Jak si vedli týmoví kolegové ve vzájemných soubojích během uplynulého víkendu v Barceloně? Opět si porovnáme jejich výkony v kvalifikaci i v závodě.
Dnes si výsledky shrneme stručně v tabulkách bez hodnocení jednotlivých pilotů. V kvalifikaci vyrazily všem dech svou rychlostí Red Bully, kde letos dokázal Mark Webber podruhé porazit mladšího Sebastiana Vettela.
První kvalifikační zářez si zapsal Michael Schumacher, jenž si pochvaloval změny na voze, naopak Nico Rosberg ze Španělska odjížděl rozladěný a cestou domu zklamaně utrousil, že špičku nestáhli - spíše naopak.
Své kolegy v týmech jednoznačně drtí Robert Kubica, Adrian Sutil a Timo Glock. Kubica s Glockem přeci jen mají nezkušené soupeře, Sutil však s Liuzzim v kvalifikacích zametá překvapivě.
Vyrovnané je to naopak u McLarenu, Sauberu, Williamsu, Lotusu a HRT. U Williamsu jsem nečekal, že by Barrichello mohl mít takové problémy se svým mnohem mladším kolegou Hülkenbergem, který nemá téměř žádné zkušeností v F1.
Tab. č. 1 - Srovnání dle výsledků v kvalifikaci
Závod se nesl pod taktovkou Webbera, jenž jezdil díky schopnostem a stavu svého monopostu RB6 jinou ligu. Za ním se dostal na druhou příčku před Vettela, který se potýkal od počátku s vyvážením, smolař Lewis Hamilton, jemuž kolo a půl před cílem praskla pneumatika zřejmě kvůli vadnému ráfku.
Tab č. 2 - Srovnání dle nejrychlejších kol v závodě
Brit do té doby dokázal zajet nejrychlejší kolo (1:24,357 min) a patřilo mu rovněž absolutně druhé nejrychlejší kolo (1:24,757 min) nedělního závodu (obě zajel hned po sobě). Do cíle nedojel, byl ovšem klasifikován na 14. místě, a protože do té doby jezdil rychleji než Button, v tabulce č. 2 je uveden před ním.
Tab. č. 3 - Srovnání dle průměrného času na kolo v závodě
Ostatní podstatné věci vyčtete z tabulek. Já se již jdu soustředit na Monako, kde dnes začínají první tréninky.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.