuje ho Massa, o kolo později zajíždí Hamilton, který má ale problémy s výměnou pneumatiky a nastává podobný problém jako minulý víkend u Buttona. Dále je tam Alonso, Webber a další je následují. Většina jezdců mění na tvrdší směs.
Alonso okamžitě po výměně předjíždí Buttona a řadí se na průběžné 9. místo. O kolo později mu svůj úder Button vrací a své místo si bere zpět. Těsně za Alonsem jede Hamilton, který se snaží následovat Buttona. Mezitím zajíždí do boxů Vettel a pohodlně se vrací na první místo. Průběžně šestý Räikkönen doráží na Webbera a v zápětí jej předjíždí na cílové rovince za pomocí systému DRS.
Ve 14. kole se Hamilton dostává před Alonsa, a tím získává 8. místo.
Pořadí se neustále mění, díky široké trati s dlouhými rovinkami není předjíždění tak náročné. Dopředu doslova letí Räikkönen, který zajíždí nejrychlejší čas 1:38,
Hamiltonovi se oproti očekávání po kvalifikaci nedaří, a proto na základě radiové komunikace v 18. kole přechází na „plán B“. Co plán skrývá, se dozvíme v dalším průběhu závodu. Průběžně se nachází na 6. místě. Mezitím si Vettel stále pohodlně udržuje více než pětisekundový náskok před Grosjeanem. O dvě sekundy za ním jede Räikkönen, dále Webber, Button a Hamilton.
Mezitím je rozhodnuto o pozávodním řešení incidentu mezi Hamiltonem a Rosbergem.
Pořadí po 22 kolech na prvních 12 místech: 1. Vettel, 2. Grosjean, 3. Räikkönen, 4. Webber, 5. Button, 6. Hamilton, 7. Alonsko, 8. Rosberg, 9. Massa, 10. Perez, 11. Maldonado, 12. di Resta.
Kimi dnes týmu Red Bull pěkně zatápěl (foto: Red Bull)
Paul di Resta se v dalších kolech až za Massu, na kterého okamžitě začne vyvíjet tlak.
V 23. kole začíná další vlna zastávek. První přijíždí Rosberg, Massa a Button. O kolo později vjíždí do boxů Hamilton a jeho zastávka je opět velmi dlouhá – trvá 12 sekund. Mezitím se Alonso pouští do tvrdého boje s Rosbergem, který si ale drží svoji pozici. O kolo později to zkouší znovu, ale Rosberg jej vytlačuje mimo dráhu a stále se drží na 8. místě. Alonso se za to na Němce velmi zlobí. Za Alonsem jede na 10. místě Massa (+0,6s) a na 11. místě Hamilton (+0,6s)
Na trati jsou v 26. kole vyvěšeny žluté vlajky kvůli Maldonadovi, který po smyku na trati roztočil své auto a rozesel kolem sebe úlomky. Závod pro něj okamžitě končí. Mimo hru je také Pic. Na úplném chvostu jedou vozy HRT.
Vettel se po zastávce opět vrací na první místo, tentokrát ale ne před Grosjeana, ale před Räikkönena, který jej předjíždí a okamžitě mu ujíždí.
V 28. kole se Hamilton přiblížil Massovi natolik, že se mu jej na okamžit podaří předjet, Massa si ale výpad nenechá líbit a bere si své 10. místo zpět. Ve stejnou chvíli se o předjetí di Resty snaží Webber. To se mu v zápětí daří a dostává se na 4. místo. Za nimi jede na 6. místě Button. Michael Schumacher krouží na místě 13.
V 34. kole se Räikkönen už téměř dotáhl na Vettela, jeho náskok se snížil na 0,76s. a v kole 35 už je na něj doslova nalepený. První pokus o předjetí nevychází a Vettel mu lehce poodjíždí. Další pokus přichází o kolo později, Vettel ale mění v poslední chvíli stopu a dostává Räikkönena na vnějšek. Další neúspěšný pokus.
V 37. kole přichází třetí vlna zastávek. Jako jeden z prvních je v boxech opět Rosberg a Hamilton. Räikkönen stále tlačí na Vettela. V 39. kole dochází k boji v boxech mezi Schumacherem a Perezem. Němec je úspěšnější. Oba jezdci zajíždějí ve stejnou chvíli do boxů, kde si Vettel dokázal udržet svou pozici. Do čela se na dobu jednoho kola před tuto dvojici dostává Grosjean, potom zajíždí do boxů také. Vettel na nových pneumatikách zajíždí nejrychlejší čas v prvním sektoru. a v dalších kolech Finovi ujíždí.
Nahlášen je další incident, jenž se bude řešit po závodě – a to mezi Alonsem a Kobajašim.
Průběžné pořadí v 43. kole: 1. Vettel, 2. Raikkonen,3. Grosjean,4. Webber, 5. di Resta,6. Rosberg, 7. Button, 8. Alonso, 9. Hamilton, 10. Massa, 11. Kobajaši, 12. Schumacher, 13. Perez, 14. Hulkenberg, 15. Senna, 16. Vergne, 17. Ricciardo, 18. Petrov, 19. Kovavainen, 20. Glock, 21. Kartikheyan, 22. de la Rosa.
Bahrajnský vítěz - Sebastian Vettel (foto: Red Bull)
V 50. kole útočí na Paula di Restu Nico Rosberg. I za použití KERSu a DRS na cílové rovince jsou však snahy prozatím marné, ta samé opakuje o kolo později, znovu marně. Na třetí pokus už je úspěšný, ale Paul se svého místa nechce vzdát a v dalších zatáčkách se snaží dostat místo zpět. Rosberg si ale pozici už pohlídá.
Čtyři kola před cílem se dotahuje devátý Hamilton na Alonsa. V každém sektoru ukrajuje pár desetinek, Button mezitím značně stahuje di Restu. V zápětí ale dochází k propíchnutí jeho pneumatiky, a tak musí nečekaně do boxů. Vrací se na 13. místě za Hülkenberga. Následně zjišťuje poruchu výfuku, a proto je nucen kolo před koncem závodu odstoupit. Předčasně odstupuje také Senna.
Závod vyhrává Vettel, na druhém a třetím místě překvapivě dojíždějí Räikkönen s Grosjeanem! Čtvrtý dojíždí Webber, za ním Rosberg, který spolu s Vettelem parkuje auto hned za cílovou rovinkou. Nejlepší dosavadní výsledek zaznamenává Paul di Resta.
Red Bull dál tlačí na čelo pole a z RB21 se snaží dostat maximum v každém závodě. Místo velkých balíčků sází na postupné dolaďování výkonu.
Velké naděje skončily dřív, než závod vůbec začal. Franco Colapinto musel odstavit svůj vůz už po zaváděcím kole a z britské Grand Prix tak odcházel bez jediné závodní zatáčky.
Kimi Antonelli musel ve Velké ceně Británie po těžké kolizi s Hadjarem odstoupit. Incident v hustém dešti a nulové viditelnosti vyústil v jeho čtvrté DNF ze šesti závodů a jen podtrhl náročnost jeho nováčkovské sezóny
Lewis Hamilton otevřeně přiznal, že jej na Velké ceně Velké Británie brzdila nejen strategie Ferrari, ale i vlastní chyby a nedostatky vozu. Britský mistr světa se po náročném závodě cítil omezený komplexními problémy, které mu znemožnily naplno bojovat o lepší pozici.
Carlos Sainz označil své dvanácté místo v Silverstonu za zklamání, které se rovnalo odstoupení. Po slibném průběhu závodu ho smolná kolize s Leclercem připravila o body i další šanci na lepší výsledek pro trápící se Williams.
Charles Leclerc se na britské Grand Prix trápil. Kvůli střídavě mokré a suché trati se celý závod potýkal s problémy a nakonec dojel až čtrnáctý. Pro jezdeckou hvězdu Ferrari to byl závod, na který bude chtít co nejdříve zapomenout.
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.
Red Bull vsadil na odvážnou strategii v nastavení Verstappenova vozu pro britskou Grand Prix – risk se však obrátil proti nim.
Lewis Hamilton letos v sezóně 2025 zatím zápasí s nepříznivými výsledky. Ačkoliv Silverstone přineslo zlepšení, Brit stále hledá formu a není s dosavadním výkonem spokojený.
Oscar Piastri po penalizaci ve Velké ceně Velké Británie chtěl vyměnit pozici s Landem Norrisem, ale uznal, že by to nebylo fér. I přes zklamání respektoval týmové rozhodnutí a chce se z této zkušenosti poučit.
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.