Jak si vedli týmoví kolegové ve vzájemných soubojích během uplynulého víkendu v Barceloně? Opět si porovnáme jejich výkony v kvalifikaci i v závodě.
Dnes si výsledky shrneme stručně v tabulkách bez hodnocení jednotlivých pilotů. V kvalifikaci vyrazily všem dech svou rychlostí Red Bully, kde letos dokázal Mark Webber podruhé porazit mladšího Sebastiana Vettela.
První kvalifikační zářez si zapsal Michael Schumacher, jenž si pochvaloval změny na voze, naopak Nico Rosberg ze Španělska odjížděl rozladěný a cestou domu zklamaně utrousil, že špičku nestáhli - spíše naopak.
Své kolegy v týmech jednoznačně drtí Robert Kubica, Adrian Sutil a Timo Glock. Kubica s Glockem přeci jen mají nezkušené soupeře, Sutil však s Liuzzim v kvalifikacích zametá překvapivě.
Vyrovnané je to naopak u McLarenu, Sauberu, Williamsu, Lotusu a HRT. U Williamsu jsem nečekal, že by Barrichello mohl mít takové problémy se svým mnohem mladším kolegou Hülkenbergem, který nemá téměř žádné zkušeností v F1.
Tab. č. 1 - Srovnání dle výsledků v kvalifikaci
Závod se nesl pod taktovkou Webbera, jenž jezdil díky schopnostem a stavu svého monopostu RB6 jinou ligu. Za ním se dostal na druhou příčku před Vettela, který se potýkal od počátku s vyvážením, smolař Lewis Hamilton, jemuž kolo a půl před cílem praskla pneumatika zřejmě kvůli vadnému ráfku.
Tab č. 2 - Srovnání dle nejrychlejších kol v závodě
Brit do té doby dokázal zajet nejrychlejší kolo (1:24,357 min) a patřilo mu rovněž absolutně druhé nejrychlejší kolo (1:24,757 min) nedělního závodu (obě zajel hned po sobě). Do cíle nedojel, byl ovšem klasifikován na 14. místě, a protože do té doby jezdil rychleji než Button, v tabulce č. 2 je uveden před ním.
Tab. č. 3 - Srovnání dle průměrného času na kolo v závodě
Ostatní podstatné věci vyčtete z tabulek. Já se již jdu soustředit na Monako, kde dnes začínají první tréninky.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.
Red Bull Racing se v roce 2026 chystá představit vlastní pohonné jednotky, které vyvinul ve spolupráci s Fordem. Šéf týmu Christian Horner je nadšený z tohoto kroku, i když si je vědom rizika, které s ním souvisí.