Závod plný předjížděcích manévrů vyhrává Sebastian Vettel. Na druhém místě překvapivě dojíždí Kimi Räikkönen. Stejným překvapením je třetí Grosjean. Zklamání na opačné straně zaznamenává Button.
Na startovním roštu je oproti výsledkům kvalifikace pořadí ve dvou případech změněno, a to díky penalizacím za výměnu převodovky pro Pastora Maldonada a Michaela Schumachera. Oba se posunou na 21. respektive 22. místo. První osmička jezdců startuje na měkkých pneumatikách. Očekávají se tři zastávky v boxech, pro jezdce v druhé části startovního roštu jsou možné dvě.
Po startu si udržuje Vettel první pozici, na svém místě zůstává i Webber s Hamiltonem. Na čtvrté místo se dostává Grosjean. Na trati jsou krátce vyvěšeny žluté vlajky. Do boxů zajíždí Kovalainen s propíchnutou pneumatikou. Michael Schumacher se dostává na 16. místo, naopak na deváté místo se propadá Rosberg. Na 7. respektive 8. místo se propracovávají Räikkönen s Massou a ve třetím kole si pozice vystřídají.
Vettel hned oz začátku navyšuje náskok před Hamiltonem na 4 sekunkdy po 4 kolech. Mezitím se Grosjean dostává před Webbera.
Pořadí po 5 kolech: 1. Vettel, 2. Hamilton, 3. Grosjean, 4. Webber, 5. Alonso, 6. Button, 7. Räikkönen, 8. Massa, 9. Rosberg, 10. di Resta, 11. Perez, 12. Senna, 13. Kobajaši, 14. Vergne, 15. Maldonado, 16. Schumacher, 17. Ricciardo, 18. Petrov, 19. Hülkenberg, 20. Pic, 21. Glock, 22. de la Rosa, 23. Karthikeyan, 24. Kovalainen.
Start závodu (foto: Red Bull)
McLaren překvapivě nestačí blízkým soupeřům. Romain Grosjean se dostává na hlavní rovince v sedmém kole před Hamiltona a další výzvou je pro něj Vettel, jenž má ale již 5 sekund náskok. Räikkönen předjíždí Buttona.
V devátém kole přichází čas na první zasávky. Začíná Button, jenž si v předchozích kolech v rádiu stěžoval na pneumatiky a následuje ho Massa, o kolo později zajíždí Hamilton, který má ale problémy s výměnou pneumatiky a nastává podobný problém jako minulý víkend u Buttona. Dále je tam Alonso, Webber a další je následují. Většina jezdců mění na tvrdší směs.
Alonso okamžitě po výměně předjíždí Buttona a řadí se na průběžné 9. místo. O kolo později mu svůj úder Button vrací a své místo si bere zpět. Těsně za Alonsem jede Hamilton, který se snaží následovat Buttona. Mezitím zajíždí do boxů Vettel a pohodlně se vrací na první místo. Průběžně šestý Räikkönen doráží na Webbera a v zápětí jej předjíždí na cílové rovince za pomocí systému DRS.
Ve 14. kole se Hamilton dostává před Alonsa, a tím získává 8. místo.
Pořadí se neustále mění, díky široké trati s dlouhými rovinkami není předjíždění tak náročné. Dopředu doslova letí Räikkönen, který zajíždí nejrychlejší čas 1:38,
Hamiltonovi se oproti očekávání po kvalifikaci nedaří, a proto na základě radiové komunikace v 18. kole přechází na „plán B“. Co plán skrývá, se dozvíme v dalším průběhu závodu. Průběžně se nachází na 6. místě. Mezitím si Vettel stále pohodlně udržuje více než pětisekundový náskok před Grosjeanem. O dvě sekundy za ním jede Räikkönen, dále Webber, Button a Hamilton.
Mezitím je rozhodnuto o pozávodním řešení incidentu mezi Hamiltonem a Rosbergem.
Pořadí po 22 kolech na prvních 12 místech: 1. Vettel, 2. Grosjean, 3. Räikkönen, 4. Webber, 5. Button, 6. Hamilton, 7. Alonsko, 8. Rosberg, 9. Massa, 10. Perez, 11. Maldonado, 12. di Resta.
Kimi dnes týmu Red Bull pěkně zatápěl (foto: Red Bull)
Paul di Resta se v dalších kolech až za Massu, na kterého okamžitě začne vyvíjet tlak.
V 23. kole začíná další vlna zastávek. První přijíždí Rosberg, Massa a Button. O kolo později vjíždí do boxů Hamilton a jeho zastávka je opět velmi dlouhá – trvá 12 sekund. Mezitím se Alonso pouští do tvrdého boje s Rosbergem, který si ale drží svoji pozici. O kolo později to zkouší znovu, ale Rosberg jej vytlačuje mimo dráhu a stále se drží na 8. místě. Alonso se za to na Němce velmi zlobí. Za Alonsem jede na 10. místě Massa (+0,6s) a na 11. místě Hamilton (+0,6s)
Na trati jsou v 26. kole vyvěšeny žluté vlajky kvůli Maldonadovi, který po smyku na trati roztočil své auto a rozesel kolem sebe úlomky. Závod pro něj okamžitě končí. Mimo hru je také Pic. Na úplném chvostu jedou vozy HRT.
Vettel se po zastávce opět vrací na první místo, tentokrát ale ne před Grosjeana, ale před Räikkönena, který jej předjíždí a okamžitě mu ujíždí.
V 28. kole se Hamilton přiblížil Massovi natolik, že se mu jej na okamžit podaří předjet, Massa si ale výpad nenechá líbit a bere si své 10. místo zpět. Ve stejnou chvíli se o předjetí di Resty snaží Webber. To se mu v zápětí daří a dostává se na 4. místo. Za nimi jede na 6. místě Button. Michael Schumacher krouží na místě 13.
V 34. kole se Räikkönen už téměř dotáhl na Vettela, jeho náskok se snížil na 0,76s. a v kole 35 už je na něj doslova nalepený. První pokus o předjetí nevychází a Vettel mu lehce poodjíždí. Další pokus přichází o kolo později, Vettel ale mění v poslední chvíli stopu a dostává Räikkönena na vnějšek. Další neúspěšný pokus.
V 37. kole přichází třetí vlna zastávek. Jako jeden z prvních je v boxech opět Rosberg a Hamilton. Räikkönen stále tlačí na Vettela. V 39. kole dochází k boji v boxech mezi Schumacherem a Perezem. Němec je úspěšnější. Oba jezdci zajíždějí ve stejnou chvíli do boxů, kde si Vettel dokázal udržet svou pozici. Do čela se na dobu jednoho kola před tuto dvojici dostává Grosjean, potom zajíždí do boxů také. Vettel na nových pneumatikách zajíždí nejrychlejší čas v prvním sektoru. a v dalších kolech Finovi ujíždí.
Nahlášen je další incident, jenž se bude řešit po závodě – a to mezi Alonsem a Kobajašim.
Průběžné pořadí v 43. kole: 1. Vettel, 2. Raikkonen,3. Grosjean,4. Webber, 5. di Resta,6. Rosberg, 7. Button, 8. Alonso, 9. Hamilton, 10. Massa, 11. Kobajaši, 12. Schumacher, 13. Perez, 14. Hulkenberg, 15. Senna, 16. Vergne, 17. Ricciardo, 18. Petrov, 19. Kovavainen, 20. Glock, 21. Kartikheyan, 22. de la Rosa.
Bahrajnský vítěz - Sebastian Vettel (foto: Red Bull)
V 50. kole útočí na Paula di Restu Nico Rosberg. I za použití KERSu a DRS na cílové rovince jsou však snahy prozatím marné, ta samé opakuje o kolo později, znovu marně. Na třetí pokus už je úspěšný, ale Paul se svého místa nechce vzdát a v dalších zatáčkách se snaží dostat místo zpět. Rosberg si ale pozici už pohlídá.
Čtyři kola před cílem se dotahuje devátý Hamilton na Alonsa. V každém sektoru ukrajuje pár desetinek, Button mezitím značně stahuje di Restu. V zápětí ale dochází k propíchnutí jeho pneumatiky, a tak musí nečekaně do boxů. Vrací se na 13. místě za Hülkenberga. Následně zjišťuje poruchu výfuku, a proto je nucen kolo před koncem závodu odstoupit. Předčasně odstupuje také Senna.
Závod vyhrává Vettel, na druhém a třetím místě překvapivě dojíždějí Räikkönen s Grosjeanem! Čtvrtý dojíždí Webber, za ním Rosberg, který spolu s Vettelem parkuje auto hned za cílovou rovinkou. Nejlepší dosavadní výsledek zaznamenává Paul di Resta.
Lewis Hamilton a Ferrari – spojení, které budí obrovskou pozornost. Mezinárodní média si všímají každého detailu jeho prvních testovacích jízd v legendárním červeném voze. Šéf McLarenu Andrea Stella sice oceňuje tuto historickou spolupráci, ale zároveň hodlá Hamiltona a Ferrari v nadcházející sezóně důkladně prověřit.
Red Bull a Ford spojili síly při vývoji motoru pro sezonu 2026, přičemž americká automobilka se zaměřuje hlavně na elektrické komponenty. Šéf týmu Christian Horner označil spolupráci za „inspirativní“ a naznačil, kdy se projeví její první výsledky.
Fanoušci netrpělivě čekají na souboj titánů – jak si Lewis Hamilton povede proti Charlesi Leclercovi ve Ferrari v roce 2025?
Adrian Newey se ro F1.com zamyslel nad tím, zda "nedostatek zkušeností" v Red Bullu mohl ovlivnit problémy týmu s vozem RB20 během sezóny 2024. Bývalý technický ředitel týmu vyjádřil obavy ohledně problémů s ovladatelností vozu, které se v průběhu sezóny objevily.
Formule 1 odhalila startovní časy pro nadcházející sezónu 2025.
Lewis Hamilton už naplno rozjel přípravy na sezónu 2025, ve které poprvé oficiálně při první Grand Prix oblékne barvy Ferrari. Sedminásobný šampion se v lednu poprvé posadil do rudého monopostu a začal psát novou kapitolu své kariéry.
Po problémech na okruzích s nízkým přítlakem, jako jsou Monza a Las Vegas, Red Bull naznačil, že v roce 2025 neplánuje klást hlavní důraz na vývoj speciálního zadního křídla zaměřeného na maximální rychlost na rovinkách. Tým se navzdory zaměří na komplexnější přístup k vývoji vozu.
Mezinárodní automobilová federace zpřísnila tresty za nadávky, což vyvolalo mezi fanoušky vlnu nevole. Asociace jezdců GPDA zatím mlčí, ale její předseda Alex Wurz vysvětluje proč. Zdůrazňuje, že místo bezhlavého trestání je potřeba používat zdravý rozum.
Po loňských nehodách Alexe Albona a George Russella v šesté a sedmé zatáčce se organizátoři Velké ceny Austrálie rozhodli upravit trať. Změny se zaměří především na zvýšení bezpečnosti jezdců, přičemž největší úpravy budou provedeny na obrubnících v tomto kritickém úseku.
Šéf týmu Williams, James Vowles, uvedl, že vliv Carlosa Sainze je v týmu již zřetelný. Španěl, který bude závodit po boku Alexe Albona, musel opustit Ferrari poté, co italská stáj potvrdila příchod Lewise Hamiltona.
Modelka Sigrid Silversandová přijala nabídku k sňatku od bývalého závodníka formule 1 Davida Coultharda. Pár je spolu několik let a svou lásku veřejnosti odhalil v roce 2023. Pro Coultharda půjde o druhý sňatek.
Max Verstappen usiluje o vyrovnání historického úspěchu Michaela Schumachera, který v letech 2000 až 2004 vyhrál pět titulů mistra světa formule 1 v řadě. Pokud Verstappen získá pátý titul v této sezoně, stane se druhým jezdcem v historii, který tohoto výkonu dosáhne.