Jak si vedli jednotliví piloti v interních duelech proti svým týmovým kolegům? V článku si porovnáme výsledky z kvalifikace a ze závodu u těch, kteří byli klasifikováni.
Red BullStejná píseň jako v Bahrajnu - Vettel poráží Webbera v kvalifikaci, i když tentokrát jen o desetinu. Sebastian v druhé kvalifikaci za sebou prokazuje skvělou rychlost. Ani závod se pro něj nevyvíjel špatně, byť pro suché pneumatiky zajel o kolo později než většina ostatních pilotů (zastávkám v boxech jsme se věnovali zde), ovšem kvůli technickým problémům to na první místo v závodě nemůže dotáhnout, 33 kol před cílem je nucen dokonce odstoupit.
Je mi záhadou, proč Webbera povolali k přezutí z přechodných pneumatik ještě o kolo později než Vettela (odstup mezi nimi byl dostatečný). Australan v závodě zajel nejrychlejší kolo, předvedl pár hezkých manévrů, ale ke konci zhatil naděje Hamiltonovi, když do něj najel během jeho pokusu o předjetí Alonsa. Ten je za incident také částečně odpovědný - obranu trochu přepískl, probrzdil kola, kvůli čemuž musel Hamilton přibrzdit více, než je v dané zatáčce nutné. Na to už Webber jedoucí v těsném závěsu za Hamiltonem nestihl (mohl vůbec?) zareagovat.
Proto se jejich mini souboji nevěnuji v dalších tabulkách, které srovnávají nejrychlejší a průměrná kola ze závodu. Dnes to podobně neučiním ani u ostatních týmů, pokud jeden z jejich pilotů nebyl klasifikován.
FerrariAlonso překonal Massu v kvalifikaci dosti velký rozdílem - o více než 0,7 vteřiny. Po kolizi s Buttonem, za kterou si může spíše sám, se ocitl na konci startovního pole a bylo rázem po nadějích. Fernando však v Austrálii na rozdíl od Felipeho ukázal své kvality a to, jak velký je bojovník, když se dokázal propracovat zpět až za svého týmového kolegu, o jehož předjetí se kvůli obavém ze vzájemné kolize ani nepokoušel.
Nebo zafungovala týmová režie? Podle mě ano. Svědčí o tom i jeho podrážděná reakce na informaci o odstupu Hamiltona za ním: "Nechci to vědět!"
Jedinou věcí, kterou se Massa v neděli blýskl, byl famózní start na vlhké trati, když se posunul dokonce před druhého Webbera.
Ze srovnání průměrné rychlosti pilotů Ferrari v tabulce č. 3 vyplývá jedna zvláštnost, na kterou bych chtěl vzhledem k diskusi pod minulým článkem upozornit - jak může mít Alonso lepší průměrný čas na kolo v závodě než Massa, když skončil až za ním? Jednoduše - díky tomu, že měl kvůli kolizi s Buttonem velmi mizerné první kolo, jehož hodnota se ale neměří. Průměruji až další časy od druhého kola - tedy od doby, kdy začal Fernando mohutně stahovat svého kolegu.
Tab. č. 1 - Srovnání dle výsledků v kvalifikaci
McLarenHamilton vyhořel již v kvalifikaci, kde se mu k překvapení všech nepodařilo postoupit do závěrečné části. V závodě také bojoval a předvedl několik krásných předjížděcích manévrů a troufl si i tam, kde to nikdo jiný nezkusil - jako například v zatáčce č. 11 na Rosberga. Parádně se vyhnul i bláznivému Webberovi po úspěšném útoku obou na Massu v 15. kole.
V závodě mohl skončit lépe, nebýt "špatné" strategie. Těžko ovšem vinit tým - z informací, které v danou chvíli měl, vypadala druhá zastávka jako nejlepší řešení.
Zde vidím i rozdíl ve zkušenostech mezi oběma piloty - Button si sám řekl, že chce jako první vyzkoušet suché pneumatiky, a také na nich chtěl zůstat až do konce. Lewis se možná také mohl s týmem dohodnout, že na nich zůstane. Rozhodně si kritiku přes média mohl odpustit a vyříkat si vše za zavřenými dveřmi.
Opačně to řešil Alonso, který se strategií v závodě nevypadal být dvakrát spokojený. Ovšem svůj tým přes média nepropíral, dokonce jej pochválil.
Tab. č. 2 - Srovnání dle nejrychlejších kol v závodě
Mercedes GPSchumacher v kvalifikaci opět prohrál s Rosbergem - tentokrát to ale bylo o fous, resp. pouze o 4 setinky. Závod pro něj víceméně skončil již v první zatáčce, kdy mu Alonso ve smyku poškodil přední křídlo. V závodě si neprodíral dopředu tak spektakulárně jako Alonso, dlouho trčel za Alguersuarim a nakonec dojel na posledním bodovaném místě. Spíše než poškození vozu bych to přisuzoval horší formě Mercedesu a nevycválanosti 7násobného mistra světa po tříleté pauze.
Rosberg patřil po celý víkend mezi nejrychlejší piloty, reálnou šanci na vítězství čí pódiové umístění ale neměl. Byl také jedním z menšiny pilotů, kteří zvolily druhou zastávku za polovinou závodu. K pátému místu mu výrazně pomohla kolize Webbera s Hamiltonem v závěru závodu.
Tab. č. 3 - Srovnání dle průměrného času na kolo během závodu
V závodě nebyla klasifikována celá desítka pilotů, proto se těžko dají souboje u dalších týmů těžko hodnotit. Pochválil bych Barrichella, který postoupil do závěrečné části kvalifikace a solidní rychlost prokazoval i v závodě. Podařilo se mu hezky předjet De la Rosu a díky poslední neplánované zastávce Webbera si z Melbourne odváží 4 body.
Jeho mladý kolega Hülkenberg je spíše zklamáním - za nehodu v závodě sice neměl, ale za Brazilcem výrazně zaostal i v kvalifikaci.
Petrov se v Austrálii také moc nepředvedl - vypadl v kvalifikaci hned na počátku spolu s novými týmy, v závodě po smyku v devátém kole musel odstoupit. To Robert Kubica předvedl vzhledem k technice, kterou měl, famózní výkon. Pochybuji, že Renault někdo o víkendu čekal na bedně.
Konzistentní rychlostí oplýval Vitantonio Liuzzi, jenž se kvalifikoval na 13. pozici. Neděli zvládl výborně, když si k radosti indické stáje nenápadně dojel pro 6 bodů.
Za zmínku jistě stojí, že se do cíle podařilo dojet španělskému týmu HRT. Chandhok dorazil sice s pětikolovou ztrátou, ale přeci jen to bylo příjemné překvapení. Větší, než v případě dalších úspěšně finišujících: Alguersuariho, De la Rosy či Kovalainena.
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.